Dodaj do ulubionych

Co myślicie o tym badaniu?

12.08.10, 21:44
Zbieram dane do mojej pracy licencjackiej, bardzo byście mi pomogli gdybyście
wzięli udział w tym badaniu. Przydałaby się także opinia znających temat
takich badań. :)

tnij.org/hwew
Pozdrawiam
Obserwuj wątek
      • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 12.08.10, 23:35
        Odpowiedzi "nie wiem" nie ma tam specjalnie, ma to na celu próbę symulacji
        percepcji podświadomej wśród badanych, którzy w przypadku gdy nie znali
        odpowiedzi zastosowali się do polecenia aby "strzelać" wybiorą odpowiedź która w
        jakiś sposób się wyróżnia od pozostałych
        (oczywiście sprawdzi się to w przypadku 5% max, a reszta wybierze po prostu
        losowe odpowiedzi)
    • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 13.08.10, 08:16
      ja bym sie zastanawial nad slowem 'baner' - to jakis potworek, ktory chyba nie
      jest w powszechnym uzyciu, co?

      gdy mowisz o banerze u gory storny, to o ktorym mowisz, tym wyzej czy tym nizej
      (chyba ze chodzi ci o sprawdzenie, o kotrym ludzie mowia)?

      to co jednak kluczowe dla mnie, to u mnie w oknie nie wyswietla sie dolny
      'baner'. wiec nigdy go nie widzialem. bardzo mi sie tez nie podoba instrukcja o
      'strzelaniu' w wypadku niepewnosci - nie mozna przyjac, ze 'strzelanie' jest
      czym innym niz losowym wyborem.

      ale to jeden z najlepszych testow, ktory tu widzielismy.
      • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 13.08.10, 14:48
        Jeżeli nie wyświetlają Ci się 4 banery na stronie to znaczy że coś zepsułem od
        strony technicznej! Byłbym bardzo wdzięczny za jakiś print screen z tym błędem.

        Co do "strzelania"
        Ludzkie oko widzi o wiele więcej niż nam się wydaje. Wiele obrazów dociera do
        naszego mózgu, ale nie są one uznawane za istotne więc nasz mózg ich nie
        przetwarza, czyli nie zwracamy na nie uwagi. To jednak nie znaczy, że nie
        pozostawiają one żadnego śladu.

        Jeżeli w jakiś sposób jest to kodowane w mózgu. Zgodnie z zasadą, że to co jest
        znane jest pozytywniej oceniane/częściej wybierane to, w przypadku "strzelania",
        rozkład prawdopodobieństwa odpowiedzi w ankiecie powinien być wypukły przy tych
        odpowiedziach które w jakiś sposób się wyróżniają z pośród reszty, czyli tych
        odpowiedzi których banery się pojawiły.

        Oczywiście nie ma pewności czy ten aspekt badania wyjdzie, bo do tego trzeba by
        dużej próby i powiedzmy szczerze lepiej dobranej próby do badania niż to jest
        wymagane na poziomie pracy licencjackiej, ale to jest tylko dodatek, próba aby
        bardziej całościowo ująć problem.

        "Baner"
        Oryginalna wersja tego słowa to angielskie "banner", ale polska wersja to
        "baner". Według PWN obie wersje są w powszechnym użyciu i są poprawne, więc w
        pracy musiałem się zdecydować na którąś wersję.
        Wiem, że "baner" przez jedno "n" wydaje się dziwne, ale w końcu piszę pracę po
        polsku. ;)

        Pozdrawiam
        • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 00:32
          ja naprawde rozumiem, dlaczego prosisz zeby strzelac. ja tylko mowie, ze skoro
          to mowisz, nie mozesz zakladac ze to cos stymuluje.

          nie powiuedzialem, ze sie nie wyswietla, powiedzialem, ze nie widzie dolnego
          'baneru'. muysialbym uzyc klawisza pagedown, zeby go zobaczyc.

          jako ze od 20 lat prawie mieszkam w UK, radze sobie ze slowem 'banner'. i skoro
          slownik mowi, ze 'baner' jest ok, to jest ok.
    • charioteer1 Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 01:26
      Nie znam sie zupelnie na psychologii reklamy.

      Co to jest percepcja podswiadoma? Ktos juz o to pytal. Chodzi o to, w jaki
      sposob operacjonalizujesz zmienne. Moim zdaniem nie badasz percepcji, tylko
      uwage, ale to moze byc kwestia terminologiczna.

      Czy pozycja banera nie jest niepotrzebna zmienna zaklocajaca? Jedyna rzecza z
      tych reklam, ktora udalo mi sie poprawnie zapamietac, bylo to, ze jedna z nich
      byla bialo-niebieska, ale wydawalo mi sie, ze bialo-niebieska jest na dole
      strony lub po lewej. Wyjatkowo ta bialo-niebieska przeszkadzala mi sie skupic na
      liczeniu spojnikow ;-)

      A wlasciwie, to co badasz? ;-) Percepcje, uwage, czy skutecznosc reklam?
      • dr_pitcher Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 05:41
        Tylko po co?
        Tego typu testy byly juz szereg razy robione. Zaczelo sie od slynnego filmu z
        dwoma zespolami grajacymi w koszykowke. Pytanie brzmialo ile razy jeden z
        zespolow posiadal pilke. Filmik trwal 2 minuty, wszyscy liczyli. Na koniec padlo
        pytanie, czy cos nieoczekiwanego zdarzylo sie na filmie. 90% ludzi nie zauzylo
        malpy, ktora biegala po boisku przez dobre 30 sekund
          • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 14:30
            Zbieranie danych jest już zakończone, więc mogę to napisać.

            Celem badania jest dowiedzenie się jak pozycja banera reklamowego na stronie
            wpływa na skuteczność przekazu reklamowego.

            W tym celu stworzyłem 4 podobne strony (każdy z was widział jedną z nich) na
            której każdy baner był na innej pozycji. I w ten sposób, dzięki pytaniom z
            ankiety będę wiedział na której pozycji baner najbardziej został zapamiętany
            przez badanych.
            Btw. Liczba powtórzeń "i" nie jest nigdzie zapisywana.

            Co do terminologii "percepcja podświadoma" też tego nie jestem pewien, bo nie
            omawiałem jeszcze tego z moją promotorką, ale wydaje mi się że skoro coś nie
            dociera do naszej świadomości to dotyczy to podświadomości.

            Badania jak to z małpą, były przeprowadzane wielokrotnie, ale wyniki tych badań
            opisują tylko zachowania ludzi w określonych sytuacjach. Nie można z nich
            przyjąć żadnych danych liczbowych, a jedyne to że takie zjawisko występuje.

            Badania dotyczące banerów są zazwyczaj robione prze firmy prywatne, które nie
            mają w zwyczaju dzielić się danymi z konkurencją, więc ich nie podają
            publicznie. A jeżeli ktoś z otoczenia akademickiego coś takiego przeprowadzał,
            to albo nie ujmował tego wszystkiego co chciałem, albo nie można było się
            doszukać metodologii takiego badania.

            Żeby nie pisać nudnej pracy czysto teoretycznej, postanowiłem że zrobię to sam. :)
            • charioteer1 Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 15:24
              Fajnie! Nie wiem co prawda, w jaki sposob zamierzasz analizowac dane, ale
              wyglada niezle!

              Zapisanie liczby powtorzen 'i' i czasu wykonania zadania pozwoliloby na
              podzielenie wszystkich respondentow na bardziej i mniej skupionych na zadaniu.

              Jeszcze taka uwaga. Nie badasz przekazu subliminalnego, wiec uwzglednienie opcji
              'nie wiem' moim zdaniem mogloby byc pomocne.
            • gwiazdeczka-7 Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 16:09
              ms_at napisał:

              > Co do terminologii "percepcja podświadoma" też tego nie jestem pewien, bo nie
              > omawiałem jeszcze tego z moją promotorką, ale wydaje mi się że skoro coś nie
              > dociera do naszej świadomości to dotyczy to podświadomości.

              A jaką masz pewność, że nie dociera do świadomosci? Podswiadomosć to jest ułamek sekundy, tutaj każdy mógł poświeicic nawet kilka sekund, żeby przypatrzyć sie banerom. Jak zweryfikujesz, u kogo percepcja była podświadoma, a u kogo świadoma???

              > Badania jak to z małpą, były przeprowadzane wielokrotnie, ale wyniki tych badań
              > opisują tylko zachowania ludzi w określonych sytuacjach. Nie można z nich
              > przyjąć żadnych danych liczbowych, a jedyne to że takie zjawisko występuje.

              O ile dobrze pamiętam, badania z małpką dotyczyły tzw. uwagi tunelowej. Według mnie, tego też dotyczą twoje badania (ale są dużo gorzej zaplanowane, bo banery to nie jest nadzwyczajne zdarzenie, jak goryl), a nie precepcji podświadomej.
              • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 19:43
                W takim razie jak nazwałabyś nazwiesz zjawisko, jeżeliby poprawne odpowiedzi,
                biorąc pod uwagę te które były efektem "strzału", miały liczbę odpowiedzi wyższą
                niż pozostałe błędne?

                Nie zamierzam weryfikować u kogo wystąpiła świadomie oddana poprawna odpowiedź,
                a u kogo "podświadomie". Jedyne co potrzebuję to ogólna liczba poprawnych
                odpowiedzi na dany baner oraz średni procent oddanych strzałów.
                Wszystko będzie bazować na tym prosty założeniu:
                X - Y = Z + P

                X - liczba poprawnych odpowiedzi na dany baner
                Y - (czyste szczęście) średnia liczba strzałów na daną opcję w przypadku braku
                jakiejkolwiek zależności, czyli 12,5% (bo było 8 odpowiedzi)
                Z - liczba poprawnych odpowiedzi oddana świadomie
                P - liczba poprawnych odpowiedzi oddana z jakiegoś powodu (czy to dlatego że
                podświadomie zapamiętali, czy co innego)

                Z + P już nie rozbijam, traktuję tę liczbę jako całość i ją analizuje. Po
                napisaniu reszty pracy na raport i organizacje badania zostają mi ok. 8 stron,
                więc nie mogę tu szaleć ze złożonością.

                Jedyne nad czym się jeszcze teraz zastanawiam, to czy w moim myśleniu nie ma
                gdzieś błędów, czy czegoś ważnego nie pominąłem?

                Dziękuje za to zainteresowanie tematem, pozwoliło mi to sobie wszystko poukładać
                w głowie i pewnie jest duża szansa, że podobne pytania pojawią się na obronie. :)
                • gwiazdeczka-7 Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 23:44
                  Badasz po prostu spostrzeganie obrazów, świadomie lub nieświadomie. Percepcja podświadoma (podprogowa) to trochę coś innego. A dokładniej -o ile dobrze zrozumiałam - trzy elementy spostrzegania: położenie obiektu, kolor i rodzaj produktu. Typowe badanie z psychologii rekalamy.

                  Inna sprawa, że jak manipulujesz rodzajem produktu to będzie to zmienna zakłócająca wynik, jaki chcesz osiagnąc. Jest bardzo prawdodpodbne, że badane osoby bardziej zwrócą uwagę (świadmomie lub nieswiadomie) na rodzaj produktu niż kolor lub położenie i wtedy całe badanie nad percepcją trafi szlag. Powinieneś wyeliminowac te zmienną. Zrseztą czcionka tez się znacznie rożni wielkością,z tego co zauważyłam. Powninieneś zrobić osobne badanie dla każdej zmiennej (kolor, położenie, wielkość, czcionka i in.), manipulując w każdym badaniu tylko tą jedną zmienną, a wszystkie inne pozostawiając takie same. Wtedy by to miało sens.
                              • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 20:28
                                chyba napisalem gdzies wczesniej, ze akceptuje, ze byc moze w liteaturze
                                zauwazalnosc (perceptibility) rozumiana jest jako skutecznosc. jest to
                                szczegolne rozumienie skutecznosci reklamy czy przekazu, jednak akceptuje ze tak
                                moze byc.

                                natomiast, nie widze nic strasznego, ze w nauce nalezy mowic precyzyjnie.
                                skutecznosc reklamy, czy jak chce auto wniosku, skutecznosc przekazu, moze byc
                                rozumiana na wiele sposobow i dociekanie, co dokladnie rozumie mowiacy nie jest
                                rozdzielaniem wlosa na czworo. rozumiem, ze powienienem rozumiec to co mwoisz w
                                lot, czytajac ci w myslach, jednak niestety nie potafie jeszcze.
                                • gwiazdeczka-7 Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 21:12
                                  dala.tata napisał:

                                  > natomiast, nie widze nic strasznego, ze w nauce nalezy mowic precyzyjnie.

                                  A jak gadasz z kolegą w pokoju to też kazesz mu definiowac każde słowo? Ja rozmumiem o co chodzi i chyba kilka osób też. A w pracy naukowej napewno autor wątku zdefiniuje te terminy. zaś twoje czepialstwo nieistety bardzo utrudnia dyskusje nad meritum rzeczy.
                                  • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 21:17
                                    jesli ktos uzywa slowa 'skutecznosc' inaczej niz mozna sie spodziewac, prosba o
                                    wytlumaczenie nie jest czepialstwem. a percepcja to nie skutecznosc.co wiecej,
                                    jesli przeczytasz sobie posty autoa watku zobaczysz, ze jego rozumienie
                                    skutecznosci fluktuuje.
                                    • gwiazdeczka-7 Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 21:40
                                      I jak zwykle wszyscy rozumieją o co chodzi tylko ty nie. Może i fluktuuje jego rozumienie skutecznosci, ale ma do tego prawo w tym miejscu. Zapomniasz że on nie jest profesoem tylko studentem,a twojemu jezykowi też wielokrotnie dużo można zarzucić pod względem precyzji. Jesli tak rozamwiasz ze swoimi studentami to ja dziekuję.
                              • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 20:39
                                wydaje mi sie, ze wlasnie to pisalem.ale cholera wie.

                                charioteer1 napisał:

                                > Skutecznosc jest operacjonalizowana jako zauwazalnosc. Jakkolwiek mozna miec
                                > zastrzezenia do takiego sposobu operacjonalizacji, to z punktu widzenia
                                > przeprowadzonego eksperymentu jest on jak najbardziej poprawny.
                                >
            • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 20:52
              eeeee, to jest najgorsze, co powiedziales.

              twoje badanie bada wiele rzeczy, jednak z pewnoscia nie bada, jak pozycja
              banera reklamowego na stronie wpływa na skuteczność przekazu reklamowego
              .
              nie masz zadnych podstaw w tym badaniu, by powiedziec cokowliek na temat takiego
              wplywu. podejrzewam ze nie masz nawet podtaw by powiedziec o wplywie pozycji
              banera na jego percepcje (ale to jest do dyskusji).
              • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 22:28
                Wydaje mi się, że jak najbardziej mam ;]
                Może zbyto ogólnie napisałem wcześniejszy post.

                Banery były ułożone w mniej więcej w taki sposób
                **1**
                2***4
                **3**
                Każdy baner występuje w 2 postaciach: poziomej, pionowej. Chociaż różnią się one
                wymiarami (bo nie naturalne byłyby takie same na górze i na dole oraz po bokach,
                i by to mogło zwracać uwagę i przez to wpłynąć na wyniki) to jednak mają taką
                samą powierzchnię, kolorystykę, czcionkę, zastosowane motywy, itd.

                Znając ile razy wystąpiła odpowiedź poprawna na każdy z tych banerów i wiedząc z
                jakim układem banerów strona była oceniana, mogę wyliczyć na której pozycji było
                najwięcej trafień w ocenie produktu, koloru oraz głównego elementu grafiki.
                Znając to dla każdego z 4 różnych banerów mogę podsumować i dowiedzieć się w
                której pozycji był baner najbardziej efektywny w punktu widzenia tych 3 czynników.

                A dlatego to są produkt, kolor i główny element grafiki.
                Bo to co się liczy w reklamie (upraszczając) to:
                - Żeby produkt został zapamiętany - czyli bezpośrednie zwiększenie sprzedaży
                - Żeby zostały zapamiętane elementy reklamy, aby odbiorca mógł skojarzyć produkt
                (skąd kolor i grafika) - czyli świadomość marki, kreowanie wizerunku, itp

                Wydaje mi się że jeżeli zbadam czy postrzeganie tych 3 jest zależne od położenia
                banera to wporządku, a planuje jeszcze dodać stopień tego wpływu.
                • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 14.08.10, 23:54
                  no ale to jest dosc banalne. i pierwza podstawowa zasada, ktora musisz pzyjac to
                  to, ze korelacja to nie wplyw. to po pierwsze. wszystko co pokazujesz to koelacje.

                  ale nawet jesli masz racje (w co watpie), to zebane dane nadal jednak nie
                  odpowiadaja to na pytanie o skutecznosc reklamy. to ze zauwazamy czesciej baner
                  gorny, a nie dolny, nie mowi o tym, ze reklama jest skuteczna. mowi tylko o tym,
                  ze jest zauwazalna. to jest dosc damatyczna roznica


                  po drugie, musisz zdefiniowac skutecznosc reklamy i czy ci sie podoba to czy
                  nie, musisz ja okreslic za pomoca dzialanosci odbiorcy. dzialanie odbiorcy jest
                  uwarunkowany
                    • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 10:18
                      zdefiniowanej w pewnie sposob. to, ze cos widze oznacza tylko, ze reklama jest
                      wystaczajaco zauwazalna. do skutecznosci to jej daleko. ale akceptuje, ze jesli
                      skutecznosc rozumiec przez zauwazalnosc, latwiej mozna argumentowac, ze badania
                      odtycza skutecznosci.
                  • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 01:12
                    Korelacja - to wzajemny związek/poziom zależności/powiązania pomiędzy zmiennymi
                    przypadkowymi - czyli wpływ jednego elementu na drugi i odwrotnie
                    Nie do końca rozumiem dlaczego nie mogę posługiwać się terminem "wpływ"

                    Ja nie badam skuteczności reklamy, bo to praktycznie można mierzyć jedynie
                    wielkością sprzedaży. Ja badam skuteczność PRZEKAZU REKLAMOWEGO banera, a on
                    jest skuteczny jeżeli zakoduje wymagane informacje u odbiorcy. Moje badanie
                    zawęża się jedynie do zmiennej jaką jest położenie banera na stronie (i to
                    ograniczone tylko do 4 prostych opcji). Nie badam: treści, formy, koloru,
                    czcionki, animacji, ani setek innych czynników mających wpływ.

                    A to że jest proste to badanie. No jest :P Po napisaniu reszty zostaje mi ok 4
                    strony na organizację badania oraz mniej więcej tyle samo na raport. Nie
                    poszaleje się tutaj. Może to rozwinę w pracy magisterskiej. :)
                    • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 10:23
                      umyka mi skutecznosc reklamy i skutecznosc przekazu, ale spoko, podejrzewam ze w
                      dziedzinie jest to zrozumiale.

                      mowisz o skutecznosci przekazu reklamowego jakby tyu bylo oczywsite, ze wlasnie
                      tak nalezy go rozumiec. co wiecej, z faktu, ze ja cos zauwazam, nie wynika, ze
                      'koduje sie' wymagane informacje , bo musisz zdefiniowac wymagane informacje.

                      co do korelacji, chario juz odpowiedziala. wspolwystepowanie nie oznacza wplywu.
                      • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 14:42
                        Dzięki za wyjaśnienie mi tego z korelacją. Muszę posprawdzać w pracy czy tam też
                        nie popełniłem tego błędu. W takim razie jak zbadać wpływ? Czy na podstawie
                        korelacji można wnioskować na temat wpływu?

                        Kodowanie
                        Jeżeli coś zauważasz, potem tego nie widzisz i potrafisz sobie przypomnieć, to
                        według mnie to wystarczy żeby uznać że informacja została zakodowana. A czym
                        jest wymagana informacja, to zależy od celów danej reklamy. Jak to będzie
                        wykreowanie wizerunu marki to pewnie wymaganą informacją będzie logo oraz
                        obrazek, lub hasło. Jeżeli będzie to tylko reklama promocji cenowej danego
                        produktu to tą informacją będzie cena. Itd.

                        Przekaz reklamowy
                        Nie mogę tutaj przecież wkleić mojej całej pracy, ale to wszystko jest opisane i
                        w tym co zaliczam do "przekazu reklamowego"
                        • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 17:39
                          wplyw jest notorycznie trudny do badania. w tym wypadku nie jestem pewien, czy
                          mozna go zbadac. przeciez ja moge nie zauwazyc banera dlatego, bo wlasnie
                          olewalem cale badanie i bylem nieskoncentrowany.

                          upraszczasz tak strasznie, ze strach. po pierwsze relacja miedzy zauwazaniem a
                          przypominaniem jest duzo bardziej skomplikowana. po drugie jest cala masa
                          powodow dla ktoych moge nie potrafic sobie przypomniec, a ktore nie maja nic
                          wspolnego z przekazem. to z kreowaniem wizerunku czy z cena nie ma
                          najmnniejszego sensu i sie nie odniose.

                          alez nie wklejaj - jesli dobrze sie czujesz ze swoja wiedza, to spoko.
                          • gwiazdeczka-7 Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 18:14
                            dala.tata napisał:

                            > wplyw jest notorycznie trudny do badania. w tym wypadku nie jestem pewien, czy
                            > mozna go zbadac. przeciez ja moge nie zauwazyc banera dlatego, bo wlasnie
                            > olewalem cale badanie i bylem nieskoncentrowany.

                            W tym przypadku wpływ nie jest trudny do zbadania. Jeśli ty olewasz badanie i inni też tak zrobią solidarnie (w co wątpię), to nie będzie wpływu, tak jak i nie będzie korelacji. Proste. Przyczyny dlaczego olewasz,nie mają tu żadnego znaczenia. Powtórze jeszcze raz: tam gdzie da się łatwo zidentyfikowac, ktora zmienna jest nieależna, a któta zależna, można mówić o wplywie. Tutaj da się, jeśli dobrze zaprojuktuje się badanie (wyeliminuje wpływ zmiennych ubocznych).
                            • dala.tata Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 20:38
                              gwiazdeczko, dalem przyklad taki, zeby bylo latwiej zrozumiec. problem z
                              badaniami wplywu jest taki, ze nie jestesmy w stanie wyeliminowac calej rzeszy
                              zmiennych zaklocajacych (o kotrych wiemy i o ktorych nie wiemy). w badaniach o
                              ktorych mowa, bardzo trudno jest doprowadzic do idealnego stanu, o kotrym mowi
                              chario. to jest zreszta dosc ogolny zarzut, ktory mozna postawic badaniom
                              wplywu, ktory zreszta badacze wplywu czesto ignoruja.

                              i to, ze w tym wypadku ustalisz status zmiennych, tak jka proponujesz, niczego
                              nie zmieni.
                    • gwiazdeczka-7 Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 14:22
                      ms_at napisał:

                      Moje badanie
                      > zawęża się jedynie do zmiennej jaką jest położenie banera na stronie (i to
                      > ograniczone tylko do 4 prostych opcji). Nie badam: treści, formy, koloru,
                      > czcionki, animacji, ani setek innych czynników mających wpływ.

                      W taekim razie twoje badanie jest żle zaprojektowane,bo niepotrzebnie wprowadzasz wiele innych zmiennych. Jaką masz pewność , że to polożenie będzie wpływać na spostrzeganie reklamy, a nie kolor, rodzaj produktu, wielkośc czcionki itp? Powinieneś ograniczć ilość zmiennych do jednej, czyli badać ten sam baner w roznych położeniach.
                      • ms_at Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 16:08
                        W sprawie wyłączenia z wyników tych wszystkich elementów pisałem wcześniej.
                        Jeżeli porównam ten sam baner (lub jego odpowiednik pionowy) na każdej pozycji,
                        a wszystkie pozostałe elementy będą takie same, to różnica z zapamiętania
                        elementów pozwoli mi na określenie jaka pozycja jest najefektywniejsza.
                        • gwiazdeczka-7 Re: Co myślicie o tym badaniu? 15.08.10, 16:47
                          A wziąłes pod uwagę taką zmienna jak kontrast? Baner z małymi litermi może być dobrze odbierany w sąsiedztwie baneru też z małymi literami, a niezauważany przy banerze z duzymi literami. To samo dotyczy koloru, wielkości, treści itp.

                          I drugie pytanie: jakie postawiłes hipotezy, tzn. że w którym miejscu baner będzie najlepiej widoczny? Jak uzasadnisz np. wynik (moim zdaniem bardzo pradopodobny) gdy okaże się, że najlepiej postrzegany jest baner na gorze albo po lewej stornie?
            • greylin Re: Co myślicie o tym badaniu? 20.08.10, 18:05
              Moim pierwszym spostrzeżeniem jak weszłam na stronę z tekstem było stwierdzenie
              faktu, że są reklamy, których bloker mi nie zablokował, po czym nastąpiła krótka
              refleksja, że są przecież lepsze miejsca na umieszczenie ankiety z badaniami niż
              taka, która ma naciapane reklam ;)
              Nawet przez ułamek sekundy mignęło mi, żeby te reklamy dodać do blokera, żeby
              następnym razem mi nie wyskoczyły, ale uznałam, że raczej tam nie wrócę, a
              liczenie "i" było chwilowo ważniejsze ;)

              Spodziewałam się jakiegoś triku, tak, że nawet przeczytałam tekst, a nie tylko
              policzyłam spójniki.

              To pisałam ja - rozpieszczona przez Adblocka.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka