Dodaj do ulubionych

jak jeść za mniej niż 300 zł miesięcznie?

09.04.11, 14:46
Do tego pytania zainspirowała mnie jedna wypowiedź w wątku o wartości pracy. Jestem studentką i mam mało pieniędzy, staram się więc oszczędnie nimi gospodarować. Sama sobie gotuję, ale jak dotąd nie udało mi się wydać mniej niż 300 zł w ciągu miesiąca. Są jednak osoby, które potrafią odżywiać się zdrowo i wydawać mniej. Moją prośbą jest, aby dziewczyny, które opanowały tą trudną sztukę, podzieliły się różnymi przepisami i rozwiązaniami w stylu odżywiania, który pozwalają na oszczędność pieniędzy.
Obserwuj wątek
    • koza-1985 Re: jak jeść za mniej niż 300 zł miesięcznie? 09.04.11, 15:15
      Jako przykład że się da może posłużyć mój najserdeczniejszy przyjaciel ze studiów, obecnie doktorant, na 1 roku doktoranckich wydawał kilkadziesiąt zł na jedzenie miesięcznie.
      Specjalizuje się w kiszonkarstwie czyli dziale żywienia zwierząt i opracował sobie w miarę zbilansowane dawki żywnieniowe :)
      żywił się kaszą, makaronem, grochem, olejem oraz przyprawami. gotował z tych składników paćkę, którą napychał tosty, jadł z makaronem jako sos itp. wytrzymał tak rok, aż nie dostał stypendium.
      Co jakiś czas laboratorium katedralne robiło komercyjne analizy np zupek, chleba itp dla bezglutenowców wtedy także to trafiało do jego jadłospisu.
      Pamiętam też że używał kwasku cytrynowego cz.d.a ( czysty do analiz, również z laboratorium;)
      Co tydzień, dwa wpadał do mnie na nieco wykwintniejszy posiłek.
          • kis-moho Re: jak jeść za mniej niż 300 zł miesięcznie? 09.04.11, 18:55
            Funkcjonowac mozna jak najbardziej, bo nie chodzi o energie, kalorie moga byc z makaronu czy kaszy. Natomiast dlugofalowe skutki sa kiepskie, nie jedzac swiezych warzyw i owocow zwiekszasz np. ryzyko zachorowania na choroby ukladu krazenia w przyszlosci. Polecam strony swiatowej organizacji zdrowia, tam jest wiele informacji na ten temat.