Dodaj do ulubionych

Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lotn...

13.05.10, 21:33
"(...) prędkością 80m3/sek" to wydajność, nie prędkość!!!
Obserwuj wątek
    • nicram112 WOW ! najnowoczesniejsze na swiecie centrum badan 13.05.10, 21:38
      - jestem pod wrazeniem, jak od dawna wiadomo, Polska jest potemtatem
      lotniczym - sami potrafimy udupic kazdy (lotniczy) projekt czego nie
      potrafi zaden inny narod.

      Czekam na dalsze wiadomosci, np "najnowoczesniejsze centrum nie
      powstanie, Piskorski wykupil teren za przyslowiowa zlotowke" lub "teren
      przekazano Ojcom Krwiopijcom w ramach rekompensaty za dobra zakonne
      utracone za czasow Boleslawa Chrobrego"
      • oglaszam_wszem_i_wobec niestety kolego nie masz racji 13.05.10, 21:58
        bylismy potentaem lotniczym dopuki nie pozbylismy sie zakladow produkujacych
        Skytrucki za cene jednego sky trucka a takze fabryke wirnikow , amerykanie
        zamiast obiecanych 100 skytruckow kupili fabryke za cene 1 samolotu :) taka to
        prywatyzacja w polsce jest a wszystko w ramach offsetu za f-16 :)
        • a.k.traper niestety kolego,Ty też nie masz racji 14.05.10, 08:25
          Produkowalismy dużo, głównie bazujac na technologiach radzieckich i
          na zamówienie tegoz państwa.
          Prawda jest dość brutalna, gdzies w połowie lat 80-tych zamówienia i
          dostawa surowców oraz urządzeń zaczęły kuleć, gospodarka ZSRR
          zaczęła sie sypac co tez przyczyniło sie do upadku całego bloku (to
          nie Wałęsa obalił komunizm)
          W nowej rzeczywistości firma wytwarzająca by zachować potencjał i
          mieć zysk musi sprzedawać wyrób-to cała tajemnica. Sprzedano
          Rzeszów, Mielec a ostatnio Świdnik, duzo można teorii tworzyć ale
          bez inwestora te fabryki mozna by było zaorać, rozmawiałem z
          kolegami związkowcami z tej branży i przed wyborami ideologicznie
          trwaja w przekonaniu iż PiS cofnie te prywatyzacje i znowu będzie
          pięknie bo państwo czyli my kupi produkcję, w kolejce sa tez inne
          zakłady i instytucje.
          Jeszcze raz powtórzę: produkowaliśmy jako PRL dużo wszystkiego i w
          długich seriach na rynek radziecki, w tej chwili nie mamy takiej
          mozliwości i nawet przy bardzo dobrej współpracy to sie już nie
          powtórzy.
          Jeżeli znasz rosyjski to na stronach z końcówka ru mozna poczytać o
          produktach wytwarzanych w Polsce we współpracy z ZSRR, sa daty i
          nazwiska bez żadnych fałszywek.
          Nadmienię że przy produkcji, głównie do krajów arabskich cała
          avionika był kupowana w USA, niektóre urządzenia napedowe z
          osprzętem także, więc nie popadajmy w samozachwyt z ta potęgą, gdy
          ostatno w Świdniku Agusta Westland zweryfikowało dział konstruktorów
          okazało się że z ponad setki ostało sie kilkunastu reszta to zwykli
          kreślarze na takim stanowisku, następny mit padł.
      • pszad Re: avio zz kase rzadowa ustawilo se hamownie 13.05.10, 23:05
        Pewnie GE RR oraz PW i tak będą głównymi klientami. Od lat kupowali komponenty z
        polskich fabryk. Robią sobie u nas biura konstrukcyjne , bo praca inżyniera jest
        tu tania. Badania ,też będą mniej kosztowały niż w stanach. Nikt by nie zrobił
        takiej inwestycji licząc na rodzimy przemysł.
    • zg13 Re: Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lo 13.05.10, 22:28
      "W skład konsorcjum Polonia Aero - oprócz firmy Avio Polska - weszły także:
      Politechnika Warszawska, Wojskowa Akademia Techniczna i Wojskowe Zakłady
      Lotnicze."


      skoro tak to co niby znaczy zdjecie silnika Pratt & Whitney produkowanego przez
      rzeszowskie WSK???
      trzeba bylo isc propagandowo na calosc i reklamujac to 'Najnowocześniejsze na
      świecie laboratorium lotnicze'
      wrzucic fotke wahadlowca Endeavour
      • marekglowacz Re: Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lo 13.05.10, 23:00
        A to trzebabyło doczytać w tym temacie, że WSK w Rzeszowie (własność PW notabene) tak naprawdę skręca do kupy kilka elementów a nie pisać szumnie o produkcji bo to tak naprawdę jest śmiechu warte. To właśnie jest zagaranie pod publiczkę, że niby jakie to technologie do Polski spłynęły z offsetem... montaż kilku śrubek...
        Druga sprawa, że silniki naszych F16 ma przeglądać WZL i z tym WZL właśnie Avio Polska węszy szansę ugrać nieco kasy. I bardzo dobrze, skoro jest szansa zarobić a przy okazji zbudować laboratorium... firmy lotnicze ściągają do Polski jak pszczoły do ula i trzeba w tym dopratrywać się szansy. Nikt nie sugeruje, że urośniemy w potęgę konkurencyjną dla GE czy PW albo RR. Jest mnóstwo mniejszych firm kooperujących z tymi największymi i tutaj trzeba się bić o kawałek tortu dla siebie. GE nie robi praktycznie nic samodzielnie, nawet w najnowszych projektach ma udział nie przekraczający 60-70%, resztę robią inni łącznie z Avio Polska w Bielsku Białej. To, że nie będziesz największym i najlepszym nie oznacza, że nie warto nic robić.
        • zg13 Re: Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lo 13.05.10, 23:21
          marekglowacz napisał:

          > A to trzebabyło doczytać w tym temacie, że WSK w Rzeszowie
          > (własność PW notabene) tak naprawdę skręca do kupy kilka
          > elementów a nie pisać szumnie o produkcji
          > bo to tak naprawdę jest śmiechu warte.


          drogi cwaniaku,
          trzeba bylo gadzinowkowym pismakom napisac z sensem artykul, a nie miec
          pretencji do czytelnikow, ze nie zrobili sledztwa, gdzie znajduje sie hamownia
          dla polskich pw

          jesli natomiast chodzi o kokosy jakie to polski przemysl bedzie zbijal na tym
          najnowocześniejszym na świecie laboratorium lotniczym to nie watpie, ze
          bedzie to sukces porownywalny z innym gigantycznym sukcesem polskiej nauki i
          przemyslu, a mianowicie niebieskim laserem
          • marekglowacz Re: Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lo 13.05.10, 23:37
            Wybacz ale trudno zrozumieć o co ci chodzi. Nic nie robić i leżeć czekając aż samo spadnie z nieba byłoby dobrze? Jest szansa zbudować nowoczesne laboratorium w dodatku przez polskie konsorcjum więc w czym problem? To polacy znajdą tam zatrudnienie a podatki trafią do polskiego budżetu. Przy okazji nasi rodzimi fachowcy zdobędą nowe doświadczenia w kontakcie z zachodnimi technologiami co ewentualnie zaprocentuje w przyszłości dla autentycznie rodzimych przedsiębiorców z branży lotniczej. To, że robi się wokół tego laboratorium szum medialny to czysty PR celem rozpowszechnienia informacji o całym przedsięwzięciu a to przekłada się na szanse zdobycia kolejnych funduszy unijnych.
            Co dla ciebie byłoby naprawdę warte zrobienia? co byłoby wg ciebie prawdziwym sukcesem?
            • zg13 Re: Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lo 14.05.10, 19:02
              marekglowacz napisał:

              > Wybacz ale trudno zrozumieć o co ci chodzi.

              to nie jest takie trudne jesli ktos odroznia pusta propagande od realnych
              dokonan, najpierw wypadaloby zbudowac to laboratorium, a dopiero potem piac z
              zachwytu nad jego nowoczesnoscia, najpierw pokazac zyski, a potem mowic o
              korzysciach dla budzetu

              suksecow na mode Gierka ci u nas dostatek...
    • porque Nowak, poczytaj o lotnictwie 13.05.10, 23:31
      zanim nazwiesz cos, co istnieje w innych krajach, ze w Polsce jest
      najnowoczesniejsze na swiecie,LOL. A rakiety na marsa tez tam buduja, moze
      beda i testowac silniki kosmicznych rakiet dla Rosjan i Amerykanow? Wow,
      aszkolka dla przyszlych kosmonautow tez tma powstanie najlepsza na swiecie,
      ach rozmazylem sie, jak pismak Nowak...
    • po-chwa_lony Autor to fizyczny abnegat i nieuk 13.05.10, 23:50
      Podstawowa sprawa: od kiedy to prędkość podaje się w m3/s?? Trzeba być naprawdę
      nieukiem, w dodatku bez prawa jazdy, aby nie wiedzieć, że prędkość podaje się w
      km/h, a w jednostkach SI w m/s.

      80 m3/s to wydajność.

      Autor w swym cielęcym zachwycie podnieca się wydajnością 80 m3/s.
      Tymczasem gdyby chciało mu się choć trochę poszukać w sieci (i gdyby znał
      angielski) wszedłby na choćby stronę angielskojęzyczną Wikipedii, gdzie pod
      hasłem "wind tunnel" napisano:
      "By the end of the war, Germany had at least three different supersonic wind
      tunnels, with one capable of Mach 4.4 (heated) airflows.
      "
      Czyli Niemcy już w czasie wojny posiadali tunele do badań aerodynamicznych
      swoich rakiet i zdolni byli osiągać w nich prędkości 4,4 Macha!
      To jest prawie 5400 km/h przy temperaturze powietrza 15oC.

      Ciekawe, ile są w stanie osiągać w tym naszym supercentrum lotniczym...
      Niemcy 65 lat temu byli w stanie osiągać lepsze wyniki. O tym, czym dysponują
      obecnie Amerykanie czy Chińczycy choćby - przez wzgląd na cielęcy zachwyt autora
      tegoż textu - nawet nie wspomnę... żenada...
      • pszad Re: Autor to fizyczny abnegat i nieuk 14.05.10, 00:34
        Najpierw mądralo wytykasz autorowi,ze posługuje się jednostkami wydatku, a potem
        sam porównujesz je z prędkościami uzyskiwanymi w tunelach aerodynamicznych. Są
        różne tunele (nie jestem pewnie czy chodzi tu jednak o tunel), można uzyskać
        dużą prędkość powietrza przy niewielkim wydatku. W takim tunelu można badać
        przepływy wokół małych modeli. W Instytucie Lotnictwa jest tunel do przepływów
        naddźwiękowych, ale rozmiary komory nie są porażające.
        • po-chwa_lony Re: Autor to fizyczny abnegat i nieuk 14.05.10, 09:00
          > Najpierw mądralo wytykasz autorowi,ze posługuje się jednostkami wydatku, a
          > potem sam porównujesz je z prędkościami uzyskiwanymi w tunelach
          > aerodynamicznych.

          Przelicz sobie prędkość 4,4 macha, wydatek 80 m3/s i oblicz przekrój tunelu. To
          jest śmieszne 23 x 23 cm. Żenada ;)
    • 8pasazer litości, błagam...! 13.05.10, 23:52
      "najnowocześniejsze na świecie"?
      bo powtorzyli produkcje silnika do F16?
      ogarnijcie sie proszę, mam rozumieć że "naj na świecie" znaczy, że odstawimy
      zacofanych leszczy proponujących np to:
      www.altair.com.pl/start-4514-tak?

      Ratunku, są pewne granice żenady... :(

    • dr_nauk Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lotn... 14.05.10, 00:10
      Czytajac te komentarze mam wrazenie, ze gdyby Polska (nie daj Boze) nagle
      zaczela rzadzic swiatem, to Polacy stwierdziliby, ze d... z tego bo
      Marsem przeca rzadza zielone ludki. Takiej marudnosci i malkontenctwa jak
      na tym forum to ze swieca szukac. Pol biedy jesli jest to poparte
      merytorycznymi argumentami (choc ciekawe, ze "fachowcy" ich uzywajacy
      zamiast smecic na forach nie wezma sie za np. tworzenie biur
      projektowych). Niestety 30% sprowadza sie do stwierdzen z kategorii: "i
      tak sie nie uda", "chodzi o to, zeby ktos sie nachapal" albo "to piar
      lokalnego polityka a nie zaden sukces" a pozostale 60% to juz wylacznie
      wyrazanie wlasnej glupoty.
      Innymi slowy: im gorzej tym lepiej - mozna wszak ponarzekac a
      odpowiedzialnosci za to sie nie ponosi...
      • 8pasazer Re: Najnowocześniejsze na świecie laboratorium lo 14.05.10, 00:51
        > Innymi slowy: im gorzej tym lepiej - mozna wszak ponarzekac a
        > odpowiedzialnosci za to sie nie ponosi...

        Taaaak, żądasz odpowiedzialności za narzekanie?
        Poszukaj najpierw odpowiedzialności za TO:
        www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=9844
        a jesli Ci mało, wczytaj się też (np) w:
        www.altair.com.pl/start-4439
        -to nie jest malkontenctwo. nie zarzucaj ludziom, że nie godzą się na
        degrengoladę sił zbrojnych RP. i to nie jest nawet kwestia polityczna - aby
        zostać sekretarką w średniej firmie trzeba znać 2 języki i mieć kilka lat
        praktyki. Jak widać odpowiedzialni za bezpieczeństwo Polski muszą o wiele mniej.
        I to jest problem.
    • j-50 Mam mieszane odczucia 14.05.10, 04:25
      To niby dobrze. Ale jak się to ma do polskiego przemysłu produkcji
      samolotów lub silników do nich? Coś, co jest dzisiaj
      najnowocześniejsze będzie starocią za parę lat. Trzeba by zatem łoić
      na to stale dużą kasę. Ja sobie przypominam, jak to pewien dobrze
      ustawiony działacz S załatwił sobie gdzieś w 89 zakup superkomputera
      na uniwerek, oczywiście superdrogiego. Wtedy taki komputer już po
      roku przestawał być super. Tego rodzaju inwestycje muszą mieć
      uzasadnienie praktyczne, a nie tylko naukowe. Bo naukowo, to gość
      może sobie pojechać np. do CERN lub do MIT. I tam sobie skorzysta z
      dobrego sprzętu, za który nasz podatnik nie będzie bulił. Bo po co
      kupować cały browar, jak się chce wypić parę piw?
    • ociectadeusz Po co? 14.05.10, 09:31
      Po co ono? Zakłady lotnicze poszły przecież w obce łapy, nawet te
      zbudowane przed wojną. Żeby je potem "sprywatyzować"?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka