Dodaj do ulubionych

Babimost: Platforma namawia prezydenta do spółki

21.04.11, 22:26
a dla kogo ten wywiad? Bo jak dla dziennika telewizyjnego to ja bez kozery powiem że 1000, 100 tys. pińcset tysiecy, milion... podpisów wyprodukujemy.
Obserwuj wątek
    • croolick Babimost: Platforma namawia prezydenta do spółki 21.04.11, 23:20
      > - Mamy już 800 - mówi wicemarszałek Jarosław Sokołowski.

      Wśród nich są Elvis Presley i Darth Vader, czemu wicek nie pochwalił się, że tak znane persony POpierają ten POroniony pomysł? WIĘCEJ

      >. Potrzeba nam niewiele pieniędzy w porównaniu z Lublinem, który dopiero planuje budowę > lotniska.

      Bagatela. Lublin jest miastem PRZESZŁO TRZYKROTNIE WIĘKSZYM NIŻ ZIELONA GÓRA...

      > Ale musimy zmienić myślenie o porcie. To ma być lotnisko nie dla urzędników, a
      > mieszkańców!

      Piękne słowa. Najlepiej niech Sokołowski da dobry przykład i z własnej kieszeni sfinansuje te loty.

      > Z niego mają latać do Rzymu czy Barcelony.

      A po co? Beatyfikacja JPII zdarzy się tylko raz a w biednym lubuskim nie ma tylu ludzi, którzy latali by do tych miast na tyle by opłacało się utrzymać komukolwiek regularne połączenie.
    • mmmmmm000 Babimost: Platforma namawia prezydenta do spółki 22.04.11, 10:06
      "będziemy mogli podpisać kontrakty z tanimi liniami lotniczymi"

      Te linie o niczym innym nie marzą i tylko czekają aż łaskawie lotnisko zezwoli im na podpisanie tych kontraktów. Do Warszawy żadna linia nawet z dopłatami nie chce latać, a do innych krajów ktokolwiek poleci??? Ci ludzie mają zerowe pojęcie o funkcjonowaniu rynku lotniczego w Polsce. Duże lotniska także zabiegają o zwiększenie liczby połączeń, a przewoźników namawiają do tego na przeróżne sposoby. Z całą pewnością największym argumentem jest liczba potencjalnych podróżnych. A w Babimocie? Może wykroi się jakieś 2, 3 osoby na lot raz w miesiącu...
      • carlitos Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó 22.04.11, 13:06
        A ty leciałeś kiedykolwiek z Babimostu czy tylko tak sobie mędrkujesz ?
        Tak się składa, że latałem regularnie i nie jestem urzędasem. To połączenie to była świetna sprawa, szczególnie jak się je porówna z tym co teraz się wyprawia na PKP. Jest rynek na połączenia lotnicze Babimost-Warszawa niedużym samolotem, który zabierałby na pokład do 40 osób. Trzeba tylko odpowiednio wypromować to lotnisko i nie żądać cen z kosmosu. Pod koniec lotów JetAir bilety były na rozsądnym poziomie i był problem z załapaniem się na wolne miejsca do samolotu. Gdyby ludzie wiedzieli, że w cenie 1 klasy PKP mają lot z Babimostu ( licząc czasy dojazdu na i z lotniska + odprawy w porównaniu do PKP mamy oszczędność minimum 3 godzin) to zapewniam Cie, że i większy samolot niż 40-50 osób leciałby z pełnym obłożeniem. Tyle że nikt o tym nie słyszał, bo promocja lotów leżała.
        Natomiast bardzo ważną sprawą jest doinwestowanie lotniska tak, aby samoloty mogły tam lądować we mgle. Bo gdy się okazuje, ze zamiast w Babimoście mają przez mgłę lądować w Poznaniu i stamtąd autobusem jechać do ZG no to jest idiotyzm i strata czasu. Równie dobrze mogliby odwołać taki lot.
        • croolick Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó 22.04.11, 13:23
          carlitos napisał:

          > Tak się składa, że latałem regularnie i nie jestem urzędasem.

          Twoje loty i tak dofinansowaliśmy z publicznych pieniędzy. Ilu was było w samolocie? Biorąc pod uwagę, jak niewielu ludzi korzysta z tego połączenia to dotacja do twojego lotu była horrendalnie wysoka.

          > To połączenie to była świetna sprawa,

          No dobra, była to świetna sprawa dla ciebie. Ale dla kogo jeszcze? Nie pomyślałeś, że nie jesteś pępkiem świata a 95% mieszkańców lubuskiego ma więcej niż 20 km do tego lotniska. W promieniu 50 km mieszka najwyżej 25% mieszkańców lubuskiego.

          > szczególnie jak się je porówna z tym co teraz się wyprawia na PKP.

          A widziałeś ilu ludzi wsiada i wysiada z TLK do Warszawy w ZG??? To tu powinien pójść wysiłek władz wojewódzkich - by polepszyć warunki podróżowania znacznie tańszym środkiem transportu z którego korzystają tysiące mieszkańców województwa!

          > Jest rynek na połączenia lotnicze Babimost-Warszawa niedużym samolotem
          > , który zabierałby na pokład do 40 osób.

          Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jeśli taki rynek by był, to przewoźnik sam by się znalazł. Skoro nie ma chętnych do latania nawet za dotację, to znaczy, że nie ma takiego zapotrzebowania rynkowego. No chyba, że ty znasz jakieś inne zasady rynkowe...

          > Trzeba tylko odpowiednio wypromować to lotnisko

          Przecież ono jest wypromowane. Kto nie wie, że ten absurd istnieje? Nawet ogólnopolskie media pożartują sobie w najlepszym czasie z niego...

          > i nie żądać cen z kosmosu.

          Ceny zawsze będą "z kosmosu", bo tu nie można liczyć na duże potoki pasażerów. Samoloty kosztują, samolot nie ma silników TDI, piloci to nie są emeryci z drugą grupą inwalidzką, utrzymanie lotnisk sporo kosztuje, więc opłaty lotniskowe to nie są koszta parkingu u pana Zenka. Powiedz mi czym ty się zajmujesz, że tego nie rozumiesz?
          • carlitos Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó 22.04.11, 19:16
            croolick napisał:

            > carlitos napisał:
            >
            > > Tak się składa, że latałem regularnie i nie jestem urzędasem.
            >
            > Twoje loty i tak dofinansowaliśmy z publicznych pieniędzy. Ilu was było w samol
            > ocie? Biorąc pod uwagę, jak niewielu ludzi korzysta z tego połączenia to dotacj
            > a do twojego lotu była horrendalnie wysoka.

            Dlatego mówię, że posyłanie samolociku który mieści 20 miejsc jest błędem. Tam powinien latać samolot, który zabiera na pokład 40-60 osób. Tyle miejsc można spokojnie zapełnić na pokładzie.
            Skoro w Niemczech, Stanach takie połączenia funkcjonują bez problemu to czemu u nas nie mogą?
            Tylko mi tu nie opowiadaj rzewnych opowieści o tym jacy to Polacy biedni i że ich na samoloty nie stać. Stać i to wielu.

            > > To połączenie to była świetna sprawa,
            >
            > No dobra, była to świetna sprawa dla ciebie. Ale dla kogo jeszcze? Nie pomyślał
            > eś, że nie jesteś pępkiem świata a 95% mieszkańców lubuskiego ma więcej niż 20
            > km do tego lotniska. W promieniu 50 km mieszka najwyżej 25% mieszkańców lubuski
            > ego.

            Przecież ja też do niego musiałem dojechać. Jasne, że wolałbym lotnisko w Przylepie, tyle że go tam nie ma, a koszty budowy byłyby ogromne. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma...

            > > szczególnie jak się je porówna z tym co teraz się wyprawia na PKP.
            >
            > A widziałeś ilu ludzi wsiada i wysiada z TLK do Warszawy w ZG??? To tu powinien
            > pójść wysiłek władz wojewódzkich - by polepszyć warunki podróżowania znacznie
            > tańszym środkiem transportu z którego korzystają tysiące mieszkańców województw
            > a!

            Jasne że widziałem, właśnie jadę tym TLKowskim wrakiem i krew mnie zalewa, że w XXI wieku nie ma połączeń lotniczych. Jak w jakimś skansenie jadę głupie 400 km prawie 6 godzin. Traktują ludzi jak bydło. Likwidacja tych wszystkich połączeń kolejowych to jest oczywisty skandal i efekt braku prywatyzacji na kolei. Odliczam z utęsknieniem dni gdy na polskie tory wjedzie Deutsche Bahn. Nie zmienia to faktu, że rezygnacja z transportu lotniczego to krok wstecz. Trzeba wspierać jedno i drugie, a kto nawołuje do de facto likwidacji lotnisk w Polsce to ciemnogrodzianin :)

            > > Jest rynek na połączenia lotnicze Babimost-Warszawa niedużym samolotem
            > > , który zabierałby na pokład do 40 osób.
            >
            > Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Jeśli taki rynek by był, to przewoźnik sam
            > by się znalazł. Skoro nie ma chętnych do latania nawet za dotację, to znaczy, ż
            > e nie ma takiego zapotrzebowania rynkowego. No chyba, że ty znasz jakieś inne z
            > asady rynkowe...

            Pytałem znajomych (takich co często podróżują do Wawy) o loty z Babimostu w czasie gdy to połączenie jeszcze istniało. Nie mieli zielonego pojęcia, że w cenie I klasy PKP mają podróż o co najmniej 3 godziny krótszą samolotem. Wszyscy nie chcieli mi uwierzyć, że w dwie strony płaciłem mniej za samolot niż za pierwszą klasę w ś.p. Lubuszaninie!
            Ja jestem skłonny zapłacić za taki lot w dwie strony 400-600 zł. Przecież dla porównania za kolej (I klasa) w dwie strony zapłacę koło 300 zł. Zapewniam Cię, że w Zielonej i okolicy jest dość ludzi których stać na taki wydatek. Zresztą wystarczy porównać koszty i czas podróży innymi środkami transportu.

            > > Trzeba tylko odpowiednio wypromować to lotnisko
            >
            > Przecież ono jest wypromowane. Kto nie wie, że ten absurd istnieje? Nawet ogóln
            > opolskie media pożartują sobie w najlepszym czasie z niego...

            Promowane ? Trochę zbyt mocno sugerujesz się własnymi uprzedzeniami. Może z Żar tego nie widać, więc wpadnij kiedyś do Warszawy i zapytaj kogoś o Babimost. Zapytają cię, czy chodzi o miejsce jakiejś słynnej bitwy czy też to jakiś most na Wiśle pod Płockiem. Zresztą do dzisiaj większość nie odróżnia Zielonej i Jeleniej Góry a taki Gorzów to w ogóle nie istnieje.
            Promocji lotów z/do Babimostu nie było, a już nie mogłem się nadziwić JetAirowi, który wyznaczył na rozsądnym poziomie ceny biletów ale zapomniał je zareklamować. Zresztą chyba nie musiał, bo wtedy za każdym razem gdy leciałem to miejsc wolnych nie było wcale. Można ? Można, tylko trzeba ustalić sensowny poziom cen i odpowiednio wypromować usługę.

            > > i nie żądać cen z kosmosu.
            > Ceny zawsze będą "z kosmosu", bo tu nie można liczyć na duże potoki pasażerów.
            > Samoloty kosztują, samolot nie ma silników TDI, piloci to nie są emeryci z drug
            > ą grupą inwalidzką, utrzymanie lotnisk sporo kosztuje, więc opłaty lotniskowe t
            > o nie są koszta parkingu u pana Zenka. Powiedz mi czym ty się zajmujesz, że teg
            > o nie rozumiesz?

            Koszty są wysokie na Okęciu dlatego to lotnisko jest i jeszcze długo będzie wiochą. Zapominasz jednak, że w niedługiej przyszłości będzie nowe lotnisko pod Wawą dla tanich linii. Konkurencja wpłynie na obniżkę cen także i na Okęciu. To lotnisko będzie jeszcze bardzo potrzebne i ktoś kto tego nie dostrzega ma klapy na oczach.
            Spróbuj przywieźć jakiś zagranicznych inwestorów, którzy mają oddziały swoich firm w Wawie do Zielonej czy okolic. Mają jechać przez Polskę tymi pożal się Boże drogami po 5-6 godzin ? Mamy z nimi latać do Berlina ? Jak był samolot, to przynajmniej można było raz dwa dolecieć, pokazać że nie istnieje jeszcze coś prócz Warszawy i że tutaj też można inwestować. Tyle żeby takie coś zrozumieć to trzeba sobie trochę horyzonty poszerzyć co by wykraczały poza dom sołtysa i pobliską mleczarnię...
            • paul123 Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó 22.04.11, 20:17
              carlitos napisał:
              "Skoro w Niemczech, Stanach takie połączenia funkcjonują bez problemu to czemu u nas nie mogą?"
              Jestem na NIE w sprawie lotniska w Babimoscie. Jak dla mnie, aby takie lotnisko funkcjonowalo, musialoby spelniac minimum jeden z dwoch warunkow (najlepiej oba):
              1. Generowac zyski a nie straty.
              2. Obslugiwac bardzo duza ilosc pasazerow.
              Bez tego nie ma sensu utrzymywac tego kosmodromu.

              "Przecież ja też do niego musiałem dojechać. Jasne, że wolałbym lotnisko w Przylepie"
              Wlasnie ten dojazd jest meczacy albo innaczej... zniechecajacy. I co z ludzmi ktorzy nie maja samochodu? Ile przesiadek z tobolami beda musieli zaliczyc?

              "Jasne że widziałem, właśnie jadę tym TLKowskim wrakiem i krew mnie zalewa, że w XXI wieku nie ma połączeń lotniczych. Jak w jakimś skansenie jadę głupie 400 km prawie 6 godzin"
              Sa polaczenia lotnicze w XXIw tylko ten region jest na to za slaby. TLK do Wawy to kpina, dwany Ex Lubuszanin tez, ale... ten IC Lech to juz inna bajka. Jechal do Wawy w 4h30min. Zwaz ze dojazd ZG-Babimost (zwlaszcza jak sie nie ma auta) + odprawa ok 30min przed odlotem zamykana co znaczy ze trzeba byc wczesniej wiec to TEZ SIE WLICZA w czas podrozy + przelot + dojazd lotnisko Okecie-centrum stolicy. Razem wyjdzie jakies 3.5-4h. A Ty chyba liczysz tylko sam przelot. Dobre polaczenie kolejowe na zachodzie spokojnie konkuruje z krajowymi liniami lotniczymi i wygrywa te walke. Pociag typu IC z ZG do Wawy, z wybudowana juz obwodnica Czerwienska, predkoscia stala min 160km/h jak nie wieksza (chocby moze kiedys 200km/h po trasie E20) z wysokim standardem, restauracja, 2kl, 1kl i biznes klasa bilby na glowe ten rozklekotany samolocik z Babimostu.

              "Odliczam z utęsknieniem dni gdy na polskie tory wjedzie Deutsche Bahn"
              Nie musisz. Juz dawno wjechal :)
              www.youtube.com/watch?v=5CISXYq-4wE
              Jest to polaczenie stale a nie jednorazowy przyjazd.

              "Tyle żeby takie coś zrozumieć to trzeba sobie trochę horyzonty poszerzyć co by wykraczały poza dom sołtysa i pobliską mleczarnię... "
              Tu w ogole nie chodzi o "wierzenia" ludzi, ich ciemnote czy tez biede. Po prostu nie jest to oplacalna inwestycja i tyle. Wydac 20mln na to... OK, ale wtedy gdyby lubuskie nie mialo co z pieniedzmi robic. Sa tu wazniejsze sprawy w kategorii transport z ktorych korzysta codziennie setki tysiecy ludzi a nie 40-60osob dziennie. W chwili obecnej widac jak na dloni, ze to lotnisko ma miec za cel prestiz regionu w ktorym przecietny mieszkaniac ma byc dumny ze jest wkoncu oswiecony bo ma w wojewodztwie lotnisko i nie nalezy juz do ciemnogrodu.
              • carlitos Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó 23.04.11, 11:13
                paul123 napisał:

                > carlitos napisał:
                > "Skoro w Niemczech, Stanach takie połączenia funkcjonują bez problemu to czemu
                > u nas nie mogą?"
                > Jestem na NIE w sprawie lotniska w Babimoscie. Jak dla mnie, aby takie lotnisko
                > funkcjonowalo, musialoby spelniac minimum jeden z dwoch warunkow (najlepiej ob
                > a):
                > 1. Generowac zyski a nie straty.
                > 2. Obslugiwac bardzo duza ilosc pasazerow.
                > Bez tego nie ma sensu utrzymywac tego kosmodromu.

                Hmm z takim podejściem to mielibyśmy jedno pasażerskie lotnisko w Polsce ...
                Pomoc samorządów jest konieczna i to nie tylko w Babimoście. Natomiast nie może być tak, że lotnisko żyje wyłącznie z pieniędzy samorządowych.


                > "Przecież ja też do niego musiałem dojechać. Jasne, że wolałbym lotnisko w Przy
                > lepie"
                > Wlasnie ten dojazd jest meczacy albo innaczej... zniechecajacy. I co z ludzmi k
                > torzy nie maja samochodu? Ile przesiadek z tobolami beda musieli zaliczyc?

                Ok, to zastanówmy się nad lotniskiem w Przylepie. Ja nie mam nic przeciwko, ale to jest melodia przyszłości. 10-15 lat ? A co przez ten czas ?

                > "Jasne że widziałem, właśnie jadę tym TLKowskim wrakiem i krew mnie zalewa, że
                > w XXI wieku nie ma połączeń lotniczych. Jak w jakimś skansenie jadę głupie 400
                > km prawie 6 godzin"
                > Sa polaczenia lotnicze w XXIw tylko ten region jest na to za slaby. TLK do Wawy
                > to kpina, dwany Ex Lubuszanin tez, ale... ten IC Lech to juz inna bajka. Jecha
                > l do Wawy w 4h30min. Zwaz ze dojazd ZG-Babimost (zwlaszcza jak sie nie ma auta)
                > + odprawa ok 30min przed odlotem zamykana co znaczy ze trzeba byc wczesniej wi
                > ec to TEZ SIE WLICZA w czas podrozy + przelot + dojazd lotnisko Okecie-centrum
                > stolicy. Razem wyjdzie jakies 3.5-4h. A Ty chyba liczysz tylko sam przelot.

                Nieprawda. Dla mnie podróż samolotem to jest 25 minut na Okęcie. Jakieś 25 minut na odprawy itp. Niecała godzina lotu i godzina na odprawę w Babimoście i dojazd do ZG. Razem około 3 godzin. A pociąg ? Dojazd na dworzec 20 minut, podróż od od ok. 4,5-6 godzin w zależności od pociągu i pory roku (teraz to raczej 6) i 20 minut na dojazd z dworca. Razem mamy minimum 5 (bardzo optymistyczna wersja) a 6,5 godzin (realistyczna wersja). Czyli samolot jest jakieś 2 razy szybszy.

                Dob
                > re polaczenie kolejowe na zachodzie spokojnie konkuruje z krajowymi liniami lot
                > niczymi i wygrywa te walke. Pociag typu IC z ZG do Wawy, z wybudowana juz obwod
                > nica Czerwienska, predkoscia stala min 160km/h jak nie wieksza (chocby moze kie
                > dys 200km/h po trasie E20) z wysokim standardem, restauracja, 2kl, 1kl i biznes
                > klasa bilby na glowe ten rozklekotany samolocik z Babimostu.

                To prawda. Tyle, że takiego pociągu nie ma i jeszcze długo nie powstanie. Znasz stan istniejących torów, a co dopiero budowa łącznika omijającego Czerwińsk. Jak za 10 lat pojedziemy takim pociągiem to będzie wielki sukces.

                > "Odliczam z utęsknieniem dni gdy na polskie tory wjedzie Deutsche Bahn"
                > Nie musisz. Juz dawno wjechal :)
                > www.youtube.com/watch?v=5CISXYq-4wE
                > Jest to polaczenie stale a nie jednorazowy przyjazd.

                Ale ja mówię o konkurowaniu na terenie całego kraju. Jak ktoś tam zaoferuje porządną kolej to tylko Niemcy.

                > "Tyle żeby takie coś zrozumieć to trzeba sobie trochę horyzonty poszerzyć co by
                > wykraczały poza dom sołtysa i pobliską mleczarnię... "
                > Tu w ogole nie chodzi o "wierzenia" ludzi, ich ciemnote czy tez biede. Po prost
                > u nie jest to oplacalna inwestycja i tyle. Wydac 20mln na to... OK, ale wtedy g
                > dyby lubuskie nie mialo co z pieniedzmi robic. Sa tu wazniejsze sprawy w katego
                > rii transport z ktorych korzysta codziennie setki tysiecy ludzi a nie 40-60osob
                > dziennie. W chwili obecnej widac jak na dloni, ze to lotnisko ma miec za cel p
                > restiz regionu w ktorym przecietny mieszkaniac ma byc dumny ze jest wkoncu oswi
                > econy bo ma w wojewodztwie lotnisko i nie nalezy juz do ciemnogrodu.

                No jasne że to jest prestiżowa sprawa. Wiadomo, że to nie jest transport dla studentów czy ludzi mało zamożnych. Zresztą nigdzie nie jest. Ja wiem jedno, nie wolno pozwolić umrzeć temu lotnisku. Zbyt dużo pieniędzy w nie wsadzono, żeby się teraz z tego wycofać. Też bym wolał, żeby ono było w Przylepie ale go tam nie ma i nic na to nie poradzimy, że komuś się kiedyś ubzdurało budowanie lotniska w Babimoście a nie Przylepie.
                • paul123 Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó 23.04.11, 12:56
                  carlitos napisał:
                  "Natomiast nie może być tak, że lotnisko żyje wyłącznie z pieniędzy samorządowych."
                  No tak wlasnie bedzie wygladac "zycie" lotniska w Babimoscie :)

                  "A co przez ten czas ?"
                  No dobry pociag IC do Wawy zamiast TLK

                  "Nieprawda. Dla mnie podróż samolotem to jest 25 minut na Okęcie. Jakieś 25 minut na odprawy itp. Niecała godzina lotu i godzina na odprawę w Babimoście i dojazd do ZG. Razem około 3 godzin."
                  To zaskakujaca kalkulacja ale czysto teoretyczna. W praktyce nie jest tak rozowo. Bo co mi z tego ze wiem, iz dojazd z centrum Warszawy na lotnisko trwa 25min. To jak mi odprawe zamykaja o 17:30 to w zyciu nie wyjazde z centrum o 17 tylko max 16:30 bede sie zbieral. Po co? Z prostej przyczyny. NIGDY nie przyjezdza sie na styk. Zawsze z jakims zapasem, A juz zwlaszcza gdy trzeba sie przebic przez pol Warszawy. To samo wyjazd z ZG do Babimostu. Nigdy nie wiesz co sie stanie na trasie i trzeba wyjechac wczesniej.

                  "Tyle, że takiego pociągu nie ma i jeszcze długo nie powstanie"
                  Jak to nie powstanie jak powstal. Przez rok czasu EIC Lech przyjezdzal do ZG. To byl bardzo dobry pociag i nie wiem komu przeszkadzal.

                  "Znaszstan istniejących torów"
                  No znam. Od Zbaszynka do Wawy jest linia do 160km/h i tyle wlasnie IC Lech jezdzil. Z obwodnica mialby szybciej bo +30min zaoszczedzonego czasu. Nie wiem jak odcinek Czerwiensk-Zbaszynek. Cos tam remontowali ale jak wyszlo, nie wiem.

                  "Ale ja mówię o konkurowaniu na terenie całego kraju. "
                  Narazie od 2007r funkcjonuje na terenie Kujawsko-Pomorskiego kolej brytyjska Arriva PCC. Nie wiem jak teraz, ale ich poczatki do latwych nie nalezaly i ze tak powiem szalu nie bylo.

                  "No jasne że to jest prestiżowa sprawa. Wiadomo, że to nie jest transport dla studentów czy ludzi mało zamożnych"
                  Tak ale ja mowie ze to prestiz ktory trzeba miec do lansowania sie a nie korzystac z niego. Oczywista oczywistoscia jest potrzebna uzytku tego lotniska tylko dla spraw lokalnych politykow i urzednikow.

                  "Też bym wolał, żeby ono było w Przylepie ale go tam nie ma i nic na to nie poradzimy"
                  A ja bym wolal wpierw inwestycje w kolej i drogi. Remont Odrzanki, szybkie polaczenie kolejowe do Zbaszynka, budowa S3 z dobrym dojazdem do granic panstwa i sasiednich miast wojewodzkich. A wtedy dopiero przyjdzie czas na lotnisko.
                  • carlitos Re: Podbijam kolego temat specjalnie dla Ciebie 26.04.11, 05:35
                    Nie mam pojęcia, ale myślę że jakiś prywatny przewoźnik powinien na tej trasie uruchomić konkurencyjne połączenia dyliżansem. Będzie bardziej klimatycznie i szybciej :)

                    PS- uraduję was podwójnie - wszystko wskazuje na to, że od czerwca wracają do rozkładu połączenia Babimost-Okęcie. Żegnaj j....a PKP ;)
                    • Gość: Quest Nawiedzeni maniacy z Babimostu IP: *.dsl.bell.ca 27.04.11, 05:53
                      Lubuskie nie przyciaga inwestycji a te , ktore z bolem powstaly tez kuleja , mlodzi znikaja z tych terenow i spoleczenstwo sie starzeje , takie sa dane oficjalne , nie wiem dlaczego maniacy z upodobaniem wciskaja chyba tylko sobie samym ciemnote na pocieche ....wlasna ....:o) trudno ulzyc obciazonym dziedzicznie !!!!!!
        • Gość: mmmmmm000 Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 18:51
          ...a pewnie, że to była świetna sprawa, zwłaszcza DLA TYCH KTÓRZY KORZYSTALI. Gorzej z tymi, którzy za to płacili (czyli budżetem lubuskiego)! Metro w Zielonej Górze to też by była świetna sprawa, byle było tanie, najlepiej nic nie kosztowało, a całość niech sfinansuje "bezpostaciowy", jakiś tam, niesprecyzowany bliżej mr. BUDŻET.
          Oczywiście, że leciałoby za taką kasę więcej niż 40-50 osób, tyle że województwo było stać na dotację tylko do takiej liczby pasażerów. Gdyby te ceny urealnić na lot nie stać byłoby nikogo - no i tak się stało. Dopłata wojewódzka okazała się niewystarczająca, by w ogóle jakiekolwiek loty zorganizować.
          Ciesz się, że województwo lubuskie zrobiło ci prezent w postaci kilku, może kilkunastu niemal darmowych lotów, ale osobiście się cieszę, że wreszcie przestało dopłacać do twojej wygody!
          Mamy gospodarkę rynkową. Jeśli coś się opłaca, to natychmiast znajduje się wielu chętnych do wejścia na rynek. Jeśli tutaj nikt nie chce organizować lotów (nawet dotowanych), to widocznie się to nie opłaca. Linie lotnicze na prawdę wiedzą lepiej co dla nich dobre i ani ty, ani lokalni politycy ich do niczego nie przekonają. Co do reklamy - hm... zaczynam się chyba gubić. Ma się reklamować lotnisko jako takie, urząd marszałkowski??? To by był raczej ewenement chyba na skalę całego kraju. Zwykle reklamują się przewoźnicy, a skoro tego nie zrobili, to widocznie nie uznali tego za priorytet.
      • Gość: bobo Re: Babimost: Platforma namawia prezydenta do spó IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.11, 14:33
        Taaa. W firmach lotniczych ( i tych tanich ) pracują idioci, którzy nie wiedzą jaką gratką mogą być loty Babimostu.
        Tłuki nie zdają sobie sprawy jak wielki potencjał kryje się w tej metropolii.
        Czy wiesz na jakich zasadach funkcjonują TANIE LINIE i z czego owa taniość wynika ?
        Zadaj sobie pytanie - dlaczego tanie l.l do tej pory nie interesują się lotami z Babimostu ?
        Może dlatego, że chca latać tylko na trasach dających możliwość pełnego obłożenia z dużą częstotliwością podobnie jak pociągi IC.
        Nawet z Berlina nie zawsze samoloty są wypełnione po brzegi i tylko częstotliwość lotów w danym kierunku pozwala nadrobić każdą stratę.
        Dla tych firm Zielona Góra ze "swoją skromnością" to żaden rodzynek,
        gdy nawet dużo większy Poznań ma z tym problemy.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka