Dodaj do ulubionych

Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybaczyć?

17.07.20, 15:47
Moja matka przez 47 lat mojego życia ukrywała to kto jest moim ojcem. Gdy pytałam czasami fukała na mnie czasami wymyślała przeróżne historie, ale zawsze wiedziałam, że to nie była prawda. Któregoś dnia zaczęła rozdawać sąsiadom swoje rzeczy, mówiąc, że szykuje się do śmierci. Nigdy nie mieliśmy dobrych relacji z sąsiadami ale ci chętnie ograbiali ją z garnków, pościeli i innych przedmiotów. Właśnie wtedy, gdy starałam się to odkręcić jedna z sąsiadek zdenerwowana, że zabieram jej obrusy, które dała jej matka powiedziała mi, że widać po moim zachowaniu, że jestem córka wariatki i cygana. Matka od lat zajmuje się ziołolecznictwem i dzieci często wołały na nią wiedźma czy właśnie wariatka ale nikt nigdy nie mówił o nas cyganie - obie z mamą mamy bardzo słowiańską urodę. Gdy wróciłam do domu i zapytałam o co chodzi, matka rozzłościła się i powiedziała, że tak, jestem córką cygana, którego ci sąsiedzi wygonili ze wsi jak byłam mała bo bali się złodziejstwa i że będzie na nich "rzucał uroki". Próbowałam się dowiedzieć we wsi, czy ktoś coś o tym wie, pamięta, ale nikt nie chciał rozmawiać albo od razu się złościł. Matka, praktycznie przestała ze mną gadać, nie wiem czy ta historia jest prawdziwa, czy to kolejny wymysł, ale męczy mnie myśl, że może tak było, może ona go zostawiła, pozwoliła go wyrzucić?? Czy rzeczywiście sąsiedzi, z których dziećmi bawiłam się na podwórku mogli zrobić coś takiego? Wyrzucić człowieka? Jak mam przekonać matkę, żeby ze mną porozmawiała, chociaż raz, szczerze?

Czuje jakby ciągle kurczył mi się czas a ciągle nic nie wiem, nie wiem kogo pytać, gdzie pójść. Tyle lat minęło a ja nie mam ani ojca a teraz nawet z matką jestem w konflikcie.
Obserwuj wątek
    • 3-mamuska Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 17.07.20, 17:04
      Może warto wreszcie odciąć pępowinę.
      Matka rozdała wiec , to są jej rzeczy jeśli nie mieszkacie razem tobie nic do tego.

      Najwidoczniej nie chce ci powiedzieć kto jest ojcem może go nawet nie zna i stad historie.
      A ze ludzie lubią płoty to skojarzyli fakty niekoniecznie prawdziwe.
      Może twoim ojcem jest ktoś z rodziny ,wiec nie dziwne ze matka ukrywa. Może dowiedz się po śmierci mamy w jakiś listach dokumentach.
      Możesz tez szukać na własna rękę są już takie organizacje które pomagają w tym. Odszukać zaginione/rozdzielone rodziny.
      Jeśli masz słowiańska urodę to raczej twoim ojcem nie może być Cygan.
      • jadwiga1350 Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 28.07.20, 12:44
        heniek.8 napisał:

        > ale zaciekawiło mnie co innego - twoja matka dała sąsiadce obrusy a ty poszłaś
        > do sąsiadki żeby się o nie szarpać?


        A co w tym złego czy dziwnego? Gdyby sąsiadka była w porządku, nie przyjęłaby tych rzeczy od niezrównoważonej emocjonalnie kobiety. Ma matkę autorki za wariatkę, a przyjmuje od niej obrusy?

        Do wątkodawczyni: w historie o "wypędzaniu Cygana" nie wierz. Za dużo filmów ktoś się naoglądał.

        Skoro przez 40 lat nikt Ci nie powiedział prawdy, to pewnie i teraz nie powie.
        Jeśli naprawdę zależy Ci na wyjaśnieniu tajemnicy(i masz pieniądze) może pomyśl o wynajęciu prywatnego detektywa.
        • heniek.8 Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 28.07.20, 18:02
          jadwiga1350 napisała:

          > A co w tym złego czy dziwnego? Gdyby sąsiadka była w porządku, nie przyjęłaby t
          > ych rzeczy od niezrównoważonej emocjonalnie kobiety. Ma matkę autorki za wariat
          > kę, a przyjmuje od niej obrusy?

          dla mnie jednak to dziwne
          za kogo ma matkę to jedno - powiedziała o tym córce dopiero w trakcie awantury,
          a córka , cyt. "jedna z sąsiadek zdenerwowana, że zabieram jej obrusy, które dała jej matka powiedziała mi …"

          czyli kolejność jest taka
          1. matka daje sąsiadce obrusy
          2. córka idzie do sąsiadki żeby zabrać te obrusy
          3. sąsiadka nazywa matkę i córkę wariatkami

          z tego towarzystwa najmniej korzystnie wygląda córka
    • aqua48 Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 17.07.20, 18:28
      Raczej nikogo nie można "wygonić ze wsi". To już nie czasy "Chłopów". Czy dowiesz się kto naprawdę jest Twoim ojcem i jak to było z okresu którego sama nie pamiętasz, raczej wątpliwe jeśli nie masz nikogo zaufanego w dalszej rodzinie kto by znał prawdę i zechciał Ci powiedzieć. I jeśli nie masz wpisanego ojca w metryce urodzenia. Czasami tak po prostu bywa. Czy masz swoją rodzinę, kogoś w kim możesz znaleźć oparcie i cel w życiu tak by nie zastanawiać się nad sprawami których nie jesteś w stanie rozwikłać?
      Natomiast niepokojące jest zachowanie mamy - to rozdawanie dobytku i konfabulacje. Mieszkasz z nią? Jest pod opieką lekarza?
      • tt-tka Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 18.07.20, 10:30
        aqua48 napisała:

        > Raczej nikogo nie można "wygonić ze wsi". To już nie czasy "Chłopów".

        Oj, można, można. Polecam "Owoc zywota twego" E. Ostrowskiej, literatura mocno niepiekna, za to faktu.

        Czy dowie
        > sz się kto naprawdę jest Twoim ojcem

        Jeśli matka nie zechce powiedzieć, to raczej sie nie dowie. Rodzina niekoniecznie musi znac prawde, nawet gdyby zechciała zacząć mowic.

        Czemu autorka nie zacznie od tego, co już ktoś doradzil, tj zajrzenia we własne dokumenty, a potem ewentualnie szukania droga powszechnie dostepna, to nie wiem.



        > Natomiast niepokojące jest zachowanie mamy - to rozdawanie dobytku i konfabulac
        > je.

        Czemu niepokojące ? Ludzie często oddaja cos, co im zbywa, wyzbycie sie, przykładowo, obrusow, zwłaszcza jeśli matka ich nie używa, to raczej odgracanie mieszkania niż "rozdawanie dobytku". Konfabulacje, hm… wszyscy klamiemy w większym czy mniejszym stopniu...

    • lumeria Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 18.07.20, 12:25
      Współczuje bardzo, bo wiedza kim byl rodzic to ważna cześć tożsamości. My, ktorzy znamy naszych rodzicow nie jestesmy w stanie pojac dlaczego komus kto ich nie zna tak bardzo na tym zalezy.

      Ale sytuacja jest bardziej skomplikowana, bo wyglada na to, ze matka tez ma trudne relacje z otoczeniem. Zastanow sie - jesli matka sama rozdawala swoje rzeczy, to raczej sasiedzi ja nie ograbiali. Skad taka interpretacja sie pojawila? I to szykowanie sie do smierci - czy matka cierpi na depresje czy inne choroby psychiki? To jest niepokojące.

      Sasiedzi moze wcale nie wiedza kim ten czlowiek byl. Albo byl kims, kto naruszal normy spoleczne i slusznie zostal wykluczony ze spolecznosci wiejskiej. Albo np. byl czyims mezem. Trudno powiedziec.

      Ja zaczęłabym od rejestrów ślubów i narodzin - i kościelnych i świeckich. Moze jestes dzieckiem nieslubnym?
      To moze wiele rozjasnic.

      Kolejna opcja to test DNA - sa rozne opcje, np. www.myheritage.pl/dna to teraz nie jest drogie. Przynajmniej zobaczysz czy masz geny Romów. Jesli nie albo mały procent, to będziesz wiedziała, ze historyjki z "Cyganem" to ściema.

      Majac powyzsze informacje, mozesz ponownie sprobowac z matka porozmawiac. Takze z kims z rodziny, szczegolnie starszy wujek czy dziadek. Kobiety czasami nie chca takich rzeczy opowiadac, a mezczyzni predzej powiedza prawde (moje doswiadczenie).

      Podobnie mozna zapytac kogos starszego ze wsi. Ale nie konfrontacyjnie, tylko na spokojnie.

      Zycze Ci powodzenia!
      • tt-tka Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 18.07.20, 14:46
        Slowo "cygan" moglo być przez sasiadke uzyte w sensie "lazik, wloczega", co to nie wiadomo skad sie wzial i gdzie go poniosło.
        Moglo być tez uzyte w sensie "oszust, klamca", niestety gdzieniegdzie jeszcze przypisuje mu sie talie znaczenie.

        A w ogole bardzo naiwna jest ta wiara autorki, ze sasiadka wiedziała i przez czterdzieści siedem lat pamietala bez omylki, kto i co. Zadnych własnych spraw przez te pol wieku nie miała ?

        Poszlas, autorko, odbierać jej nie twoje obrusy, to palnela cokolwiek, żeby ci dokuczyć. A w ogole zdecyduj sie, kto wyganial, matka czy sąsiedzi, bo na razie kupy sie ta opowieść nie trzyma.
    • 71tosia Re: Matka wygnała ojca bo był cyganem, jak wybacz 18.07.20, 22:49
      moze matka sama nie wie kim byl twoj ojciec w koncu jednodniowe przygody milosne to nie jest wymysl naszych czasow. Moze jestes owocem gwaltu, moze jakis relacji z zonatym czlowiekiem. Jezeli matka przez blisko 50 lat nie powiedziala ci prawdy to ta prawda jest pewnie dla niej dosc bolesna. Moze lepiej tego nie dochodzic, ale jezeli juz koniecznie chcesz to poszukaj jakies wiarygodniejszego zrodla niz zdenerwowana sasiadka. Moze ktos ze starszego pokolenia w rodzinie cos wie?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka