Dodaj do ulubionych

Autostrada do Niemiec będzie z betonu?

06.08.08, 21:32
"Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że także AWSA podniosła cenę,
tłumacząc to wzrostem kosztów, przede wszystkim umocnieniem złotego."

jak np. 1 euro = 3,70pln to koszt 1km autostrady 9.600.000euro =
2.600.000pln,
teraz 1 euro = 3,25pln to koszt 1 km autostrady 12.700.000euro =
3.900.000pln czyli jakies 50% więcej

ciekawe: surowce drożeją, koszty robocizny im mocniejszy jest złoty?
Obserwuj wątek
    • Gość: luc Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: 195.117.173.* 06.08.08, 21:37
      już myślałem, że nikt na to nie wpadnie :)
      oby zbudowali ją jak najszybciej, dojazd od granicy do Nowego Tomyśla to katastrofa
      • Gość: miś HAHA, Przecież za budowę płaci Państwo,a za IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 08:29
        utrzymanie firma, to oczywiste, że bardziej opłaca się im wybudować trwalszą
        autostradę za nasze pieniądze :)
        • Gość: Cypisek >>> do d7d - Błąd w rachunkach!!! IP: *.crowley.pl 07.08.08, 08:57
          "jak np. 1 euro = 3,70pln to koszt 1km autostrady 9.600.000euro =
          2.600.000pln,
          teraz 1 euro = 3,25pln to koszt 1 km autostrady 12.700.000euro =
          3.900.000pln czyli jakies 50% więcej

          Po pierwsze w obu rachunkach "zjadłeś" jedno ZERO w kwotach euro. Czyli powinno
          być 9.6mln euro a nie 960tys euro, a w drugim mnożeniu powinno być 12.7mln a ty
          nie dosyć że obciąłeś owo zero to również siódemkę i do obliczeń wziąłeś 1.2mln
          Po drugie w pierwszym mnożeniu wziąłeś kurs 2,70 a nie 3,70

          Prawidłowe kwoty:
          1) 35.52mln zł
          2) 41.275mln zł

          czyli wzrost kosztów o 16.2%
          Proponuję refleksję nad poprawnością uzyskanych wyników (złotówek wyszło mniej
          niż ojro) zanim zacznie się chlapać ozorem na prawo i lewo.
          • Gość: george Re: >>> do d7d - Błąd w rachunkach!!! IP: *.era.pl 07.08.08, 09:54
            Dlaczego ceny w Polsce podawane są w euro?
            Płaci za drogi polski podatnik w złotówkach, a zatem nawet jeśli
            koszty budowy są w euro, to przy wymianie za tą samą ilość złotówek
            dostaną więcej euro do kieszeni.
            Problem silnego złotego jest tylko przy eksporcie, czyli jakby firma
            polska chciała budować autostradę za granicą.
          • Gość: Sęp Re: >>> do d7d - Błąd w rachunkach!!! IP: 87.204.181.* 07.08.08, 10:55
            Ok. kolega się pomylił, ale nie zmienia to faktu że AW chce wydymać
            rząd i przy okazji nas wszystkich. Że tak powiem jak "kraść" to
            miliony. A co?
            • Gość: ! Re: >>> do d7d - Błąd w rachunkach!!! IP: *.icpnet.pl 08.08.08, 12:45
              www.nobeijing.com/
    • Gość: 1goodman Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: 195.225.48.* 06.08.08, 21:39
      jak "coraz częściej buduje się w Niemczech"? Tam tylko takie się buduje!!!.
      Asfalt stosowany jest na mniej obciążonych odcinkach i na nie stabilnych
      przyczółkach mostowych. Poza tym Niemcy mają w tej chwili kryzys w
      budownictwie i nadprodukcję cementu. I cena betonu proporcjonalnie spadła. Aż
      się prosi to wykorzystać
      • Gość: VS Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.enterpol.pl 06.08.08, 21:46
        Oby warstw betonu było tyle zeby wytrzymał do 2037 a nie do 2017...
        • Gość: witek Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.hstl3.put.poznan.pl 07.08.08, 03:27
          a czemuby betonu nie przykryc jakas warstwa asfaltu???
          • Gość: witus Tak sie wlasnie robi IP: *.3-85.cust.bluewin.ch 07.08.08, 07:29
            Dlatego autor artykulu, mega ignorant nie zauwazyl tego drobnego faktu.
            • Gość: harvester Re: Tak sie wlasnie robi IP: *.centertel.pl 07.08.08, 11:34
              Tak właśnie się robi?? Ciekawe. Mamy w Polsce Autostradę A4 i jest ona budowana
              z betonu. Warstwy asfaltowe są tylko na obiektach i na zjazdach lub dojazdach.
              Polecam wycieczkę pod Bolesławiec na A4.
      • Gość: Vaterland Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.ipact.nl 06.08.08, 21:56
        Boze, co za bzdury. Niemcy pobudowali pare betonowych odcinkow we wschodnich
        landach kilkanascie lat temu. Teraz wszystkie nowe odcinki jakie widze w budowie
        sa asfaltowane. Dlaczego? Bo betonowe drogi sa glosne, woda na nich po deszczu
        stoi, a w czasie samego deszczu jazda po betonie to tragedia. Wybudowanie
        betonowej autostrady z rowna nawierzchnia jest poza zasiegiem polskich firm,
        jesli nawet Niemcom sie to nie udalo. Nic nie zastapi komfortu asfaltu.
        • Gość: dklose Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.torun.mm.pl 06.08.08, 22:08
          nie zgadzam sie...

          coraz czesciej sie buduje autostrady z betonu bo sa bardziej ekonomiczne,
          eskploatacja trwa bardzo dlugo - tzn. mozna jezdzic nawet jesli beton lekko
          popeka bo jest tak gruby...

          mozesz jechac do niemiec i zobaczyc jak to dziala lub do stanow, gdzie budowa
          idzie jak po sznurku. utwardzanie nawierzchni, wylanie cementu i plyty...
          poza tym odporowadzenie wody jest prawie ze identyczne jak na autostradach
          asfaltowych - plyty betonowe sa lekko "szorstkie" (dlatego tez glosniejsze) wiec
          to nawet ulatwia odprowadzenie wody, i nie wpadasz w takie kaluze jak na rownej
          drodze asfaltowej...

          poza tym, prosze porownac testy przyczepnosci samochodu na nawierzchniach
          kostka, asfalt, beton...beton zdecydowanie wygrywa. byl ostatni nawet taki test
          na tvn turbo i wyniki te sie potwierdzily...
          • Gość: Lpodolski Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.adsl.alicedsl.de 06.08.08, 22:22
            Primo - niemcy maja duzo betonu, ale jak popada deszcz lub
            nawierzchnia jest mokra to wszyscy musza na takim betonie mocno
            zwolnic (80kmh) - jesli bedziesz mial przyjemnosc w takich warunkach
            jezdzic to zauwaz ze niewiele niemieckich aut bedzie ci na lewym
            pasie mrugalo swiatlami.
            po drugie primo - wezmy taka A73 Erfurt - Bamberg - jest asfalt, ale
            wykonanie prze ekipy z bylego DDR, slowem katastrofa...
            a co jest lepsze - beton czy asfalt? mysle ze w przypadku polski -
            cokolwiek. byleby sie nie palowac na tych dwupasmowkach i mowic
            sobie ze jest ok, bo w sredniowieczu podroz zajmowala jednak
            wiecej...
            • Gość: dfddgfhgjggjjhfhgd Kilka dni temu... IP: *.adsl.inetia.pl 07.08.08, 00:10
              ...jechałem przez Czechy betonową autostradą. Katastrofa. po prostu autostrada
              spieprzona. Jechałem też niedawno przez Niemcy też betonową - bardzo dobra
              jazda. jechałem też po mokrej i nie przyszło mi do głowy zwalniać.

              Wydaje mi się, że jazda asfaltową jest trochę bardziej komfortowa, ale jeśli
              utrzymanie betonowej jest tak tanie, to czemu nie...

              To w dużej mierze kwestia wykonania. Oby było jak najlepsze.
              • Gość: mk Autostrady sa teraz z betonu!Taka jest technologia IP: *.fbx.proxad.net 07.08.08, 00:56
                n/t + A u nas ponowne odkrywanie Ameryki trwa. Rozpacz.
              • Gość: thor Re: Kilka dni temu... IP: 217.77.169.* 07.08.08, 09:57
                Zapewne mowisz o D1 z Brna do Pragi. Betonowe odcinki tej autostrady pamietaja
                jeszcze czasy II wojny swiatowej. Mysle, ze nowoczesne betonowe autostrady sa
                lepsze.
                • Gość: shgsgdmbmjvjkjdcdh Re: Kilka dni temu... IP: *.77.classcom.pl 07.08.08, 13:27
                  Tak, o nią mi chodziło. Rzeczywiście ta z Pragi do Pilzna na rzykład jest OK.
          • zdzisiek66 Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 07.08.08, 09:49
            Może i tak, testy itp. Tylko coś się boję, że jeśli u nas wybudują
            autostradę betonową, to będzie taka jak na trasie katowickiej za
            Tomaszowem. Po prostu makabra. Ale w sumie jak zrobią asfaltową, to
            i tak będzie za kilka lat dziurawa, jakoś zrobienie dobrej i trwałej
            drogi przekracza polskie możliwości organizacyjne.
        • Gość: Sęp Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: 87.204.181.* 07.08.08, 11:07
          Wiesz co, to ja chcę tych "tragicznych" dróg które są w Niemczech.
          Gdyby był cień szansy,aby przenieść te "tragiczne" niemieckie drogi
          do Polski to poszedłbym na kolanach do Częstochowy. Chyba nigdy po
          nich nie jeździłeś.
        • Gość: MC Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.08.08, 11:24
          Cymbałku, przecież Ty nigdy w Niemczech nie byłeś! Rocznie robię tam tysiące
          kilometrów i trochę asfaltu owszem jest. Na mojej głównej trasie trochę na A11,
          trochę na Ringu i co nieco pod Dortmundem. Dodatkowo taki fajny zielonkawy w
          odcinkach górskich (fajny, bo w czasie deszczu za autami prawie nie robi się
          mgiełka). Reszta beton. Te nowe również (nie widziałem nowych
          asfaltowych).Głośny beton? Chyba tylko ten na starej berlince zbudowanej z płyt
          za czasów III Rzeszy.
      • koneser10 Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 06.08.08, 22:37
        surowce - beton w Niemczech tanieje - a koszty budowy w Polsce rosna....
      • Gość: das_spiel_ist_aus witamy pokraki w cabarecie IP: *.adsl.alicedsl.de 07.08.08, 07:22
        teraz kolei na was,ale ja mysle globalnie wiec wy wszyscy.
        "jeden spiewal o babce (z ur),a drugi o bitwi
        ktora zaczal w rabce(w babilonie wielkim),a skonczyl na litwie..(w damaszku)
        • Gość: das_spiel_ist_aus Re: witamy pokraki w cabarecie IP: *.adsl.alicedsl.de 07.08.08, 07:24
          braklo e powinno byc bitwie.
      • opiniodawca Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 07.08.08, 11:04
        Nietylko z betonu- pozwole sobie wymienic znane mi budowy z ostatnich lat z
        asfaltobetonu: A3, A7, A9, A96.

        opiniodawca.
    • Gość: Irasiad Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.xdsl.centertel.pl 06.08.08, 21:46
      Nareszcie!!!
      W Polsce budują asfaltowe bo w budujących je firmach mają udziały rafinerie i
      chcą opchnąć asfalt którego mają pod dostatkiem. Wszyscy wiedzą, że betonowe
      są znacznie lepsze a tylko nieznacznie droższe przy budowie i znacznie tańsze
      w eksploatacji.
      Gdyby w latach 90 wybudowana autostradę do Swiecka z Poznania to Wielkopolska
      była by jak Eldorado. Mielibyśmy tu takie inwestycje z Niemiec że hej.
      Dziwne, że od wielu lat torpedowane są wszystkie poważne inwestycje w
      Wielkopolsce które mogły by doprowadzić do wzrostu jej potęgi.
      Tak się dzieje od lat i nawet teraz nie mamy drogi do Berlina. Tak jakby jej
      zbudowanie było ponad siły. Jeżeli ją w końcu wybudują to od 1991 roku do 2011
      minie 20 lat. Zaiste cykl budowy 250 kn atostrady z Poznania do Berlina jest
      jak każdy widzi imponujący.
      I my chcemy sie równać ze Światem i pouczać Europę :)
      • Gość: wit W Polsce buduje sie i takie i takie IP: *.3-85.cust.bluewin.ch 07.08.08, 07:31

        i to od zawsze. Pokrywa sie potem beton cienka warstwa asfaltu.
    • Gość: openmind.desk.pl trzeba zatrudnić specjalistę i sprawdzić kosztorys IP: *.jjs-isp.pl 06.08.08, 21:46
      w tym wszystkim chodzi jedynie o to by jak najwięcej pieniędzy zabrać podatnikom
    • Gość: mustang A po co do Berlina IP: *.ssp.dialog.net.pl 06.08.08, 21:52
      Nie kumam po co na Euro 2012 jechac z wawy do berlina, jakas nowa swiecka
      tradycja? ;)
      • Gość: wdr Re: A po co do Berlina IP: *.adsl.inetia.pl 06.08.08, 22:29
        Ta autostrada jest nam potrzebna, zebysmy mogli szybko dotrzec z Poznania do
        Berlina. Bo po co jezdzic do Warszawy?
      • Gość: miki [...] IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.08.08, 22:30
        Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
      • Gość: Marek Bo z Poznania mamy blizej do Stolicy niz do Wwy IP: *.158-65-87.adsl-dyn.isp.belgacom.be 06.08.08, 23:41
      • Gość: Trala Re: A po co do Berlina IP: *.pools.arcor-ip.net 07.08.08, 00:02
        Czytaj miedzy wierszami, final bedzie w Berlinie. ;-)
    • Gość: abax Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.mia.three.co.uk 06.08.08, 21:57
      pomysl pozyteczny, ale obawiam sie ze w polskich realiach bedzie to
      koszmarna jazda po takiej nawierzchni, z powodu roznicy w poziomach
      plyt betonu, odcinki co 10 metrow dlugosci, a miedzy nimi albo
      szpary kilka cm, albo roznice wysokosci plyt. tak prawdopodobnie
      bedzie w Polsce po pierwszej zimie.
      W Austrii mialem okazje wielokrotnie podrozowac po nawierzchni
      betonowej i nie bylo slychac zadnych roznic poziomow... Daleko nam
      do tej technologii
      • Gość: Tomasz. Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 23:09
        Przyjacielu jesteś w błędzie. Już teraz odcinek A-4 do Zgorzelca
        jest budowany w technologii betonowej. Na stronach GDDKiA w zakładce
        realizowane inwestycje - FS(ISPA) można znaleźć galerią zdjęć
        z tej budowy.
        • Gość: shoo Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.gprs.plus.pl 07.08.08, 14:06
          Jestem za betonowa, ale w standardzie Berlin - Hanover, a nie Tomaszow -
          Piotrkow. Jak to jest ze Niemcy potrafia wybudowac prosta jak stol po 15
          latach, a nasza zbudowana 3-4 lata temu to trzesidupka???
      • gonzor Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 06.08.08, 23:19
        Mówisz o drogach angielskich czy starych betonówkach wybudowanych przez Naszych
        zza Odry? Te betonówki wytrzymały na Śląsku do DZIŚ!!!! część autostrady Berlin
        - Wrocław, nitka południowa dalej leci po starym betonie Trzeciej Rzeszy.
        Niemiec potrafi zrobić beton który wytrzyma niejedno - setki Rudych 102, a po 60
        latach załadowane tiry i co polaczki dalej dyskutują...
        Okolice Szczecina dalej Goleniowa - dwupasmówka ma dalej stary przedwojenny
        beton Rzeszy.
        Trochę się płyty rozchodzą ale nie były projektowane na taki czas użytkowania i
        takie obciążenia.
        • Gość: george Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.era.pl 07.08.08, 10:19
          No to nastawmy całą gospodarkę na budowę dróg i będzie pięknie jak
          za III Rzeszy :(
    • Gość: Kol Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.lp.net.pl 06.08.08, 21:58
      Nie potrafisz prostych rachunkow przeprowadzic.
      9.6 mln € po 3.7 zł za euro to jest 35.5 mln zł
      12.7 mln € po 3.2 zł za euro to jest 40,64 mln zł
      A wiec roznica jest jak widac niewielka. A Pana zapraszam do podstawowki.
    • Gość: 2d2 Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 22:03
      Przyjacielu,
      9,6 mln EUR/km przy kursie 3,7 PLN/EUR daje 35,5 mln PLN/km,
      natomiast 12,7 mln EUR/km przy kursie 3,25 PLN/EUR daje 41,2 mln
      PLN/km czyli o 16 % więcej, a nie jakieś 50 % wiecej jak
      napisałeś.Swoją drogą jest to drogo. Nie wrócą już czasy budowy
      autostrady A4, gdzie na 126 km od Wrocławia Bielany do Nogowczyc
      wydano równo 420 mln EUR, mimo, że powódź z lipca 1997 r. podmyła
      trochę obiektów inżynieryjnych. W 1993 r. zakładano koszty tego
      odcinka na poziomie 350 mln EUR (d.ECU).
    • Gość: kot Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.miconet.pl 06.08.08, 22:06
      czyli najpierw kluczykowi zaplacimy za budowe drogi, za ktorej
      używanie potem mu będziemy płacić...
      ja piernicze ale ten kluczyk sie ma fajnie... to ja bym też chcial
      sobie zbudowac jakis kawalek drogi. moze byc nawet "marne" 10km :)
    • Gość: pouczyciel d7d, to sie mnozy a nie dzieli IP: *.adsl.inetia.pl 06.08.08, 22:07
      ale ze drogo, to fakt
    • Gość: el_fuego Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.asystent.ds.polsl.pl 06.08.08, 22:08
      Czy remonty drogi nie są sprawą koncesjonariusza? Co to obchodzi nas podatników
      (czyli tzw. "państwo") ile czasu droga pożyje bez remontu? Biorą kasę za
      eksploatację, to niech sobie budują nawet z kamieni księżycowych, mają zadbać
      potem o stan nawierzchni i tyle.
      • Gość: leon Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 22:28
        Betonowe autostrady to koszmar, wystarczy sie przejechać A4 z Wrocławia do
        Legnicy hałas jak na starej.Zimą przez dwa lata nie można było stosować żadnej
        chemii kto miał wątpliwą przyjemność jechać zimą po niej wie o czym mówię.Z
        Wroclawia do Katowic jest położony asfalt jazda bez porównania dużo bardziej
        komfortowa
        • Gość: x Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.dublin.corp.yahoo.com 07.08.08, 13:05
          taaaaaaaaaa, tylko zapomniales ze ta "Polska autostrade" budował Hitler
    • Gość: Tomek Betonowe drogi są często spotykane IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 22:25
      Cytuję za www.polskicement.pl

      "W Niemczech w latach 70. stosunek wybudowanych nawierzchni betonowych do asfaltowych wynosił 30:70, w latach 80. – 40:60, w 90. – 50:50, a obecnie 62:38.
      Podobnie wygląda sytuacja w Republice Czeskiej, gdzie około 65% nowych autostrad ma nawierzchnie betonowe.
      Również w innych krajach europejskich udział dróg betonowych jest wysoki, np. w Belgii 60% dróg wiejskich ma nawierzchnię betonową, a autostrady betonowe stanowią 40%, w Wielkiej Brytanii i Austrii udział dróg betonowych przekracza 50%."

      Betonowe nawierzchnie są trwalsze, a wszystkie surowce do ich produkcji mamy w Polsce (do produkcji asfaltu konieczny jest import).
      • Gość: ajax Re: Betonowe drogi są często spotykane IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 22:30
        Przejedź się A4 z Wrocławia do Olszyny to porozmawiamy
        • Gość: Tichauer Re: Betonowe drogi są często spotykane IP: *.adsl.inetia.pl 06.08.08, 22:54
          Kolego - z Wrocławia do Olszyny? Ale nie tym odcinkiem, co budował
          Hitler, 70 lat temu? Popatrzcie - ile ta droga wytrzymała, a Polacy
          to nie powiem, żeby ją remontowali.

          Osoby, które piszą o różnicy poziomów płyt i szczelinach
          dylatacyjnych - nie znają technologii. Kładzie się pasmo betonu,
          które po przejściu maszyny tni si e w poprzek i stąd wrażenie, że są
          płyty pojedyncze. Różnice poziomów są, bo Polacy nie potrafią zacząć
          nowego fragmentu pasma na tym samym poziomie, na którym skończyli
          ostatnie - vide DK8 w okolicach Polichna.

          W połowie lat 90tych Niemcy wybudowali 10km odcinek - "demonstrator
          technologii" an A4 w okolicach ?Krzywej. Do dzisiaj jest równy jak
          żyleta.... tak właśnie trza budować....

          Lobby bitumiczne ... to zaraza. Trza budować z betonu, bo jest
          trwalsza taka droga. A jak pada deszcz to sie po prostu jedzie 80.
          Ile zyskasz na dzikowaniu - 10 min? 15 min. Zwolnij, dojedziesz
          bezpiecznie....

          Vivaat Silesia Superior!!
          • Gość: Tomasz. Re: Betonowe drogi są często spotykane IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 23:18
            W tym miejscu warto dodać, że stara niemiecka autostrada nie była
            projektowana na obecne obciążenia. W tamtych czasach TIRy nie jeździły
            po drogach. Dlatego konieczne tam było rozebranie wszystkich warstw
            drogi, wzmocnienie podbudowy z miejscową wymiana gruntu i zmielenie
            starego betonu, który posłużył jako kruszywo pod nową podbudowę
            i warstwę nawierzchniową.
          • gonzor Re: Betonowe drogi są często spotykane 06.08.08, 23:27
            Ten kawałek starej||nowej nawierzchni na tym samym odcinku może jedynie
            świadczyć o zaawansowaniu przedwojennej niemieckiej technologii.
            Polacy nic tam nie remontowali, jedynie pozwolili przepędzić T-34 w dużych
            ilościach, niektóre miejsca po bombardowaniach alianckich są zalepione asfaltem.
            W czasie jak kładziono no-stop nową szeroką nawierzchnię, dzień i noc było widać
            jak robota ubywa, aż miło było patrzeć, że jeszcze trochę i będą 2 pasy.
            Cementowni na Śląsku mamy dość więc ino beton lać...
            Nec aspera terrent! Vivat Silesia
          • Gość: ujujuj Re: Betonowe drogi są często spotykane IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 08:55
            Gość portalu: Tichauer napisał(a):

            > Kolego - z Wrocławia do Olszyny? Ale nie tym odcinkiem, co budował
            > Hitler, 70 lat temu? Popatrzcie - ile ta droga wytrzymała, a
            Polacy
            > to nie powiem, żeby ją remontowali.
            >
            > Osoby, które piszą o różnicy poziomów płyt i szczelinach
            > dylatacyjnych - nie znają technologii. Kładzie się pasmo betonu,
            > które po przejściu maszyny tni si e w poprzek i stąd wrażenie, że

            > płyty pojedyncze. Różnice poziomów są, bo Polacy nie potrafią
            zacząć
            > nowego fragmentu pasma na tym samym poziomie, na którym skończyli
            > ostatnie - vide DK8 w okolicach Polichna.
            >
            > W połowie lat 90tych Niemcy wybudowali 10km odcinek -
            "demonstrator
            > technologii" an A4 w okolicach ?Krzywej. Do dzisiaj jest równy jak
            > żyleta.... tak właśnie trza budować....

            No właśnie - jest dobre porównanie jak się na niego wjeżdża z
            betonowej A4 buowanej niedawno. Te stare (przełm wieków) już się
            rozchodzą na dylatacjach.

            > Lobby bitumiczne ... to zaraza. Trza budować z betonu, bo jest
            > trwalsza taka droga.betonu cementowego

            Skąd tkie dane? I jedne i drugie s a trwałe, tylko że i jedne i
            drugie muszą być prawidłowo zbudowane :) Co mi z trwałości betonówki
            skoro będzie ona poklawiszowana? Remont takiej to budowa od nowa.
            Asfaltobeton frezujesz i kładziesz w jeden dzień nową warstwę.

            A jak pada deszcz to sie po prostu jedzie 80.
            > Ile zyskasz na dzikowaniu - 10 min? 15 min. Zwolnij, dojedziesz
            > bezpiecznie....

            E tam na polskiej A4 czy deszcz czy mgła czy śnieg to się poniżej
            150 nie schodzi ;) Nie po to moja dwudziestoletnia beema wjechała na
            utostradę, żeby wlec się 90 na godz.
            • Gość: Sęp Re: Betonowe drogi są często spotykane IP: 87.204.181.* 07.08.08, 10:59
              Gdyby nie to, że Hitler - wiadomo kim był, wołałbym Hitler wróć i
              wybuduj nam drogi, please! A potem spier...
      • Gość: Wrrr... Re: Betonowe drogi są często spotykane IP: *.aster.pl 07.08.08, 00:01
        Tomek, a jechałeś może tak zachwalanymi przez Ciebie betonowymi autostradami
        belgijskimi? Widać że nie, bo gdybyś chociaż raz takimi się przejachał, to
        kląłbyś na czym świat stoi.
    • Gość: cN Nareszcie IP: 83.168.75.* 06.08.08, 22:40
      Autostrady z betonu są popularne także w USA, gdzie jest ich tysiące mil. Są one
      o wiele bardziej wytrzymałe od asfaltowych i rzeczywiście nie trzeba ich
      naprawiać przez wiele lat, podczas gdy asfaltowe trzeba remontować co 2-3 lata...

      Cieszę się, że są takie plany. Być może spopularyzuje to budowę dróg betonowych
      w Polsce i wszystkie inne autostrady też będą budowane z betonu :)
      • slantschev Re: EURO2012 DE+PL 06.08.08, 22:47
        Budowa tej autostrady to raczej nie przypadek. Zaczyna się sprawdzać scenariusz
        EURO2012 DE+PL
        • kaptur1105 Re: EURO2012 DE+PL 06.08.08, 23:26
          Nic się nie sprawdza. Droga jest z sieci TEN-T, jeśli zrobimy te mistrzostwa to
          Niemcy powinni móc dojechać do P-nia i Wa-wy. Zresztą biorąc pod uwagę
          przepustowość naszych lotnisk UEFA bierze pod uwagę berlińskie jako lotniska dla
          Poznania i Wrocławia.
    • emeryt21 Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 06.08.08, 22:49
      Mnie tam wszystko jedno z czego zbuduja,byle budowali....
      40 lat temu kupilem sobie pierwszy samochod i czesto jezdzilem
      miedzy Bydgoszcza i Toruniem t.zw. betonowka.To byl jeden pas takiej
      jakby autostrady.Stan nawierzchni betonowej byl wowczas jeszcze dosc
      dobry.Plyty betonu nie "klawiszowaly".Polaczenia plyt byly
      uszczelnione smola,tak naprawde smola,szerokosci okolo 1 cm.
      Po przejechaniu 50 km do samego wieczora slyszalo sie w glowie "tuk-
      tuk,tuk-tuk".To byl stukot opon na tych zlaczach.
      Czy juz teraz chcecie powrotu do tego samego pohitlerowskiego
      systemu wojennej oszczednosci???
      Mieszkalem wiele lat w Stanach i widzialem tam tylko stare
      autostrady,zbudowane za czasow Eisenhowera,juz od 20 lat
      systematycznie przebudowywane.Nikt juz nie uzywa betonu do budowy
      nawierzchni drogowej.Owszem uzywaja t.zw. "asfalto-betonu",ale to
      zupelnie inne wlasnosci niz sam surowy beton.
      • Gość: R Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 22:53
        Nic nowego nie wymyślili....w latach 30 i 40 naziści wszystkie drogi
        budowali z betonu..tez mi pomysł...
        • Gość: CV* Jacy naziści??? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.08.08, 10:29
          Czy tylko członkowie Narodowo Socjalistycznej Niemieckiej Partii Robotników
          budowali drogi? Bezpartyjnych nie było?
          Co za debilizm, żeby zamiast *Niemiec* mówić *nazista*.
        • Gość: SEP Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: 87.204.181.* 07.08.08, 11:17
          Mylisz się, to że w ogóle temat "betonu" został zaadoptowany do
          głowy ministra to już wielka zmiana. Poprzedni ministrowie,
          szczygieł, polaczek i libera - byli jak te zakute łby w tym temacie.
    • Gość: pololo Tylko nie to.... IP: 79.97.41.* 06.08.08, 22:55
      Autostrady z betonu (cementowego w domysle) to bardzo zly wybor i zaloze sie o ogromne pieniadze ze takie w Polsce nie powstana (naiwnie wykluczam lapownictwo)
      Dlaczego nie? Kazdy inzynier ktory otarl sie o budownictwo drogowe zna doskonale zalety i wady betonu (cementowego), wady te w warunkach polksich przewazaja na korzysc betonu asfaltowego. Uwaga: nawierzchnia 'z asfaltu' to rowniez beton!!!
      Wiedza potoczna czerpana z TV nie zawsze jest zgodna z wiedza inynieryjna
      • Gość: komnen3 Re: Tylko nie to.... IP: *.jsn.osi.pl 08.08.08, 23:03
        Jakieś szczegóły?
    • Gość: lżunia Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.08.08, 22:56
      Hehe
      Nie można jednoznacznie powiedzieć że nawierzchnie z betonu
      cementowego są lepsze/gorsze od tych z betonu asfaltowego. Każdy kto
      twak twierdzi jest ignorantem albo ma w wyborze konkretnej
      nawierzcni interes. Te nawierzchnie są po prostu różne i każde z
      nich mają swoje wady i zalety.

      Zresztą - jak się zachowują polskie autostardy z betonu cememtowego
      zapraszam na A18 na zachód od Krzyżowej. Budowana była na początku
      XXI w. i już gdzie niegdzie klawiszuje a dylatacje zaczynają być
      odczuwalne w czasie jazdy (a remonty betonowych są droższe i
      bardziej czasochłonne od asfaltowych). Hitlerowskim zajęło
      to "trochę" więcej czasu.

      Mnie to bez różnicy - byleby w ogóle zostały wykonane. Z czego to
      sprawa drugorzęna. Zazwyczaj robi sie tak by część była betonowa a
      część asfaltowa. Zarobić muszą i cementownie, i rafinerie ;)
      • radiomarian Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 06.08.08, 23:36
        bardzo duzo zalezy od samej jakosci wykonania robot, materialow
        itp...ja ma wrazenie, ze w Polsce nawet jakby zbudowano autostrade
        ze zlota i platyny, to tez po 6 miesiacach nadawalaby sie do
        remontu...znane sa przeciez przypadki polskich drog, ktore wymagaly
        remontu, zanim jeszcze zostaly otwarte dla ruchu pojazdow:-)
      • holyfido Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 07.08.08, 06:03
        A A18 za Krzyżową nie jest jedynie wyremontowaną starą autostradą,
        ze starych płyt?
        Bo nowa nawierzchnia jest położona do Krzyżowej i jest zrobiona bardzo dobrze.
        • Gość: ujujuj Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 09:02
          holyfido napisał:

          > A A18 za Krzyżową nie jest jedynie wyremontowaną starą autostradą,
          > ze starych płyt?

          Nie. To jest główna wada betonowych - ich się nie daje remontować.
          Je trzeba budować od nowa. Ten ktoś co pisze, że część A4 idzie po
          poniemieckich płytach się nie wyspał. W latach 90-ych próbowano
          kłaść beton asfaltowy na stare płyty (na zachód od Wrocławia), ale
          dylatacje się przebiły na powierzchnie po kilku latach i dalej się
          jechało patataj, patataj.

          > Bo nowa nawierzchnia jest położona do Krzyżowej i jest zrobiona
          bardzo dobrze.

          Zgadza się. Sam jestem ciekawy jak się będzie sprawować za 10 lat.
    • net_friend Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 06.08.08, 23:13
      Jak czytam te wszystkie newsy o przedłużeniu A2 do granicy to mam wrażenie że
      ten kraj rodzi gigantycznego jeża, a przecież to 100km. Czym jest to 100km w
      świetle planów na 2012? Jesteśmy w stanie wybudować rocznie 21km i głościć
      dumnie że to o 6 więcej niż rok temu, no ale to tak jest jak podatek drogowy
      idzie na pkp.
      • kaptur1105 Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 06.08.08, 23:37
        Na linie kolejowe idzie 20% opłaty paliwowej, która zresztą stanowi mniej
        istotne źródło finansowania inwestycji infrastrukturalnych.
        Trudno czynić zarzut z bardziej zrównoważonego podejścia do finansowania
        infrastruktury transportowej, zwłaszcza że to nie brak środków finansowych tylko
        przeszkody biurokratyczne opóźniają roboty budowlane.
        Bez sprawnej kolei ani dróg się szybko nie wybuduje (ciekawe, kto dostarczy na
        place budów kruszywo) ani nie zagwarantuje stabilnego wzrostu w Europie ani nie
        zmniejszy korków w miastach.
        No i żadnego podatku drogowego w Polsce nie ma, więc trudno o jakieś wpływy z
        tego tytułu.
      • tomeyk Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 07.08.08, 08:34
        Skoro całkiem sporo lokomotyw na kolei to lokomotywy spalinowe,
        napędzane silnikami diesla, do tego spalającymi naprawdę ogromne
        ilości paliwa, to chyba logiczne, że podatek drogowy płacony w cenie
        paliwa przez koleje powinien iść na utrzymanie szlaków kolejowych.
      • Gość: ERE444SS Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: 212.106.20.* 07.08.08, 09:27
        W TYM KRAJU JEST TAK ZE WSZYSTKIM,CZY AUTOSTRADĄ CZY BUDOWĄ SZALETU
        MIEJSKIEGO!! A ILE PRZY TYM GLĘDZENIA I MEDYTACJI JAK NA JAKIMŚ
        SZCZYCIE G8,CHA,CHA!!A WYNIKI JAK WIDAĆ,MIERNE ALE ILU MAMY
        DYREKTORÓW,PREZESÓW INSTYTUCJI PAŃSTWOWYCH, FUNDACJI,URZEDÓW..FURY,
        KOMÓRY, FLESZE KAMER, JAK GWIAZDY FILMOWE A RESZTA EEEE TAM KTOBY
        SOBIE ZAJMOWAŁ TYM GŁOWĘ!!!
    • alex-alexander Autostrada do Niemiec będzie z betonu? 06.08.08, 23:25
      Dajmy budowac Niemcom. Wtedy bedzie gwarancja na 100 lat.
      • Gość: audikom Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: 217.113.146.* 07.08.08, 00:42
        chyba nie widziałeś wielu remontów autostrad u niemców, nie są oni tacy wspaniali
      • Gość: zorientowany Naiwniaku! a kto w Polsce buduje jak nie Niemcy?:) IP: *.adsl.inetia.pl 07.08.08, 04:32
        Strabag, Ilbau etc

        mniej umyslowej folksdojczerki-wiecej faktow
        • Gość: ujujuj Re: Naiwniaku! a kto w Polsce buduje jak nie Niem IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 09:07
          Gość portalu: zorientowany napisał(a):

          > Strabag, Ilbau etc
          >
          > mniej umyslowej folksdojczerki-wiecej faktow

          To że brzmi z niemiecka wcale nie znaczy, że jest niemiecka. Strabag
          jest austriacki :)
      • Gość: fin Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.finomar.com 07.08.08, 09:32
        te firmy budujące są niemieckie i to nie pomaga
    • Gość: Anty Powtórka z Belgii??? IP: *.aster.pl 06.08.08, 23:30
      Jeżeli ta autostrada z betonu ma wyglądać tak jak koszmarne belgijskie betonowe
      nierówne i głośne autostrady, to dziękuję...
      • Gość: Stary Beton w USA IP: *.hsd1.ca.comcast.net 06.08.08, 23:55
        W stanach wiekszosc autostrad miedzy stanowych to drogi betonowe. W kalifornii
        gdzie ja mieszkam asfalt by sie topil przy czestych temperaturach do 40 stopni
        (to powietrze, nawierzchnia jest 15-20 stopni cieplejsza). Jedyny problem to ze
        sa glosniejsze niz asfaltowe.
    • zg13 autostrada z betonu oznacza 06.08.08, 23:54
      autostrade z niemieckiego betonu, gdyz polskie cementownie maja smiesznie male
      limity emisji CO2 w przeciwienstwie do cementowni niemieckich, mozna
      domniemywac, ze to wlasnie autostrady byly glownym powodem dla ktorego
      wyrugowano z rynku, stosujac administracyjny terror Brukseli, polskie zaklady
      • Gość: zg14 Re: autostrada z betonu oznacza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 00:21
        Po pierwsze; W Polsce nie ma polskich cementowni.
        Po drugie; Technologia produkcji mieszanki betonowej zrobiła w ciągu
        ostatnich 20-stu lat postęp porównywalny do elektroniki.
        Po trzecie; na polskim rynku drogowym rządzą firmy zagraniczne
        ze swoimi technologiami.
        Po czwarte: "Terror Brukseli"jeszcze nas nie dopadł, a planowana
        redukcja emisji co2 obejmuje okres po roku 2013 i już teraz polski
        rząd powinien bezwzględnie ją zablokować.
        Po piąte: Autostrady z betonu są bezdyskusyjnie trwalsze od
        asfaltowych, bo przede wszystkim nie są podatne na "koleinowanie"
        szczególnie przy wyższych temperaturach.
        Po szóste; Na tym skończę.
        • Gość: :P Re: autostrada z betonu oznacza IP: *.aster.pl 07.08.08, 00:46
          Jeżeli chcesz porównywać autostrady betonowe z asfaltowymi to radzę przejechać
          się z Belgii do Holandii - po belgijskich hałaśliwych betonowych nierównych
          drogach po asfaltowych autostradach holenderskich po prostu się płynie.
          • Gość: zg15 Re: autostrada z betonu oznacza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 06:40
            www.zgorzelec-krzyzowa.pl/gallery.aspx
          • m_kaluza Re: autostrada z betonu oznacza 07.08.08, 15:13
            Ale zwróć uwagę,że belgijskie są stare... Przejedź się współczesną
            betonową autostradą od granicy niemieckiej na Wrocław, albo
            gierkówką w Żorach, to zobaczysz na czym polega różnica. Wiem, bo
            beligijskimi też jechałem, i rzeczywiście są głośne...
            • Gość: :P Re: autostrada z betonu oznacza IP: *.aster.pl 07.08.08, 18:58
              A wierzysz w to, że polskie będą regularnie remontowane i zawsze będą wyglądały
              jak nowe?
          • Gość: puch4cz Re: autostrada z betonu oznacza IP: *.dslextreme.com 07.08.08, 21:53
            Ale dlaczego nie porównujesz równej nawierzchni betonowej tylko nierówną? W
            Californi jeszcze jest dużo betonowych autostrad i muszę powiedzieć, że na
            niskoprofilowych oponach się po prostu płynie. Nigdy asfalt nie będzie gładszy.
            • Gość: :P Re: autostrada z betonu oznacza IP: *.aster.pl 07.08.08, 22:50
              Naprawdę wierzysz że w Polsce wybudują TAK gładkie autostrady? O naiwności...
        • zg13 Re: autostrada z betonu oznacza 07.08.08, 16:03
          1. ulokowane w Polsce cementownie, ktorych wlascicielami sa Niemcy bede dalej
          nazywal polskimi,
          2. pochwaliles sie, ale to nie na temat,
          3. to akurat potwierdzaloby to co napisalem wczesniej, rzadza wiec uzyskuja w
          Brukseli to co chca,
          4. autostrady w Polsce nie powstana do 2013 roku, wiec 'terror Brukseli'
          dopadnie nas jak najbardziej,
          5. spartaczyc da sie wszystko co pokazuje przyklad A2, wiec sprawa w polskich
          warunkach jak najbardziej dyskusyjna
          • Gość: zg 16 Re: autostrada z betonu oznacza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.08.08, 00:56
            Ad 1 W Polsce właścicielami cementowni są nie tylko Niemcy ale
            i Francuzi, Belgowie, Irlandczycy, a nawet Meksykanie z Cemexu.
            To jest na prawdę I-sza liga światowa w tej branży i można tylko
            ubolewać, że nasi okupanci uniemożliwili Polakom rywalizację
            w tych zawodach.
            Ad.2 W tym co napisałem nie ma żadnej przesady, a powstające
            budowle tj. "drapacze chmur", tunele, czy mosty są tego najlepszym
            przykładem.
            Ad.3 Z Brukseli pieniądze są przekazywane na wniosek rządu,
            a firmy zagraniczne dostosowują się jedynie do postawionych
            warunków.
            Ad.4 "Terror Brukseli" jeżeli rząd nie podejmie skutecznych
            działań. Cała heca z co2 jest wielkim szwindlem lichwiarzy,
            którzy chcą w ten sposób opodatkować wszystko i wszystkich.
            Ad.5 Przykład oszczędnościowej A2 jest dziełem Kulczyka,
            któremu nie zależy na dobrych drogach, tylko na "kręceniu lodów"
            i maksymalizacji zysków.
            W ogóle udzielone koncesje są wielkim szwindlem i bezczelnym
            skokiem na unijną kasę. Jeżeli Kulczyk czy GTC chce budować
            w Polsce prywatne autostrady, to niech sami je zbudują za swoje
            pieniądze i dopiero wtedy niech pobierają haracz za przejazd.
    • carpaccio4 czy mowa o betonie partyjnym 07.08.08, 00:07
      kojarzonym z tanim winem?
    • Gość: Waldek Zróbcie tę pieprzoną autostradę....! IP: *.crowley.pl 07.08.08, 00:13
      żeby dał rade nią pojeździć a nie tylko moje dzieci :((
      • axx611 Re: Zróbcie tę pieprzoną autostradę....! 07.08.08, 01:56
        Betonowe nawierzchnie drogowe w Polsce nie moga byc stosowane z
        uwagi na fakt ze cement z polskich cementowni zupelnie sie do tego
        nie nadaje chyba jedynie z cementowni "Gorazdze"
        Dodam rowniez ze w Polsce zaniechano budowy pasow startowych z
        betonu. Stosuje sie zwykle podbudowe betonowa i warsty
        asfaltobetonowe na pokrycie. Na swiecie istnieja patentowe
        rozwiazania budowy drog betonowych. Tutaj najlepsi sa niemcy i
        szwedzi szczegolnie oni po maja to dopracowane do klimatu.
        W USA bduje sie drogi betonowe ale z reguly tam gdzie jest duze
        obciazenie powiedzmy Chicago-Detroit. Dodam ze rowniez na koszt
        budowy wplywa uzywanie stali zbrojeniowej do nawierzchni.
        Polacy kompletnie nie znaja sie na tym ale namietnie dyskutuja co
        czytam juz od 1972 roku. Zawsze to samo.Bedzie.Sa postepy. Beda na...
        Nic nie bedzie prosze panstwa.Nie bedzie tych drog nawet za 50
        lat.Po prostu kolejne ekipy maja zupelnie inne problemy.Jeszcze z 10
        lat i Chiny dogonia w ilosci autostrad USA. (maja juz 50%)
        Najlepszy cement pochodzi z Chin i USA importuja go w duzych
        ilosciach. Moze autostrady wybuduje Rysiek (przylapany na fotce w
        windzie)zna sie na sprawie.
        • Gość: egon Re: Zróbcie tę pieprzoną autostradę....! IP: *.adsl.alicedsl.de 07.08.08, 02:44
          beton będzie wg normy DIN a cały projekt robią nam Niemcy. Będzie to kawałek
          niemieckiej kultury i będziesz po nim śmigał do cywilizacji.
        • holyfido Re: Zróbcie tę pieprzoną autostradę....! 07.08.08, 06:00
          Mówisz, że się nie buduje w Polsce betonowych autostrad?
          A o której Polsce mówisz? :)
          Bo ja na przykład za 30 minut przejade się 50 kilometrowym odcinkiem
          betonowej, prostej i gładkiej jak dupka niemowlaka, betonowej autostrady.
    • Gość: Irka Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.adsl.alicedsl.de 07.08.08, 02:27
      protestuję

      w koleinie jadę i jem śniadanie a na betonie łatwo o wypadek
      • Gość: Stan Re: Autostrada do Niemiec będzie z betonu? IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 07.08.08, 03:21
        Proponuje przejazdzke betonowa autostrada 407 w Ontario (Kanada). Nie sadze aby
        byly jakies sprzeciwy budowy podobnej w Polsce. Problem moze byc tylko jeden,
        (no moze dwa)- taka sama technologia i jakosc wykonania. W Polsce tak na serio
        to nawet nie ma pozadnych drog asfaltowych, to sa smolowki.
    • Gość: Jurek Nazwac ja imieniem Drogiego Bronislawa IP: *.hsd1.ma.comcast.net 07.08.08, 03:21
      a ze tyle kosztuje, tym lepiej--dla lapownikow.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka