Dodaj do ulubionych

ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców.

03.03.07, 18:57
Czy istnieje taka grupa w Zielonej Górze? Prosze o namiary.
Obserwuj wątek
      • Gość: madzikmadzik Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. IP: *.ztpnet.pl 04.03.07, 18:38
        Do Jolanty: ADHD to Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami
        koncentracji uwagii.

        W tamtym roku taka grupa w Zielonej Górze istniała ale teraz nikt nic o niej
        nie wie i nie słyszy. W Poradni Pedagog. Psychol. powiedzieli, że grupa
        juz "chyba" nie istnieje. Numeru telefonu do osoby, która prowadziła taką
        grupę, też już nie ma na tablicy ogłoszeń w tej poradni. W Polsce takich Grup
        Wsparcia dla rodziców dzieci z ADHD działa TYSIĄCE!!! więc dlaczego w ZG nie
        ma?
                • Gość: gość Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.04.07, 17:40
                  Terapia Integracji Sensorycznej - informacja dla rodziców

                  Dlaczego zdrowe, inteligentne dzieci nie potrafią tego co ich rówieśnikom
                  przychodzi bez trudu ? Dlaczego często, mimo wielu starań specjalistów istnieją
                  małe szanse na uzyskanie efektów ?


                  Zosia lat 5 - jest bardziej zainteresowana odgłosami dobiegającymi zza okna niż
                  bajką, którą opowiada jej mama.
                  Jaś lat 9 - ma trudności z pisaniem, problem sprawia mu nawet trzymanie
                  długopisu.
                  Ośmioletnia Kasia - mimo wielu prób nie nauczyła się dotąd jeździć na rowerze.
                  Ola chodzi do drugiej klasy - a nie potrafi wiązać sznurowadeł.
                  Kuba dziesięciolatek - nie umie odbijać piłki.

                  Dlaczego zdrowe, inteligentne dzieci nie potrafią tego co ich rówieśnikom
                  przychodzi bez trudu ?
                  Dlaczego często, mimo wielu starań specjalistów istnieją małe szanse na
                  uzyskanie efektów ?

                  Ponieważ specjaliści ci zajmują się skutkami, a nie przyczyną problemu. My
                  proponujemy Państwu terapię Integracji Sensorycznej, która poszukuje
                  neurofizjologicznych przyczyn zaburzeń zachowania. Odwołuje się do wczesnych
                  etapów rozwoju dziecka.

                  Zaburzenia Integracji Sensorycznej zauważane są u bardzo licznej grupy dzieci:
                  1. Dzieci o prawidłowym rozwoju intelektualnym z trudnościami w uczeniu się
                  (trudności w nauce czytania, obniżony poziom graficzny, trudności z
                  przepisywaniem z tablicy, kłopoty z różnicowaniem prawo - lewo, słaba
                  obustronna koordynacja ruchowa, zaburzenia emocjonalne, trudności w
                  koncentracji uwagi).
                  2. Zaburzenia werbalno słuchowe, czyli dzieci z opóźnionym rozwojem mowy.
                  3. ADHD
                  4. MPD
                  5. Autyzm i wiele innych.


                  Terapia Integracji Sensorycznej ma postać „naukowej zabawy”, w której dziecko
                  chętnie uczestniczy i ma przekonanie, że kreuje zajęcia wspólnie z terapeutą.
                  Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności lecz poprawiając
                  Integrację Sensoryczną wzmacnia procesy nerwowe leżące u podstaw tych
                  umiejętności. Terapeuta nie tyle kieruje zachowaniem dziecka, co kreuje takie
                  wymagania by dziecko było w stanie odpowiadać na nie coraz bardziej złożonymi
                  reakcjami adaptacyjnymi. Terapia ta nie jest wyuczonym, stale powtarzanym
                  schematem ćwiczeń, ale sztuką ciągłej analizy zachowania dziecka i ciągłego
                  doboru oraz modyfikacji stosowanych zadań.

                  Terapia Integracji Sensorycznej odbywa się w specjalnie przystosowanej sali
                  terapeutycznej wyposażonej w wiele urządzeń umożliwiających odbieranie bodźców
                  związanych zarówno z przyspieszeniem liniowym, jak i kątowym. Duże znaczenie
                  mają tu: huśtawki, podwieszane platformy, balansery, hamaki, trampoliny, równie
                  pochyłe, deskorolki, suche baseny oraz sprzęt dostarczający bodźców wzrokowych,
                  słuchowych, węchowych oraz dotykowych. Zajęcia prowadzone są indywidualnie i
                  poprzedzone są wnikliwymi testami oraz obserwacją kliniczną, na podstawie
                  których opracowany zostaje indywidualny program terapii.

                  Interwencja terapeutyczna powinna mieć miejsce jak najwcześniej, jeszcze przed
                  rozpoczęciem nauki w szkole, tak aby dziecko na początku tego procesu osiągnęło
                  maksimum swoich możliwości i mogło funkcjonować na poziomie swojej inteligencji.

    • Gość: gość? Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. IP: 212.109.154.* 08.04.07, 17:35
      Zeby stworzyć taką grupę, potrzebny jest przede wszystkim psycholog oraz
      pedagog. Oprócz znajomości technik wspierających zagubionych rodziców powinni
      oni również umieć doradzić, co począć w danej sytuacji. Czy znajdą się
      fachowcy, którzy w wolnym czasie i nieodpłatnie zgodzą się pracować z taką
      grupą?
      Oczywiście, potrzebni są też rodzice, którzy będą chodzić na zebrania grupy
      raczej stale, nie w kratkę albo wcale.
        • Gość: Dorota Halama Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.04.07, 12:04
          Witam serdecznie.Jestem właścicielką nowo powstałej firmy warsztatowo-
          szkoleniowej -Akademia Jestem. Wcześniej juz dotarły do mnie informacje,że w
          Zielonej Górze jest duza potrzeba stworzenia grupy wsparcia dla rodziców dzieci
          z ADHD. Swoją drogą to dziwne,ze w naszym mieście rodzice nie moga liczyć na
          fachową pomoc gdyż temat przecież jest trudny i niestety coraz częstszy. Od
          jesieni Akadmia będzie miała swoje własne miejsce, sale warsztatowe,
          szkoleniowe i moim marzeniem jest zebranie takiej grupy rodziców wokól
          Akademii. Regularne spotkania grupy wsparcia, warsztaty ze specjalistami,
          wspólna pomoc. Jeżeli wcześniej zawiąże się taka grupa to po wakacjach
          zapraszam. Udostępnie sale. Dodam też , że jestem pedagogiem i zajmuje się
          trenerstwem rozwoju osobistego. Przy Akademii jednak są psychologowie a
          specjalistów z tematyki ADHD zawsze można zaprosić.
          Pozdrawiam wszystkich życząc siły, wytrwałości i codziennych małych radości.
          Dorota Halama
        • Gość: gość? Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. IP: 212.109.154.* 09.04.07, 19:42
          Madzik, owszem, rodzice sami mogą się wspierać i pomagać sobie nawzajem, coćby
          słowem. Powinni też przejawiać inicjatywę lub chociażby chodzić na spotkania
          grupy, a z tym może być różnie. Tak to już jest, że często czekamy, aż ktoś
          inny coś zrobi, a my się dołączymy. Dlatego musi być ktoś, kto tę grupę będzie
          scalał, a ja uważam, że powinien to być fachowiec, który jednocześnie
          delikatnie pokieruje nami rodzicami. Jedno z rodziców na czele, które będzie
          organizowało innym rodzicom zajęcia nie sprawdzi się, taka osoba przecież sama
          też potrzebuje wsparcia, a go nie uzyska, gdyż będzie działała na rzecz innych,
          a to jej nie wystarczy.
    • Gość: PAJO Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.04.07, 14:25
      Drodzy Rodzice, może pomoże Wam to co znalazłem jakiś czas temu w gazeta.pl:


      Mądralinek pomaga dzieciom

      Mirosława Dulat

      Nowo powstałe Centrum Rozwoju Dziecka "Mądralinek" prowadzi rehabilitację
      dzieci

      - Ładna nazwa, prawda? Przynosi radość, więc jest częścią terapii -
      o "Mądralinku" mówi jego założycielka Adriana Gendera-Wilczyńska. Centrum
      Rozwoju Dziecka ruszyło pełną parą na początku lipca.

      Pani Adriana terapią dzieci zajmowała się już dużo wcześniej. Od sześciu lat
      prowadzi zajęcia z psychomotoryki. Najpierw pracowała w przychodni przy ul.
      Langiewicza. Kiedy jednak okazało się, że nikt w Zielonej Górze nie chce się
      podjąć rehabilitacji jej córki, postanowiła działać na własną rękę. - Moja
      Zuzia miała zaburzenia integracji sensorycznej. Musiałam sama podjąć się jej
      rehabilitacji. Wtedy postanowiłam w domowym zaciszu pomagać też innym dzieciom -
      opowiada. Tłumaczy, że zajmuje się dziećmi, które pozornie wyglądają na
      zdrowe. Ich problem polega na tym, że mają kłopoty z mową, ich ruchy są
      niezgrabne, gubią literki, kiedy piszą, czy mylą d, b, p, g. Jeśli są
      nadwrażliwe dotykowo, nie lubią mycia głowy. Jeśli podwrażliwe, uwielbiają się
      do wszystkich tulić. - Objawów jest mnóstwo. Występują łącznie lub osobno. I z
      różnym nasileniem. Dlatego każdemu dziecku trzeba postawić indywidualną
      diagnozę i opracować osobistą terapię - wyjaśnia Gendera-Wilczyńska. Kiedy
      zaczyna wymieniać dzieci, którym pomogła, o każdym z nich mówi coś miłego.
      Opowiada o chłopcu, który był bardzo nieśmiały, w ogóle nie chciał rozmawiać z
      ludźmi. Dziś ma siedem lat, biegle mówi po angielsku, jeździ na nartach i
      pływa.

      Udało nam wejść na zajęcia pani Adriany z czteroletnią Wiktorią. Rodzice
      zostawiają ją przez godzinę pod opieką terapeutki. Jeszcze cztery miesiące temu
      dziewczynka miała zaburzenia mowy, były kłopoty z odnalezieniem się w
      przedszkolu. Dziś nie ma śladu po wcześniejszych lękach. Poprzednie terapie w
      innych ośrodkach nie przynosiły skutku. Zdarza się, że dziecko na zajęciach
      zaczyna płakać. Wtedy pani Ada po prostu zabiera je do pokoju jej dzieci. I
      zaczynają się bawić zabawkami. Bywa też, że dziecko zasypia na zajęciach. - To
      dobrze czy źle? - pytam. - To bardzo dobrze! To znaczy, że dziecko się
      maksymalnie rozluźniło. Nie przerywam wtedy masażu. A rodzice odbierają swoje
      dziecko śpiące.

      Terapeutka prowadzi zajęcia w domu swoich rodziców. W suterenie urządziła trzy
      pomieszczenia, w których ćwiczy ze swoimi małymi podopiecznymi. Ma więcej
      sprzętów do rehabilitacji niż niejeden ośrodek. Tłumaczy, że zazwyczaj
      terapeuci żądają od pacjenta wielu drogich badań. - Ja nic nie chcę. Czasem
      tylko potrzebne są badania słuchu - wyjaśnia pani Adriana. Podkreśla, że dzieci
      objęte jej opieką często mogą się obejść bez lekarstw. Ceny u niej są dużo
      niższe niż u innych terapeutów. - Przyjeżdżają do mnie dzieci z bardzo daleka.
      Niektórzy rodzice jadą do mnie ze swoimi pociechami nawet po 100 km - mówi
      Gendera-Wilczyńska. Na zajęciach proponuje nowoczesne metody rehabilitacji,
      takie jak integracja sensoryczna, EEG-BIOfeedback, neurokinezjologia, terapia
      odruchów, terapia pedagogiczna, psychologiczna, logopedyczna.

      Terapeutka ma 31 lat. Jest magistrem rehabilitacji. Nadal się kształci,
      uczestniczy w wielu kursach. Ma czteroletniego syna Jasia i siedmioletnią
      Zuzię. - Przestałam rehabilitować swoją córkę. Czasem tak jest, że lepszy efekt
      przynosi terapia z obcą osobą - wyjaśnia.

      Rodzice zainteresowani pracą pani Ady mogą pisać do niej na adres
      adriana.gw@neostrada.pl.

      Może tam znajdziecie pomoc? Jakąś radę?
    • Gość: gość? Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. IP: 212.109.154.* 09.04.07, 19:56
      Drodzy rodzice wspaniałych dzieci z ADHD, jak również nauczyciele, którzy nie
      zawsze wiecie, co możecie jeszcze zrobić dla trudniejszego ucznia:
      być może już wiecie, a jeśli nie, to podaję na wszelki wypadek adres:
      www.adhd.org.pl
      Wspaniały portal, który pomaga już poprzez to, że się go śledzi regularnie. Nie
      tylko informacje, ale i prężnie działające forum rodziców takich jak my,
      zagubionych, zdesperowanych, czasem zniechęconych. To duży zastrzyk sił i
      pomysłów.
    • michalina3400 Re: ADHD- Grupa Wsparcia dla rodziców. 25.02.17, 18:30
      dwie lekcji, syn ma 7 lat jest w klasie 1, nie wiem co robić, zastosować lek ? medikinet brał przez krotki czas medikinet 10 w szkole była po nim znaczna poprawa ale w domu kiedy lek przestał działać synek stawał sie rozdrazniony i miał duze problemy z zasypianiem, męczył sie dwie trzy godziny w łóżku rano wstawał zmęczony, moze przejsc na słabsza dawke medikinet 5? czy może lepszym rozwiązaniem będzie częsciowe nauczanie indywidualne w szkole, proszę o opinie na maila michalina3400@wp.pl, szkoła domaga się konkretnych rozwiązań, gdyż syn uniemożliwia nauczycielom prowadzenie lekcji przez swoje przeszkadzanie i nie wykonywanie poleceń.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka