Gość: fisher IP: *.toya.net.pl 09.07.07, 21:50 S-8 przez Lodz i tyle, wystarczy przejrzec informacje na forum gazety, ... Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
stoova Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników 10.07.07, 11:36 Artykuł jednostronny do bólu. Wariant południowy jest lepszy z różnych względów: - jest krótszy o blisko 40km (proszę palcem na mapie pojechać z Warszawy do Piotrkowa, dalej do Rzgowa, przez miasta pod Łodzią i dalej do Wieruszowa, Wrocławia i porównać to z przebiegiem Warszawa-Piotrków-Bełchatów-Wieruszów-Wrocław) - jest ciągły (w wariancie północnym trzeba będzie między Piotrkowem a Rzgowem jechać 30 km płatną A1) - S-12 (kierunek Lublin, Puławy, Radom) i S-74 (kierunek Kielce, Rzeszów) są w nim połączone bezpośrednio z Wrocławiem (w wariancie północnym trzeba nadkładać 30 km A1). szczególnie S12, która w wariancie południowym biegnie praktycznie prosto przez te miasta ze wschodu na zachód jest w wariancie N wzbogacona o śliczny łódzki garb. - wiąże się z budową bezkolizyjnej drogi w standardzie GP przez Sieradz, Zduńską Wolę etc. - pieniądze na tę inwestycję są już 'zaklepane'. ta droga w zupełności zaspokoi potrzeby komunikacyjne lotniska z tymi F16 (ileż to ono generuje ruchu?). itd. itp. Zwolennicy wariantu północnego dostrzegają tylko interes Łodzi i krzyczą, że temu miasta dzieje się krzywda. Zupełnie jakby miasto to nie miało 2 Autostrad w bezpośrednim sąsiedztwie. Czy mieszkańcy Warszawy, Wrocławia, Lublina, Radomia, Łodzi, Kielc muszą nadkładać drogi po to, by w Łodzi powstały centra logistyczne? Centra te i tak muszą powstać, ponieważ jest na nie zapotrzebowanie. Łódź z S8 w odległości 30km od miasta nadal jest dla nich najatrakcyjniejszym miejscem (2 autostrady). Rolą GDDKiA jest budowa dróg dla całego kraju, a nie dla lokalnej społeczności, która najgłośniej protestuje, żąda i twierdzi, że - z racji liczebności - jej się należy. Najwygodniej jest krzyczeć, że to druga Włoszczowa i drogi tej chcą mochery, albo mieszkańcy zapyziałych dziur. Mam głęboko w d... pis i całą tę koalicję i wkurza mnie, że muszę się w ten sposób asekurować. Wkurza mnie stronniczość mojej gazety (którą przestałem kupować po szopce z Rospudą - gdy zwolenników budowy przedstawiono jako elektorat SO i zacofanych zdewociałych wieśniaków). Pozdrawiam i życzę redaktorowi dalszego mącenia w głowach ludziom, którzy pojęcia o sprawie nie mają i z Gazety chcieliby (może) dowiedzieć się o co w sporze chodzi, a nie być postraszonymi urzędnikami z GDDKiA, którzy tylko patrzą, jak zaszkodzić własnemu krajowi przez budowę dróg w najmniej odpowiednim miejscu. Nie - nie mieszkam w Piotrkowie i nie pracuję w GDDKiA, nie głosowałem na PiS, Kaczyńskiego, nie słucham RM, nie oglądam TrVam. Pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: skandal Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: 80.51.237.* 10.07.07, 11:50 Zgadzam się w pełni z przedpiścą. Autor mógłby chociaż wysilić się na krztę pseudoobiektywizmu, ale nawet to mu nie wychodzi. Cały artykuł jest tylko i wyłącznie głupawą propagandówką zwolennika łódzkiego ringu kosztem tego, co sam zresztą nazwał: transeuropejskiego korytarza E-67. I od siebie dodam: nie, nie mieszkam w Bełchatowie, Piotrkowie czy Wieluniu, nie głosowałem i nie zagłosuję na Kaczyńskiego, nie słucham RM i nie oglądam TV Trwam. skandal. Odpowiedz Link Zgłoś
xiv Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników 10.07.07, 12:46 Artykuł może i jest stronniczy, ale podsuwa pewniem pomysł. Może lokalne społeczności same się dogadają? W końcu to jest to samo województwo i na poziomie województwa można ustalić co jest bardziej korzystne? Ze swojej strony pragnę dodać, że nie mieszkam w PL, nie głosowałem na nikogo, nie mam ciotki ani w Łodzi, ani w Bełchatowie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mlody_junak Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: *.crowley.pl 10.07.07, 15:42 przerywając wątek poboczny, czyli opluwanie się na forum zwolenników różnych rozwiązań S8, o któym to procederze zresztą mowa w tekście zwracam autorowi uwagę na kolejny punkt do poradnika: "Rząd wszystko wie najlepiej, działa jak najlepszy przedsiębiorca. Może cofać raz wydane decyzje." to a'propos autostrady A1, na której budowę ma koncesję firma GTC a której tą koncesję chce odebrać Państwo bo twierdzi, że może zbudowac autostrade taniej. to oczywista bzdura, bo każdy ekonomista wie, że jak państwowe, to niczyje - nie ma odpowiedzialności, posady i stanowiska są dla rodziny i znajomych, kasa zgadzać się nie musi a terminów dotrzymywac nie trzeba bo przecież Państwo same sobie kary za zwłokę nie zapłaci. no i do tego przy zwyżkujących cenach materiałów i robocizny niby niższa cena to śmiech na sali. pozdrawiam wszystkich oprócz min. Polaczka! Odpowiedz Link Zgłoś
xk hahaha 10.07.07, 12:52 stoova napisał: > Nie - nie mieszkam w Piotrkowie i nie pracuję w GDDKiA, nie głosowałem na PiS, > Kaczyńskiego, nie słucham RM, nie oglądam TrVam. Biedaku! Żal, że jesteś aż tak podatny na prymitywną propagandę dyrekcji kretynizmu i absurdu (GDDKiA) A propos rzekomo dłuższego wariantu łódzkiego to muszę ci powiedzieć, że nawet według GDDKiA przebieg trasy Warszawa-Wrocław przez A2, A1 i S8 jest krótszy od ślicznego garbu piotrkowsko-wieluńskiego. To widać i to na każdej mapie A jeśli aż tak bardzo nienawidzisz płatnych autostrad to jedź sobie drogą przez Bełchatów i Piotrków - szkoda tylko, że swoją podróż zakończysz w Jankach :-)))) Odpowiedz Link Zgłoś
stoova Re: hahaha 10.07.07, 15:04 1. Nie w Jankach tylko na Jerozolimskich (Salomea). 2. Kombinowanie płatnej A2 z S8 daje 5km oszczędności - rzeczywiście straszna odległość. Dyskusja dotyczy S8 i o jej przebiegu mówmy, a tutaj jest 40 km różnicy w dodatku z płatną drogą w środku. 3. Pozazdrościć postawy - budujcie tak, jak my chcemy i jeździjcie sobie podrzędnymi drogami. Niestety dotyczy to wszystkich kierowców, którzy z S8 będą korzystali nie tylko w drodze do szkoły, pracy i marketu. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: k jak kibol Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: 82.177.55.* 10.07.07, 13:43 stoova i krotszy wariant haha - palcem po mapie to ty pojedz sobie jasna dluga prosta z wroclawia do warszawy - przechodzi przez piotrkow? a przez lodz jak najbardziej Odpowiedz Link Zgłoś
stoova Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników 10.07.07, 19:56 ta trasa i tak nie będzie biegła po prostej miejsce.info/m/pl/EpP25k5 Odpowiedz Link Zgłoś
arius5 Czy Polacy juz nigdy sie nie dogadaja ? 10.07.07, 14:18 Zawsze konflikty i podzialy, to taka nasza cecha narodowa, nie budowac, tylko niszczyc i walczyc. Skoro wszycy potrzebuja tej trasy i obwodnic, to niech zrobia oba warianty. Wiem, ze to kosztuje, ale do cholery, niechze ktoz zacznie myslec i zaplanuje te trase i przez Lodz i przez Belchatow, z czasem kasa sie znajdzie i wszyscy beda zadowoleni. Odpowiedz Link Zgłoś
stoova Re: Czy Polacy juz nigdy sie nie dogadaja ? 10.07.07, 15:07 Przy realizacji wariantu południowego Łódź dostanie tę drogę w standardzie GP. W zasadzie nie ma o co kruszyć kopii. No chyba, że ambicje nie pozwalają na przebieg przez miasta drogi innej niż klasy S. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ironlord Re: Czy Polacy juz nigdy sie nie dogadaja ? IP: *.lodz.agora.pl 10.07.07, 15:59 piszesz dostanie standard GP, a ja Ci powiem że to mrzonki. Mrzonki bo jak powstanie S8 to żaden pieniądz nie pójdzie na budowę tej pseudo GP, bo już o to się postarają nasi posłowie i GDDKiA. To jest w tej chwili takie mydlenie oczu, na które dajesz się nabierać. Tym bardziej że drogę GP zobaczymy najprędzej za 20 lat, a ta droga potrzeba jest już. Natomiast droga S8 nie jest dla małych miast tylko dla dużej prężnie rozwijajacej się Łodzi która przyciągnie inwestorów i pociągnie tym samym region. Wyjściem jest powstanie dwóch dróg klasy S niech sobie ją nazwą jak chcą, ale Łódź ten wariant już powinna mieć zbudowany dawno, tylko opieszałość naszych jajogłowych polityków grzebie te plany. Poza tym skandalem jest to że ktoś w ciągu jednej nocy zmienia od tak koncepcje przebiegu drogi, którą planowano od ponad 20 lat że własnie będzie przebiegać prze Łódź. Nie ma to jak Polak potrafi... tylko że spieprzyc dokumentnie. Odpowiedz Link Zgłoś
stoova Re: Czy Polacy juz nigdy sie nie dogadaja ? 10.07.07, 19:37 te pieniądze już są zakontraktowane Odpowiedz Link Zgłoś
1410_tenrok Nie pojmujesz wasc z niczego 10.07.07, 15:43 artykuł jest jednostronny? Gddia jest od tego aby budowac drogi. To jest przezciez smiechu warte. Aktualna droga z Wrocka do Wawy na odcinku z Walichnowów do Gierkowki wiedzie przez pampe. Droga ta służy wiec jedynie szybkiemu przemieszczeniu sie. A droga to nie jest jedynie prosta, łączący punkt a z punktem b. Na drodze tej tej są również inne punkty. Aktualnie planisci w Polsce robią tak, aby im było wygodniej. Czyli z koleją z Wrocka do Wawy jedzie sie przeze Poznan - toz to jest idiotyzm (ale za tanie pieniądze) i takim samym idiotyzmem (za tanie pieniądze) jest prowadzenie drogi z Wrocka do Wawy w kierunku na Gierkowke przy Bełchatowie. Droga lub koej winny aktywizowac regiony, a nie przyczyniac sie di ich smierci lub zapasci gospodarczej. Kolejny dowód na to, że Polska nie powinna być rządzona z Wawy, a z Brukseli. Smutne to, ale tak to jest. Cóż na to nporadzimy. W narodzie jest mnostwo mądrych ludzie, ale w parlamencie i rządzie wszystko postźpuje wg zasady "kon jaki jest, każden wie!". Ps. Nie jestem z Łodzi, jestem z Wrocka. A droga przez Łódz jest najkrótszym naturalnym połączenie punkt W z punktem W. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ironlord Re: Nie pojmujesz wasc z niczego IP: *.lodz.agora.pl 10.07.07, 16:01 niestety masz rację, ale nikt nie bierze tego pod uwagę bo przecież przez Łódź jest B. Odpowiedz Link Zgłoś
stoova Re: Nie pojmujesz wasc z niczego 10.07.07, 19:55 na początku swojej wypowiedzi zapytałeś o jednostronność artykułu, nie podając później żadnego argumentu podważającego to twierdzenie. s8 oddalone od łodzi o 30km nie oznacza wyroku śmierci dla tego miasta! przecież tam będą dwie autostrady. na kolei się nie znam - może się wypowie ktoś, kto się orientuje. Odpowiedz Link Zgłoś
wujcio_optimiser Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników 10.07.07, 15:49 Ta droga jest bardzo ważna. Szczęśliwi oleśniczanie którzy mają już obwodnice (S8) jak przypomnę sobie korki w Oleśnicy... Zgroza. Redaktor zapomniał wspomnieć o "Autostradowej obwodnicy Wrocławia" która zdaje się kolejny raz zmieniła swój przebieg. Odwlekanie decyzji o tym obwodzie skazuje Wrocław na kolejne lata hałasu. Warto zwrócić także uwagę na pl. Grunwaldzki nie dawno remontowany będzie w dalszym ciągu niszczony. Warunkiem wybudowania Obwodu drogi 11 w Kępnie jest wybudowanie S8. Zwlekanie z tymi inwestycjami jest nikomu nie na rękę. Proponuję zabrać się do pracy. Nie wspomniał także, że wykonanie planów S8 w powiecie Wieruszowskim robiło GDDKiA z Krakowa. P.S W Olszowej w pobliżu Kępna stawiają 3 fotoradar! będzie robić zdjęcia jadącym od Warszawy. Jest dokładnie na przeciwko fotoradaru patrzącego w stronę Wrocławia. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: asiedem stoof Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: *.gdynia.mm.pl 10.07.07, 21:17 stoova napisał: > Nie - nie mieszkam w Piotrkowie i nie pracuję w GDDKiA, nie głosowałem na PiS, > Kaczyńskiego, nie słucham RM, nie oglądam TrVam. To znikaj. Trzeba było popierac Kaczynskich kiedy ten bydlak Kwasniewski sie dobierał do polskiej kasy! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Pawel Próby merytorycznej rozmowy IP: *.sie.vectranet.pl 10.07.07, 13:10 Rzeczywiście próby merytorycznej rozmowy na tematy drogownictwa są skazane na porażkę. Nigdzie nie widziałem analizy w której byłaby próba porównania racji obu stron. Cała dyskusja przypomina wojnę a nie dyskusję. Pod tym względem w całości zgadzam się z opinią autora artykułu, że jednym z głównych grzechów (a może strategii??)GDDKiA jest antagonizowanie lokalnych/regionalnych społeczności. Uniemożliwia to rzeczową dyskusję (może z wyjątkiem Kępna i Wieruszowa) co później może być wykorzystane do rozgrywania własnych interesów. Niestety dodatkowo wszelkie obietnice i informacje z GDDKiA są tak żałośnie mało wiarygodne (plany obwodnic, dodatkowa trasa dla Łodzi zamiast S8), że mam poczucie, że jestem traktowany jak głupiutki osiołek, któremu trzeba obiecać marchewkę aby przestał kopać. Dla porządku-mieszkam w Sieradzu więc dla mnie korzystny jest wariant północny S8. Pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
1410_tenrok Ten artykuł jest kolejną emanacją słynnego powie- 10.07.07, 15:49 dzenia: kto jest dla kogo+ nos dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa. Poraz kolejny okazuje sie, ze tabakiera jest ważniejsza, a nos jest jedynie skrzeczącym dodatkiem do niej. Oto standard "homo sovieticus". Urząd wie przecież leppiej od obywateli. Już kiedys to świczylismy. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jeje Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.07.07, 13:37 a czy społeczności lokalne dokładają coś z budżetów samorządowych do budowy? Jeśli nie to morda w kubeł. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: obi7 Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: *.toya.net.pl 10.07.07, 14:31 podatki z ktorych zyjesz przyglupie Odpowiedz Link Zgłoś
kamil.bielecki Ale babol 10.07.07, 14:52 Cytat: "Polska S8 to fragment bardzo ważnej trasy europejskiej E67. Łączy ona ze sobą Czechy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię, dlatego trasę tę powszechnie nazywa się Via Baltica. Jej łączna długość to ok. 1,5 km, z czego aż ok. 700 km przebiega przez Polskę. Na razie tylko 20 km trasy spełnia standardy drogi ekspresowej. Przez pozostałe 680 km na terytorium Polski S8 jest drogą ekspresową tylko z nazwy" Laczna dlugość - 1,5km - faktycznie... Dluga ona jest ta ulica :) Kamil Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: majka co za dureń to pisze? IP: *.chello.pl 10.07.07, 15:52 .."Via Baltica. Jej łączna długość to ok. 1,5 km, z czego aż ok. 700 km przebiega przez Polskę..." Czyli 698,5 witualne lub w powietrzu? w stefie międzykontynentalnej? Rany!! Odpowiedz Link Zgłoś
and_nowak Re: co za dureń to pisze? Co za debil to czyta? 10.07.07, 19:11 Gość portalu: majka napisał(a): > .."Via Baltica. Jej łączna długość to ok. 1,5 km, z czego aż ok. 700 km > przebiega przez Polskę..." > Czyli 698,5 witualne lub w powietrzu? w stefie międzykontynentalnej? > Rany!! Właśnie: RANY! W artykule stoi 1,5 TYSIĄCA km. Cytuję: "Jej łączna długość to ok. 1,5 tys. km, z czego aż ok. 700 km przebiega..." Zresztę, nawet jezeli brakowało tam owego 'tys.' to jest to błąd w druku, a nie przejaw głupoty autora. Głupim to trzeba być, aby przypuszczać, iż autor naprawdę napisał 1,5km jako łączną długość wzmiankowanej trasy. Na drugi raz proponuję więc "błąd w druku", "co za nieścisłość", a nie "durnia". Odpowiedz Link Zgłoś
stoova Re: co za dureń to pisze? Co za debil to czyta? 10.07.07, 19:41 przyszło ci do głowy, że była korekta? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: emeryt Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników. IP: 212.122.223.* 10.07.07, 21:09 A mnie ciekawi kiedy wogole zacznie sie jakakolwiek budowa drog.Narazie jest wielka dyskusja a budowy jak nie bylo tak nadal niema.Ide o zaklad,ze napewno plany na euro 2012 nie zostana wykonane.Bedzie jak zawsze. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: raperpawlak Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: *.bchsia.telus.net 12.07.07, 01:55 WG mnie to obrazuje polska rzeczywistosc. A rozwiaza to...Lapowki!!! Ja jestem zwolennikiem Jazdy przez belchatow.Apropos jestem z walbrzycha i nie mam rodziny w RZADNYM Z OMAWIANYCH MIAST-OPROCZ WARSZAWY Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wojtek Re: Jak nie budować dróg. Poradnik dla urzędników IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.07.07, 02:10 Budowa dróg zacznie się wtedy kiedy urzędnicy, przestaną przeszkadzać www.prohamat.com.pl Odpowiedz Link Zgłoś