Dodaj do ulubionych

Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże plany

13.04.12, 22:53
Polaczenie liniami SprinAir jest skazane na porazke chociazby z kilku powodow o ktorych zasciankowy zarzad wojewodztwa nawet nie jest w stanie pomyslec:
- Brak polaczenia w miedzynarodowej siatce polaczen: polaczenie jest pomyslane podobno w duzej mierze dla (potencjalnych) inwestorow jednak na zadnycm polskim ani zagranicznym portalu jak rowniez w zadnej agencji tego polaczenia nie mozna znalezc! Jesli nie jestes z ZG i nie nie wiesz ze jest takie polaczenie, nigdy go nie znajdziesz, czyli polacznia brak!!!
- Brak mozliwosci platnosci karta kredytowa w 21. wieku!!! Przelew, kto sie w to bedzie bawil???;
- Brak jakiejkolwiek informacji na stronie w jezyku angielskim, czyli nici z potencjalnych turystow i biznesmenow. Nawet jesli jakims cudem dowiedza sie ze takie polaczenie istnieje, i nawet jakby chcieli zaplacic w archaiczny sposob czyli idacym kilka dni przelewem i tak nic nie zrozumieja po polsku...;
- Brak mozliwosci zrobienia rezerwacji na jakikolwiek inny lot przesiadkowy, gdyz wybrano najgorsza linie ktora nie ma zadnej wlasnej siatki polaczen. Nawet jesli chcesz leciec przez Warszawe gdzies dalej musisz zrobic dwie rezerwacje, sam sie zatroszczyc o bagaz, przesiadke, ewentualne spoznienia, etc.;
- Jeden lot Lufthansy do Frankfurtu otworzylby okno na swiat, bo ile osob tak naprawde ma potrzebe lotu do Warszawy w porownaniu ze wszystkimi potencjalnymi pasazerami???

Za te pieniadze utopione w lotnisko mozna by zmodernizowac i uruchomic najlepszej jakosci pociag na nowe lotnisko do Berlina. Wtedy wszyscy byliby zadowolenie... z wyjatkiem naczelnych pasazerow poslow i urzednikow, dla ktorych tak naprawde jest stworzone to polacznie.
Obserwuj wątek
    • Gość: Quest Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p IP: *.dsl.bell.ca 14.04.12, 04:39
      directzg napisał: Polaczenie liniami SprinAir jest skazane na porazke ....
      W samej rzeczy , usiluje ustalic polaczenie z Warszawa i miec pewnosc , ze zalapie sie na polaczenie do USA, Kanady,Norwegi,Londynu.... zadnych szans , przylatuje do W-wy z tych samych krajow jakie wymienilem....jak myslicie moge sie dostac na samolot do Babimostu w okresie 2-ch godzin.....zapomnijcie !!!!!!
      Kazdy podrozny zwraca uwage na dogodne polaczenia a takich nikt nie gwarantuje do Babimostu....ciekaw jestem czy p.Polak wie jak podrozni dotra do tego zakatka i moze powinna zapytac po co ???? czyzby dla p.Polak i jej ofert za "daniny" podatnikow wplywalo cos wiecej w tych pomylonych zamyslach ?????
      • lukaszzd Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p 14.04.12, 08:07
        Nie wiem co o tym artykule myśleć, przecież sam prezes Portów Lotniczych powiedział że oni by nawet nie utrzymywali tego lotniska gdyby w "w domyśle" jakaś głupia banda urzędasów okradająca swoich obywateli nie zapłaciła im za to. Pewnie druga część zadania by tak wyglądała tyle milionów to w kolej pakować linia Gorzów - Piła do elektryfikacji, trasa z Wrocławia przez Kostrzyn do Szczecina też wymaga remontów i tutaj ruch pasażerski jest gwarantowany.
    • lizun9 Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p 14.04.12, 08:07
      directzg napisał:

      bo ile oso
      > b tak naprawde ma potrzebe lotu do Warszawy w porownaniu ze wszystkimi potencja
      > lnymi pasazerami???

      No właśnie ile? Zadałem sobie trud przeczytania tej "strategii rozwoju lotniska" i nie ma tam żadnych badań rynku - mówi się o połączeniach do Warszawy, a w przyszłości do Krakowa, Gdańska - ale to jest od czapy, bo nikt nie zadał sobie trudu by zdiagnozować potrzeby lokalnej społeczności. Urzedasy zadowalają się twierdzeniami wierchuszki portu, która twierdzi, że światowy rynek przewozów będzie rósł, więc babimost na pewno razem z nim.
      Tymczasem podróż dotowanym przez marszałka pociągiem TLK z Warszawy zaczyna wyglądać tak:
      Pod Warszawą studenciak z Drezdenka dzwoni do mamy i mówi (przypadek z okolic Wielkanocy) : Mamo, będę jutro, będę nocował u kolegów w Gorzowie, nie mam czym przyjechać...Do Gorzowa? Kolega nas zabiera ze Zbąszynka..
      Drugi pasażer z przedziału pod Poznaniem dzwoni gdzieś i mówi: Anka odbierz mnie z dworca. No odbierz mnie bo nie mam jak wrócić...
      Wysiadam na dworcu w Zielonej, mijam hordę pakującą się do samochodów stojących pod dworcem, biegnę z jęzorem na brodzie na PKS, a tam stoi gościu i gada przez komórę: Tato przyjedz po mnie do Nowogrodu bo zlikwidowali mi autobus do Żar
      To był tez mój autobus,a że nie miałem do kogo zadzwonić więc pobiegłem szukać hotelu..
      I jak tak czytam o tych udogodnieniach w podróżach lubuszan do Warszawy to mnie strzela
      • directzg Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p 14.04.12, 08:59
        Dokladnie tak jest, polaczenie dla kilku urzednikow do Warszawy istnieje a dla dziesiatek tysiecy Lubuszan podrozujacych miedzy miastami regionu pozostaje telefon do mamy, taty, kumpla, brata... "odbierz mnie z dworca!!!!

        To prawda ze nie ma zadnych badan na temat potencjalnych komunikacyjnych/transportowych potrzeb Lubuszan (lub osob potencjalnie korzystajacych z lotniska w Babimoscie). Kazdy wie ze strategia dla lotniska zakrawa kryminalem.

        Odnosnie potrzeb Lubuszan, waznym wskaznikiem moze byc kilka prostych obserwacji (ktorych niestety nie sposob zrobic z gabinetu pani marszalek), a ktore pewnie wiekszosc z forumowiczow tez zrobila:
        - jak juz wspomniano, Parking przed dworcem PKP i PKS w ZG: powszechne poleganie na rodzinie, znajomych, prywatnych transportach, itp z powodu braku lokalnych polaczen;
        - Parking przy dworcu w Guben (oferujacy polaczenia do Berlina): polowa samochodow z lubuskimi rejestracjami (powiat krosnienski, ZG, nowosolski, zarski, itd.);
        - Parking przy dworcu we Frankfurcie (O): mnostwo samochodow i busow z rejestracjami lubuskimi (Glownie ZG, Krosno, Slubice, Gorzow, Sulecin, etc.);
        - Parking przed lotniskiem w Berlinie (Schoenefeld, wkrotce BER): auta z rejestracjami lubuskimi, strona internetowa dzialajaca po polsku(!!!) i polskojezyczny personel (nie wszedzie, ale wikesza szansa porozumienia sie po polsku w berlinie niz po angielsku w Babimoscie!!!), polskojezyczne oferty turystyczne;
        - Dla porownania Parking przed "Babimost Airport": aut brak (chyba ze pracownikow), ludzi brak, zycia brak, samolotow brak. Jedyne czego nie brak to "Utopionych (publicznych)milionow".
          • Gość: ciekawostka Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p IP: *.internetdsl.tpnet.pl 14.04.12, 11:00
            Jeśli chodzi o specjalistów to ile z tych pieniędzy z LRPO pójdzie na obsługe potrzeb prezesa spółki lotniskowej, pana Macieja Króla? Dlaczego nikt nie powie głośno na co zostało wydane (a właściwie przejedzone - takie informacje było w UM słychać) 300 tys. PLN z kapitału założycielskiego? Pani Marszałek zaraz po wyborze zapowiadała kontrolę w spółce bo dochodziły do niej informacje o szczególnego rodzaju wydatkach pana prezesa. I co z tej kontroli wyszło? Gdzie jest raport? Schowany do szafy? Gdzie są dziennikarze? Kto ma pilnować wydatkowania publicznych pieniędzy?
            • Gość: Matt Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.04.12, 11:33
              "Gościu" - Nie wiem kogo reorezentujesz, ale chyba sflustrowanych oszołomów z Gorzowa, albo co gorsza konkurencję z Poznania i Szczecina, zamiast się cieszyć, jak wszyscy nacałym świecie, że ma się dostęp do lotniska, to się biadoli. A to na połączenia kolejowe do Gorzowa. A to na drogi do Gorzowa A to szpital dla Gorzowa - cały czas tylko dać, dawać i dać. A zabrać się do ROBOTY, a nie tylko żądać i miec pozycję roszczeniową.
              A tak na marginesie, to spólk iprawa handlowego podlegają kontroli przez Rady Nadzorcze i Zgromadzenia Wspólników, a tak jak przeczytałem ze sprawozdań w Krajowym rejestrze Sądowym są pozytywne i chyba "Gościu" coś ci się popie...... z tymi 300 tys. zł wydanymi przez Prezesa Króla. Ze sprawozdań wynika, że wydano na całość za 1 rok działalności 100 tys. zł łącznie z wyposażeniem biura i innymi formalnościami sądowo-prawnymi.
              Tak naprawdę to dziwię się Prezesowi Królowi, że ze 380 tys. zł kapitalu posdjął się rozkręcenia działalności lotniska w Babimoście. Inne lotniska na ten cel potrzebują wielu dziesiątek milionów zł, a nie kilku setek tysięcy zł. Ponadto "Gościu" niedołuku z LRPO finansowane mogą być tylko inwestycje, a nie wynagrodzenie Prezesa i funkcjonowanie lotniska.
              Proszę czytać ze zrozumieniem publikowane teksty, a nie szerzyć Gorzowską rację stanu.
              Pozdrawiam lotniczą całą branże z lubuskiego, a w szególności prezesa. Lotnik z Polski
        • lizun9 Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p 14.04.12, 17:23
          directzg napisał:

          > To prawda ze nie ma zadnych badan na temat potencjalnych komunikacyjnych/transp
          > ortowych potrzeb Lubuszan (lub osob potencjalnie korzystajacych z lotniska w Ba
          > bimoscie). Kazdy wie ze strategia dla lotniska zakrawa kryminalem.

          Właściwie to obaj trochę nakłamaliśmy - istnieje ankieta w internecie:
          docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGI5Y1ozTVJiN2xTanhkMC1GckFlX1E6MQ
          ale przypomina trochę PRLowski zestaw pytań o żyletki polsilver w okresie gdy nie było ich w kiosku: Wybierasz żyletki polsilver bo:
          a/ są rewelacyjne
          b/ fantastyczne
          c/ bardzo dobre


    • Gość: PRO-LOT Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.04.12, 11:16
      Wypowiedz Marca jest świetna.

      " Patrząc na aktualny ruch pasażerki w Babimoście, powinniśmy to zamknąć. I pewnie tak by się stało, gdybyśmy nie znaleźli partnera w zarządzie województwa. My utrzymamy lotnisko, a marszałek postara się zwiększyć ruch pasażerski. Razem podejmiemy próbę znalezienia ekonomicznego uzasadnienia istnienia tego portu ."

      "Najbliższym celem w strategii jest zwiększenie liczby pasażerów. Do 2016 r lotnisko powinno obsługiwać 75-120 tys. osób rocznie. Przez sześć miesięcy 2011 r. przez Babimost przewinęło się 6,7 tys. pasażerów..."

      Czyli plus minus dodatkowo coś koło 10 nowych połączeń, a tzn. licząc w cenie podobnej do tej warszawskiej - rozwalamy lubuski budżet.
      33 dobrze opłacanych pracowników obsługuje 10 góra 15 pasażerów na dobę - ale jaja.

    • Gość: żwirko i wigóry Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.04.12, 11:50
      Drodzy forowicze - chciałbym wam zwrócić uwagę, że lotnisko w Babimoście zaczeło dopiero funkcjonować. Kiedyś rozmawiałem z prezesem Królem i w planach strategii dla lotniska do 2016 jest otwarcie połaczeń do Krakowa i Gdańska oraz zagranicznych do Londynu, Paryża, Kopehagi, Zuryhu itp.
      Wszystko musi być poukładane i z głową. Ważne, aby urzędnicy słuchali fachowców od lotnictwa, a nie wrzasków sflustrowanych oszołomów z gorzowa i innych części lubuskiego, którzy tylko biadolić potrafią i by chcieli aby marszałek finansował ich zachciewajką, które nieprzynoszą żadnych zysków gospodarce lubuskiego.
      A lotniska, nawet takie małe jak Babimost to za 5 - 7 lat będzie duża korzyść gospodarcza, ale w nie najpierw trzeba coś zainwestować. I to każdy chyba się z tym zgodzi. Trzymam kciuki za wasze lotnisko w Babimoście. Głos lotniczej Polski.
      • Gość: inz kalasznikow Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.04.12, 14:10
        Mylisz się kolego - lotnisko w Babimoscie funkcjonuje od 2001 roku. 11 lat to dostatecznie dużo, żeby dorobić się choć jednego rentownego połączenia, do którego nie trzeba dokładać. Tymczasem nikt nie udaje, że dopłaty do lotów to stan przejściowy, który skończy się w konkretnym, określonym momencie. Inne połączenia? Tez będą dotowane? Też wydamy 30 mln na każde? Budżet województwa tego nie wytrzyma, chyba że kosztem innych zadań które są dla miejscowej gospodarki równie potrzebne..
    • Gość: Johny Krew się gotuje... IP: *.pawluk.org 15.04.12, 15:06
      "Razem podejmiemy próbę znalezienia ekonomicznego uzasadnienia istnienia tego portu"

      Czyli tego uzasadnienia NIE MA, skoro trzeba go na siłę szukać - czyli kreować.

      Równie dobrze mogliby zacząć wiercić dziurę w ziemi za grube miliony złotych, a w międzyczasie szukać uzasadnienia takiej czynności... Chociaż nie - dziura w ziemi miałaby już większy sens, niż to całe śmieszne "lotnisko" dla urzędników...
      • Gość: Quest Loty z wizja p.Polak IP: *.dsl.bell.ca 15.04.12, 16:47
        Biurokratyczne posuniecia p.Polak kosztuja region wiele wyrzeczen , czy rzeczywiscie jest to wizjonerskie podejscie , jaki zarys ma ten region , kogo przyciagnie , co skupia w sobie taka decyzja oprocz wydatkow bez pokrycia ???
        NIK powinien juz zajrzec do marszalkowskiej kiesy i przejrzec te "wizjonerskie" plany p.Polak , ze swej strony dziwie sie po co jest ta instytucja ......marszalkowska ???? skoro jest wojewodztwo , zarzad miejski , powiatowy , gminny....na cholere to wszystko , komu ten marazm jest potrzebny !!!!!
    • Gość: red baron Kolej vs. OLT Express: Zwycięstwo na dwóch trasach IP: *.adsl.inetia.pl 15.04.12, 20:51
      www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/105/1/kolej-vs-olt-express-zwyciestwo-na-dwoch-trasach.html
      Wczoraj linie lotnicze OLT Express zapowiedziały likwidację dwóch połączeń lotniczych. – Widocznie Polacy wybierają samochód, jeśli mają dobry dojazd – wyjaśnia Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający projektem OLT Express. Prawdopodobne jednak, że na tych trasach przewoźnik przegrywa z koleją.
    • olamagato Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże plany 16.04.12, 02:20
      Lotnisko w Babimoście jest dla Zielonej Góry całkowicie bez sensu. Po pierwsze jest zbyt daleko. 40 km od miasta to za daleko kiedy miasto nie jest praktycznie wcale z nim skomunikowane. Gdyby z miasta prowadziła szybka kolejka dowożąca pasażerów w kwadrans, to co innego. Z drugiej strony w takim wypadku sensowniej jest zrobić linię takiej kolejki do Berlina. Wtedy godzina na dojazd to nie jest dużo mając potem perspektywę lotu na odległości liczone w tysiącach km.
      Drugim nonsensem jest wartość lotniska jako awaryjne połączenie w wypadku katastrof takich jak powódź. Dojazd do lotniska wymaga przebycia Odry, a więc w sytuacji odcięcia miasta przez rzekę odcięta będzie również komunikacja lotnicza.
      No i na koniec mieszkańcy miasta są na taką komunikację podanej w bezsensownej propozycji huba w Wa-wie po prostu za biedni. Jak by nie kombinować, to żeby dostać się do Rzeszowa, Bratysławy, Helsinek, Krakowa z Zielonej Góry, to trzeba będzie spędzić w podróży kilkanaście godzin. Podobnie jak samochodem, czy pociągiem.
      Brakuje szybkich bezpośrednich połączeń do Gdańska, Krakowa (+Zakopane), Lwowa. Takich, w których można się znaleźć po pół godzinie na miejscu. Na ich powstanie się nie zanosi, a nawet jeżeli, to bzdurne przepisy wymagające dwugodzinnego garowania na lotnisku skutecznie takie połączenia zabiją.
      • Gość: pro-sio Re: Wielka kasa na lotnisko w Babimoście i duże p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.04.12, 13:17
        Zielona Góra to zbyt mały i ubogi potencjał dla tego typu połączeń.
        Uruchomić nie sztuka, ale kto ma latać.
        Miasto bez znaczącego przemysłu i walorów turystycznych.
        Region ? Każdy wie , że z Gorzowa i okolic szybciej do Szczecina, z południa wygodniej do Wrocka, ze wschodu do Poznania no i Berlin z licznymi i tanimi połączeniami niemal w każdy zakątek świata. Nikt nie cofa się "dziesiąt" kilometrów by tracić cenny czas, w który wliczyć należy odprawę.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka