Dodaj do ulubionych

Dlaczego w Koszalinie nie ma...

26.08.02, 23:27
No właśnie. Pytanie jak w temacie, a teraz wyszczególnienie.
Dlaczego w Koszalinie nie ma:
- portu lotniczego,
- zoo,
- barów mlecznych,
- stacji benzynowej koncernu innego niż Orlen lub BP,
- restauracji Pizza Hut.

Będę wdzięczny za udzielenie choć jednej konkretnej odpowiedzi na moje
pytanie...

P.S. Jeśli się komuś coś przypomni to niech dopisze.
Obserwuj wątek
    • Gość: XYZ Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.dialup.enter.net 28.08.02, 01:28
      piotr.koszalin napisał:

      > No właśnie. Pytanie jak w temacie, a teraz wyszczególnienie.
      > Dlaczego w Koszalinie nie ma:
      > - portu lotniczego,
      > - zoo,
      > - barów mlecznych,
      > - stacji benzynowej koncernu innego niż Orlen lub BP,
      > - restauracji Pizza Hut.
      >
      > Będę wdzięczny za udzielenie choć jednej konkretnej odpowiedzi na moje
      > pytanie...
      >
      > P.S. Jeśli się komuś coś przypomni to niech dopisze.

      Port Lotniczy mal byc na Jamnie

      ZOO na Gorze Chelmskiej ponoc jest ale same PINGWINY grasuja

      Stacje maja byc konskie Leperowskie jak tak dalej sie sprawy potocza to koniki
      zostana jako jedyny srodek lokomocji

      Pizza Hut przestraszyla sie sie strajku przed Mc Donaldem i poszla sobie w
      bardzej cywilizowane miejsce

      Bary mleczne zniknely z powodu zaglady naturalnej koszalinskich ;bomow;

      A i tak Koszalin

      jest pieknym miastem bez potrzeby ingerencji przyglupich ;biznesmenow;z poza

      Miejscowi watarzkowie daja sobie dobrze rade z naplywem zamiejscowych
      skandalistow
          • piotr.koszalin Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 28.08.02, 19:18
            No, nie wiem... Zoo istnieje np. w niewiele większym Opolu, a port lotniczy
            znajduje się w identycznej Zielonej Górze. Poza tym nie w tu widzę problem...
            Kilka lat temu byłem w małej miejscowości (wielkości Białogardu) na Słowacji. O
            ile pamiętam była to Spiska Nova Ves. W miejscowości nie tylko znajdowało się
            sporej wielkości zoo, ale nawet odkryty zespół basenów.
            Myślę, że zoo byłoby dość łatwe do zorganizowania. Wystarczyłby teren o
            powierzchni kilku hektarów gdzieś np. na Rokosowie lub Jamnie, parę drewnianych
            zagród dla koni, baranów i słonia... Na początek to by wystarczyło. Z każdym
            rokiem dochodziłyby nowe zwierzęta, budowane nowe budynki itd. Przy dobrej
            organizacji w 10 lat mielibyśmy ładny ogród zoologiczny...
            Jeśli chodzi o port to szkoda, że zabrali nam Zegrze...
            • Gość: stefan Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.ipt.aol.com 29.08.02, 04:35
              piotr.koszalin napisał:

              > No, nie wiem... Zoo istnieje np. w niewiele większym Opolu, a port lotniczy
              > znajduje się w identycznej Zielonej Górze. Poza tym nie w tu widzę problem...
              > Kilka lat temu byłem w małej miejscowości (wielkości Białogardu) na Słowacji.
              O
              >
              > ile pamiętam była to Spiska Nova Ves. W miejscowości nie tylko znajdowało się
              > sporej wielkości zoo, ale nawet odkryty zespół basenów.
              > Myślę, że zoo byłoby dość łatwe do zorganizowania. Wystarczyłby teren o
              > powierzchni kilku hektarów gdzieś np. na Rokosowie lub Jamnie, parę
              drewnianych
              >
              > zagród dla koni, baranów i słonia... Na początek to by wystarczyło. Z każdym
              > rokiem dochodziłyby nowe zwierzęta, budowane nowe budynki itd. Przy dobrej
              > organizacji w 10 lat mielibyśmy ładny ogród zoologiczny...
              > Jeśli chodzi o port to szkoda, że zabrali nam Zegrze...

              Chlopie droga stoi przed toba otworem Koszalin to miasto mozliwosci , a ty masz
              glowe pelna pomyslow wiec zakasaj rekawy i otwieraj zoo albo jeszcze co tam

              Zycze powodzenia
            • maggie7 Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 04.09.02, 14:32
              Drogi Piotrze,
              a skad na zbudowanie zoo i jego utrzymanie wziac pieniazki? Ogrod zoologiczny
              nie jest instytucja zbyt dochodowa. W duzej mierze zalezy od datkow, sponsorow
              i wolontariuszy. ALE, jesli myslisz, ze mozesz takowych znalezc i rozkrecic to
              wymarzone zoo, to zabieraj sie do roboty!
              Pomysl nie jest zly. Mozna by wciagnac w caly proces koszalinskie szkoly,
              zaklady pracy, mozna by znalezc bratnie zoo w innym kraju, ktore staloby sie
              naszym mentorem, do tego moze otworzyc szkole weterynaryjna przy ogrodzie...
              Hej, widzisz Piotr, jak sie rozmarzylam? :o)
              Powodzenia zycze :o)
              Maggie
              • piotr.koszalin Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 04.09.02, 18:16
                > a skad na zbudowanie zoo i jego utrzymanie wziac pieniazki? Ogrod zoologiczny
                > nie jest instytucja zbyt dochodowa. W duzej mierze zalezy od datkow,
                sponsorow
                > i wolontariuszy.
                No proszę.. i już sobie odpowiedziałaś na pytanie. Ja do tego dorzucę jeszcze
                pieniądze z budżetu miasta.


                > ALE, jesli myslisz, ze mozesz takowych znalezc i rozkrecic to
                > wymarzone zoo, to zabieraj sie do roboty!
                Chyba mam małą siłę przebicia i za mało ambicji.


                > Pomysl nie jest zly. Mozna by wciagnac w caly proces koszalinskie szkoly,
                > zaklady pracy, mozna by znalezc bratnie zoo w innym kraju, ktore staloby sie
                > naszym mentorem, do tego moze otworzyc szkole weterynaryjna przy ogrodzie...
                Szkoła to lekka przesada, ale sama widzisz, że to miałoby sens...
        • jkammer Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 29.08.02, 08:32
          piotr.koszalin napisał:

          > > Port Lotniczy mal byc na Jamnie
          > Miał być, a dlaczego nie ma...

          Na Jamnie mial byc Port Morski
          (w rejonie pomiedzy wsiami Lazy, Osieki, Labusz).
          Miedzy Lotniczym a Morskim jest chyba kolosalna roznica.
          Pzdr
          • piotr.koszalin Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 29.08.02, 19:31
            jkammer napisał:

            > piotr.koszalin napisał:
            >
            > > > Port Lotniczy mal byc na Jamnie
            > > Miał być, a dlaczego nie ma...
            >
            > Na Jamnie mial byc Port Morski
            > (w rejonie pomiedzy wsiami Lazy, Osieki, Labusz).
            > Miedzy Lotniczym a Morskim jest chyba kolosalna roznica.
            O porcie morskim też słyszałem, miała tam nawet powstać stocznia, jednak koszty
            były podobno tak duże, że zdecydowano się na rozbudowę innych.
            A jeśli chodzi o inne PRL-owskie inwestycje to w Koszalinie miała powstać
            fabryka STOMIL, jednak zdecydowano się na Olsztyn. Czy ktoś wie coś więcej na
            ten temat...
            • jkammer Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 04.09.02, 13:44
              Argument za lokalizacją portu morskiego na Jamnie byl taki, ze z Koszalina do
              ciesnin dunskich byla najkrotsza i "bezkonfliktowa" trasa w stosunku do portow
              zespolu Szczecin-Swinoujscie i Gdansk-Gdynia. Notabene w Kolobrzegu planowano
              rowniez rozbudowe portu a raczej budowe duzego terminalu promowego razem z
              siecia drog dojazdowych. Nic z tego nie wyszlo (konflikt z funkcja uzdrowiskowa
              Kolobrzegu). Natomiast port (o stoczni nic nie wiem) na Jamnie mial byc
              uzupelnieniem w sieci malych portow Kolobrzeg - Darlowo - Ustka - Leba.
              • piotr.koszalin Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 06.09.02, 13:47
                jkammer napisał:

                > Argument za lokalizacją portu morskiego na Jamnie byl taki, ze z Koszalina do
                > ciesnin dunskich byla najkrotsza i "bezkonfliktowa" trasa w stosunku do
                portow
                > zespolu Szczecin-Swinoujscie i Gdansk-Gdynia. Notabene w Kolobrzegu planowano
                > rowniez rozbudowe portu a raczej budowe duzego terminalu promowego razem z
                > siecia drog dojazdowych. Nic z tego nie wyszlo (konflikt z funkcja
                uzdrowiskowa
                >
                > Kolobrzegu). Natomiast port (o stoczni nic nie wiem) na Jamnie mial byc
                > uzupelnieniem w sieci malych portow Kolobrzeg - Darlowo - Ustka - Leba.
                Ja natomiast słyszałem tą historię w kontekście stoczni. Czy nikt inny na forum
                nie ma więcej informacji na ten temat...
                • rainier Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 08.05.03, 13:33
                  Może warto by sie zastanowić na reaktywacją tego pomysłu? Może nie od razu port
                  ale chyćby terminal promowy. I połącznie promowe ze Skandynawią? W Gdańsku nie
                  dawno otworzyli nowe połącznie promowe z Kopenhagą a w Gdyni uruchomiono drugi
                  prom do Karlskorony. Może wartoby się nad tym pomysłem zastanowić. Kasa mogłaby
                  pochodzić z funduszy Unii.
                  • Gość: kowal Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: 81.15.234.* 13.05.03, 19:08
                    rainier napisał:

                    > Może warto by sie zastanowić na reaktywacją tego pomysłu? Może nie od razu
                    port
                    >
                    > ale chyćby terminal promowy. I połącznie promowe ze Skandynawią? W Gdańsku
                    nie
                    > dawno otworzyli nowe połącznie promowe z Kopenhagą a w Gdyni uruchomiono
                    drugi
                    > prom do Karlskorony. Może wartoby się nad tym pomysłem zastanowić. Kasa
                    mogłaby
                    >
                    > pochodzić z funduszy Unii.
                    Unijne fundusze nie pokrywaja 100% projeku dlatego potrzebny jest wklad wlasny
                    a to moglby na poczatek byc kanal zeglowny z Jamna do Baltyku . Korzystali by
                    rybacy , zeglarze ,turysci ze swiata szerokiego. A tak przy okazji taki kanal
                    juz byl kiedys i tramwaje tez i kilka basenow w miescie a nawet maly
                    zwierzyniec kolo WDK-u. A teraz jestesmy powiatem.
                    • rainier Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 14.05.03, 09:22
                      Gość portalu: kowal napisał(a):
                      > Unijne fundusze nie pokrywaja 100% projeku dlatego potrzebny jest wklad
                      wlasny
                      > a to moglby na poczatek byc kanal zeglowny z Jamna do Baltyku . Korzystali by
                      > rybacy , zeglarze ,turysci ze swiata szerokiego. A tak przy okazji taki kanal
                      > juz byl kiedys i tramwaje tez i kilka basenow w miescie a nawet maly
                      > zwierzyniec kolo WDK-u. A teraz jestesmy powiatem.

                      Oczywiście, że nie UE nie da całości kasy. Ale trzeba wykazać entuzjazm (choćby
                      tworząc projekty)i udoodnić, że taka inwestycja przyniesie miastu - regionowi
                      pożytek. Wiadomo, że czym więcej turystów, tym więcej pieniędzy obraca się w
                      danym regionie. A to najbardziej sprzyja spadkowi bezrobocia. Szkoda tylko, że
                      nikt w Urzędzie Miasta i w Powiecie na to jeszcze nie wpadł. :-(
        • Gość: moonalisa Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.koszalin.cvx.ppp.tpnet.pl 04.09.02, 16:46
          jestem za...pomyslem zbudowania zoo w koszalinie/marzeniem okazac sie moze
          kryty zespol basenow/.moze by tak zrobic zbiorke pieniezna.juz widze zwierzeta
          paradujace po terenach pod wiaduktem miedzy morska ,niepodleglosci
          franciszkanska....tylko takie zwierzeta ktore bez wiekszych nakladow przezyja w
          naszym klimacie:np zubry,wiewiorki,tarpany,kozy,dziki,niedzwiedz,wilk,lis,i co
          tam jescze.pomyslmy o tym....uwazam ze to genialny pomysl.
          • piotr.koszalin Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 04.09.02, 18:30
            > jestem za...pomyslem zbudowania zoo w koszalinie/marzeniem okazac sie moze
            > kryty zespol basenow/.moze by tak zrobic zbiorke pieniezna.juz widze
            zwierzeta
            >
            > paradujace po terenach pod wiaduktem miedzy morska ,niepodleglosci
            > franciszkanska....tylko takie zwierzeta ktore bez wiekszych nakladow przezyja
            w
            >
            > naszym klimacie:np zubry,wiewiorki,tarpany,kozy,dziki,niedzwiedz,wilk,lis,i
            co
            >
            > tam jescze.pomyslmy o tym....uwazam ze to genialny pomysl.

            Czy więc koleżanka chce powiedzieć, że powyżej 52 równoleżnika zoo nie może
            funkcjonować... Ja osobiście nigdy nie widziałem żubra, dzika, niedźwiedzia czy
            wilka, a są osoby które nigdy na żywo nie widziały świni albo krowy. Nie trzeba
            od razu tygrysów czy lampartów.
            Po drugie nie bardzo wiem co chcesz powiedzieć przez "w naszym klimacie"... Czy
            chodzi Ci o klimat koszaliński? Nie wiem czy w Gdańsku jest zoo, ale
            prawdopodobnie tak. Czy tam jest inny klimat? Chyba nie sądzisz, że kiedy lew
            wyjdzie na wybieg przy temparaturze 0 stopni to zachoruje na grypę i
            zdechnie...
            • Gość: Stefan Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.ipt.aol.com 04.09.02, 20:40
              HEj

              A ja chcialem dolozyc sie do pomyslu Moonalisy i dodac do tego zoo takie male
              safari, do ktorego mozna by wjezdzac samochodem czy rowerem czy czym tam
              jeszcze i te zwie zeta moglyby chodzic po samochodach. Bylem niedawno na takim
              safari w wielkim parku rozrywki SixFlags Animal Park w stanie New Jersey US
              Fajnie tam bylo ale faktycznie nie widzialem swin ani krow lazacych po
              samochodach, tylko malpy i inne tam zwierzaki

              Pozdrawiam
              Stefan
              • Gość: XYZ Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.dialup.enter.net 05.09.02, 14:03
                Gość portalu: Stefan napisał(a):

                > HEj
                >
                > A ja chcialem dolozyc sie do pomyslu Moonalisy i dodac do tego zoo takie
                male
                > safari, do ktorego mozna by wjezdzac samochodem czy rowerem czy czym tam
                > jeszcze i te zwie zeta moglyby chodzic po samochodach. Bylem niedawno na
                takim
                > safari w wielkim parku rozrywki SixFlags Animal Park w stanie New Jersey US
                > Fajnie tam bylo ale faktycznie nie widzialem swin ani krow lazacych po
                > samochodach, tylko malpy i inne tam zwierzaki
                >
                > Pozdrawiam
                > Stefan

                A dlaczego to swinie i krowy nie mialyby jezdzic samochodem a ludzkie swinie
                chodzic po samochodach ich za penie by nie zabraklo obecnie w Polsce no i byli
                bysmy lepsi od amerykanow a to znaczy byc najlepszym
          • jkammer Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 13.09.02, 07:53

            > juz widze zwierzeta paradujace po terenach pod wiaduktem miedzy
            morska ,niepodleglosci franciszkanska

            Terenie jest w trakcie prac projektowych. Przede wszystkim ma być tam m.in.
            skatepark, boiska do małych gier zespołowych oraz obiekty rekreacyjne
            (siłownie, fitness, solaria itp) i dużo więcej zieleni. Ze względu na
            sąsiedztwo kościoła (cerkwi???) greko-katolickiej (powaga miejsca) problemem
            jest odpowiednie rozmieszczenie wszystkich funkcji. Zoo też może być...
            Idą wybory, można skorzystać, rzucić hasło "mini-zoo w Koszalinie" i... do
            roboty.
      • Gość: RURA Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 09.09.02, 13:15
        Ale za to jest Bałtyk, liczne lasy, czyste powietrze, fajna atmosfera (miasto
        nie za małe, nie za duże), zadbane centrum, nowe autobusy, fajna siedziba
        radia, rzeźby Hasiora, fajne knajpy, amfiteatr, ładne parki, Dzierżęcinka
        (chyba już trochę czystsza niż kiedyś). Itd. W Koszałkowie nie jest źle !!!
        Nie ma co narzekać. A po co ZOO, męczyć biedne zwierzątka niedostosowane do
        naszego klimatu, lepiej wykupić abonament na Discovery i Animal Planet. Myślę,
        że dobrą pizzę też można zjeść, niekoniecznie z Pizza HUT. Pozdr.
          • Gość: Jazzek Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: 2.4.STABLE* / 172.16.89.* 12.09.02, 14:50
            A ja na to, ze miasto i bez tramwajow, lotniska, barow mlecznych i zoo ma swoj
            klimat. I dodanie tego wszystkiego mogloby sprawic, ze ten klimat zaniknie. I
            potem Piotr.Koszalin bedzie pytal: a czemu w K. jest zoo, lotnisko, stacje
            benzynowe, wojewodztwo.
            To ponuty zart oczywiscie, ale podana tu lista nie zwiera nic, bez czego 100-
            tysieczne miasto nie moglo by sie obejsc. Moim zdaniem.
            Pozdrowienia!
            • piotr.koszalin Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 12.09.02, 18:53
              Gość portalu: Jazzek napisał(a):

              > A ja na to, ze miasto i bez tramwajow, lotniska, barow mlecznych i zoo ma
              swoj
              > klimat. I dodanie tego wszystkiego mogloby sprawic, ze ten klimat zaniknie. I
              > potem Piotr.Koszalin bedzie pytal: a czemu w K. jest zoo, lotnisko, stacje
              > benzynowe, wojewodztwo.
              > To ponuty zart oczywiscie, ale podana tu lista nie zwiera nic, bez czego 100-
              > tysieczne miasto nie moglo by sie obejsc. Moim zdaniem.
              > Pozdrowienia!
              Zgadzam się z każdym zdaniem, które napisałeś, ale i tak chciałbym aby w
              Koszalinie było zoo...
      • Gość: XYZ Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.dialup.enter.net 05.11.02, 17:57
        Gość portalu: bogdan napisał(a):

        > bo w koszalinie rzadzi banda kolesiów koledzy kolegów i układy żadna firma z
        > zewnatrz nie ma szans przebicia takie duszace sie miasteczko!!!!


        ale..............dzieki tym kolesia nie ma w Koszalinie cwaniakow pioracych
        kase a jest grupa ludzi ktorzy tu sie urodzili i wspolnie dbaja o Jego wyglad
        i Przyszlosc
        • piotr.koszalin Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... 07.11.02, 10:34
          Gość portalu: XYZ napisał(a):

          > Gość portalu: bogdan napisał(a):
          >
          > > bo w koszalinie rzadzi banda kolesiów koledzy kolegów i układy żadna firma
          > z
          > > zewnatrz nie ma szans przebicia takie duszace sie miasteczko!!!!
          >
          >
          > ale..............dzieki tym kolesia nie ma w Koszalinie cwaniakow pioracych
          > kase a jest grupa ludzi ktorzy tu sie urodzili i wspolnie dbaja o Jego wyglad
          > i Przyszlosc
          Plus dla Ciebie
        • Gość: guliwer Re: Dlaczego w Koszalinie nie ma... IP: *.PIZZA.OREGANO.pl 14.05.03, 16:47
          Nie wiem jak Was ale mnie denerwuje dominat sieci sklepow Sano i Torg. Jestem
          akurat za wybudowaniem jakiegos supermarketu i stawaim osobiscie na Tesco.
          Co do zoo, to polecam wybrac sie na spacer po koaszlinskich uliach i przyjrzec
          sie niektorym ludziom ... ot jest prawdziwe zoo. Co do Pizzy HUT.....a co
          takiego z pewłnym szacunkem do tego, który wnióśł ten temat- tam podaja. okey
          dobry jest bar sałatkowy. Ale pomijajac te wszystkie bzdety bardziej lub mniej
          istotne.. to fakt, dlaczego w tym koszalinie poza mdla EMKA i?? nie ma nic co
          mogloby przyciagnac autochtonow i turystw. czy mamy poprzestac na Mcdonaldzie
          jako przystani turystw.
          pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka