Dodaj do ulubionych

Jak uniknąć podatku od darowanego mieszk od ciotki

01.07.10, 13:33
Witam,

mój problem jest dosyć skomplikowany.
Ciocia - siostra dziadka - jest samotną starszą osobą, bezdzietną.
Mieszkała w małym mieszkanku 37m.kw, ale z powodu stanu zdrowia musiała zostać
umieszczona w domu opieki. Mieszkanie w którym mieszkała całe życie, otrzymała
od Poczty Polskiej jako jej pracownik i dopiero w tej chwili pojawiła się
możliwość wykupienia tego mieszkania na własność za 5% jego wartości.
Ciocia chciałaby wykupić to mieszkanie i od razu podarować je mnie w formie
darowizny.

Ponieważ należę, to II grupy podatkowej, to zastanawiam się, czy byłaby taka
możliwość, żeby ciocia przepisała to mieszkanie bratu( bez podatku), czyli
mojemu dziadkowi, a potem dziadek mnie (też bez podatku). Nie znam się na tym
kompletnie i nie wiem, czy można przepisywać nieruchomość kilka razy, no i czy
US się czegoś nie domyśli ;)

I mam jeszcze jedno pytanie - czy gdybym chciała sprzedać to mieszkanko przed
upływem 5 lat na rzecz większego, to czy zapłacę podatek od sprzedaży??

Będę bardzo wdzięczna za każdą odpowiedź.
Obserwuj wątek
    • aaaniusia POMOCY!!! 06.07.10, 13:32
      Czy nikt nie jest mi w stanie choć w kilku zdaniach podpowiedzieć, co powinnam
      zrobić w tej sytuacji??... :(
    • j666 Jak uniknąć podatku od darowanego mieszk od ciotki 07.07.10, 11:19
      Teoretycznie jest taka możliwość.
      A co zrobi dziadek i ilu ma spadkobierców nie wiemy.
      • aaaniusia Re: Jak uniknąć podatku od darowanego mieszk od c 07.07.10, 12:41
        Tylko, że mnie nie chodzi tutaj o spadek, tylko o darowiznę. Dziadek ma żonę i
        dwie córki - moją mamę i ciocię.
        Wszyscy wiedzą o co chodzi i nie wiem czy miałyby coś do powiedzenia przy
        darowiźnie, ale jestem pewna na 100%, że nie będą robiły kłopotu.
        • j666 Re: Jak uniknąć podatku od darowanego mieszk od c 07.07.10, 13:26
          A kto będzie utrzymywał niedołężną ciocię na starość?