Dodaj do ulubionych

Gruzja kontruje moskiewską propagandę

04.01.10, 07:57
W Gruzji wystartowała państwowa telewizja po rosyjsku. Pierwszy
Kaukaski ma być odpowiedzią na propagandę telewizji moskiewskich

W inauguracyjnych wiadomościach Pierwszego Kaukaskiego wyemitowano
reportaże o gruzińskich tradycjach noworocznych, losie czeczeńskich
uchodźców w Danii, a także sytuacji w Sewastopolu na Ukrainie przed
wyborami prezydenckimi 17 stycznia.

W komentarzu do tego ostatniego materiału prowadzący mówił, że Krym
może być kartą przetargową w rękach Moskwy ze względu na
prorosyjskie nastroje mieszkańców półwyspu.

– Ktoś może uznać, że tworzymy kontrpropagandę dla rosyjskiej
telewizji. Nie wykluczam, że tak jest – mówił Radiu Swoboda Lewan
Gaczeladze, szef rady nadzorczej gruzińskiego Społecznego Nadawcy,
którego pasmo zajął Pierwszy Kaukaski. – Chciałbym jednak
podkreślić: nasza misja to ujawnianie prawdy. 70 procent informacji
poświęcimy wydarzeniom w Gruzji. Resztę wydarzeniom na świecie, w
tym w Rosji i na Kaukazie Północnym.

– Określenie „kontrpropaganda” jest nietrafne. Dla Gruzji jest
ważne, by to, co się dzieje w kraju, nie było deformowane przez
rosyjskich dziennikarzy, by nasi sąsiedzi na Kaukazie mogli się
orientować w sytuacji – mówi „Rz” Lewan Ramiszwili, szef Instytutu
Wolności w Tbilisi.

Prasa w Moskwie pisała, że pierwsza próba stworzenia „gruzińskiej
propagandy w eterze” miała miejsce w 2006 r., gdy powstało studio
Alania nadające po rosyjsku dla separatystycznych republik Osetii
Południowej i Abchazji (ich niepodległość uznają teraz Rosja,
Nikaragua, Wenezuela i Nauru). „Efektu nie było. Dziś mamy do
czynienia z kolejną próbą szerzenia propagandy z większym rozmachem
i takimi kolorowymi postaciami jak wdowa po czeczeńskim przywódcy
Dżocharze Dudajewie. Ałła Dudajewa ma prowadzić program” –
pisały „Wremia Nowostiej”.

Zespół Pierwszego Kaukaskiego tworzył szef Centrum Ekstremalnego
Dziennikarstwa w Moskwie Oleg Panfiłow, który ma gruzińskie
obywatelstwo. W Tbilisi krążyły pogłoski, że sponsorem stacji jest
przeciwnik Kremla, oligarcha Borys Bieriezowski, mieszkający w
Wielkiej Brytanii. On sam zdementował te doniesienia. Rosyjskie
stacje telewizyjne w Gruzji przestały nadawać drogą naziemną po
wojnie Rosji z Gruzją o Osetię Południową w sierpniu 2008 r. Można
je odbierać jedynie poprzez satelitę.
["Rzeczpospolita"]
Obserwuj wątek
    • asmall4 Re: Gruzja kontruje moskiewską propagandę 04.01.10, 09:56
      W końcu :)

      W czasie i po bandyckiej napaści raSSiji na Gruzję patrząc na telewizje
      rosyjskie(nawet te anglojęzyczne) nie mogłem powstrzymać odruchu wymiotnego ;)
      --
      en.wikipedia.org/wiki/Web_brigades
      solonin.org/
      www.sovietstory.com/
      abakus.salon24.pl/80548
      • komarowo Brawa dla małej, starożytnej Gruzji 04.01.10, 10:07
        Walczycie z kacapskim reżymem podobnie jak wcześniej Polacy, Litwini, Czesi czy
        Rumuni.
        I podobnie jak my, wygracie z nimi.

        Respect from Poland to our Georgian Brothers. Keep up the good work and you will
        defeat the mother..freakin russian scum the same way we did.
        --
        "S.Sokołow,wiceszef Nowej:'nam co 3 lata zabijają dziennikarza. Anastasja to już
        6. ofiara. To nie redakcja,a dom pogrzebowy'.
        Zmieńdane i usuń profil - nasza-klasa w rękach kremlowskiego oligarchy
        • meerkat1 Re: Brawa dla małej, starożytnej Gruzji 04.01.10, 13:01
          "W komentarzu do tego ostatniego materiału prowadzący mówił, że Krym
          może być kartą przetargową w rękach Moskwy ze względu na
          prorosyjskie nastroje mieszkańców półwyspu."



          Ktorymi ze znanych powodów nie są już Tatarzy Krymscy i Turcy
          Meschetyńscy. :-(
          • asmall4 Re: Brawa dla małej, starożytnej Gruzji 04.01.10, 13:25
            "10 maja 1944 roku ludowy komisarz spraw wewnętrznych Beria wysłał do Stalina
            raport: „Uwzględniając zdradzieckie działania Tatarów krymskich skierowane
            przeciwko narodowi radzieckiemu oraz fakt, że dalsze zamieszkiwanie Tatarów
            krymskich na terytoriach przygranicznych Związku Radzieckiego jest niepożądane,
            NKWD ZSRR przedstawia do waszego rozpatrzenia projekt uchwały Państwowego
            Komitetu Obrony w sprawie wysiedlenia wszystkich Tatarów z terytorium Krymu...".

            Takie sprawy rozstrzygano szybko.

            Następnego dnia, 11 maja, Państwowy Komitet Obrony uchwalił rezolucję nr
            5859
            o
            wysiedleniu Tatarów krymskich z Krymu do Azji Środkowej.

            Jednocześnie wysiedlono z Krymu Greków, Bułgarów i Ormian."
            --
            en.wikipedia.org/wiki/Web_brigades
            solonin.org/
            www.sovietstory.com/
            abakus.salon24.pl/80548

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka