Dodaj do ulubionych

Gucwiński w bardzo poważnym stanie trafił do sz...

29.11.06, 12:45
bardziej zaluje niedzwiedzi
Obserwuj wątek
        • jacgg Re: Zamknac w malej klatce sadyste! 29.11.06, 17:43
          chociaż wstręt budzi samo nawiązanie kontaktu z takimi jak wy, ktoś musi
          skomentować takie bluzgi. idźcie żyć z niedźwiadkami (miły miś jak by dorwał
          któregoś z was, to by mu urwał mu głowę, co odbyło by się z pożytkiem dla
          społeczeństwa), zapomnijcie ludzką mowę, bo nie po to ja człowiek wymyślił,
          żeby takie śmieci wylewały swoje pomyje na ludzi, ktorzy zasługuja na szacunek,
          a nie obelgi hałastry i tendencyjne kontrole, żeby się ich pozbyć, bo za
          starzy. juz widzę to safari, jakie zapewni niedźwiadkom nowy dyrektor. czego wy
          się po zoo spodziewacie? zoo, to zwierzęta trzymane w klatkach, małych
          wybiegach, akwariach, terrariach. gucwiński nie potrafi już takiej pracy
          wykonywać? myślę, że sam by odszedł, gdyby tak było.
            • jacgg Re: Zamknac w malej klatce sadyste! 29.11.06, 18:00
              jeżeli nawet władze koniecznie chciały kogos młodszego, z nowymi pomysłami
              (przyjmując założenie czystości intencji), takie sprawy się inaczej załatwia -
              nie poprzez kontrole, żeby się kogoś pozbyć. mozna było np. zażądać projektu
              zmian od gucwińskiego w określonym terminie, pod rygorem rozpisania konkursu,
              gdyby nie podołał, do którego sam mógłby się zgłosić.
              • geralt9 Re: Zamknac w malej klatce sadyste! 30.11.06, 08:38
                jacgg
                rozumiem ze jestes z rodziny i oburzasz sie co o dziadku czy wujaszku wypisuja
                ale o nieprawidlowosciach w zoo wroclawskim od lat pisano a jedynie polityczni
                promotorzy z SLD trzymali nieudolnych Gucwinskich - maskotki PRLu. Wiec nie pieprz.
    • 1410_tenrok A moze to nie niedzwiedzie? Tylko ładny teren, 29.11.06, 13:00
      ktory chopaki poczebujom, i juz od lat. I wreszcie przestanie sie marnowac? ZOO
      sie ograniczy i przeniesie i wszyscy bedom hepi, to znaczy ci, co chcą
      inwestycji w tym pieknym miejscu o dobrej przyszłści - koło hali ludowej,
      terenów targowych, obwodnici srodmiejskiej..... Jakaz smaczna potrawka dla paru
      gosci. Jeszcze tylko kilka metrow i linia mety w zasiegu reki?
    • zupper Wydu(d)kali Gucwińskiego 29.11.06, 13:05
      Z tego co wiadomo obiecano mu odejść w spokoju na emeryture w 2007 roku. Z tego
      o czym się nie pisze wielokrotnie występował do władz miejskich o pomoc
      finansową dla ZOO by nie dopuszczać do tego typu sytuacji.. jak skończyła się
      pomoc miasta w rozbudowie zoo wszyscy wiemy :-(
      Żal człowieka i wstyd dla tych co psy na nim wieszają szczegółów nie znając.
      Wygrała polityka i układy
      • mabo0955 Re: Wydu(d)kali Gucwińskiego 29.11.06, 14:17
        To co zrobiono temu przesympatycznemu człowiekowi, który chyba całe swoje życie
        poświęcił tylko tej jedynej swojej pasji to zwyczajne świństwo w najgorszym
        chyba wydaniu. Człowiek, który ma przejąć nasze wrocławskie ZOO jest z Poznania
        i jak się wypowiedział w TV odnośnie swoich planów, to prawdę mówiąc "czarno
        widzę" przyszłość naszego ZOO. Ludzie! kto to widział, żeby jakiegoś człowieka z
        innego miasta w dodatku konkurencyjnego obsadzać na takim stanowisku. Przecież
        on zrobi wszystko, żeby tu było gorzej niż tam. Ot! Lokalny patriotyzm.
        Zastanawia mnie tylko, komu na tym zależy, żeby doprowadzić nasze wspaniałe ZOO
        do ruiny. Ograniczenie liczby zwierząt , to nie jest dobra droga do rozwoju, ale
        chyba odwrotu od rozwoju - recesji! Ja jestem całym sercem za Gucwińskimi! Nie
        kieruje mną ich orientacja partyjna, lecz będąc biologiem z wykształcenia
        doceniam ich wysiłki i pasję, jaką dziś rzadko się już spotyka.
        • wari Re: Wydu(d)kali Gucwińskiego 29.11.06, 14:30
          mabo0955 napisała:

          Człowiek, który ma przejąć nasze wrocławskie ZOO jest z Poznania
          > i jak się wypowiedział w TV odnośnie swoich planów, to prawdę mówiąc "czarno
          > widzę" przyszłość naszego ZOO. Ludzie! kto to widział, żeby jakiegoś
          człowieka
          > z
          > innego miasta w dodatku konkurencyjnego obsadzać na takim stanowisku. Przecież
          > on zrobi wszystko, żeby tu było gorzej niż tam.

          Emocje czasem rozum odbierają. To rzeczywiście straszna wada, być z
          konkurencyjnego miasta. Straszne ! Najbardziej przerażające, że odbył się
          uczciwy konkurs w którym wygrał nie namaszczony przez Gucwińskich "specjalista"
          z wrocławskiego zoo, ale jeden z najlepszych w Europie, taki co już pokazał jak
          prowadzić zoo w Poznaniu, zdecydownie najlepsze w Polsce. Można mu tylko
          podziękować, że w ogóle przyszedł na ten ugór po Gucwińskich.
          Gorzej niż tutaj już nie będzie, a
        • nabram Re: Wydu(d)kali Gucwińskiego 29.11.06, 15:50
          Mamy w Poznaniu dwa świetne ogrody,jeden zabytkowy,drugi najnowocześniejszy w
          Polsce,przy okazji zapraszam, nasz poznańczyk potrafi tą ruinę postawić na
          nogi, obście mu tylko za dużych kłód nie rzucali pod nogi. Ten przesiedlony ze
          wschodu ludek bardzo głośno wychwala swoje "sukcesy" ,zdążył już się skłócić z
          wszystkimi dużymi miastami, materialnie ten ładny Wrocek nic wam nie
          zawdzięcza, poza hordami szczurów i nieprawdopodobnym brudem,a intelektualnie
          to duża wydmuszka ot i wszystko.Pozwólcie SŁAWKOWI spokojnie pracować,a za parę
          lat będzie co odwiedzać z przyjemnością..
      • wari Re: Wydu(d)kali Gucwińskiego 29.11.06, 22:26
        zupper napisała:
        wstyd dla tych co psy na nim wieszają szczegółów nie znając.
        > Wygrała polityka i układy

        Niestety znam szczegóły... i jestem rozczarowany. O 14 lat za długo na tym
        stołku. A mógł odejść w chwale i jeszcze mieć namaszczonego przez siebie
        następcę czyli czyli w praktyce utrzymać wpływy. A tak, bęc. Zaskoczenie, że
        można zrobić uczciwy konkurs.

      • leszekes Re: Desant z Poznania 29.11.06, 14:17
        Zapewniam Ciebie, że nie... Będziecie mieli teraz najlepszego fachowca w Polsce
        i jednego z najlepszych na świecie. Właśnie dzięki jego pracy obydwa ogrody
        zoologiczne w Poznaniu są najlepsze w kraju. My, poznaniacy jesteśmy z tego
        dumni. Żal nam dyr. Ratajszczaka, ale rozumiemy, że tutaj swoje już zrobił a
        najważniejsze są zwierzęta. Nie wątpię, że wprowadzi wasze ZOO do czołówki
        najlepszych polskich placówek.
    • edi54 Gucwiński w bardzo poważnym stanie trafił do sz.. 29.11.06, 13:56

      Zyczenia szybkiego powrotu do zdrowia i Ad Multos Annos Panie Dyrektorze.
      Watpie, czy jest ktos inny w tym Kraju , poza Panstwem Gucwinskimi ,
      kto by tak wiele ,na przestrzeni tak wielu lat , uczynil dla popularyzacji
      zycia i ochrony zwierzat oraz uczyl milosci do nich.Jesli nawet pojawily sie
      ostatnio zastrzezenia co do poprawnosci kierowania przez nich wroclawskim ZOO,
      to nie sa one az takiej natury ,by wyrzadzac temu tak zasluzonemu Malzenstwu
      przykrosci.Bardzo to wszystko smutne.
      • leszekes Nie ma tutaj niczyjej krzywdy. Pan Gucwiński już 29.11.06, 14:34
        dawno powinien przejść na emeryturę z racji swojego wieku. Niewątpliwie sporo
        uczynił dla popularyzacji swojej osoby... trochę mniej dla zwierząt. Przykład
        uwięzienia misia Mago jest tutaj najwymowniejszym przykładem. We wrocławskim
        ZOO nie najlepiej działo się od lat. Rozmnażano gatunki, którym na świecie
        zagłada nie grozi. Ot przykłąd pawianów malajskich, których jest we Wrocławiu
        ze sto i nikt w Polsce ich nie chce. W najlepszym polskim ZOO (a właściwie
        dwóch) w Poznaniu, chyba ich nie ma. Nikt nawet nie pomyślał o ich
        sprowadzeniu. Zjadałyby tylko miejskie subwencje, podczas gdy istnieje potrzeba
        ratowania zagrożonych gatunków. I tak się właśnie dzieje pod rządami
        odchodzącego w glorii chwały dyrektora Radosława Ratajszczaka. Cieszcie się
        wrocławiacy, bo niebawem wasze ZOO zajmie należne mu miejsce w krajowej
        czołówce. Może nie osiągnie takich rozmiarów jak poznańskie (niewielka
        powierzchnia, mało urozmaicony obszar), ale znajdą się tam niewątpliwie gatunki
        najcenniejsze.
        • 1410_tenrok Panie Leszeks, co pan t temi pawianyma? 29.11.06, 15:03
          Oczywiscie ZOO jest instytucja od ratowania gatunkow wymierających - to chyba
          smieszne, aby trzymac jedynie te z czerwonej listy. ZOO pełni role edukacyjną
          równiez. A wrocławskie ZOO jest pełne widzą co weekend.
          Zycze panu Ratajszczakowie wiele szczescia i samych sukcesów, ale nie pan nie
          gada, że Gucwinscy promowali jedynie siebie. Jakiez to polskie (w najbardziej
          wrednym wydaniu). Za czasów mojego dziecinstwa, a to juz bedzie pare lat, role
          gucwinskich pełnił dawny dyrektor warszawskiego ogrodu zoolgiczneg, nazwiska
          juz nie pomne. Jegł gawedy o zwierzetach były wspaniałe. A moim dzieciom
          podobały sie opowiesci Gucwinskich w telewizji, ale byli z lewicy...... Wiec
          ich zniszczono jedną z najbardziej wrednych i chamskich metod (cos wiem na ten
          temat - wystarczy poszukac moich postów, gdzie to opisywałem). Ostatnio
          widziałem Gucwinskiego na ulicy i zal mi sie zrobiło tego człowieka. Co to
          wredne bydło - sorry - z niego zrobiło...........
          • leszekes Re: Panie Leszeks, co pan t temi pawianyma? 29.11.06, 15:23
            O pawianach malajskich był bardzo interesujący artykuł w internecie. We
            Wrocławiu jest olbrzymie stado (ponad 100 sztuk), które cały czas się mnoży bez
            sensu. Nie są gatunkiem zagrożonym a inne ogrody zoologiczne ich nie chcą,
            ponieważ preferują nowoczesne metody hodowli gatunków zagrożonych. Zjadały i
            zjadają cały czas środki finansowe, które mogłyby być przeznaczone na przykład
            na nowy wybieg dla niedźwiedzi (w tym Mago). Takich przypadków marnowania
            pieniędzy we Wrocławiu jest więcej.
            Nikt nie kwestionuje trzymania popularnych gatunków dla tzw. gawiedzi, ale nie
            powinien to być priorytet.
            Również wychowałem się na "kamerze wśród zwierząt". Lubiłem ten program i
            uważam, że wiele zrobił dobrego. Nie oznacza to jednak, że nie potrafię
            dostrzec ciemniejszej stony całej sprawy.
            Pana Gucwińskiego jest mi żal jako człowieka, ale nie rozumiem jego uporu w
            trzymaniu się dyrektorskiego stołka. Gdyby kochał zwierzęta odrobinę inaczej,
            nie byłoby dzisiaj problemu misia Mago i innych.
            I nie powinno się o innych ludziach pisać "wredne bydło", bo to świadczy nie
            najlepiej o samym piszącym. Rozumiem rozżalenie, ale nie tędy droga. Pana też
            czeka emerytura,... może już się jej doczekał... Pan Gucwińśki powinien przejść
            na nią już dawno. Nie byłoby być może teraz tej całej afery. W każdym bądź
            razie życzę mu zdrowia.
            • 1410_tenrok jakby pan troche znał historie, to wiedziałby pan, 29.11.06, 16:05
              ze juz przed wojną (o sorry to Niemcy....) było tam takie stado. Masm troche
              breslawianów. I ja moge również przysiąc, ze stado to było przed Gucwinskimi. I
              stanowiło zawsze jedną z wielkich atrakcji tego ogrodu. Kiedys pawiany nawet
              wyskakiwały na zewnątrz, ale to lata 60. Tak sie składa, ze znam tą instytucje
              od urodzenia. Czepia sie Pan marnotrawienia pieniedzy, jak tonący brzytwy.
              Należy pan pewnie do tych szalenców od safari w Europie - to jest idiotyzm i
              tyle, poniewaz to nie jest ta strefa klimatyczna, aby tworzyc safari dla
              zwierzat afrykanskich. Ale to dobry chwyt marketingowy.
              Gucwinski jest koscia w gardle władz Wrocławia od samego początku i od samego
              początku sie go niszczyło. Jednym z argumentow na niszczenie było senatorstwo
              p. Gucwinskiej w UP. Wszelkie działania władz miasta przypominały lupare biance
              za lewicowsc tego małżenstwa. Ot taka polszcza. A to, co napisałem powyzej,
              wynika z długiej rozmowy prywatnej z jednym z miejskich luminarzy na
              najwyzszych stołkach. I wiem, jakie wredne nastawienie było do tych ludzi. Mis
              Mago jest obecnie koronnym swiadkiem oskarzenia na wyrok na Gucwinskiego.
              Mowiac prawde nudzi mnie ta argumentacja. Wczesniej były inne, z prywatnym zoo
              i za duzym bogactwem. W tym samym czasie ZOO sie rozpadało. W normalnym kraju
              istnieją rady ogordow. A tu jedynie chyba jeden z dilerow marki z Sindelfingen
              miał odwage pomagac. Robiono to wiele lat i stwierdzenie "wredne bydło" jest
              jak najbardziej na miejscu. Nie ma w tym zadnego rozzalenia za Gucwinskim, bo
              niby za czym? Ani ja biolog, ani zoolog, ani rodzinnie zwiazany z tą
              instytucją. Dla mnie to czesc tradycji rodzinnej, poniewaz wiele lat budził
              mnie ryk lwa dochodzący z nieodległego ZOO.
              I niech pan pamieta, ze to "gawiedz", a nie pan utrzymuje ten cały biznes, wiec
              moze spuscic z tonu? Co znow rozwazania o tabakierze???
              • wari Re: jakby pan troche znał historie, to wiedziałby 29.11.06, 17:06

                1410_tenrok napisał:

                > ze juz przed wojną (o sorry to Niemcy....) było tam takie stado. Masm troche
                > breslawianów. I ja moge również przysiąc, ze stado to było przed Gucwinskimi.
                I
                >
                > stanowiło zawsze jedną z wielkich atrakcji tego ogrodu.

                Czasem warto zauważyć, że jesteśmy już kilkadziesiąt lat po wojnie... Idąc
                tokiem takiego rozumowania rzeczywiście należałoby przyjąć, że niedźwiedzie
                można trzymać na 6m2, bo przeciez "od lat zyły w boksach na zamkach i w
                pałacach" (wyjaśnienie dyrektora według relacji w "Słowie Polskim"). Dlaczego
                wiec wewnętrzne pomieszczenie pawianów jest jak sejf w banku zamkniete dla
                mediów. Ja wiem dlaczego, a Pan ?

                > Gucwinski jest koscia w gardle władz Wrocławia od samego początku i od samego
                > początku sie go niszczyło.

                Wyrazem tego "niszczenia" było trzymanie na stanowisku emeryta, który 14 lat
                temu powinien opuścić stołek. Kolejny wyraz "niszczenia" to tolerowanie stanu
                niezgodnego z ustawa samorządową. Umizgi Najnigera jeszcze w październiku do
                Gucwińskiego w lokalne TV3 to też jak rozumiem strategia miasta. Dobrze, że
                dzięki mediom udało się pokazać co się tam dzieje od lat. Normalnie w takiej
                sytuacji sam dyrektor powinien podać się do dymisji.

                Jednym z argumentow na niszczenie było senatorstwo
                > p. Gucwinskiej w UP. Wszelkie działania władz miasta przypominały lupare
                biance
                >
                > za lewicowsc tego małżenstwa

                Jak oni są lewicowi, to ja jestem księżną Yorku :)). Jak rozumiem, TV Trwam w
                której mieli znaleźć zajęcie to też lewica ? Koniunkturalizm to się nazywa,
                zresztą warto poczytać wywiady z Panią Gucwińską przed wyborami, podziwiałem
                szczerość - nawet nie ukrywała, że chodzi o pieniądze i stołek, a z jakiej
                partii startowac, to właściwie mało ważne. Zresztą dorobek z czasów jej
                kadencji iście imponujacy; jedno wystąpienie nt. czołgów i wyasfaltowanie drogi
                do posiadłości w Bukowicach.
                • 1410_tenrok ?????? 29.11.06, 21:38
                  ad 1 - wyrwane z kontekstu
                  ad 2 - nie wiesz? Nie pisz!
                  ad 3 - szukali pomocy i co w tym złego???
                  ad 4 - wyrzucali ich z roznych miejsc z ich programem, wiec poszli do TV Trwam
                  i co z tego? Program jest lotny, ludzie go lubili i nie jest zwiłazany z
                  polityką. wiec o co chodzi?
                  Ad. 5 - to pewnie ma byc dowod na nieporadnosc Gucwinskiej, co? No comments -
                  poniewaz zbyt czesto sie powtarza.
                  • wari Re: ?????? 30.11.06, 14:09

                    1410_tenrok napisał:

                    > ad 1 - wyrwane z kontekstu
                    > ad 2 - nie wiesz? Nie pisz!

                    Wiem lepiej niż to sie niektórym wydaje :).

                    > ad 3 - szukali pomocy i co w tym złego???

                    Wielka szkoda, że nie szukali pomocy dla zwierzat, które są trzymane w
                    skandalicznych warunkach, tylko dla siebie. Rzeczywiście są tak biedni, że
                    muszą szukać politycznego wsparcia. Każdy oczywiście ma prawo do aktywności
                    politycznej, tylko czy rzeczywiście Wrocławiowi jest potrzebny ktoś kto zamiast
                    zając się ogrodem, szuka szczęścia w polityce. Cieszę się, że nie wiem nic o
                    poglądach nowego dyrektora i innych dyrektorów ogrodów zoologicznych. Wcale
                    mnie to nie obchodzi, podobnie to czy ma żonę, dzieci i co robi w wolnych
                    chwilach. Ma być specjalistą i ważne są tylko kwestie merytoryczne.

                    > ad 4 - wyrzucali ich z roznych miejsc z ich programem, wiec poszli do TV
                    Trwam
                    > i co z tego? Program jest lotny, ludzie go lubili i nie jest zwiłazany z
                    > polityką. wiec o co chodzi?

                    Nie zgodzili się na zmiany w archaicznej formule programu, to wcale nie dziwi
                    mnie postawa TV. Ale, żeby od razu pędzić do TV Trwam. Są pewne granice.


                    > Ad. 5 - to pewnie ma byc dowod na nieporadnosc Gucwinskiej, co? No comments -
                    > poniewaz zbyt czesto sie powtarza.

                    Nie, to nie dowód na nieporadność Gucwińskiej, tylko na koniunkturalizm. Czasem
                    od osób publicznych oczekuje się klasy, choc nikt nie ma prawa tego wymagać od
                    innych.
      • wari Re: Gucwiński w bardzo poważnym stanie trafił do 29.11.06, 14:48
        edi54 napisał:
        Jesli nawet pojawily sie
        > ostatnio zastrzezenia co do poprawnosci kierowania przez nich wroclawskim ZOO
        > ,
        > to nie sa one az takiej natury ,by wyrzadzac temu tak zasluzonemu Malzenstwu
        > przykrosci.

        8 lat w karcerze na 6m2 to rzeczywiście drobne zastrzeżenia (mago), 4 lata w
        tych samych warunkach (niedźwiedzica himalajska), gady zdychające w terrarium i
        zalegające w różnycm stanie rozkładu to oczywiście drobne zastrzeżenia...


    • leminkainen Re: Gucwiński w bardzo poważnym stanie trafił do 29.11.06, 14:01
      pałajacy miłoscią bliźniego rodacy

      troche szacunku i życzliwości choćby z szacunku dla wieku Gucwińskiego :/


      a dodatkowy teren dla ZOO to jeszcze za komuny obiecywali a potem nagle ten
      teren sie znalazł w łapkach prywatnych ale i tak pojawiały się różne zapewnienia
      że dla ZOO znajdzie sie dodatkowy teren ( włącznie z dojazdem do niego kolejką
      linową )
    • leszekes Nowy dyrektor z Poznania to najlepsze 29.11.06, 14:04
      co mogło spotkać wrocławskie ZOO. Gucwiński może być pewny, że nie zostanie
      zaprzepaszczony dorobek jego życia. Nowy dyrektor to najlepszy fachowiec w
      Polsce i prawdopodobnie Europie i jeden z nielicznych na świecie. My, z
      Poznania trochę żałujemy, ale zwierzęta są najważniejsze...
    • kbamm Polska szkoła zaszczuwania ludzi......... 29.11.06, 14:21
      Bóg, Honor, Ojczyzna, Jeszcze Polska nie zginęła, Nie damy ziemi skąd nasz ród
      itd. itd. Takie oto szczytne hasła na gębach mamy, a tu człowiek z takim
      dorobkiem, człowiek - legenda. Szczuć to my potrafimy, MY POLACZKI GŁUPTACZKI.
      • leszekes Bez jaj... po co te frazesy? 29.11.06, 15:01
        Już był najwyższy czas na zmiany. Pan Gucwiński dawno osiągnął wiek emerytalny.
        Za zasługi nie siedzi się na dyrektorskich stołkach. A przynajmniej nie powinno
        się siedzieć. Za wszystko jest sobie sam winny. Nie trzeba było trzymać misia
        bez sądu w karcerze a działać. Szukać sponsorów i pieniędzy choćby w piekle.
        Starsi ludzie popadają w rutynę... nie chce im się... nie mają sił...
        Oczywiście wyjątki są, ale pamiętajmy, że wszędzie trzeba zastrzyku młodej
        krwi... to jest naturalna wymiana kadr. Nie ma ludzi niezastąpionych. Państwo
        Gucwińscy raczyli o tym zapomnieć. Ich osobowość cały czas tkwi w PRL-u i nie
        dostrzegli, że zmieniła się Polska, zmieniły ogrody zoologiczne i sposób ich
        funkcjonowania. Zmieniły się na świecie priorytety. Nie trzyma się zwierząt dla
        gapiów, ale ratuje je przed zagładą.
        • 1410_tenrok Lesiu, przestan z tą gawiedzią i gapiami. 29.11.06, 21:42
          to szczyt złego wychowania. Obrazasz tych kilkadziesią tysiecy ludzi, ktorzy w
          sezonie co miesiąc odwiedziają ten ogrod. Ja mieszkam tam i widze ilu ludzi go
          odwiedza. Tam stoją samochody z całej południowo-zachodniej Polski (od Gorzowa
          az po Cieszyn). Jezeli jestes zoologiem to idz do instytutu, ale nie zachowuj
          sie, przepraszam, w typowo polaczkowaty sposob i nie obrazaj tych ludzi!!!!
          • wari Re: Lesiu, przestan z tą gawiedzią i gapiami. 30.11.06, 14:19
            1410_tenrok napisał:

            > to szczyt złego wychowania. Obrazasz tych kilkadziesią tysiecy ludzi, ktorzy
            w
            > sezonie co miesiąc odwiedziają ten ogrod. Ja mieszkam tam i widze ilu ludzi
            go
            > odwiedza. Tam stoją samochody z całej południowo-zachodniej Polski (od
            Gorzowa
            > az po Cieszyn).

            Niestety nawet największe tłumy odwiedzające ogród nie są w stanie niczego się
            dowiedzieć jeśli w ogrodzie poziom edukacji jest na tak żenujacym poziomie. Tam
            właściwie nie ma żadnej edukacji, farmazony opowiadane w "Z kamerą..." tez nie
            podniosły poziomu. Wystarczy postać dłużej przy klatce, wybiegu, aby usłyszeć
            co mają do powiedzenia zwiedzający. Uszy więdną ! Gawiedź to delikatne
            określenie. Dlatego cieszy zapowiedź nowego dyrektora zbudowania od podstaw
            nowoczesnej edukacji w zoo, tak jak robi się to na Zachodzie.

            Jezeli jestes zoologiem to idz do instytutu, ale nie zachowuj
            > sie, przepraszam, w typowo polaczkowaty sposob i nie obrazaj tych ludzi!!!!

            Jak rozumiem leszekes ma się zamknąć bo mu każesz :))). Mniej emocji, więcej
            argumentów :).
        • misiekka Re: Bez jaj... po co te frazesy? 30.11.06, 14:48
          > Nie trzeba było trzymać misia
          > bez sądu w karcerze a działać. Szukać sponsorów i pieniędzy choćby w piekle.

          A skad wiesz, ze nie szukal? Z debilnego i nieodpowiedzialnego artykulu w
          gazecie? Trzeba bylo mu pomoc, jak tak latwo osadziles czlowieka i ci inni co
          dzis rzucaja na niego blotem.
    • mabo0955 Re: Gucwiński w bardzo poważnym stanie trafił do 29.11.06, 14:25
      A pewny/a jesteś, że Gucwińscy nie zrobili wszystkiego, co tylko było w ich mocy
      aby niedźwiedziom nie działo się tak źle. A może ci, którzy wykopali doły pod
      Gucwińskimi, szczególnie przyczynili się do tego, że niedźwiedzie i może i inne
      zwierzaki z naszego ZOO musiały znosić takie trudne warunki bytowania.
      Najłatwiej jest krytykować! Ale zastanów się, jeśli blokowane są wszystkie
      działania przez nieprzyznanie pieniędzy, to wiadomo, że wcześniej czy później to
      się zemści. To było chytre posunięcie. A wszystko po to, żeby obsadzić na
      stanowisku jakiegoś kolesia z układu. Nie sądzę by tym misiom się byt poprawił.
      No chyba, że kolesiowi po prostu dadzą teraz na to kupę forsy, żeby mógł się
      wykazać. A może niedźwiadki pójdą do uśpienia? Kto to wie? Ale jedno jest
      pewne, że ZOO we Wrocławiu straci na tej zmianie.
      • leszekes Dyrektor Ratajszczak jest z Poznania, osiołku. 29.11.06, 14:48
        Nie należy do żadnego wrocławskiego "układu". WYGRAŁ KONKURS. Nie miał wielkich
        konkurentów, bo nie mógł mieć. OD LAT JEST NAJLEPSZY W POLSCE I EUROPIE.
        Ceniony na świecie fachowiec. Jeden z nielicznych pasjonatów. Znany na
        wszystkich kontynentach i bardziej ceniony w świecie od państwa Gucwińskich,
        którzy więcej poświęcali czasu własnej promocji jak rozmnażaniu zagrożonych
        gatunków. Nie mam wątpliwości, że ZOO we Wrocławiu nie tylko, że nie straci,
        ale zyska bardzo dużo. Jeśli będą jeszcze pieniądze to ZOO może trafić do
        czołówki ogrodów zoologicznych w kraju. Ale jeśli nie to i tak dyr. Radosław
        Ratajszczak da sobie z tym radę. Z pewnością ograniczy rozmnażanie się zwierząt
        których na świecie jest dużo i ich byt nie jest zagrożony. Nie będą przejadały
        środków potrzebnych na ratowanie zagrożonych gatunków. O klasie i znaczeniu ZOO
        nie świadczy ilość zwierząt (ponad 100 samych pawianów malajskich we Wrocławiu)
        czy ilość gatunków pospolitych, ale tych najrzadszych, wymierających. Takie
        mamy w Poznaniu i jesteśmy z tego dumni.
      • wari Re: Gucwiński w bardzo poważnym stanie trafił do 29.11.06, 14:56
        Odpowiadasz na :
        mabo0955 napisała:

        > A pewny/a jesteś, że Gucwińscy nie zrobili wszystkiego, co tylko było w ich
        moc
        > y
        > aby niedźwiedziom nie działo się tak źle


        Tego akurat jestem pewien na 100%. Umieszczenie niedźwiedzia na liście
        transferowej 8 lat temu to dość mały wysiłek. Na tej liście nie ma nawet
        informacji na temat warunków jego przetrzymywania. Czy pokazywali go gościom z
        zagranicy ? Dyrektor w "Słowie polskim" mówił przecież, że niedźwiedzie sa
        przystosowane do takich warunków bo były trzymane tak w zamkach i pałacach. To
        już wystarczy, aby wyrobić sobie zdanie o profesjonalizmie. wieloletni dobór
        kadry na zasadzie " kto się nie zna, ten do nas" owocuje kompletnym brakiem
        kompetencji. Poznań przy dochodzch ok. 10% większych (na dwa tamtejsze ogrody!)
        wyszedł na pierwsze miejsce w Polsce. Ochrona gatunków, nowoczesne formy
        ekspozycji to dla Gucwińśkich czarna magia. Powinni odejść już dawno. Przy
        mniejszych aferach w normalnych krajach szefowie zoo podają się do dymisji (np.
        w Chicago), a nie zasłaniają polityczną zemstą.
      • wari Re: Gucwiński w bardzo poważnym stanie trafił do 29.11.06, 15:01
        mabo0955 napisała:
        To było chytre posunięcie. A wszystko po to, żeby obsadzić na
        > stanowisku jakiegoś kolesia z układu. Nie sądzę by tym misiom się byt
        poprawił.
        > No chyba, że kolesiowi po prostu dadzą teraz na to kupę forsy, żeby mógł się
        > wykazać. A może niedźwiadki pójdą do uśpienia? Kto to wie? Ale jedno jest
        > pewne, że ZOO we Wrocławiu straci na tej zmianie.

        Bzdetów takich dano nie czytałem. Ty w ogóle wiesz kto to jest Ratajszczak ?
        Mam wrażenie, że kompletnie nie masz zielonego pojęcia. Nie weszli namaszczeni
        przez Gucwińśkich szef kopytnych i drapieznych z wrocławskiego zoo (co de facto
        oznaczałoby dożywotnie rządy Gucwińskich) i może stąd te emocje ?

        Może zamiast tego maltretowania, uśpienie niedźwiedza przed laty byłoby właśnie
        humanitarnym posunięciem. Koszmar jaki przeżywa od 8 lat (a niedźwiedzica
        himalajska przeżywał od 4 lat) to chyba wysoka cena. Cóż, był ukryty na
        zapleczu, więc łatwo było o nim zapomnieć. Powini dawno wylecieć i to
        dyscyplinarnie !
    • vox.gentes temu panu już dziękujemy 29.11.06, 14:47
      Czas już na pana, panie Gucwiński! Albo niech pan zostanie tam gdzie pan teraz
      jest(w szpitalu)albo niech pan wyjedzie do miasta gzie nie ma zoo.Żeby pana nie
      kusiło pokazaywać się w pobliżu takich miejc.Od polityki też niech pan trzyma
      się z daleka.Nie chcę powiedzieć tu że św Piotr się o pana upomina, bo na pewno
      On się o pana nie upomni.Bywaj zdrów też mi klawiatura nie chce napisać...
        • majofonez Re: Rozczula mnie katlolickie milosierdzie Polako 29.11.06, 15:11
          Ja na szczęście nie jestem katolikiem ,więc mogę uczciwie nie żałować tego
          czerwonego patałacha...Myśał dupek,że szczęśliwie dożyje swych dni na ciepłej
          posadce jako gwiazda"Z kamerą wśród zw..",a tu taki psikus!!
          a propos tego co podobno na mieście ludzie mówią...ciekawe w jakim?Jak wiemy
          Gucwińscy byli czerwoni aż w oczy kłuje,a nikt ich za to nie molestował,choć
          trzeba było,więc teraz takie gadki to bezsens!!
          Gratulacje dla nowego dyrektora-wreszcie właściwy człowiek na właściwym
          miejscu!!!
          • 1410_tenrok o własnie wreszcie! 29.11.06, 16:09
            czy ty myslisz troche moj iq25, choc troche? Gucwinski był czerwony, wiec
            niszczono jego i ogrod zoologiczny - oto banda bydlakow. Moralnosc kurna olek
            wilczej sfory. Zadeptac, wdeptac, opluc i zapluc.
        • vox.gentes ... 29.11.06, 17:05
          sam pewnie masz z katolicyzmem tyle wspólnego co ja z antysemityzmem czyli nic.
          Do Polski też Ci daleko, więc siedź sobie tam gdzie jesteś i tu nie wracaj!I
          nie oceniaj ludzi według jakichś stereotypów, bo sam dajesz dowód swoją
          wypowiedzią na to że nie masz żadnego morale,żadnych wartości. Nie znasz
          gucwińskiego,przecież każdy wie że to czerwony beton, to się o nim nie
          wypowiadaj.
    • rudy_rudolf zemsta niedzwiedzia 29.11.06, 15:07
      Dziwne by było, gdyby pani Gucwińska nie zwaliła stanu męża na ostatnia aferę
      niedzwiedzią. A swoją droga...dlaczego jeszcze nikt nie powolal misowej komisji
      sledczej

      wyróżnij się z tłumu www.asiaq.pl/
      • baba-jaga Pawlow by sie usmial z tutejszych wpisow na temat 29.11.06, 16:53
        losu ludzkiego.
        rozumiem iz dla wiekszosci 'uczciwych' Polakow (przynajmniej z powyzszych
        wpisow) zyciowy przyjaciel i milosnik zwierzat powinien zyc i umrzec w scislych
        stosunkach ze swoimi przyjaciolmi, np. od troskliwego uderzenia lapki misia,
        strzepujacego muche z nosa drzemiacego ludzkiego przyjaciela. A moze by tak
        wynajac jednego z tutejszych klakierow wspol-zycia ze zwierzetami do
        dokarmiania sfrustrowanych wroclawskich misiow? Ciekawe czy po takim zblizeniu
        sie teorii do praktyki humanitarni golomowcy zaostrzyliby swoje prawieze
        utajone sado-masochistyczne naturalne (z pewnoscia od-zwierzece) sklonnosci do
        maltretowania ludzi?
        • uffo Re: Pawlow by sie usmial z tutejszych wpisow na t 29.11.06, 17:12
          sama idea ZOO jako takiego zostala wymyslona, jak mniemam, przez jakiegos
          nieludzkiego idiote, a ci ktorzy tej idei sprzyjaja z pewnoscia gleboko
          wspolczuja przetrzymywanym w klateczkach zwierzatkom. Natomiast ci ktorzy
          zajmuja sie profesjonalnie tym procederem, z pewnoscia posiadaja bardzo
          subtelne techniki sprawiania sobie bolu i rozkoszy dzieki tej swojej
          profesjonalnej namietnosci zyciowej - poswieceniu sie zwierzaczkom w
          klateczkach. Podejrzewam ze ow poznanski fachowiec, jeden z najlepszych na
          swiecie, najlepszy w Europie, jest solidnym przedstawicielem dewianctwa
          ludzkiego, usilujacego wprowadzic w czyn biblijne proroctwo, jak tez utracona
          rajska kondyncje, milosnego wspol-zycia zwierzat z ludzikami. Zycze panu milych
          wrazen i osiagniec, a humanitarnej publice lubujacej sie w przyklejaniu sie do
          krat od strony tchorzliwej wolnosci, ekstatycznych chwil poznawczych,wraz ze
          swoimi rozwrzeszczanymi pociechami, ton hot-dogow i lodow. A swoja droga
          ciekawe jaka chorobe zawodowa nabedzie ow krzepki fachowiec po latach oddania
          sie cala dusza i cialem tej swojej humanitarnej pasji? Gucwinski, jakby nie
          bylo, nie konczy tak zle jak wielu innych. A zreszta kazdy koniec jest
          poczatkiem Nowego, oby ulepszonego.
      • ess.ka Re: tak sie kończy gdy uwiąd starczy siedzi za dł 29.11.06, 17:48
        wiecej szacunku dla starszych.wy tez kiedys nimi bedziecie i zaloze sie ze tez
        bedziecie nazywani scierwami starczymi i w tym typie. tego wam wszystkim tu
        plugawcom zycze i jescze zeby na stare lata poszli w poniewierke.
        Panu Gucwinskiemu zycze powrotu do zdrowia. Gdy byl mlodszy jakos dziwnie sie
        skladalo, że wszyscy byli zadowoleni z jego prowadzenia zoo. ale coz, nastala
        era mlodych, hmm.teraz stary to na glowe walic mu mozna co?
        kultury w tym co piszecie. to swiadczy o waszym poziomie inteligencji.
        • wari Re: tak sie kończy gdy uwiąd starczy siedzi za dł 30.11.06, 13:57
          ess.ka napisała:
          Gdy byl mlodszy jakos dziwnie sie
          > skladalo, że wszyscy byli zadowoleni z jego prowadzenia zoo

          Zadowoleni to byli tylko kompletni laicy, którzy wierzyli w te bzdety mówione w
          TVP (nie wspominajac o tym ile zwierzat przypłaciło zyciem zabieranie ich od
          matek, aby zrobić kasę na wątpliwej jakości programach). Warto też zauwazyć, że
          ogrody zoologiczne 20 lat temu wyglądały podobnie jak dziś wygląda wrocławski,
          o psychice zwierzat, dobrostanie wiedziano znacznie mniej. Tutaj czas się
          zatrzymał...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka