Dodaj do ulubionych

Trasa Aglomeracyjna - dyskusja nad przebiegiem

28.11.11, 01:16
Witam!
Jestem mieszkańcem Zielonej Góry od urodzenia, w pełni się z naszym pięknym miastem utożsamiam i leży mi na sercu zdrowy, zrównoważony rozwój Grodu Bachusa. Niedawno w GL (ale nie tylko) pojawił się artykuł o planowanej w przyszłym roku budowie 1 etapu Trasy Aglomeracyjnej. Chodzi o odcinek między rondem Dworcowa-Batorego a Al. Zjednoczenia. Określono go w artykule jako bezkonfliktowy i nie budzący większych protestów. Moim skromnym zdaniem jest jednak zupełnie inaczej. O moich obawach napiszę za chwilę.

Celem inicjowanej właśnie dyskusji jest swoista "burza mózgów". Chciałbym przedstawić swój punkt widzenia, mam nadzieję, że Wy przedstawicie swój po zapoznaniu się z "moimi" propozycjami. Nie wyobrażam sobie, aby po powstaniu 1 etapu inwestycji złapano się za głowę i zmieniano koncepcję przebiegu trasy, w oparciu o nowe problemy.

Osobom nie dysponującym przestrzenną wyobraźnią zalecam wizytę na stronie maps.google.pl, na której to w sposób szybki i łatwy można zobaczyć interesujący mnie (mam nadzieję, że NAS) obszar. Dla osób nie mających czasu, chęci, umiejętności, bądź możliwości przygotowałem kilka zrzutów ekranu z tejże strony.

Na początku napiszę czym miała być Trasa Aglomeracyjna. Trasa Aglomeracyjna dojrzewała w głowach planistów już przed kilkudziesięcioma laty, miała za cel przebicie się przez miasto w linii zachód-wschód, mniej więcej idąc śladem torów kolejowych co usprawniłoby komunikację w tych kierunkach. W kierunku zachodnim (od ronda Batorego-Dworcowa) planowo miała przebiegać do przebicia przez Al. Zjednoczenia nieopodal wieżowców przy ul. Objazdowej, następnie kierować się tropem ul. Foluszowej, przebiec nieopodal ZPB KACZMAREK, by dotrzeć do Trasy Północnej. W części wschodniej (mniej więcej od dworca PKP) Trasa miała biec wzdłuż torów kolejowych, by zakończyć swój bieg nieopodal Os. Pomorskiego. Dodam, że miała to być trasa dwujezdniowa, po dwa pasy w każdą stronę. Część środkowa (między rondem Batorego-Dworcowa a dworcem PKP) w wyniku zabudowania terenu jest obecnie praktycznie niemożliwa do zrealizowania.

Skupię się na zachodnim odcinku interesującej mnie drogi, gdyż jest w tym momencie stosunkowo najłatwiejszy do zrealizowania. Urząd Miasta ogłosił plany jakoby rozsądniejszym rozwiązaniem, niż to proponowane wiele lat temu jest "puszczenie" Trasy niejako w głąb miasta tj. ulicą Działkową, następnie (tu są dwa warianty) 1. ul. Zacisze do Lidla i Al. Wojska Polskiego do rogatek miasta, 2. ul. Prostą do ronda i Al. Wojska Polskiego do rogatek miasta. Miało by to wyglądać mniej więcej jak na załączonym niżej zrzucie:

images46.fotosik.pl/1194/4a8cb046acab42c8.jpg

W moim odczuciu plan UM jest pójściem po najmniejszej linii oporu. Co zyskujemy? Jeszcze większy ruch, z czasem pewnie też permanentne korki w godzinach szczytu w rozszerzającym się śródmieściu; drogę, która nie jest perspektywiczna bo nie łączy nowych nieskomunikowanych do tej pory terenów; wycinkę starej alei drzew jeśli możnowładcy wybiorą wariant CZERWONY; obejście ronda PCK.

Mam głębokie przekonanie, że planiści sprzed kilkudziesięciu lat mieli większą wyobraźnię niż teraźniejsi. Proszę spojrzeć na ich propozycję na mojej skleconej szybko grafice:

images35.fotosik.pl/1050/401409766181d0f4.jpg

W legendzie (mam nadzieję, że do przeczytania) widoczny jest podział na etapy inwestycji.

Co zyskujemy realizując tę koncepcję? Wyprowadzenie ruchu ze śródmieścia na obrzeża; perspektywiczną drogę, która komunikuje os. Zacisze, os. Leśne, os. Leśny Dwór; trasę będącą alternatywą dla al. Wojska Polskiego, al. Zjednoczenia jadąc od Trasy Północnej; trasę, która uruchamia "zapomniane" tereny wzdłuż ul. Foluszowej; realizując Etap 3 obejście ronda PCK w sposób mniej inwazyjny w moim odczuciu; realizując etap 4 (z wiaduktem nad torami kolejowymi do ul. Zimnej) alternatywę dla al. Zjednoczenia w komunikacji północ-południe.

Etap 5 jest ewentualnym połączeniem Trasy Aglomeracyjnej, ul. Lisiej z al. Zjednoczenia i ul. Działkową.


Jak już robić to robić porządnie i na wiele lat w przyszłość.

A Wy jak widzicie Trasę Aglomeracyjną?
Obserwuj wątek
        • Gość: marud Re: Trasa Aglomeracyjna - dyskusja nad przebiegie IP: 89.28.231.* 01.12.11, 13:10
          Pytanie powinno brzmieć czy aglomeracyjna jest nam w ogóle potrzebna?
          W naszym mieście nie jeździ się źle samochodem. Docelowo ma to kosztować
          50 mln złotych. Miasto realizuje tą inwestycje kosztem wielu dziedzin życia.
          Chodniki są np. w chwili obecnej zamiatane 2x w roku. Nasze parki mają
          kilkudziesięcioletnie zaniedbania. Brakuje pieniędzy na kulturę i edukację.
          Komunikacja publiczna jest w opłakanym stanie. Co z tego, że magistrat kupi
          nowe autobusy jak notorycznie są one zatłoczone i stoją w korkach.
          • emjotzg Re: Trasa Aglomeracyjna - dyskusja nad przebiegie 01.12.11, 13:19
            "Pytanie powinno brzmieć czy aglomeracyjna jest nam w ogóle potrzebna?
            W naszym mieście nie jeździ się źle samochodem."
            (...)
            "Co z tego, że magistrat kupi nowe autobusy jak notorycznie są one zatłoczone i stoją w korkach."

            Myślę, że sam Pan uzyskał odpowiedź na swoje pytanie zadane na początku posta :).

            Co do innych wydatków - zgodzę się, sam chciałbym żeby zabrano się porządnie za rewitalizację zaniedbanych parków i tworzenie nowych terenów zieleni, naprawiono pozapadane i niebezpieczne chodniki, budowano nowe ścieżki rowerowe itp itd. Jednak wszystkim nie dogodzisz a bez dobrej komunikacji się nie obejdzie.
          • Gość: Zatroskany Re: Trasa Aglomeracyjna - dyskusja nad przebiegie IP: 212.109.153.* 02.12.11, 12:37
            Poruszone zagadnienie jest bardzo ważne, nie tylko dla osób, które bezpośrednio odczują bytność tej trasy, lecz również dla innych mieszkańców ZG.
            Nie będę komentował bezsensowności i bezcelowości tego projektu, skupię się na skutkach finansowych.
            Przecież sami oficjele stwierdzili, że trasa docelowo będzie kosztowała nas 60 mln złotych, ale to będą "nasze" długi, które to my mieszkańcy będziemy spłacać.
            W jaki sposób? Podwyżki biletów autobusowych, opłaty parkingowe, podatek od nieruchomości, później opłaty za przedszkola, i to wszystko będzie pod przykrywką inflacji, drożyzny oraz podwyżek np. cen paliwa.
            Jestem mieszkańcem ZG i trudno mi zrozumieć tą bezczelność ze strony władz miasta. Z pewnością prezydent ZG chce "na drodze" dojechać do kolejnej kadencji. Tylko niech pamięta, że droga prowadzi od centrum do peryferii miasta, czyli bliski jest "wylot".
            Wracając do wątku merytorycznego sądzę, że należy zastanowić się czy ten ruch drogowy jaki jest w ZG jest zbyt intensywny. Sądzę, że nie. Podpatrując rozwiązania oraz sytuację drogową w innych miastach, My jesteśmy naprawdę w dobrej sytuacji. Rozwiązaniem byłoby wyrzucenie ruchu tranzytowego poza granice miasta.
            Co należy zrobić? Poszerzyć odcinek między Przylepem a rondem na Krosno Odrzańskie, spowoduje to, że dużo osób zamiast skracać przejazd przez szersze ulice ZG pojedzie obwodnicą, przecież taki jest sens i cel istnienia tego typu drogi.
            Dlaczego zapomina się o obwodnicy i nie wykorzystuje się w pełni tej drogi, a buduje się nową, szerszą w mieście.
            Zgodnie z przewidywaniami z Raportu dot. przeglądu krajowej polityki miejskiej w Polsce wynika, że wiele miast będzie "traciło" mieszkańców, owszem ZG jest jednym z tych miast nie będzie istotnych zmian, ale nie prognozuje się wzrostu mieszkańców (stan stagnacji). Co za tym idzie samochodów nie będzie dużo więcej to po co jest potrzebna ta trasa?
            Ja nie wiem? Pomóżcie zrozumieć celowość tego projektu.

          • Gość: detrgent Re: Trasa Aglomeracyjna - dyskusja nad przebiegie IP: *.ssp.dialog.net.pl 03.12.11, 14:06
            Odpowiedź jest bardzo łatwa , aglomeracyjna nie jest potrzebna. Zielona Góra nie jest aglomeracją, to niewielkie miasto wielkości jednej dzielnicy Poznania czy Wrocławia. Ulice obecnię się zwęża i wydziela pasy dla rowerów. Korki rozładowuje się spowalnianiem ruchu. Pan Prezydent Kaliszczuk nie ma pojęcia o urbanistyce i stąd wymyślanie głupot za 50 mil. Brak kompetentnych decydentów i arogancja .
      • Gość: sergio Re: Trasa Aglomeracyjna - dyskusja nad przebiegie IP: 89.28.231.* 01.12.11, 14:32
        A ja nie wyobrażam sobie mieszkać po sąsiedzku z "HOTELEM" dla wyrzutków na Objazdowej! Współczuję tym,których sytuacja zmusiła mieszkać w pobliżu...Podziwiam też mieszkańców sąsiadujących ze sklepem pod wieżowcem ....Wasze dzieci z placu zabaw mają śliczny widok na zaszczanych pijaków z butelczyną w niespracowanej łapie ;p lżących i załatwiających się pod murkami,co doskonale widać z ulicy Zjednoczenia.Z tym pseudo spożywczakiem trzeba zrobić porządek ! Wszelkiej maści alkoholicy ciągną tam jak mucha do g.... Już dwa lata temu jeden z "przedstawicieli" "palestry" podążał wartko do owego przybytku z pysznościami i delicjami na spirytusie....i nie doszedł...Potrącony ze skutkiem śmiertelnym.

        A jeśli chodzi o trasę: należny zrobić coś na co nie zgadza się miasto i pewnie PKP nie umoczy paluszka,należy zrobić porządek z wiaduktem na Batorego i chociaż wąski przecisk pod nim dla pieszych,a jezdnie poszerzyć o pas dla pieszych pod wiaduktem...Bez tej operacji dalej będą korki ! A jak nie to wyburzyć dom i tyle ! na Energetyków miasto zabrało mieszkańcom ziemię,bo dewloperek wybudował blok i musi mieć drogę.Można. Widać można! należy się więc zastanowić zanim coś zrobicie! Nie po łebkach....
    • fukiel List: Trasę Aglomeracyjną widzę inną. A wy? 01.12.11, 15:47
      o budowie Aglomeracyjnej mówiono już dawnych czasach PRL ito byłdobra koncepcja gdyż miała połączyc oś.pomorskie z strefą przemysłową ale nasi władza wraz z PKP zezwolili na wybudowani obskurnych bude między PKP adworcem PKS chciaż z poczatku mówili że te budynki to czasowo wybudowane na 10 lat a tak stoją do dzisiaj i dalej bedą stały i juz wtedy było wiadomo że z Aglomeracyjnej pozostały nici . Jeżeli mamy bydować za publiczne czyli nasze pieniadze jakiegoś bubla a po jakimś czasie go poprawiać [wiadomo nie od dziś że poprawki to dopiero jest zarobek dla firmy a nie jakiś wygrany przetarg] to lepiej przeznaczyć te pieniądze na poprawienie infrastruktury parków które jeszcze zostały w miescie, bo miasto niedługo i te parki odda dewelpolerom pod budownictwo.a co do usprawnienia ruchu w miescie to czemu miasto sprzedało pod budownictwo tereny po byłej stolarni zastalowskiej jak można było tamtedy póscić dalszy ciąg ul Energetyków która przecieła by ul. LUdowa i dalej po przeniesieniu sie straz miejskiej nul.Sulechowską pociągnąc przez zastal do ul Sulechowskiej, ale miasto najpierw sprzedaje tereny zielone a potem myśli jak by ty usprawnic komunikacje w miescie pod publikę iudaje ze coś robi tylko mu mieszkańcy nie pozwalają.
      • Gość: iwona Re: List: Trasę Aglomeracyjną widzę inną. A wy? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.11, 17:10
        Myślę Fukiel,że trzeba by prokuratora popytać.Ciekawe,ze miasto już otrzymało odmowę budowania Aglomeracyjnej w nowym wydaniu bo przekracza wszystkie mozliwe progi.Bez sensu, bez pomysłu co dalej.No i drzewa na Wojska Polskiego przeszkadzaja a na Prostej jest hospicjum konie i dużo dzieciaków .
        Tu chodzi o kasę.jak kto zainteresowany niech pogrzebie i powiadomi odpowiednie organa .No i zielonych oczywiście.Na Foluszowej duzo się zmieniło...trzeba by zapłacić kupę kasy bo tam juz sporo terenów prywatnych i parę willi powstało.
    • zielonogorek_maly W zasadzie jestem na TAK 01.12.11, 18:48
      Z większością argumentów się zgadzam, oba warianty z Działkową są do [cenzura] bo robią totalny korek w miejscu połączenia z Wojska Polskiego.

      A nikt nie pomyślał o tym by ulicę Prostą puścić PROSTO (!) i połączyć z wylotówką przed torami ?


      Natomiast nie zgadzam się z jednym :

      - Trasę, która uruchamia "zapomniane" tereny wzdłuż ul. Foluszowej;

      Taki argument jest beznadziejny !

      Okolice Foluszowej to przyjemny rejon spacerowy, argument że trzeba go "odkrywać" trasą wylotową jest mocno nietrzeźwy.

      Absurdalność argumentacji porównywalna np. z : wybudujmy autostradę w Bieszczadach, bo bez niej takie zapomniane są ...
    • Gość: pawels Re: Trasa Aglomeracyjna - dyskusja nad przebiegie IP: 109.110.209.* 02.12.11, 02:01
      koncept super, a moze na poczatek tylko po jednym pasiku od zjednoczenia w kierunku zachodnim? moim zdaniem propozycja um jest naprawde marna. co zyskujemy doprowadzeniem jej ul. zacisze do wojska polskiego? kompletnie nic. fakt ze na foluszowej sa fajne tereny spacerowe ale moze prowadzic ja blizej torów z ominęciem kaczmarka. dziekuje Panu za podjecie tematu i opracowanie super konceptu
          • Gość: nonsens Re: jestem częściowo za IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.12.11, 11:21
            Jaki ruch?Jakie korki?Ta autostrada ma przecinać osiedla.Co ma do tego doinwestowanie?Jakaś nowomowa.Zacisze jest doinwestowane wystarczająco.Szerokie drogi zawsze puszcza się bokami i robi sie wszystko,żeby nie niszczyć miasta.Miasta to nie drogi szybkiego ruchu.Polecam statystyki dotyczące wypadków drogowych w miastach i parę przejażdżek po europejskich miastach wielkości naszego.A potem na Ukrainę ...tam szeroko.Ta droga ma na celu zabranie terenów ogrodów.Tyle.Tylko,że tu tzw spec ustawa nie działa.I co pan powie na fakt totalnego braku zgodt przez Urząd Ochrony Sr w Gorzowie.Narazie tylko tyle.
            To następny BUBEL i dobrze Pan o tym wie
            • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 03.12.11, 13:09
              Sam mieszkam w miejscu, gdzie na lewo i na prawo są w ą s k i e ,ruchliwe ukice dwukierunkowe i zdarzają się kierowcy którzy jeżdzą zdecydowanie za szybko. Od kultury jazdy naujwięcej zależy, a nie od szerokości drogi. Pomiędzy ul. Batorego i Zjednoczenia może z powodzeniem być 4 pasmowa droga, która częściowo rozładuje m.in. ruch pod wiaduktem na Batorego. Nie ma innych t a ń s z y c h , rozsądnych rozwiązań, tym bardziej , że trasa przebiegałaby rozległymi niezabudowanymi placami !!!
              • Gość: nonsens Re: jestem częściowo za IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.12.11, 17:16
                Kultura jazdy jest nam jeszcze obca i dzieci gina na drogach.Poza tym już chyba minęły czasy,że co tanie to dobre.Jest dokładnie odwrotnie.pan Prezydent szuka oszczędności proponując nam buble i zabierając fryzjera staruszkom :(((.Przeciez to widać jak na dłoni,ze to BUBEL.Po prostu.Ja mieszkam przy ruchliwej ulicy.I ok.Lubie .To jest miasto.Ale nie wyobrazam sobie jak można przecinać miasto 4 pasmówkami z ekranami.Wcinać się w jedno z najspokojniejszych osiedli.Pchać sie pod hospicjum.Wycinać drzewa.BUBEL nad bublami.Nie zastanawia Pana,ze miasto dostało ODMOWĘ?.DLACZEGO zrezygnowano z Foluszowej.I nie ma co się zasłaniać brakiem pieniędzy.Jak się nie ma to się nie buduje a nie wypuszcza knota.miasto jest i tak zadłuzone po uszy.Do danych każdy ma dostęp.Nie ma uzasadnieniaTen BUBEL niczego w mieście nie rozwiąże.Największe korki są jak narazie na 4 pasmowej Zjednoczenia a ten gniot jeszcze bardziej ją zapchaLudziom z Zacisza i Lisiej pod oknami.Dobrze,że ktoś się tym poważnie zainteresował i nie daje zgody na partactwo i taniochę.
                • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 03.12.11, 21:57
                  Ostatnio na ul.Moniuszki uczeń wpadł pod auto, co nie oznacza, że ulicę trzeba zamknąć dla ruchu. Dzisiaj uczniowie są mobilni i mogą pojawić się w całym mieście. A rola rodziców jest jaka? Każde miasto składa się i z wąskich 2-pasmówek jak i szerszych 4-pasmówek. Przestań pisać n i e na temat, bo w tych wywodach przyświeca Ci tylko jeden cel krytyka prezydenta, a nie rozwiazanie czekokolwiek !
          • Gość: Detergent Re: jestem częściowo za IP: *.ssp.dialog.net.pl 05.12.11, 18:15
            Ty andabata to chyba ze wsi przyjechałeś do miasta . ZG to nie metropolia to miasto wielkości jednej dzielnicy dużego polskiego miasta. Czteropasmówkę to trzeba wybudować do Żar, Krosna , Szprotawy to sobie będziesz mógł dodać gazu. Nie czujesz skali miasta. Porównaj plany najwięszych aglomeracji w Europie do planu ZG a wtedy zorientujesz się,że wyprowadziłeś się z wiochy do miasta, o którym nie marzyłeś.
            • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 05.12.11, 19:41
              O rozwiązaniach drogowych decyduje skala ruchu samochodowego w danym rejonie. Większe miasta mają jeszcze większe problemy, więc budują nawet tramwaje i 8 pasów. Zielona G. ma niezwykle chaotyczny układ dróg, który powstał, gdy miasto było bardzo małe. 4 pasmowa droga pomiędzy Batorego i Zjednoczenia nie jest ż a d n y m luksusem dla naszego miasta. Przestań pomniejszać rangę miasta , bo to nie jest argument akurat tutaj !
              • Gość: mieszkaniec Re: jestem częściowo za IP: 212.109.153.* 07.12.11, 19:28
                Odnosząc się do słów przedmówcy muszę stwierdzić, że piszący trochę rozmija się z prawdą, sam siejąc demagogię. 8 pasmowe "drogi" są ale w Moskwie, Pekinie, Nowym Jorku, w Warszawie - nie słyszałem, a co dopiero mówić o ZG.
                Odnosząc się do samej ZG to połączenie kilku odcinków drogi w jedną ciągłą może i jest sensowne lecz nie wolną drogi dzielić na odcinki o różnej liczbie pasów, raz ma być 2-u pasmowe, 3 i 4-pasmowe. To dopiero wprowadzi kłopot i zagrożenie życia.
                Ogólnie przyglądając się dyskusją, za dużo w nich emocji, a mało merytorycznej opartej na wiedzy i doświadczeniu. Oczywiście każdy z nas ma możliwość wypowiadania się ale róbmy to z głową, a nie tylko z serca.

                Zielona Góra aby mogła się rozwijać nie potrzebuje wewnętrznej autostrady, lecz przepustowych połączeń z innymi ośrodkami (i tu kłania się polepszenie połączenia z Wrocławiem (odcinkami jest dobrze!!!), z Poznaniem (w tym miejscu trudno znaleźć pozytywy) , Gorzowem no i oczywiście z Berlinem (i tu jest klops), ew. na Świebodzin.

                Trudno będzie przyciągnąć nowe firmy, jeżeli w ZG myśli się tylko o twardych inwestycjach zapominając o ludziach.
                Drogę można budować nawet na pustyni ale po co. Z czasem ten sam problem dotknie nas.
                Życzę rozsądku tym co prą do wybudowania drogi, a mieszkańcom, którzy walczą o swoje (dla dobra ogółu, nawet jak ogół tego nie dostrzega) życzę powodzenia.

                Mieszkaniec ZG
                • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 08.12.11, 20:57
                  Niech Szanowny Przedmówca popatrzy sobie z satelity przez Google na polskie miasta powyżej 500 tyś. mieszkańców to znajdzie drogi 8 pasmowe. Już na starych pocztówkach cz-białych w Warszawie widać po 4 pasy w jedną stronę przed rondami , z tamtego okresu pocztówka z pl.Konstytucji - 4 pasy w jedną stronę. Nie wystarczy słyszeć , trzeba jeszcze patrzyć. I bez przesady z tymi Pekinami i innymi molochami. Kolega uprawia demagogię po raz kolejny pisząc o jakiejś autostradzie. Czy ul. Westerplatte to też autostrada???. Bzdury i brednie !!! !!!
                  • Gość: mieszkaniec Re: jestem częściowo za IP: 212.109.153.* 12.12.11, 13:05
                    Przepraszam, ale jaki kolejny raz. Czy szanowny przedmówca wie lepiej ode mnie ile razy się wypowiadałem. Odpowiem za niego (z tą wypowiedzią) będzie dwa razy.
                    Fajnie, że porównuje się ZG do Warszawy, ale jak sądzę jest wiele miast pośredniejszych pod względem liczebności mieszkańców, na przykład Poznań (maksymalnie 6 pasów), Legnica (4 pasy - najważniejsza arteria miasta, pozostałe mniejsze - patrz Google), Częstochowa (4 pasy),
                    a cóż my miasto lekko powyżej 100 tysięcy mieszkańców.

                    Jednocześnie zwracam uwagę, że nie oponent nie odniósł się do ważniejszego argumentu dotyczącego samej trasy,
                    tak przy okazji, proszę powiedzieć tym kierowcom, którzy ul. Wojska Polskiego pędzą samochodami 100km/h lub więcej na godzinę, że to nie jest autostrada.
                    Życzę dobrego samopoczucia i życia w obłudzie.
                    • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 12.12.11, 14:14
                      Wyjaśniam Przedmówcy jak niżej.
                      1.Prezydent Miasta nie odpowiada, za to, że ktoś grzeje 100 km/h, a zdarza się to nawet na osiedlowych ulicach.
                      2.Przedmówca jest w błędzie twierdząc, że trasa musi mieć taką samą szerokość na całej długości, za rondem może być węższa lub szersza.
                      3.Kolega dziwi się, że wspomina się Warszawę, a sam wcześniej wytoczył armaty w postaci 10 milionowych metropolii.
                      4.Legnica i Częstochowa to nie miasta przekraczające 0,5 mln mieszkańców
                      5.Przedmówca nie wypowiedział się o przebiegu trasy, a tylko o jej szerokości.
                      6.Przedmówca zapomina, co wcześniej napisał!
                      • Gość: mieszkaniec Re: jestem częściowo za IP: 212.109.153.* 12.12.11, 15:52
                        Odnosząc się do tych "argumentów",
                        1. nie odpowiada, ale bierze moralną odpowiedzialność podejmując takie, a nie inne decyzje,
                        2. zwracam uwagę, że zwężenia będą miały wpływ na przepustowość oraz sprawność poruszania się, nie wspominając o bezpieczeństwie,
                        3. Warszawa jest stolicą kraju, miastem liczącym ponad 1,5 mln mieszkańców, a ZG raptem lekko 100.000, nie uzasadnione jest porównywać te miasta, proszę poszukać innego miasta 100.000, które będzie pod względem "drogowym" tak rozbudowane jak ZG (i nie jest plus),
                        4. te miasta nie przekraczają 0,5 mln mieszkańców, ale są miastami liczącymi odpowiednio ok. 100.000 oraz ponad 200.000 mieszkańców i nikt tam nie myśli o budowie takich arterii w środku miasta,
                        5. podstawą rozważań nie jest wytyczenie nowej trasy lecz analiza obecnego ruchu drogowego, miasto pod tym względem nie jest przygotowane i to jest smutne, wpierw analiza, następnie planowanie i uzgodnienia społeczne a dopiero później budowa,
                        6. nie zapomina, jestem odpowiedzialny za słowa i staram się zrozumieć andabata.
                        • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 14.12.11, 10:55
                          Oto moja odpowiedź na ,,odpowiedzi" Przedmówcy.
                          1.Żadnej także moralnej odpowiedzialności nie bierze Prezydent, że jakiś wariat przekracza prędkość- to po raz drugi. Tak jak nie bierze odpowiedziałności za to , że zielonogórzanin - sąsiad bije własną żonę !
                          2.Drogi buduje się tak jak pozwalają stosunki własnościowe i inne przeszkody i różne inne wykładnie. Nie wszyscy jadą do jednego celu, nie wszyscy mieszkają na skraju miasta. Nawet autostrada, gdzieś się kończy. Co za wielkie słowa -zagrożenie życia. Zagrożenie życia jest wszędzie nawet na ścieżce rowerowej i na deptaku, gdzie rowerzysta wjechał w klientkę sklepu, z którego akurat wyszła. Poza tym ruch przelotowy odbywa się obwodnicą zewnętrzną.
                          3.Nie było żadnych porównań Warszawki do Zielonki, a jedynie zwrócenie uwagi że w stolicy istnieją drogi 8 pasmowe, o czym Przedmówca - jak sam napisał -nie słyszał. Gdybym był złośliwy to napisałbym , że Przedmówca porównuje Zielonkę do Pekinu , który wymienił ! Bez przesady.
                          4.Przedmówca jest w błędzie, że nikt nie myśli o nowych drogach. Wszystkie polskie miasta mają n i e d o r o z w ó j infrastruktury w stosunku do Europy Zach. a samochodów jest prawie tyle samo. Miasta wymagają licznych i pilnych inwestycji drogowych.
                          5.Co to znaczy ,,nieprzygotowane' i ,,smutne" To ogólniki. Kiedy będzie przygotowane, jak akurat Przedmówca da sygnał? Analizy i planowanie tej drogi trwają kilkanaście lat, a aut coraz więcej. Konsultacje? Widać powyżej jak wyglądają. Malutka klika uprawiająca marchewkę lub polityczni ekstremiści krzyczą ,,nie lzia", ale brak im logicznych, mocnych argumentów.
                          6.Nie zauważyłem.
                          • Gość: mieszkaniec Re: jestem częściowo za IP: 212.109.153.* 14.12.11, 17:33
                            Kończąc tą i tak nieudaną wymianę spostrzeżeń (mnie pan nie przekonał i Vice versa),
                            O jednym trzeba pamiętać, nie wolno w żadnym wypadku pozwolić aby ktoś cierpiał ze względu na tą drogę, pamiętajmy, że jednostka również jest ważna.
                            Kończąc pozwolę sobie przytoczyć słowa Seneki "Bonum ex malo non fit" dla niezorientowanych Dobro nie rodzi się ze zła.
                            I ta droga dla mnie jest "złem".
                            Pozdrawiam i do zobaczenia w ZG.
                            • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 14.12.11, 20:28
                              Jak ta droga powstanie to Szanowny Przedmówca może b o j k o t o w a ć tą drogę i jeździć n a o k o ł o ,tzn zamiast jechac z dworca kolejowego na Zacisze obok dawnego Budopeksu, niech Przedmówca jedzie ul. Westerplatte. Tym sposobem Przedmówca będzie miał spokojne, niezakłócone sumienie nie jadąc drogą-złem !!!
                                  • Gość: mieszkaniec Re: jestem częściowo za IP: 212.109.153.* 14.12.11, 21:00
                                    Nie trzeba się unosić, lecz zastanowić.
                                    Nigdy nie jest tak, że wszystko co nas otacza jest białe albo czarne, są kolory szarości.
                                    Ja je dostrzegam. A pan?

                                    Tylko o jedno się spytam, czy nas stać budować drogę, cytuję słowa urzędnika z UM za 50-60 mln złotych w okresie gdy w finansach publicznych należy zastanowić się nad wydaniem każdej złotówki dwa razy albo i więcej.
                                    Czy nie ma innych ważniejszych inwestycji, które przyniosą nie tylko korzyści "drogowe", ale również pozwolą stworzyć nowe miejsca pracy?
                                    Odpowiem. Są.
                                    • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.ip.netia.com.pl 15.12.11, 12:54
                                      Owszem są , ale Pan nie wie jakie.
                                      Niech Przedmówca zauważy, którędy jedzie długi, przegubowy, miejski, autobus, gdy jest zamknięta ul.Westerplatte czyli Dworcową, Batorego, ciasną, karykaturalną Zamkową i Wandy. Dlatego ta n o w a droga to droga-dobro, bardzo potrzebna, ważna inwestycja, szczególnie pomiędzy Batorego i Zjednoczenia. Nadmierny ruch na przyległych ulicach powoduje wibracje, które szkodzą starym budynkom, mieszkańcy innych ulic też mają prawo do pomniejszenia hałasu i spalin. Mieszkańcy przeciążonej Westerplatte też trochę odetchną.
                                      E g o i z m małej grupki nie zatrzyma tej w a ż n e j inwestycji !!!
                                      • Gość: mieszkaniec Re: jestem częściowo za IP: 212.109.153.* 15.12.11, 13:22
                                        Swoją wypowiedzią upewnił mnie pan, że jest pracownikiem Urzędu Miasta,
                                        no cóż, widać macie czas "chodzić" po forach i pisać, gratuluję takiej prac. Jest może wolny etat, z przyjemnością bym "popracował",

                                        Jeżeli chodzi o inwestycje to swoje stanowisko mam, pan nie ma żadnego ponieważ brak wiedzy na ten temat próbuje przykryć atakując dyskutanta (to już choroba psychiczna),

                                        Jeżeli chodzi o wibracje i hałas to wpierw naprawcie istniejące drogi, zmniejszy znacznie uciążliwość tych zjawisk, szczególnie wibracje i to znacznie. Jeżeli nie jest pan świadom stan naszych dróg to proszę przejechać się po naszych "pięknych drogach", może uda się wpaść w dziurę!!!

                                        Budowanie czegoś bezmyślnie nie znaczy, że się przyda, nie będę tego wyjaśniał ponieważ odporny jest pan na wiedzę.

                                        Życzę trwania w niewiedzy i błogostanie.
                                        • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.ip.netia.com.pl 15.12.11, 18:03
                                          Niestety, ale to Pan od samego początku pisze b e z m y ś l n i e . Panu wydaje się, że w takim mieście jak Ziekina Góra to tylko garstka pracowników Urzędu umie pisać o drogach. Zapomina Pan o reszcie mieszkańców miasta. Przecenia Pan swoje zdolności telepatyczne i nadprzyrodzone! Niech się Pan nie wysila, bo to już stało się śmieszne....
                                          Grupka egoistów nie wstrzyma rozwoju miasta!
                                          • Gość: mieszkaniec Re: jestem częściowo za IP: 212.109.153.* 15.12.11, 19:02
                                            To tylko pan swoimi tekstami daje powody do takiego myślenia, jestem mieszkańcem Zielonej Góry i jestem z tego dumny, jedną drogą nie spowoduje się skokowego rozwoju to raz, dwa droga spowoduje niepotrzebne problemy finansowe (proszę się do tego odnieść), obecne zadłużenie gminy wynosi ponad 50% rocznego przychodu, ograniczenie to 60% i co dalej, ano podwyżki kochani mieszkańcy Zielonej Góry, a pan tego nie dostrzega? To chyba ślepy jest, warto kupić okulary, od razu 10 dioptrii, bo mnie nie wystarczy!!
                                            Jeżeli chodzi o powiązanie pana z UM to jest moja opinia i ja nie twierdzę, że w Urzędzie pracują inteligentne osoby (to było nadużycie),
                                            Tak się zastanawiam, czy w ogóle pan czyta, bo z odpowiedzi wygląda tak, że odnosi się do innych wypowiedzi. I taka osoba zarzuca mi brak logicznego myślenia, a to mi powiedział.

                                            Życzę owocnej lektury.
                                            • Gość: andabata Re: jestem częściowo za IP: *.adsl.inetia.pl 17.12.11, 11:41
                                              Jakość wzroku nie wyraża się jedynie w dioptriach, można mieć mało dioptrii i widzieć gorzej od tego co nosi 10 dioptrii. Rozwój miasta odbywa się etapami, zgodnie z powiedzeniem ,,nie od razu Kraków zbudowano". Koszt trasy to koszt całej trasy, a tak naprawdę najpotrzebniejszy jest odcinek między Batorego a Zjednoczenia, który powinien być zbudowany n a j p i e r w i e j , z pozostałe można odłożyć w czasie! Od siebie dodam, że za duży dla mnie jest kompleks basenów, który nigdy na siebie nie zarobi, ale radni stale się tego domagali zapatrzeni w Gorzów, który teraz ledwo zipie!
                  • Gość: franz Re: jestem częściowo za IP: *.ssp.dialog.net.pl 31.12.11, 12:34
                    ale odpornym na argumenty dziękujemy - wiesz jaki masz problem- to TY chcesz sobie podjechać do centrum jak najkrótszą trasą pisanie o rozwoju miasta to jakieś kłamstwo. Droga ta ma być dla twojej i takich jak ty wygody i ponic wiecej i nie produkuj sie człowieczku o koncepcjach i innych miastach.

                    Miasto ma zapewnić konkurencyjność dla firm a nie dla tych co chcą sobie z osiedla na deptak szybko dojechać.

            • Gość: Detergent Re: jestem częściowo za IP: *.ssp.dialog.net.pl 03.12.11, 22:45
              Zabrakło ci andabato argumentów i używasz w sposób nieuprawniony słowa wszyscy. Ilość podpisów pod protestem i liczne argumenty internautów świadczą o tym ,że się mylisz a Prezydent znowu robi jakieś kosztowne głupstwo. Ta droga jest tak absurdalna,że być może chodzi o jakiś przekręt, Nie chce mi sie wierzyć,że urzędnicy do tego stopnia są ignorantami.
              • Gość: nonsens Re: jestem częściowo za IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.12.11, 23:09
                Andabato,najpierw podaj jakieś argumenty a potem sprawdzisz czy jestem zaprogramowany.Robiłeś ankiete?Ja uważam,że większość nie miała pojęcie,że taki bubel urzędasy wydumały.Dopiero teraz sprawa wyszła na światło.I brzydko wygląda bo większośc nie chce nastepnego knota.Dośc,że mamy pod dostatkiem marketów ...w dodatku wszystkie przy Alei Zjednoczenia :(((((.Stacji benzynowych Pustych galerii i domów na sprzedaz.Jeszcze nam trzeba ekranów w centrum?Podaj swoje merytoryczne argumenty.Dla mnie taka droga to wstyd.Podobno jestesmy Europejczykami......a tam odchodzi sie od takich idiotyzmów jak przecinanie miasta drogą szybkiego ruchu.
      • emjotzg Re: A ja mam zupelnie inny pomysl 10.12.11, 18:42
        Owszem, koncepcja połączenia os. Pomorskiego z węzłem S3/trasą północną jest sensowna, logiczna i potrzebna. Pierwszy etap (rondo) zresztą już powstał. Ale co ma ten łącznik na wschodzie do części "trasy aglomeracyjnej" na zachodzie?
        • Gość: nonsens Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.12.11, 20:05
          Dzisiaj jest w Lubuskiej ciekawy króciutki ale wspaniały artykuł o mieszkańcach Zielonej GóryPrzyznaję autorowi rację.Zielonogórzanie słynęli z tego,że NIGDY się nie buntowali, że mazna nam było wcisnąc wszystko.A tu od 2 lat...zmieniło się.Obudzili się i zaczynają buntować przeciw głupocie i tandecie.Mieszkam tu 45 lat i po raz pierwszy to widzę.Obudziliśmy się DOSC.Dośc niszczenia miasta.Dośc BUBLI , dośc Aglomeracyjnej,dość willi w parkach, dość.Pan prezydent w świetle jupiterów wywala firmę SAn Bud.A kto pozwalał im wygrywac przetargi?Wiadomo było,że to firma kiepściusia.KTO zaprojektował BUBLa ...vzyli autostradę pt Aglomeracyjna...z nadziją,że durni zielonogórzanie położą uszy po sobie i dadzą sobie wciskać kit za kitem.Dlaczego władze miasta traktują mieszkańców jak idiotów.Jak za Stalina.....brrrr
          • Gość: z bliska Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: *.pool.mediaWays.net 12.12.11, 22:46
            Parę lat temu , pewnie nie wszyscy to pamiętają, cała rzesza farbowanych we wszelakie maści fachowców , wyśmiewała budowę 3 Maja. Podobne argumenty do obecnych + co to za obwodnica która przebiega 100 m od ratusza? Czy któryś z was , owych oponentów połączenia Batorego ze Zjednoczenia wyobraża sobie dziś jazdę po Zielonej bez ul.3 Maja ???
            Miłych snów życzę.
            • Gość: Zacisze Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: 212.109.153.* 12.12.11, 23:00
              Mam pytanie, ile rzeczywiście lat minęło? Bo parę to chyba o kilkanaście lat za mało,
              Po drugie, wtedy miasto się rozrastało, czyli kierunek był prawidłowy,
              obecnie nie ma na to szans, jest i będzie stagnacja, a nawet spadek populacji mieszkańców,
              To się pytam po co ta droga, chyba dla satysfakcji nielicznych,
              Życzę miłych snów, może rozsądek przyjdzie.
            • Gość: Detergent Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: *.ssp.dialog.net.pl 13.12.11, 14:32
              Dzisiaj ul. Konstytucjio 3 Maja odziela galerie Fokus od centrum miasta- Rynku. To ulica na ktrej zginęło najwiecej ludzi w tym dzeci idących do szkoły. Ulica którą do dzisiaj szpecą kikuty elewacji wyburzonych budynków. To fachowcy przepowiadali już 30 lat temu,że tak będzie. Dzisiaj aby ożywić Rynek potrzeba ludzi a trasa 3 Maja utrudnia dostęp pieszym i rowerzystom. Widzisz od tego sa fachowcy,żeby dostarczać wiedzy. Przeczytaj to co napisałeś i się nad tym zastanów.
              • Gość: andabata Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: *.adsl.inetia.pl 13.12.11, 19:44
                Nie ma się nad czym zastanawiać, a szczególnie nad tym co serwuje nam tutaj tzw. Detergent, Co to za argument, że Focus jest za obwodnicą 3 Maja?? Czy ,,fachowcy" tzw. Detergenta też 30 lat temu wiedzieli , że w budynku Polskiej Wełny będzie Focus ? A co to za p r y m i t y w n y argument o kikutach? Budowa nowej drogi poprzecznej do innych zawsze zmusza do wyburzeń, którymi najczęściej były rudery poza 2 tylko budynkami. Detergent z m y ś l a o dzieciach idących do szkoły , a nie zna statystyk wypadków. Detergentowi wydaje się że nasze miasto można zamknąć w kwadracie 300 x 300 m ?
                  • Gość: z bliska Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: *.pool.mediaWays.net 14.12.11, 20:23
                    Co wy ciągle wyskakujecie z tymi ofiarami wypadków ? A ile w tym dzieci było ? itd.
                    Argumenty jak w przewałkach politykierów , zostawcie już tych zmarłych !
                    Na Długiej podjechali ulicą pod same okna podstawówki i ekonomika ,
                    a że na 3 Maja coś się stało...przestań się ośmieszać.
                    Są światła i tam pociechy powinny przechodzić i to na zielonym a obędzie się bez wypadków.
                    Jeśli chodzi o wyburzanie i te "kikuty" ,
                    jakie to architektoniczne perełki ucierpią na trasie miedzy Batorego a Zjednoczenia?
                    A może skreślą nas z Listy Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO ?
                    • Gość: nonsens Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.12.11, 23:01
                      Przejścia dla pieszych nie rozwiązą problemu wypadków.Miasta nie sa miejscem na trasy szybkiego ruchu.tego się już nie stosuje na świecie.Po prostu.jedynie na Białorusi.Nie słuchano fachowców i teraz mamy koszmarek pt Aleja zjednoczenia a przy niej wszystkie Domy Towarowe Castoramy I Focusy Przeciez to urąga logice.Powinno się karac za takie pomysły.Do tego 2 równoległe 4 pasmówki Al Wojska Polskiego i Łuzycka.Obie wbijaja sie na Zjednoczenia i obie kończa się wąska drózką wyjazdowa.A teraz jakis niedouk proponuje trzecia 4 pasmówkę,która wbije się w Al Zjednoczenia a skończy się ....no własnie ...na rondzie przed Prosta?Przeciez ten pomysł wymaga pomocy lekarskiej i to szybko.
                  • Gość: andabata Re: A ja mam zupelnie inny pomysl IP: *.adsl.inetia.pl 15.12.11, 09:53
                    Do detergent.
                    Ma Zachodzie robi się jeszcze w i ę c e j wyburzeń niż w Polsce. Burzy się całe osiedla domków m. in. po to, żeby nie było kryminogennych zaułków, za odszkodowaniem oczywiście. W tzw. ,,good location' (blisko lotniska) to ładny dom burzy się do gruntu po to, aby postawić jeszcze większy, piękniejszy. Blisko, bo za odrą burzone są całe blokowiska w dobrym stanie. Kolega nie był na Zachodzie!
                    Mała hałaśliwa, grupka przeciwników drogi n i e z a h a m u j e dalszego rozwoju Zielonej Góry !!! Dość udręki dla zielonogórskich kierowców, którym życie uprzykrza nielicząca się banda awanturników-przeciwników drogi.