Dodaj do ulubionych

Ślub cywilny a wiza studencka

18.03.12, 12:53
Witam.
Obecnie przebywam w Australii na wizie studenckiej (studiuję na uniwersytecie), razem z moim narzeczonym chcielibyśmy sformalizować nasz związek - i stąd mam kilka pytań:
Czy na wizie studenckiej można wziąć ślub cywilny (mój partner jest obywatelem Australii)?
Czy po ślubie powinnam od razu starać się o wizę małżeńską, czy poczekać aż skończy mnie się wiza studencka?
Czy może lepiej wstrzymać się ze ślubem, poczekać aż skończy mnie się wiza studencka i po powrocie do Polski starać się o wizę narzeczeńską (jednakże to będzie bardzo długo trwało)?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Obserwuj wątek
    • kan_z_oz Re: Ślub cywilny a wiza studencka 19.03.12, 11:39
      Rodzaj wizy nie ma wiele wspolengo ze slubem. O slubie decydujesz Ty/Wy. Pobrac mozna sie w kazdej chwili. Slub tez nie oznacza natychmiastowego przyznania pobytu stalego.
      Ten jest przyznawany przez 'immigration'. O wymagania nalezy tez tam sie zwrocic.
      Z przykladu znajomych; On Polak na wizie studenckiej, Ona australijka - w stalym zwiazku przez 2 lata, po tym czasie slub - okres oczekiwania i zalatwiania formalnosci okolo 6 miesiecy.

Wymagane bylo udowodnienie 'trwalosci zwiazku' - szczegolow nie znam. Referencje osobowe oraz cala kupa innych papierow.

Jednego czego nie mozezs zrobic to pozwolic aby wiza Ci wygasla przed przyznaniem nowej. To grozi odeslaniem do kraju przyjazdu, az do ponownego zlozenia papierow i odbyciu okresu 'karnego' za przekroczenie pobytu na wizie studenckiej. Jestes wiec na studenckiej az do przyznania nowej...niestety.

Kan
    • osmanthus Re: Ślub cywilny a wiza studencka 20.03.12, 10:28
      Bierzecie slub (albo i nie - nie ma takiej potrzeby) i na poczatek wystepujesz o Partner Visa (Onshore Temporary Subslass 820).

Czytaj:

Partner Visa: Onshore Temporary and Permanent (Subclasses 820 and 801)
      www.immi.gov.au/migrants/partners/partner/820-801/