Dodaj do ulubionych

a pia.ed o tym wie?:)

04.06.21, 09:35
Ruch wydłuża życie i leczy
Dziś Światowy Dzień Roweru. To okazja, by przypomnieć, jak ważny dla zdrowia jest regularny ruch

Ludzie aktywni fizycznie są zdrowsi i żyją dłużej w porównaniu z osobami prowadzącymi siedzący tryb życia. Aby osiągnąć prozdrowotne efekty, nie trzeba ćwiczyć sportowo. Wystarczy do tego umiarkowany ruch. Ważne

ps poporosimy pia.ed
o fotkę na rowerze

pacjent.gov.pl/aktualnosc/ruch-wydluza-zycie-i-leczy
Obserwuj wątek
    • marii51 Re: a pia.ed o tym wie?:) 04.06.21, 09:39
      https://pacjent.gov.pl/sites/default/files/styles/hero_image/public/2021-06/Rower%20-%20Hero_desktop%20%E2%80%93%202400x868.jpg?itok=QzYg55tZ

      Bożenko to TY?

      Korzyści z aktywności fizycznej
      Regularna aktywność fizyczna stymuluje układy:

      nerwowy – łagodzi stany nerwicowe i zaburzenia snu
      oddechowy – zwiększa ruchomość klatki piersiowej i przepony oraz wentylację
      krwionośny – powoduje lepsze zaopatrzenie serca i tkanek w tlen.
      Pomaga także zapobiegać:

      upadkom – bo daje ogólną sprawność fizyczną, wzmacnia mięśnie, poprawia równowagę oraz zmniejsza zaburzenia lokomocyjne
      osteoporozie – bo zwiększa gęstość kości
      bólom kręgosłupa
      chorobom reumatycznym
      chorobom układu krążenia
      problemom psychicznym – takim lęki, stany depresyjne
      stresowi
      nadwadze i otyłości
      cukrzycy.
      Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) traktuje siedzący tryb życia jako jeden z pięciu najważniejszych czynników ryzyka rozwoju niezakaźnych chorób przewlekłych (tzw. chorób cywilizacyjnych), w tym m.in. chorób układu krążenia, chorób metabolicznych i nowotworów. Ryzyko zgonu u osób niewystarczająco aktywnych jest od 20% do 30% wyższe niż u osób, które są aktywne.

      Ile ćwiczyć
      Zdrowe dorosłe osoby w każdym wieku powinny przeznaczać co najmniej:

      od 150 do 300 minut tygodniowo na aktywność fizyczną o umiarkowanej intensywności
      75 minut tygodniowo na ćwiczenia aerobowe (wytrzymałościowe) o dużej intensywności
      sesje aktywności fizycznej powinny trwać powyżej 10 minut i być równomiernie rozłożone w ciągu tygodnia (np. na 4–5 dni w tygodniu), a najlepiej wykonywać je codziennie.
      W przypadku osób chorych, odpowiednią ilość, intensywność i formę ruchu trzeba skonsultować z lekarzem.

      Poznaj zalecenia WHO dotyczące ruchu dla różnych grup wiekowych.

      Co ćwiczyć
      Bardzo ważna jest zmiana nawyków i wprowadzenie aktywności do codziennego życia. Ogranicz siedzenie, np. przed komputerem, do minimum. Zamiast windy, wybieraj schody, a zamiast samochodu czy autobusu – piesze dojście do celu. Jeśli musisz skorzystać z komunikacji miejskiej, wysiądź kilka przystanków wcześniej, żeby podejść choć kawałek.

      Skorzystaj z zestawu ćwiczeń przygotowanych przez NFZ. Zobacz ćwiczenia dla osób dorosłych o lekkim stopniu trudności lub ćwiczenia dla osób dorosłych o średnim stopniu trudności.

      Albo rozpocznij trening Akademii NFZ w ramach programu 8 tygodni do zdrowia. To 8 programów treningowych o długości 35 minut, o wzrastającej stopniowo intensywności, wzbogaconych o porady trenera, lekarza, fizjoterapeuty i psychologa. Udział może wziąć każdy, niezależnie od dotychczasowego zaangażowania sportowego czy sprawności.

      Program 8 tygodni do zdrowia

      A może zaczniesz od nordic walking? Można go uprawiać niemal o każdej porze roku.

      Poznaj technikę chodzenia z chodzenia z kijami

      Przeczytaj, jaki sport wybrać w Twoim wieku.

      I TAKICH CWICZEŃ I RUCHU ZAZDROSZCZĘ .. A WCIĄZ MÓWILAM,ŻE NIC NIKOMU NIE ZAZDROSZCĘ smile
    • pia.ed Światowy Dzień Roweru 04.06.21, 11:27
      Zgadza sie!

      marii51 napisała:

      > Ludzie aktywni fizycznie są zdrowsi i żyją dłużej w porównaniu z osobami
      prowadzącymi siedzący tryb życia. Wystarczy do tego umiarkowany ruch.


      > pacjent.gov.pl/aktualnosc/ruch-wydluza-zycie-i-leczy
      • marii51 Re: Światowy Dzień Roweru 04.06.21, 11:39
        JUZ MI KUPILI TYCI DOMOWY ALA----ROWER
        Z LICZNIKIM
        NIZIUTKI - WKLADAM STOPY W jak to się nazywa? aha pedały ...confused)
        SIADAM NA KANAPIE Z PODPORA PODUSZKOWĄ I PRACUJĄ KONCZYNY OD BIODER

        ale i ramiona jak wyżej postawie
        • pia.ed Re: Światowy Dzień Roweru 04.06.21, 11:59
          marii51 napisała:

          > JUZ MI KUPILI TYCI DOMOWY ALA----ROWER Z LICZNIKIM NIZIUTKI - WKLADAM STOPY w pedały
          > SIADAM NA KANAPIE Z PODPORA PODUSZKOWĄ I PRACUJĄ KONCZYNY OD BIODER



          Taki rower powinni Ci kupic juz dawno! Moze niedlugo przesiadziesz się na "prawdziwy" rower,
          bo ten wspaniale cwiczy rownowagę, a takze szybka reakcję na niespodziewane sytuacje...

          • marii51 Re: Światowy Dzień Roweru 04.06.21, 14:14
            o daleka droga do roweru --chodzić owszem przy rowerze
            na normalnym jak zskocze? z chorm kolanem --całkowicie nie nadaję się a biodro?
            kto może jeżdzić niech jeżdzi ja juz innym daję pozwoleniesmile

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka