Dodaj do ulubionych

Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii

14.10.05, 10:12
Nawet połaczenia wygodnego PKP z Warszawą nie mamy-takiego by dojechac i
wrócić tego samego dnia...Zrobiono z nas prowincję,jesteśmy marginalizowani.
Co na to PKP w Szczecinie,która tym wszystkim steruje i zasłania sie
tajemnicą handlową,albo jakąś inną.A do Amsterdamu jest połączenie i
powietrze pociąg wozi przy starcie.Ale to jest ze Szczecina....
Obserwuj wątek
    • andre3b Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 14.10.05, 10:50
      Prawda jest taka że Koszalin ma lepsze połączenie z Paryżem, berlinem, Londynem,
      Rzymem i całą Europą niz z Warszawą:-) Wystarczy przejść sie na dworzec PKS i
      zobaczyc że co chwile odjeżdżają komfortowe autobusy we wszystkich kierunkach
      Europy. Ostatnio odprowadzając rodzine która jaechała do Francji widziłem
      reklame jednej z sieci na której było napisane, że autobus do Berlina odjeżdża
      co dwie godziny(!!!!):-)
    • piotr.koszalin Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 14.10.05, 14:10
      PKP w Szczecinie tzw. 'koleje regionalne' odpowidają tylko za pociągi osobowe i
      tam narzekać można co najwyżej na połączenia z Koszalina do Białogardu...
      Za pociągi ekspresowe odpowiada spółka InterCity w Warszawie i tylko ich można
      winić... Gdyby te pociągi były rentowne z całą pewnością byłyby w rozkładzie...
      Uważam, że samorząd nie ma co zawracać sobie głowę koleją lecz powinnien dążyć
      do reaktywacji portu lotnicznego w Zegrzu...
      • mg29 Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 14.10.05, 15:42
        No tak,zgadzam sie-lecz w Szczecinie na tzw potrzeby miasta jeździ trzeci
        ekspres do Warszawy i wozi puste powietrze.Słupia dojeżdża do Słupska też
        prawie pusta sam kilkakrotnie jechałem (mozna to sprawdzić!)jak parę osób
        wysiada na stacji końcowej... Aż strach wysiadać tam taki przestronny i pusty
        dworzec kolejowy.A Słupia jeżdzi pod szyldem Szczecina!Czy wszystkie pociągi
        Intercity wyjeżdżajżce np ze Szczecina sa rentowne?Wystarczy policzyć
        pasażerów.Bo dane o ruchu objęte tajemnicą handlową !A poza tym, jak tak
        patrzec to tylko z Warszawy do Katowic i Krakowa oplacalne i parę jeszcze
        innych.A z pozostałych miejscowości bydło z tzw prowincjimoże sobie jechać
        nawet i 12 godz.Latem dla Warszawy otwiera sie "opłacalne" dla Warszawy
        połączenia no i dla Warszawiaków.Połączenia znikają jak Warszawiakom kończą sie
        urlopy.patrz Warszawa Kraków,BielskoBiała,Wrocław,Zakopane,Hel,Ełk
        Świnoujście,Kołobrzeg...Taka sytuacja nie do pomyślenia w Niemczech czy we
        Francji
        • piotr.koszalin Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 14.10.05, 16:30
          mg29 napisał:

          > No tak,zgadzam sie-lecz w Szczecinie na tzw potrzeby miasta jeździ trzeci
          > ekspres do Warszawy i wozi puste powietrze.
          Nie bardzo rozumiem co to znaczy potrzeby miasta... tzn kto za to płaci??

          > Słupia dojeżdża do Słupska też
          > prawie pusta sam kilkakrotnie jechałem (mozna to sprawdzić!)jak parę osób
          > wysiada na stacji końcowej...
          Ponieważ ten skład na trasie Warszawa-Trójmiasto jest na tyle rentowny, że jest
          w stanie pokryć straty na trasie do Słupska. Jeździłby też do Koszalina ale na
          naszej stacji nie ma ekipy do przetaczania wagonów...


          > A Słupia jeżdzi pod szyldem Szczecina!
          Nie wiem o co Ci chodzi? Jak to pod szyldem Szczecina...

          > Latem dla Warszawy otwiera sie "opłacalne" dla Warszawy
          > połączenia no i dla Warszawiaków.Połączenia znikają jak Warszawiakom kończą
          > sie
          > urlopy.patrz Warszawa Kraków,BielskoBiała,Wrocław,Zakopane,Hel,Ełk
          > Świnoujście,Kołobrzeg...Taka sytuacja nie do pomyślenia w Niemczech czy we
          > Francji
          Taki to już los regionu turystycznego... Możesz mieć tylko pretensje do
          Warszawiaków, że nie chcą przyjeżdżać nad morze zimą...
            • piotr.koszalin Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 14.10.05, 20:35
              Słupia jeździła do Kołobrzegu a tam takowa ekipa jest... Koszalin nie jest
              stacją docelową żadnych pociągów pośpiesznych ani ekpresów... Swój bieg
              rozpoczynają i kończą tu tylko pociągi osobowe złożone z EZT czyli
              elektrycznych zespołów trakcyjnych a te nie potrzebują tej ekipy...
              • akwabud coś tu nie rozumiem. 14.10.05, 22:39
                To kto przetacza w Koszalinie składy towarowe ? Przy składach towarowych jest
                więcej roboty niż przy osobowych. W towarowych często trzeba składy rozczepiać
                i przetaczać między bocznicami, a osobowy tylko jest odczepiany od lokomotywy -
                lokomotywa robi odlot do okoła składu i podczepiają ją z drugiej strony. Tak
                się robi na każdej stacji końcowej składów pasażerskich. Nikt nie rozczepia
                składów - jedynie tylko dla wymiany wagonów uszkodzonych, kierowanych na
                przeglądy itp. Podejżewam że problem jest inny - bardziej prozaiczny - w
                Koszalinie nie ma kto posprzątać składu, uzupełnić wody w toaletach czy też
                zaopatrzyć Warsu.
                --
                Artur
                • piotr.koszalin Re: coś tu nie rozumiem. 14.10.05, 23:27
                  akwabud napisał:

                  > To kto przetacza w Koszalinie składy towarowe ? Przy składach towarowych jest
                  > więcej roboty niż przy osobowych. W towarowych często trzeba składy
                  rozczepiać
                  > i przetaczać między bocznicami, a osobowy tylko jest odczepiany od
                  lokomotywy -
                  >
                  > lokomotywa robi odlot do okoła składu i podczepiają ją z drugiej strony.
                  Nie wiem jak to wygląda, ale każdy wie jak wygląda organizacja pracy w PKP...
                  Każdy pociąg jest obsługiwany przez pracowników z kilku spółek... Pociągiem
                  należącym do spółki "A" kieruje motorniczy zatrudniony dla spółki "B". Pociąg
                  ten jeździ po torowisku zarządzanym przez spółkę "C", a zatrzymuje się na
                  stacjach należących do spółki "D"... Pociągi towarowe obsługiwane są pewnie
                  przez spółki z przedziłu od "E" do "H" a żeby w Koszalinie mogły kończyć bieg
                  pociągi pośpieszne i ekspresowe potrzebny byłby sztab ze spółki "I"...

                  > Podejżewam że problem jest inny - bardziej prozaiczny - w
                  > Koszalinie nie ma kto posprzątać składu, uzupełnić wody w toaletach czy też
                  > zaopatrzyć Warsu.
                  No tak, tym właśnie zajmuje się spółka "I"...
                  • mg29 Re: coś tu nie rozumiem. 15.10.05, 11:45
                    Przetaczają,nie przetaczja-ale fakt faktem,że traktują nas jako drugą,lub
                    trzecia kategorie.
                    A Szczecin załatwia sobie lepsze (czytaj szybsze) połaczenie z Berlinem,bo
                    zachodniopomorska racja stanu tego wymaga!!!Trzeba za pieniądze wojewódzkie
                    przebudować! -dla mieszkańców Szczecina (bo ze Szczecina do Niemiec jadą
                    pociagi do pobliskich miasteczek)!
                    W Szczecinie mieszkańcy regionu mogą się przesiąść,ale przedtem muszą się
                    dostać po drabinie prawie na 4 peron...
                    Czas na przesiadanie ograniczony!-Podobnie z Berlina po kilku przesiadkach nie
                    można w Szczecinie przesiąść spokojnie na pociąg do Gdańska.To zniechęca!
                    Ale myślenie po szczecińsku!.O tym w Warszawie nie decydują!
                    • piotr.koszalin Re: coś tu nie rozumiem. 15.10.05, 16:21
                      Nie no ludzie nie załamujcie mnie... Pociąg z Berlina do Szczecina (nie wiem
                      nawet czy takowy istaniej, chyba nie ma bezpośredniego) jest obsługiwany przez
                      DB więc nie przesadzajcie... Jeszcze powiedzcie, że loty RyanAir-a do Londynu
                      to tez dyskryminacja Koszalina przez Szczecin... Ja za tym miastem nie
                      przepadam i jest mu duzo do zarzucenia ale bez przesady...
                      • tebaldi Re: coś tu nie rozumiem. 22.10.05, 06:22
                        Odnośnie lotniska w Szczecinie-Goleniowie-tak to sie nazywa.Lobby szczecińskie
                        doprowadziło do likwidacji lotniska w Zegrzu.
                        Lotnisko w Goleniowie przynosi ogromne straty dla Lotu.A z powodu nacisków w
                        ramach tzw zachodniopomorskiej racji stanu jest ...rozbudowywane!
                        Były loty do Danii,Nonachium-latały puste samoloty,teraz w promocji za pół
                        darmo do Londynu.Chyba też w ramach szczecińskiej racji stanu
          • mg29 Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 15.10.05, 12:14
            Sa rzeczy za które się płaci i te za które nie!
            Podobnie jak z przywilejami,czy synekurami.
            Tak jest w przypadku Szczecina!Tzw lobby szczecinskie dyskryminujące Środkowe
            Pomorze-- w imię potrzeb Pomorza Zachodniego w imię swoich partykularnych
            interesów i tzw ambicji dla szczecina i najbliższych okolic załatwia i to i
            tamto.Nawet nierentowne połączenia spółki (i NIE spółki INTERCITY) do Szczecina
            sa rentowne-choć powietrze w wagonach jedzie.Np pociąg Kraków -Świnoujście,od
            Szczecina jeździ z 2-czasem 5 pasażerami.I jest rentowny?A pustawy ekspres,a
            Inter City - z nazwą Chrobry...też w ramach zachodniopomorskiej racji stanu
            jeździ i jest "rentowny"!Podobnie jak w imię potrzeb Pomorza Zachpodniego za
            pieniądze przydzielane przez sejmik ma być przebudowana trasa do granicy
            państwa-,aby ze Szczecina krócej jechać w stronę Berlina!Ba są głosy aby w ten
            projekt właczyc nawet Ministerstwo!!!!!!! I jeswzcze tęn odcinek uznać za
            ważną trasę Europejską! A w kierunku Gdańska pociągi jadą z prędkoćią jaką
            rozwijały pociągi za Hitlera...ot postęp i zrównoważony rozwój regionu-po
            szczecińsku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            • pobrzeze Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 15.10.05, 12:27
              No cóż,widzę,że jestesmy zdani na łaskę i niełaskę Szczecina!
              Tam jest Okręg PKP a tam nikomu nie zależy na Pomorzu Środkowym i jego
              Mieszkańcach.Wolny rynek?-tak wolny gdy idzie o niewyobrażalne uposażenia
              kierowników (teraz tzw dyrektorów) poszczególnych działów tej dyrekcji!
              Tam uważa się,że cała sieć w ich rejonie to Szczecin i okolice.Ze istnieją dla
              Szczecina i w interesie Sczecina.Działają też po szczecińsku.
              Ja tez tu czegoś nie rozumiem.
              ps Wytłumaczcie mi dlaczego z Berlina połączenie musi być z przesiadaniem w
              Szczecinie?W Kołobrzegu jest ekipa do przetaczania wagonów!
              Znam wielu Berlińczyków,którzy się uskarżaja na tę przesiadke i wybieraja
              jazde autem.To też zasługa szczecińskiej dyrekcji!
    • naczelny.prezess Re: Czy jesteśmy obywatelami drugiej kategorii 15.10.05, 14:12
      Odpowiedź na pytanie tytułowe - tak jesteśmy (przynajmniej dla szczecińskich
      decydentów). Co do połączen komunikacyjnych w województwie. Kolejny przykład że
      Pomorze Środkowe tu nie pasuje. Nie chodzi tu już o połączenia ze i do
      Szczcenia. Z naszego okręgu dostenie się w okolice miast powiatowych dawnego
      szczecińskiego graniczy z cudem i wymaga dużego kombinowania. Np. dojazd z
      Koszalina do Gryfic, Trzebiatowa, Kamienia Pomorskiego jest fatalny. Nawet PKS
      kursują 1 - 2 razy na dzień. Cała sieć transportu zbiorowego jest tam
      skierowana na Szczcecin.
      Co do PKP i Koszalina - jeszcze trochę i z naszego miasta łatwiej taniej i
      szybciej będzie można dojechać do róznych miejsc w PL autobusem a nie
      pociągiem. Podczas gdy PKP kasuje pociągi "bo są nierentowne" PKS uruchamia
      nowe linie nawet do tak odległych miast jak Białystok, czy Katowice. Dlaczego?
      Bo PKS są firmami w większosci sprywatyzowanymi i działajacymi wg zdrowych
      rynkowych zasad a nie wyciągają tylko reki po dotacje tak jak robi to PKP.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka