Dodaj do ulubionych

MON i LOT zaprezentowały wyczarterowane Embraer...

11.06.10, 19:00
czy ktoś wie ile kosztuje nowy Embraer?
Obserwuj wątek
      • aplus Re: MON i LOT zaprezentowały wyczarterowane Embra 12.06.10, 00:25
        wikul napisał:

        > henryk-sikora napisał:
        >
        > > czy ktoś wie ile kosztuje nowy Embraer?
        >
        >
        > Tak bardzo cię to podnieca ? Placą Lotowi, więc i tak
        zostaje w rodzini
        > e.

        jasne PO-ciemnota jak trzeba to kupi ojcu III RP ten sam samolot i
        10 razy. Nie ma co oszczedzac bo to przeciez "rodzina"
      • m.godwin Re: MON i LOT zaprezentowały wyczarterowane Embra 11.06.10, 19:29
        > Około 100 mln złotych (30 mln $) tyle kosztował w 2006 roku.
        > Wszystko zależy od wersji (+/- 5 mln $) dla wersji cywilnych.

        Wszystko zależy od tego, kiedy się złoży zamówienie. Jeśli złożyło się w 2006 roku, to można jakoś tak teraz odebrać. Jeśli ktoś się decyduje w tej chwili i chce mieć już, to nie ma na to żadnej ceny. Musi się dogadywać z tym, kto zamówił wcześniej (na przykład z LOT-em).

    • 8pasazer Alternatywa 11.06.10, 20:54

      -Panstwo przestaje dotowac z budzetu Kosciol Katolicki i partie polityczne,
      wydziela 1% ze spolek skarbu panstwa
      -odzyskane srodki przeznacza na zakup 2 nowych dreamlinerów 787 (cena ok 600mln
      za sztuke - wystarczy w sam raz)
      pl.wikipedia.org/wiki/Boeing_787
      ktore sluza przez dluuugie lata VIP'om a przy tym (jako maszyny wojskowe)
      zapewniaja np komunikacje z Afganistanem (jesli juz musimy tam byc)
      -to co zostanie (u zapewniam ze zostanie) finansuje 2-3 programy rozwojowe
      stawiajace na nogi polski przemysl lotniczy (ktory za _żadne_ pieniadze byl w
      stanie np do takich akcji:
      stara.gorpol.pl/lotnictwo/bielik/oblot/bielik-oblot.html
      >>> a my nie musimy sie wreszcie wstydzic ze zyjemy w kraju rzadzonym przez
      ludzi uposledzonych.
      • ko4ek Re: Alternatywa 12.06.10, 05:54
        a potem cały rząd wraz z prezydentem i premierem na czele wsiadają naraz na
        pokład jednej maszyny... maszyna rozbija się i... mamy całkowite bezkrólewie
      • popisuar Re: Alternatywa 12.06.10, 11:10
        Konkretnie: jakie to niby korzysci odnosimy i odnieslismy
        uczestniczac jako agresor, po stronie USA, w brudnych, imperialnych
        wojnach w Iraku i Afganistanie?
    • adam_l27 kręcą lody ?? 11.06.10, 22:51
      Łącznie cena 3,5-letniego czarteru przekroczy zapewne 150 mln zł. To prawie tyle
      ile należałoby wydać na zakup dwóch nowych samolotów o parametrach
      odpowiadających wymogom stawianym maszynom do przewozu VIP. Embraer 175 ma
      zasięg 3-krotnie mniejszy niż powinien mieć samolot przewożący VIP, co utrudni
      lub uniemożliwi loty dalekodystansowe, a także zmniejszy bezpieczeństwo
      operacji. Embraery nie będą mogły latać na tereny objęte konfliktami i wykonywać
      innych zadań niż przewozy pasażerskie, co wymusi poszukiwanie kosztownych
      rozwiązań zastępczych.

      www.altair.com.pl/start-4622
      • czesiekkk Re: kręcą lody ?? 11.06.10, 23:12
        Poczekajcie bo coś chyba nie zrozumiałem, utrzymujemy z budżetu państwa cały
        pułk lotniczy z etatami, służbami, pracownikami TYLKO po to żeby obsługiwał 1
        (słownie: jednego) Tu - 154 Lux i 4 JAK - 40 w sumie 5 (słownie: pięć
        samolotów)!!! przecież tego sprzętu (samolotów transportowych) to nawet na
        połowę eskadry nie wystarcza. Nawet doliczając śmigłowce o żadnej eskadrze nie
        może być mowy.
      • dominik66 Tupolew.... 12.06.10, 00:08
        ....ma prawo lądować na lotniskach objętych działaniami wojennymi,
        bo należy do Polskich Sił Powietrznych. To po co z niego rezygnować,
        skoro nawet nieuprawdopodobniono, że tragedia smoleńska to wina
        maszyny. Czym te Vipy dolecą np do Afganistanu? Remont generalny
        Tutki kosztuje bardzo drogo- samolot jest praktycznie rozkładany na
        części ( wymieniane są wszystkie zuzyte cześci i składany na nowo.
        Czyli powstaje taka jakby "nówka". Do tego nowy wystrój kabiny ,
        malowanie itp. Nigdy rzad nie odzyska tej kasy ze sprzedaży. Co do
        Atlantyku, to E-175 potrzebyje więcej niż jedno międzylądowanie. A
        spędzenie 9 godzin w ciasnym i niewygodnym samolocie to makabra.
        Salonki też sie tam nie urządzi- za wąski. E-175 to samolot
        komunikacji regionalnej i robienie z niego Air Force One jest chorym
        pomysłem. Odpowiednika Tupolewa ( parametry lotu, zasieg i komfort)
        z dnia na dzień nie kupimy. Ale tak to już jest, że decyzje
        podejmuje sie bez kalkulacji.
    • cezaryk Dobra decyzja IMHO 12.06.10, 00:13
      Umówmy się, 90% lotów które będą potrzebne, zmieści sie w zasięgu tych
      samolotów. Na ogół lata się do europy lub bliskich okolic. Na pozostałe 10%
      można użyć lotów liniowych lub wyczarterować coś jednorazowo.
      • popisuar Re: Dobra decyzja IMHO? 12.06.10, 11:15
        Jaki w ogole maja sens zagraniczne podroze naszych dygnitarzy w
        epoce internetu?
        Przeciez Polska nie jest mocarstwem i nie ma
        zadnego wplywu na to, co sie z nia dzieje i dookola niej! Jaki
        sens ma wyrzucanie pieniedzy na te cala nasza dyplomacje?

        Szukamy osczednosci w wydatkach panstwowych. Czemu wiec nie
        zrezygnowac w pierwszej kolejnosci z MSZu i ambasad? Polakom bedacym
        za granica wystarcza przeciez konsulaty panstw nalezacych do UE!
        • pszek Re: MON i LOT zaprezentowały wyczarterowane Embra 12.06.10, 01:28
          cezaryk napisał:

          > Wieśniactwa? Co ty bredzisz?
          > Samolot ma za zadanie sprawnie i bezpiecznie dowieźć podróżującego na miejsce.
          > Nie mają znaczenia nowe alusie i numer opony. Zupełnie bez znaczenia jest
          > również ilość pasków na dresach pilota.
          > Kolega rozczarowany? Sorry.

          Sprawnie i bezpiecznie powiadasz?no to można korzystać choćby z jakiegoś
          transportowca wojskowego czy też cywilnego,będzie sprawnie,bezpiecznie i bez
          alusiów się obejdzie,za to taniej...a oponę można od TIR-a wstawić,ma
          wytrzymałość(jak trzeba to kilkanaście,więcej wytrzymają)
          Oprócz furmanki jest też coś takiego jak prestiż,nie mówiąc o tym że cena to nie
          tylko za "alusie" ale właśnie za tą sprawność i bezpieczeństwo.Akurat rezygnacja
          z Tu 154 na korzyść Embraerów to rezygnacja z pewnej doli sprawności i
          bezpieczeństwa na rzecz ekonomi(bo tutka dużo pali:))) ).
            • pszek Re: MON i LOT zaprezentowały wyczarterowane Embra 14.06.10, 21:08
              popisuar napisała:

              > Prestiz panstwa buduje sie podnoszac poziom zycia jego obywateli
              >
              , a nie poziom luksusu otaczajacego jego skorumpowane i
              > bezuzyteczne elity polityczne, kosztem dobrobytu 99% Polakow...


              podnoszenie poziomu życia obywateli to może prestż nie tyle państwa co polityka
              umiejętnie tymi obywatelami kierującego,zas prestiż państwa to właśnie jak jego
              reprezentują jego wybrańcy za granicą.Można oczywiście jak swgo czasu chińscy
              przywódcy,w jednolitych mundurkach ,można na osiołku bo państwa nie stać na
              cywilizowany produkt.Ja jednak wolę aby mój prezydent,premier itp.wywoływał u
              innych szacunek nie tylko postępowaniem ale i wyposażeniem bo niestety są
              przyjęte pewne zasady i normy w świecie według których ocenia się czyjegoś
              przedstawiciela.
              Nie żyjemy w kołchozie gdzie wszyscy na równo,pod sznurek.
              Politycy wyższego szczebla państwowego są przez nas wybrani i upełnomocnieni do
              godnego przedstawiania na arenie międzynarodowej i koszty nie maja tu
              znaczenia,powiem więcej,jeżeli będzie jeździł na spotkania rejsowym samolotem
              czy kukuruźnikiem to dziękuje temu panu,sołtys ze wsi potrafi bardziej dbać o
              prestiż sołectwa .
              Nikt nie mówi o kapiących złotem wyposażeniach czy innych ekstrawagancjach,mowa
              o standardach za które nie będzie nam wszystkim wstyd.Niestety,prezydent w
              samolocie z niższej półki pokazuje poziom wymagań społeczeństwa,jego możliwości
              i ambicje.


        • polski_amstaf Re: MON i LOT zaprezentowały wyczarterowane Embra 12.06.10, 01:29
          Witam,
          leciałem kilka razy Embraerami, i pomimo że mam tylko 178 cm było ciasno. Nie
          jestem jakimś specjalnie wymagającym VIP-em i lecę tym co czasowo najlepiej
          pasuje, a przy okazji jeszcze jest w miarę tanie.
          Zobaczymy co nasze VIP-y powiedzą, nawet jak samolocik będzie zrobiony w wersji LUX.

          Posdroofka
    • 111slavo Co za interes! 12.06.10, 04:27
      4 lata wynajmu po 25 mln = 100 mln czyli koszt zakupu tego badziewia
      ktorego okres eksploatacji wynosi okolo 30 lat. Tylko polski
      skorumpowany po uszy rzad moze odstawic taki numer!
    • popisuar Skandal !!! Parodia demokracji :-( 12.06.10, 11:01
      Elity polityczne biednego kraju, z olbrzymim bezrobociem,
      smiesznie niskimi placami, emeryturami, rentami i zasilkami
      funduja sobie na koszt podatnikow luksusowe samoloty
      , tak, jakby
      polscy ministrowie i inni jej dygnitarze (prezydent, premier,
      marszalek sejmu itp.) nie mogli latac samolotami rejsowymi...
      Przypominam, ze Polska jest sredniej wielkosci krajem, bez broni
      jadrowej, wiec jej wladze, nie majac najmniejszego wplywu na
      cokolwiek poza jej granicami (i bardzo maly wplyw na to co sie
      dzieje w granicach RP) w ogole nie maja potrzeby podrozwania na
      koszt podatnikow poza granice Polski! Przeciez wszystkie
      wazniejsze decyzje na temat Polski sa dzis podejmowane
      , bez
      pytania sie o nasze zdanie, w Brukseli, Berlinie, Waszyngtonie i
      Watykanie!
      lech.keller@gmail.com

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka