Dodaj do ulubionych

proste szybkie ciasto z jablkami prosze..

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 18:20
i aby sie udalo napewno..bo prawie zawsze wychodzi mi zakalec !

dzieki z gory,
kiki
Obserwuj wątek
    • xkropka Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. 15.01.05, 19:24
      3 szkl. mąki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 szkl. cukru, 2 jajka, 20 dag
      masła/margaryny, 3 łyżki kwasnej śmietany, paczka wiórków kokosowych (ok. 10
      dag), masło i bułka tarta do blachy.
      Posmarować blachę i wysypać bułką. Masło rozpuścić, dodać pozostałe składniki,
      zagnieść ciasto, podzielić na 3 części. Dwoma wylepić spód blachy, wyłożyć
      jabłka (ja zwykle daje domowe tarte ze słoika, ale mogą być świeże, podduszone
      z cukrem i cynamonem do smaku), na mase jabłkową rozrzucić w kawałkach
      pozostałe ciasto. Piec w mocno nagrzanym piekarniku ok. 40 min. Po upieczeniu
      mozna posypać cukrem pudrem.
      Dobra jest też wersja sezonowa z rabarbarem - wtedy masa owocowa polega na
      pociętym, lekko podduszonym rabarbarze wymieszanym z proszkiem kisielowym.
      Robiłam tez wersję ze śliwkami - udała sie.
    • Gość: Ewa Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. IP: *.icm.edu.pl / *.icm.edu.pl 15.01.05, 20:55
      3-4 wieksze jablka, obieram , kroje w talarki. Do jablek dodaje troche cukru,
      cynamonu i wody,.Gotuje az sie troche rozgotuja. 2 szklanki maki, 3 zoltka,
      cukier do smaku, cukier waniliowy, proszek do pieczenia, 1/2 kostki margaryny
      (miekkiej). Wyrabiam ciasto rekami, powinno byc kruche.Do tortownicy (uprzednio
      posmarowanej margaryna)ukladam ciasto, dajac wiecej na brzeg oraz papke z
      jablek.Z 3 bialek ubijam piane dadaje troche cukru i nakladam na ciasto. Pieke
      ok 40-45 minut
    • Gość: v.rubel Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. IP: *.toya.net.pl 15.01.05, 21:09
      opcja nr 1: szarlotka sypana banalnie prosta i nieziemsko pyszna: po szklance
      mąki, cukru, kaszy manny - wymieszać. Do natłuszczonej tortownicy wsypać
      szklankę mieszanki, n ato starte na tarce jabłka i duuuużo cynamonu, znów
      proszek, znów jabłka i jeszcze raz proszek. Na wierzch ścierasz pół kostki
      masła i do piekarnika. Nie da się tego zepsuć :)
      opcja nr 2: ciasto z piosenki o cieście ze śliwkami w wersji jabłkowej-
      odrobinę bardziej ryzykowne, bo niektórym wychodzi zakalec, ale równie pyszne
      Boże, jak ja lubię szarlotki...
        • Gość: Cynamoon Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 23:44
          Szarlotke sypana mozna jeszcze zrobic z takich skladnikow:
          1 szklanka maki
          1 szklanka cukru
          1 szklanka kaszy manny lub kukurydzianej
          1 szklanka platkow owsianych
          1/2 szklanki ziaren sezamu, ewentualnie wymieszanych z orzechami
          kostka masla (ew. margaryny)
          jablka
          zrobic jak wyzej

          osobiscie daje 3/4 szkl. cukru i troche mniej niz kostke masla, inaczej wydaje
          mi sie za slodka i za tlusta


          Kocham szarlotki i dzis sobie pomyslalam, ze jestem od nich uzaleniona,
          zwlaszcza od szarlotki mojej mamy:
          3 szkl maki
          2 zoltka
          kilka lyzek smietany
          okolo pol szkl cukru
          kostka masla (magaryny- jesli margaryna to tylko Palma z murzynkiem)
          szczypta soli
          i chyba lyzeczka proszku do pieczenia.
          Zagniesc ciasto, kawalek zostawic, reszte rozwalkowac i wylozyc blache
          na to jablka, ze sloika lub starte na grubej tartce
          Reszte ciasta poskubac i posypac wierzch.
          Piec w 180-190 stopniach na zloto.
          Potem popudrowac cukrem pudrem.

          Dzisiaj jadlam taka...mmmmmmmmmmm............. ..
            • jacek1f o to, to :-) 18.01.05, 16:40
              o to, to! Ja nie z piekących w ogóle, ale jak mnie nosiło ostatnio, to
              znalazłem właśnie ten lub taki sam przepis i wiśnie w zamrażarce. I wyszło! I
              dobre! I nawet mi! :-)) To z jabłkami musi tak samo!

              CIASTO Z OWOCAMI (JABŁKA) -mojej przyjaciólki Ewy

              "To jest najprostsze ciasto jakie znam: 4 jajka, szklanka mąki, szklanka cukru,
              opakowanie cukru waniliowego i jakieś owoce np.jabłka. Najpierw ubić jajka
              później dodać cukier waniliowy i cukier, wymieszać i dodac mąkę. Jabłka pokroić
              w kostkę lub plasterki i wsypać na ciasto, które jest już w brytfannie. Piec w
              temp. 200-180 stopni 45-50 min."
                • amused.to.death Re: o to, to :-) 18.01.05, 17:35
                  > Hmm... jedno bez jajek drugie bez tluszczu...coraz mniej tych skladnikow :)

                  To może skoro mniej tych składników - to pora na crumble:))):

                  jabłka pokroić (ćwiartki lub plasterki) posypać kruszonką - piec
                  podawać na ciepło (najlepiej) z lodami

                  - od kiedy to odkryłam normale szarlotki mogą dla mnie nie istnieć, bo to jest właśnie to co w szarlotce lubiłam najbardziej - jabłka i kruszonka, więc po co mi jakieś tam ciasto??? :)))
                    • mona75 a ja mam 2 przepisy 15.03.05, 11:28
                      2 proste i sprawdzone przepisy na ciasto z jablkami

                      1)
                      1,5 szkl. maki
                      2 duze lyzki miodu (takiego lejacego sie)
                      2 zoltka
                      1/2 kostki margaryny.

                      to zagniatamy. i potem powinno sie rozwalkowac na blaszke ale mi sie nigdy nie udaje
                      wiec mam sposob a mianowicie biore tarke i tre to ciasto na najgrubszych oczkach
                      prosto na wysmarowana blache a potem troche ugniatam no i zostawiam troche ciasta
                      zeby wylepic boki. najpierw roluje je w palcach na takie "zmijki" a potem przylepiam do
                      bokow.

                      ciasto nalezy koniecznie podpiec - 10 min. w 180 stopniach.


                      potem na to starte jablka - ok. 1 kg raczej wiecej niz mniej. do jablek mozna dorzucic
                      orzechow i cynamonu.

                      a kruszonka to

                      troche maki - ok. 1/2 szklanki
                      troche masla - ok. 1/4 kostki
                      cukier - ze 1/2 szklanki

                      robie na oko i trudno mi przytoczyc ilosci ale to nie moze sie tak ugniesc na maksa jak
                      ciasto. maka musi przewazac i musi to byc takie suche. no i sypiesz to na jablka i do
                      piekarnika na 35 min. 180 stopni.

                      2)

                      ciasto:
                      2 szkl. mąki
                      1 serek waniliowy 150 g
                      1 margaryna
                      1 cukier waniliowy
                      2 lyzki cukru pudru

                      wszystko zagniatamy. ciasto ma się nie lepić do palców. jak się lepi to
                      rozporwadzić trochę mąki w obu dłoniach i dalej ugniatać. ugniata się szybko.
                      potem ciasto dzielimy na 2 połówki.


                      nadzienie:
                      jabłka - z 8 jabłek, obieramy, wydrążamy gniazda nasienne. jeśli są duże jabłka
                      to kroimy na 4. a jeśli małe to na połówki. najlepsze sa slodki championy

                      i teraz. jedną część ciasta rozwałkujemy i na blachę (najlepiej wyłożyć ją
                      papierem do pieczenia) na to układamy jabłka, posypujemy trochę cynamonem lub
                      mieszanką do jabłecznika i na to rozwałkowana druga połowa ciasta.
                      pieczemy w 180 stopniach ok. 35 min. jak ciasto trochę przesygnie posypujemy
                      cukrem pudrem albo robimy lukier.

    • sinistra80 Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. 18.01.05, 14:56
      jeśli lubisz kiedy gotują Dwie Grube Damy to podaję przepis:
      900 g jabłek
      175 g mąki
      2 łyżeczki proszku
      1 łyżeczka cynamonu
      115 g cukru
      115 g masła
      150 ml mleka
      jabłka obierz, wymieszaj z cynamonem (czasem dodaję rodzynki), zapakuj do
      wysmarowanej masłem formy. połącz roztopione masło z mlekiem, dodaj mąkę
      wymieszaną z cukrem i proszkiem i wymieszaj. piecz w 180 przez 40 min, na złoto-
      brązowo. to moja wersja, oryginalna tu:
      www.bbc.co.uk/food/recipes/database/applepandowdy_14572.shtml
    • marghe_72 Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. 18.01.05, 14:59
      CIASTO Z OWOCAMI (JABŁKA) -mojej przyjaciólki Ewy

      "To jest najprostsze ciasto jakie znam: 4 jajka, szklanka mąki, szklanka cukru,
      opakowanie cukru waniliowego i jakieś owoce np.jabłka. Najpierw ubić jajka
      później dodać cukier waniliowy i cukier, wymieszać i dodac mąkę. Jabłka pokroić
      w kostkę lub plasterki i wsypać na ciasto, które jest już w brytfannie. Piec w
      temp. 200-180 stopni 45-50 min."
        • Gość: edi.k Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. IP: *.crowley.pl 18.01.05, 18:20
          Polecam Placek włoski, wychodzi zawsze, robi się szybko i każdemu smakuje.
          5 szt. jabłek
          3 jajka
          0,5 szkl. oleju
          2 szkl. mąki
          1 łyżeczka proszku do pieczenia
          1 łyżeczka sody
          ok.1 szkl. orzechów włoskich
          1 szkl. cukru
          Można dodać rodzynki.
          Jabłka pokrojone w nieduże kawałki wrzucić do miski dodać cukier, orzechy ew.
          rodzynki, włożyć na godzinę do lodówki. Po wyjęciu dodać pozostałe składniki i
          wymieszać DREWNIANĄ ! (podobno to ważne, dlaczego nie wiem..) łyżką.
          Piec do momentu aż będzie dobre...
          Pozdrawiam i smacznego
    • tamara23 Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. 18.01.05, 19:12
      udaje sie zawsze i można upiec w zwykłym prodiżu (małym, albo małej
      prostokątnej formie)
      szklanka (czubata) mąki pszennej
      2 łyżki mąki ziemniaczanej
      2 łyżeczki proszku do pieczenia (płaskie)
      pół szklanki cukru
      cukier waniliowy
      pół kostki masła lub margaryny
      3 jajka
      kakao (na oko, kilka łyżeczek)
      pół łyżeczki cynamonu
      jabłka (najlepiej kwaśne)
      Całe jaja zmiksować z cukrem, dodać masło (najlepiej o temp. pokojowej, nie z
      lodówki, ale nie przejmować się jeżeli mix się zważy, tylko robić dalej;),
      zmiksować, dodawać stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem i mąką ziemniaczną
      (czasem zamiast mąki ziemniaczanej daję po prostu budyń waniliowy), zmiksować,
      dodać kakao i cynamon, zmiksować, wymieszać łyżką z jabłkami pokrojonymi w
      kosteczkę, piec w formie natłuszczonej masłem i wysypanej tarta bułką ok. 50
      min.
      Polecam
      tamara
      • monia_77 Re: proste szybkie ciasto z jablkami prosze.. 19.01.05, 12:44
        Mam nowy piekarnik na ktorym nie bardzo sie znam jeszcze, w poprzednim zadne
        ciasto mi nie wyszlo, wiec zaczelam od najprostszych i zrobilam wdl. przepisu
        ze strony:www.pesto.art.pl/ "ciasto jablkowe" i wyszedl zakalec jak
        150!!! Jablka puscily sok i po prostu zla jestem. Boje sie piec teraz z
        jablkami ciasta, a tak kocham te owoce ;-((
        • delari Do Cynamoon 16.03.05, 19:49
          Hm... a to ciasto wloskie, to naprawde jakies ciasto ( jesli tak to poprosze o
          przepis :) ) czy to poprostu samo jablko? ;)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka