Dodaj do ulubionych

jak upiec szynkę wieprzową ze skórą?

IP: *.sileman.net.pl 15.09.12, 16:15
Witam. Kupiłam dziś bardzo ładny, 2 kilowy kawałek szynki.I znowu proszę o porady,czy zostawic tę skórę? Chciałabym upiec mięsko w rękawie, ale nie wiem czy z ta skórą się uda? albo lepiej upiec w na blasze? z góry dziękuję za pomoc! Acha! i zapomniałabym o marynacie! tu tez jestem zielona....
Obserwuj wątek
    • kosmopolitesiorbut Re: jak upiec szynkę wieprzową ze skórą? 15.09.12, 16:24
      Skórę potnij w romby. No ponacinaj ją po prostu. Zrób bejcę z dostępnych Ci przypraw. Ja preferuję: cząber, czosnek, estragon, owoce jałowca, majeranek. Do tego sól. Dokładnie wetrzyj w mięso, obsmaż je (możesz dodać do marynaty wodę, piwo lub wino i potrzymać je w niej jakiś tydzień do 10 dni) i podlewając: wodą, piwem, cydrem, winem upiec. Szybko: 180'C licząc 1 godz. pieczenia na 1 kg mięsa lub wolno - 60-80-100'C, czas pieczenia razy 4.
      --
      www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths&sns=fb
    • Gość: x możesz już jutro upiec ;) IP: *.unitymediagroup.de 15.09.12, 18:01
      ogólnie wygląda to tak: W brytfanie przygotowujesz włoszczyznę, podlewasz trochę wodą i wkładasz mięso skórą na dół. Gotujesz trochę, potem wyjmujesz i wtedy nacinasz skórę w romby, nie uszkadzając przy tym mięsa. Po nacięciu wcierasz sól i pieprz w skórę, po czym wkładasz w brytfanie pod przykryciem do piekarnika (wcześniej podgrzanego). Pieczesz spokojnie, czasy zgadzają się plus minus z kosmoszkorbutem. Po upływie czasu odkrywasz, smarujesz skórę solanką (1 łyżeczka soli na filiżankę wody) i dopiekasz bez przykrycia ok. 30 min. Skórka chrupie, ślinka kapie... :D
      Ja piekę na oko, w internecie jest dużo niemieckich przepisów, do tłumaczenia. Osobiście uwielbiam wersję z pieczenią natartą kminkiem, jako że kminek ułatwa trawienie ;)
      Dokładne czasy pieczenia musiałbym wyszukać i przetłumaczyć. W każdym razie nie trzeba marynować!