Dodaj do ulubionych

Jak zbudować drogi w dwa lata?

26.06.09, 22:01
Platne autostrady to sredni pomysl...

Juz wolalbym ekspresowki miedzy wszystkimi miastami wojewodzkimi
i do glownych przejsc granicznych...

Takie cos jak Bialobrzegi-Radom w zupelnosci mi by wystarczylo...

Do tego obwodnice... glownie Warszawy bo tu jest zupelny koszmar...
Obserwuj wątek
    • bogulo2 Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 26.06.09, 23:18
      Ciekawy jestem czy w Niemczech, za czasów poprzednich władz, które budowaly autostrady, uwzględniano aspekty środowiskowe???

      A może teraz kopia przepusty dla slimaków???

      Jak to jest z tą sprawiedliwością w UE???

      --
      Piękna Moszna, Co myśli bogulo2
      Kupię mieszkanie w Poznaniu. Kamienica (centrum, jeżyce) 70-75m2, cena do: w 2009 3000zł/m2, w 2010 2500zł/m2
      • lmblmb 3x tak 27.06.09, 09:00
        bogulo2 napisał:

        > Ciekawy jestem czy w Niemczech, za czasów poprzednich władz, które
        > budowaly autostrady, uwzględniano aspekty środowiskowe???

        Tak.

        > A może teraz kopia przepusty dla slimaków???

        Tak. I gumowe bariery dla płazów.

        > Jak to jest z tą sprawiedliwością w UE???

        Tak. Płacą za nasze autostrady.


        --
        LMB
        Motto Polaków: "Marudzę, więc jestem".
        • ethebor Re: 3x tak 27.06.09, 09:35
          lmblmb napisał:

          > bogulo2 napisał:
          >
          > > Ciekawy jestem czy w Niemczech, za czasów poprzednich władz, które
          > > budowaly autostrady, uwzględniano aspekty środowiskowe???
          >
          > Tak.
          Ale wg standardów z czasów gdy je budowano. Czyli np z lat 30tych.
          A teraz właśnie UNESCO wykreśliło dolinę Łaby ze swojej listy mieli ich w nosie
          budując most.


          > > A może teraz kopia przepusty dla slimaków???
          >
          > Tak. I gumowe bariery dla płazów.
          Bariera a przepust to pewna różnica. Płot a tunel trochę różnią się w budowie. W
          cenie pewnie to rzędy wielkości.


          > > Jak to jest z tą sprawiedliwością w UE???
          >
          > Tak. Płacą za nasze autostrady.

          Za to ich autostrady budowali również nasi robotnicy przymusowi.
          • pamejudd Re: 3x tak 27.06.09, 13:16
            W odwrotnej kolejności:

            - nasi robotnicy przymusowi mieli ciekawsze prace do wykonywania (produkowali bomby, czołgi, itp.)


            - nad autostradami budowane są potężne mosty, umożliwiające migrację zwierząt. To dlatego, że dla np. Niemców środowisko naturalne jest jedną z najważniejszych narodowych wartości (odwrotnie niż w mniej cywyilizowanych krajach: Rosji, Chinach czy Polsce).

            - większość autostrad i ekspresówek w Niemczech powstała po II W.Ś.



            --
            en.wikipedia.org/wiki/Web_brigades
            www.religiapokoju.blox.pl
            keje.ueuo.com/
            • antyliberal22 Re: 3x tak 27.06.09, 13:23
              To dlatego, że dla np. Niemców środowisko naturalne jest jedną z
              najważniejszyc
              > h narodowych wartości (odwrotnie niż w mniej cywyilizowanych
              krajach: Rosji, Ch
              > inach czy Polsce).


              No tak, ale dlaczego w takim razie niedźwiedzie, rysie i łosie nie
              występują w tym szanującym przyrodę kraju, a u nas tak?
              • pamejudd Re: 3x tak 27.06.09, 17:25
                Misie i rysie nie występują? Te drugie o ile wiem wytępiono w XIX wieku (teraz trwa ich reintrodukcja). Wtedy chyba nie budowano autostrad?





                --
                en.wikipedia.org/wiki/Web_brigades
                www.religiapokoju.blox.pl
                keje.ueuo.com/
                • antyliberal22 Re: 3x tak 27.06.09, 23:39
                  pierwszy rezerwat w Europie utworzył jeszcze Jagiełło w Puszczy
                  Białowieskiej i co z tego, skoro w czasie II wś wszystkie żubry
                  wystrzelali Niemcy. Trzeba było sprowadzać je po wojnie z Kaukazu.
                  Co z tego, ze niemcy obecnie dbają o przyrodę mając dużo na to kasy,
                  skoro już za bardzo nie ma tam o co dbać.
    • antyliberal22 Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 12:16
      Przygotowanie drogi do budowy trwa ok. 2 lata, później już sama
      budowa jest w gestii firmy prywatnej i też trwa ze 2 lata, także to
      co się obecnie buduje to są jeszcze projekty SLD i PiS. Co pozostawi
      PO po sobie w tej kwestii to przekonamy się najwcześniej w 2011 r.
    • ec-1 Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 12:19
      "Kolejna zmiana przepisów może zahamować rozpoczęte inwestycje - ostrzegają drogowcy".

      I o to chodzi!:

      "(...)W tym celu opowiem jeszcze jeden dowcip. Eurodowcip, a nawet euro-polo. Jest sobie kraj, a w nim firmy projektujące autostrady, stadiony i inne wspaniałe euroobiekty, które podobno gdzieś daleko, za górami, istnieją. Ale u nas one nie istnieją, tylko się projektują. A są to, jak się zaraz okaże, pojęcia zupełnie przeciwne.

      Są w tym kraju też agencje rządowe, które inicjują i nadzorują całe to projektowaNIE (z naciskiem na NIE). Mają dużo pracy te agencje: przetargi rozpisują! Co roku nowy.

      I są też politycy, którzy uchwalają w Sejmie budżet – czyli np. ile kasy dać na te przetargi, na projektowaNIE. Uchwalają również inne rzeczy, np. prawo środowiskowe.(...)"

      www.krytykapolityczna.pl/Tomasz-Piatek/-Opowiem-wam-eurodowcip/menu-id-215.html
    • antyliberal22 Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 12:23
      "Jak? Na przykład poszerzając drogi krajowe w ramach istniejącego
      już pasa drogowego i przekształcając je w ten sposób w drogi
      ekspresowe."
      Kompletne bzdury. Tak się nie da. Przykład - DK 1 z Cieszyna do
      Bielska - wybudowano tu parę lat temu zupełnie nową drogę równoległą
      do dawnej DK1, dawna krajówka obecnie pełni rolę lokalnej i -
      również w związku z budową nowej - jest w ruinie.
      Gdyby dało się poszerzyć to co było to tak by się zapewne stało, ale
      choćby sam fakt, ze wzdłuż d. DK 1 wyrosło multum domów i
      przedsiębiorstw, które z tej drogi czerpały korzyści, brak
      możliwości stworzenia bezkolizyjnych wiaduktów, przecinanie torów
      kolejowych, multum zjazdów do poszczególnych wsi, domów,
      przedsiębiorstw itd. i jej archaizm pod każdym względem powodowało,
      ze tej drogi poszerzać się nie dało i nie miałoby to sensu.
      Myślę, ze inżynierowie wiedzą co robią.
      • anty_populista o, pan wieslaw bielawski 27.06.09, 13:53
        dobrze znany mieszkancom Gdanska z nieudolnej polityki zagospodarowania
        przestrzennego - m.in. prob zabudowy (zniszczenia) ogolnodostepnych lasow Pasa
        Nadmorskiego albo lansowania wysokosciowcow w dzielnicy przedwojennych will
        (Quatro Towers). Gdańszczanie Panu tego nie zapomna.

        Ps. a pomysly ktore Pan lansuje sa komiczne - ani to wykonalne ani zgodne z
        prawem UE z ktorej pochodzilyby srodki na wiekszosc Pana "usprawnien"
      • bratprezydenta Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 12:59
        Dobry pomysł.
        Teraz potężne lobby autostradowe rabuje nasz budżet, bo jak nazwać
        budowanie autostrad po 14-17 mln E/km, to najdroższe drogi w Europie
        www.bankier.pl/wiadomosc/Polskie-autostrady-najdrozsze-w-Europie-1248251.html
        pogonić koncesjonariuszy, to daje już oszczędności o 40%-50% ceny.
        Wolę przejechać bezpłatną trasą ekspresową na którą płacę kupując
        paliwo niż płatna autostradą na którą już zapłaciłem podatki to
        jeszcze każą płacic złodziejskie opłaty za przejazd







        --
        ******************************************************************
        NIE CIERPIĘ CIEPŁEJ WÓDKI I POPRAWNOŚCI POLITYCZNEJ
      • aston84 Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 13:00
        Pomysł tych ludzi ma sens, ale tylko w niektórych przypadkach np:
        Szczecin - Gdańsk-Białystok
        Szczecin-Poznań-Wrocław
        Białystok-Radom

        takie drogi to spokoje mogą być zwykłe ekspresowe, jednak resztą trzeba robić
        jako autostrady (ewentualnie w pewnych momentach mogą nie mieć statusu
        autostrady jak np A4 przed granicą z Niemcami)
        • swoboda_t Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 13:53
          A dlaczego muszą?? Muszą, bo muszą?? Dwujedniowa droga ekspresowa ma
          parametry odpowiednie do przyjęcie dużego i szybkiego ruchu.
          Autostrady to fetysz - od takiej ekspresówki różnią się głównie
          nieco szerszymi pasami ruchu, poboczami i nieco łagodniejszymi
          łukami. Z punktu widzenia przeciętnego kierowcy różnica niewielka.


          --
          "Silesia wakacyjną porą", czyli co Ty wiesz o "Śląsku" i "Zagłębiu" - 2000 zdjęć, które warto zobaczyć. Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)

          Tu też warto zajrzeć - Przewodnik Turystyczny po woj. śląskim
          I tu: Cyfrowy System Informacji Turystycznej Województwa Śląskiego
        • emikal10 Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 15:53
          Zgadzam sie z przedmowca, Polsce potrzebne sa zarowno autostrady jak i
          ekspresowki. 3 autostrady A1,A2 i A4 spokojnie wystarcza a reszta to moga byc
          ekspresowki.

          >ewentualnie w pewnych momentach mogą nie mieć statusu
          > autostrady jak np A4 przed granicą z Niemcami)

          A4 do granicy z Niemcami stoi juz gotowa i czeka na otwrcie,ktore ma nastapic
          jeszcze w te wakacje, a koledze chodzi chyba o droge krajowa nr 18 ktora laczy
          sie z A4 i prowadzi do granicy w Olszynie i rzeczywiscie nie ma statusu
          autostrady bo jest wyremontowany tylko pas w kierunku zachodnim.
          --
          Zdrowy rozsądek to rzecz, której każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie
          wie, że mu brakuje.
      • everettdasherbreed Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 28.06.09, 10:48
        Gadanie na temat poszerzania istniejących dróg jest nierealne. Wielu ludzi
        zainwestowało ogromne pieniądze w przydrożne warsztaty, stacje benzynowe,
        knajpy, zajazdy czy burdele. Ewentualne poszerzenie drogi (i zamiana jej na
        ekspresówkę czyli z zakazem zatrzymywania się byle gdzie) to strata
        zainwestowanych pieniędzy i zysków.
    • kruk51 Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 13:01
      Z wielką nie śmiałością ośmielam się wyrazić swoją opinie, że drogi
      szybkiego ruchu są jedynym rozwiązaniem na jakie nas stać i opowiadam
      się " za." Dla czego nie możemy mieć autostrad ? A no bo ! Mamy głupich
      polityków, nie odpowiedzialne rządy i bardzo a bardzo wielki Kościół.
      A to wszystko kosztuje. No cóż na Matce Boskiej nie wolno oszczędzać !
      • 1stanczyk Fakt, ze nie potrafimy za pieniadze UE budowac 28.06.09, 13:40
        nowych autostrad w naszym kraju powoduje ze decyzja Rosjan i Niemcow o budowie
        gazporurki na dnie Baltyku staje sie ze wszech miar uzasadniona.
        Gdyby chcieli ja budowac przez nasz kraj byloby podobnie ?
        Zamiast szukac przyczyn i dyscyplinarnie zwalniac kolejnych odpowiadzialnych za
        niekonczace sie "uzgodnienia" osmieszamy sie w Europie walczac z jak najbardziej
        sluszna w takich warunkach, z punktu widzenia neutralnie oceniajacej UE, decyzja
        o przebiegu gazorurki pod Baltykiem.
        Podobne, jak naszych wyborcow, lekcewazace w swoje wymowie traktowanie, przez
        naszych odmozdzonych pajacow politycznych, partnerow z UE, oparte na promowaniu
        podobnych wygodnych sprzecznosci osmiesza nas jedynie w Europie.
        Przez 20 lat nie potrafimy wytyczyc nowej trasy ze wschodu na zachod tak by
        budowac autostrade i mamy za zle Niemcom i Rosjanom ze prowadza gazorurke pod
        Baltykiem ?
        Panowie: to sa chyba jakies szczeniackie zarty !!!!

        Jak zbudować drogi w dwa lata?
    • pamejudd Uwaga cytat! 27.06.09, 13:12
      "Polacy chcą jeździć bezpiecznymi drogami, z prędkością minimum 100 km/h. Nie muszą to być autostrady"


      Polecam zaznajomić się ze efektami zderzenia z zającem/sarną przy prędkości powyżej 100 km.

      O skutkach nierozdzielania pasów ruchu aż szkoda wspominać.


      "Niepełnosprawni umysłowo, pełno(s)prawnymi ekspertami "Gazety"".





      --
      en.wikipedia.org/wiki/Web_brigades
      www.religiapokoju.blox.pl
      keje.ueuo.com/
      • bratprezydenta Re: Uwaga cytat! 27.06.09, 13:34
        A czy dużo takich wypadków było na ekspresowej drodze Warszawa -
        Katowice
        --
        ******************************************************************
        NIE CIERPIĘ CIEPŁEJ WÓDKI I POPRAWNOŚCI POLITYCZNEJ
      • swoboda_t Re: Uwaga cytat! 27.06.09, 13:57
        pamejudd napisał:
        <ciach>

        A co ma do tego sarna?? Na eksoresówce pcha się pod koła, a na
        autostradę nie wchodzi??

        A co mają do tego nierozdzielone pasy ruchu?? Mowa tu o drogacvh
        dwójezdniowych. Obwodnica Trójmiasta, Wschodnia Obwodnica GOP,
        ekspresówka Katowice-Sosnowiec, BB-Cieszyn - o takich drogach mowa.
        Kto jeździł ten wie, że są wystarczające do sprawnego
        przemieszczania się i autostrada nie zapewnia dużo więcej
        (autostrady sa dobre i potrzebne, jak chce się jeździć 160+).

        --
        "Silesia wakacyjną porą", czyli co Ty wiesz o "Śląsku" i "Zagłębiu" - 2000 zdjęć, które warto zobaczyć. Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)

        Tu też warto zajrzeć - Przewodnik Turystyczny po woj. śląskim
        I tu: Cyfrowy System Informacji Turystycznej Województwa Śląskiego
        • cree-is-me Re: Uwaga cytat! 27.06.09, 15:28
          Jechałeś kiedykolwiek autostradą? Może i tak, ale pewnie spałeś. Bo
          gdybyś nie spał, to pwenie zauważyłbyś, że wzdłuż drogi biegnie
          mocna i wysoka siatka, a zwierzęta mają przepusty i mostki do
          swobodnego przechodzenia z jednej strony na drugą. Widziałeś gdzieś
          takie zabezpieczenia na gierkówce? Że nie wspomnę o bezkolizyjnych
          WSZYSTKICH skrzyżowaniach, których droga ekspresowa nie zapewnia,
          tak samo jak nie zapewnia dwóch osobnych jezdni - odsyłam do
          definicji poszczególnych rodzajów dróg w GDDiA.
          Co do samego "pomysłu" p. Gwiazdowskiego: proponuję aby ograniczył
          się do sektora finansowego, bo na tym nieco się zna. Sprawy
          transportu drogowego niech zostawi fachowcom z tejże branży. Nawet
          gdybyśmy mieli budować te autostrady kilka lat dłużej, to i tak nam
          się to bardziej opłaci. Nie stać nas na tzw. "tanie rozwiązania", bo
          jak to się mówi - "tanie mięso psi jedzą".
          • deepshitdiver Re: Uwaga cytat! 27.06.09, 16:24
            Stan polskich dróg pokazuje, że w Polsce nie ma żadnych fachowców od transportu
            drogowego.


            --
            "A government which robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul"

            George Bernard Shaw
            • pamejudd Niestety... 27.06.09, 17:19
              Choć z radością przyznam, że A2 i A4 podróżuje mi się lepiej, niż większością niemieckich autostrad(!)



              --
              en.wikipedia.org/wiki/Web_brigades
              www.religiapokoju.blox.pl
              keje.ueuo.com/
          • 444a Re: Uwaga cytat! 27.06.09, 19:25
            Popieram.
            Owszem kilka ekspresówek przydałoby się zrobić, ale nie mogą zastąpić autostrad.

            Pasy muszą być rozdzielone, bo praktyka pokazuje, że inaczej są wypadki, w tym
            polskie szarżowanie.

            Polska musi mieć "szybkie łączniki" między największymi miastami, budowane na
            lata a nie na Euro 2012.

            • 1stanczyk "budowane na lata a nie na Euro 2012." 28.06.09, 17:34
              "budowane na lata a nie na Euro 2012."

              Euro 2012 zarowno w odniesieniu do autostrad jak i warszawskiego metra to jest
              "argument" zwyklych nie szanujacych siebie debili.

              Gotowi sa na kazda zalosna bylejakosc byle by tylko moc sie pokazac.

              Ten nasz prl-owski polinteligencki przerost formy nad trescia, ktory w
              spoleczenstwie przeksztalca sie w powszechne "zastaw sie a postaw sie" jest
              dziedzictwem powszechnej hipokryzji na ktorej pozniej budujemy nasze chciejstwo,
              nasze przerosniete aspiracje i ambicje.

              Trwalych dobrych autostrad i szybkiej budowy podobnej jak obecna (bo jest dobra)
              drugiej lini metra metra w Warszawie potrzebujemy przede wszystkim my sami.

              Potrzebujemy ale jak sie okazuje nasze rozpieszczone prl-owskimi przywilejami,
              podobnie zreszta jak nasze gornictwo czy przemysl stoczniowy, budownictwo nie
              potrafi albo zorganizowac tak duzych inwestycji albo nie chce ich budowac.

              Mimo, ze przez dwadziescia lat nie zrobiono w naszym kraju nic by chociaz
              przygotowac prawne podstawy prowadzenia takich, wynikajacych z naszych
              elementarnych potrzeb duzych inwestwycji, to ten fakt w niczym nie przeszkadza
              poniektorym by mijajace dwudziestolecie wspolnych rzadow postkomunistycznego
              szabrowniczego szamba z postsolidarnosciowymi kmiotami nazywac "sukcesem".

              Nasza codzienna rzeczywistosc jest na miare tych wlasnie naszych "sukcesow".

              Re: Uwaga cytat!
          • swoboda_t Re: Uwaga cytat! 27.06.09, 20:45
            cree-is-me napisał:

            > Jechałeś kiedykolwiek autostradą? Może i tak, ale pewnie spałeś

            Wyobraź sobie, że jechałem. Co więcej - dziesięciopasmowa autostrada
            to jedna z głównych dróg w moim mieście. I wyobraź sobie, że status
            autostrady nie gwarantuje, że będa siatki przeciw zwierzętom. Z
            drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie, by takie siatki zrobić
            wzdłuż drogi niebędącej autostradą. Dalej: gierkówka nie jest drogą
            ekspresową (a dokładniej jest nią tylko na odcinku Katowice-
            Sosnowiec) i tu się czai błąd w rozumowniu twoim i tobie podobnych.
            Mylicie gierkówkę z drogą ekspresową, a to dwie różne sprawy.
            Do "definicji" dróg nie musisz mnie odsyłać, bo nie raz przeglądałem
            je dośc szczegółowo i moja wiedza na ten temat jest obszerniejsza,
            niż przeciętnego obywatela-tłumoka, któremu gierkówka myli się z
            ekspresówką.

            Jak ktoś nie rozumie o co chodzi w pomyśle Centrum (nie oceniam go,
            a tłumaczę), to polecam przejażdżkę Obwodnicą Trójmiasta, Wschodnią
            Obwodnicą GOP, drogą S1 BB-Cieszyn, czy choćby DTŚ-ką, która nawet
            nie ma statusu ekspresowej (to zwykła droga wojewódzka), a zapewnia
            standard, o jakim większość kierowców w Polsce może póki co pomarzyć.

            --
            "Silesia wakacyjną porą", czyli co Ty wiesz o "Śląsku" i "Zagłębiu" - 2000 zdjęć, które warto zobaczyć. Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)

            Tu też warto zajrzeć - Przewodnik Turystyczny po woj. śląskim
            I tu: Cyfrowy System Informacji Turystycznej Województwa Śląskiego
            • cree-is-me A w którym miejscu nazwałem gierkówkę ekspresówką, 28.06.09, 10:50
              misiu-pysiu? Jeśli tak dokładnie przestudiowałeś normy GDDiA, to z
              pewnością wiesz, że NA PEWNO nie będzie przy nich zabezpieczeń
              przeciwko zwierzętom - wystarczy sobie przejechać właśnie przez już
              istniejące fragmenty ekspresówek w terenie niezabudowanym, tam
              zwierzę może bez problemu dostać się na jezdnię.
              Co do rozróżniania dróg ekspresowych: tylko tłumok może pomylić
              ekspresówkę ze zwykłą drogą, bowiem znak D-7 zwykle widać z baardzo
              daleka. To tak a propos kultury wypowiedzi, ćwikłowy ;P
              N.B. jazda w kółko po autostradzie może dawać dziwne omamy wzrokowe,
              czyżbyć pobłądził na M-25? ;))) Chwalenie się, gdzie kto i po czym
              jeździł to dziecinada, nie sądzisz? ;P
              • swoboda_t Re: A w którym miejscu nazwałem gierkówkę ekspres 28.06.09, 15:09
                Zestawiasz gierkówkę z autostradą w rozmowie o ekspresówki vs.
                autostrady, to co ma sobie rozmówca myśleć jak nie to, że mylisz
                zwykłą dwujezdniową drogę krajową z drogą ekspresową??

                Co do zabezpeiczeń - bywają wzdłuż dróg ekspresowych i jednoczesnie
                nie ma ich na wielu odcinkach autostrady. Siatki przeciw zwierzętrom
                to zatem żaden argument, bo nie mają związku ze statusem drogi.


                Dalej - skoro Ty i Tobie podobnbi nie mylicie gierkówki z drogą
                ekspresową, to po co się na nią powołujecie w dyskusji?? Podpowiem:
                z niewiedzy :D

                I na koniec - nie mieszkam w Londynie, a w jednym z miast leżących
                obecnie - tak się pechowo złożyło - na terenie Polski. Nawet w tym
                śmiesznym kraku są miejsca, gdzie infrastuktura drogowa trochę
                przypomina - również dzięki omawianym drogom ekspresowym - tą w
                rozwiniętych krajach. To żadne "chwalenie się" - pytałeś czy
                jechałem autostradą więc odpowiedziałem - niejedną i nie raz.

                I jeszcze raz dla jasności - w postulatach Centrum (nie oceniam ich
                zasadności, wykonalności i faktycznych kosztów, tłumaczę tylko
                kwestie techniczne, bo wielu nie ma pojęcia w czym rzecz) chodzi o
                budowę dwujezniowych, bezkolizyjnych dróg ekspresowych zamiast
                autostrad, które mają nieco lepsze parametry, ale są sporo droższe i
                z perspektywy przeciętnego użytkownika (a nie ściganta, dla którego
                140km/h to cholernie wolno) nie dają istotnej przewagi (wystarczy
                się karnąć S1 i zjechać w Mysłowicach na A4 by zrozumieć, w czym
                rzecz).


                --
                "Silesia wakacyjną porą", czyli co Ty wiesz o "Śląsku" i "Zagłębiu" - 2000 zdjęć, które warto zobaczyć. Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)

                Tu też warto zajrzeć - Przewodnik Turystyczny po woj. śląskim
                I tu: Cyfrowy System Informacji Turystycznej Województwa Śląskiego
          • antyliberal22 Re: Uwaga cytat! 27.06.09, 23:44
            cree-is-me napisał:

            > Jechałeś kiedykolwiek autostradą? Może i tak, ale pewnie spałeś.
            Bo
            > gdybyś nie spał, to pwenie zauważyłbyś, że wzdłuż drogi biegnie
            > mocna i wysoka siatka, a zwierzęta mają przepusty i mostki do
            > swobodnego przechodzenia z jednej strony na drugą.

            To trochę chybione porównanie - wzdłuż nowej, wspomnianej już przez
            mnie, DK1 na odcinku Cieszyn - Bielsko też jest taka siatka. Gorzej
            z przejściami dla zwierząt. Mogą, a nwet muszą korzystać z tych
            samych co ludzie, a droga biegnie obok rezerwatu i rozdziela też
            Beskidy od Pogórza Śląskiego...
            • swoboda_t Re: Uwaga cytat! 28.06.09, 15:11
              I właśnie o tym mówię - nic nie stoi na przeszkodzie, by dobra droga
              ekspresowa stanowiła znakomitą, pełnowartościową alternatywę drogiej
              autostrady. Wspomniana S1 BB-Cieszyn to bardzo przyjemna droga,
              jedzie się szybko, sprawnie i bezproblemowo. A tego oczekują
              kierowcy - jaki na wjeździe będzie stał znak ma trzeciorzędne
              zanczenie.



              --
              "Silesia wakacyjną porą", czyli co Ty wiesz o "Śląsku" i "Zagłębiu" - 2000 zdjęć, które warto zobaczyć. Zaprasza swoboda_t aka 1000city :)

              Tu też warto zajrzeć - Przewodnik Turystyczny po woj. śląskim
              I tu: Cyfrowy System Informacji Turystycznej Województwa Śląskiego
    • strzala.fpw Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 13:25
      Widać,że Centrum Adama Smitha & Gwiazdowski nie dostrzegają problemów jakie
      wiążą się z ich pomysłem: przy większości obecnych DK jest dość gęsta zabudowa
      (wywłaszczenia,protesty itd), i tak trzeba by było dobudować węzły i drogi
      zbiorcze,więc koszty byłyby o wiele wyższe niż się zakłada.Poza tym wiele dróg
      krajowych nie ma odpowiedniej podbudowy,więc wszystko trzeba by było na nowo
      zrywać i układać.Dlatego wolę żeby drogi budować w większości na "surowym
      korzeniu" bo w ogólnym rozrachunku wyjdzie na to samo, a przy budowie od
      podstaw można logicznie rozmieścić węzły,zostawić rezerwę pod 3ci pas,ominąć
      większe skupiska zabudowań.
      Może na terenowe Lamborghini Pana Gwiazdowskiego nie stać ale ze skórzanej
      tapicerki Mercedesa i tak się inaczej patrzy na Polskę i jej problemy-wszystko
      wydaje się takie łatwe i proste.
      --
      Mam inny widok na świat za oknem
        • dexterek011 Terenowe Lamborghini 28.06.09, 12:29
          > Ciekawe, czy Lamborghini W OGÓLE produkuje samochody terenowe.

          Produkuje. Jest to seria LM
          LM001 - www.lambo.com.pl/samochody/1980/lm_001/galeria.php
          LM002 - www.lambo.com.pl/samochody/1980/lm_002/galeria.php
          LM005 - www.carbodydesign.com/archive/2006/12/21-lamborghini-lm005-lagartijo/
        • defunt Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 28.06.09, 12:42
          Nie, Lamborghini W OGÓLE nie produkuje samochodów terenowych.
          Lamborghini je PRODUKOWAŁO do 1993r.

          Nasz ekspert ma po prostu oldtimera Lamborghini LM002.

          www.ssip.net/upload/lamborghini-lm002-front-1_149.jpg
          Sprzęgło to samo ekspercie od Lamborghini.
    • patryk_z_wawy Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 13:41
      Ja jednak jestem przeciw temu pomysłowi, na Euro nie zdazymy wybudowac tego
      czego chcielismy, trudno. ale jesli teraz zaczniem budowac ekspresowki, to
      minie jeszcze sporo czasu zanim doczekamy sie autostrad. Jezeli juz zaczelismy
      cos budowac i planowac to skonczmy to.
      • luzyna Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 17:31
        Jak najbardziej - skończyć to co się zaczęło! Zostały już
        poniesione znaczne nakłady na przygotowania tych inwestycji, pewnie
        już wykupiono grunty, załatwiono tyle procedur! Nie można tego
        marnować, to też są pieniądze. To wieczne kombinowanie świadczy o
        braku wiary i derminacji u naszych polityków. Jakby nie wierzyli,
        że stać nas także na budowę, a nie tylko na planowanie i
        projektowanie. I jeśli już ten etap się udał którejś grupie u
        władzy, trzeba dążyć do zmiany, żeby teraz inna grupa mogła sobie
        poplanować i poprojektować. Przy okazji też coś im skapnie, ich
        znajomi się wykażą i coś zarobią. Jakby myśl o tym, że budowę można
        doprowadzić do końca ich przerastała. Bo o co potem będzie toczyć
        się gra?
    • konsultant313 Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 13:53
      Idiotyczny artykuł i jeszcze głupsza opinia CAS.

      Mapka prosto z GDDKiA:

      www.gddkia.gov.pl/article/sprawdz_na_mapie_przygotowanie_drog_i_autostrad/index.php
      WIĘKSZOŚĆ dróg, jakie mają powstać w Polsce to będą ekspresówki.
      Autostrad będzie raptem 3, na najbardziej wymagających szlakach.

      Żenada.
    • j-50 W Polsce drogi idą jak krowa szczała 27.06.09, 14:32
      Gdyby nie Gierek, to byśmy do dzisiaj jeździli po kocich łbach. Ale
      nawet "gierkówka" dożywa już końca swych dni. Pamiętam stare,
      wiejskie smołówki na tłuczniu. Tam nawierzchnia dłużej wytrzymywała
      niż obecny pseudoasfalt.
      Przez wszystkie lata obowiązywała zasada robienia dróg byle jak.
      Przede wszystkim bez solidnej podbudowy w podłożu nawierzchni. Już
      po 1-2 lat nawierzchnia tam się rozlatywała. Żadna łatanina wtedy
      nic nie pomaga. Dlatego robienie tras szybkiego ruchu po
      istniejących trasach dróg krajowych i tak oznacza budowę drogi od
      nowa. Ten gościu z centrum Smith'a powinien być zatem odesłany do
      psychiatry. On nie widzi bowiem, że Polska została PO PROSTU
      SPOMROCZNIONA! Przez kogo? Przez partyjniaków wszelakiej maści.
      Władza jest u nas sposobem na nachapanie się przez zupełnych cieci.
      No i mamy potem różne begerowe lubiące owies, jebaqw z samejbrony,
      kościelne popłuczyny w moherach itd. A zaczęło się pięknie: skocznie
      i króliczo...
    • rwakulszowa Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 14:39
      Pan Gwiazdowski jest telewizyjną małpą która wypowiada sie na
      dowolny temat, chociaz nie zna sie na niczym. Propaguje tzw.
      zdroworozsadkowe rozwiazania, które są po prostu idiotyczne.
      Niestety pan Kublik jest czyms analogicznym, tyle że w GW.
      Ale Dyrekcja Dróg i Autostrad to najwiekszy zbiór kretynów w
      Polsce. Najlepszym dowodem jest plan budowy autostrady A1 na
      terenie "gierkówki" od Strykowa do Pyrzowic, zamiast budowy trasy
      równoleglej !. Tak sie buduje na całym świecie i nawet kiedyś w
      Polsce A4 od Katowic do Krakowa budowano przez Chrzanów, jako
      równoległą do dwupasmówki Katowice Olkusz Kraków !
    • samentu Ceebryt Gwiazdowski już kompletnie goni w piętke 27.06.09, 15:16
      1.nie da się poszerzać dróg specustawami, bo przy tych drogach posesje są, a
      na nich domy chronione przez Konstytucje RP
      ale jak rozumiem poszanowanie własności u pana Gwiazdowskiego dotyczy tylko i
      wyłączenie JEGO własności
      2. nie da sie budować bez opinii środowiskowych bo taka organizacja jak UE
      WYMAGA ich sporządzania, bo inaczej kasy nie przeleje nawet na bardzo piękne,
      malutkie i strasznie rozbiegane oczęta pana G.
      ps.
      wszystkie pomysły CAS to wypisz wymaluj program PiSu
      poszerzmy aktualne drogi - nazwijmy je autostradami i już....
      --
      Money making is a wonderful thing:)
      • jacekzwawy Re: Ceebryt Gwiazdowski już kompletnie goni w pię 27.06.09, 23:15
        Da się, da. Już teraz specustawa drogowa pozwala na wywłaszczenie. Wywłaszczany
        może odwoływać się wprawdzie do sądu, ale nie wstrzymuje to wywłaszczenia i to
        właśnie jest najważniejsze.

        Postępowanie w sądzie dotyczy już tylko kwoty odszkodowania za wywłaszczenie i
        może toczyć się latami bez wstrzymywania inwestycji. A Konstytucja RP dopuszcza
        expressis verbis wywłaszczenie ze względu na ważne cele społeczne (a takim celem
        jest bez wątpienia budowa drogi) za słusznym odszkodowaniem - i tu także
        spełnione są wymogi Konstytucji RP, bo w razie wątpliwości o wysokości
        odszkodowania orzeka niezawisły sąd.
    • ateus77 Śmieszne Centrum Smitha 27.06.09, 18:42
      Śmieszne Centrum Smitha sponsorowane przez wielki kapitał i
      promowane bez umiaru przez media przez cały okres transformacji.
      Niedawno zachwalali nam neoliberalne gospodarki państw nadbałtyckich
      z podatkiem liniowym itd. Jak dziś wygląda sytuacja w tych krajach,
      wiadomo, stoją na skraju bankructwa. Później genialny pomysł
      Smithowców, żeby zlikwidować ZUS i wydłużyć okres pracy do 70 lat.
      teraz biorą się za polskie drogi. Dajcie sobie spokój panowie
      Gwiazdowski, Winiecki & Co. NIe potzebujemy waszych poronionych
      pomysłów.
    • ksiadztezczlowiek Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 21:51
      Centrum im. Adama Smitha. Niech ze swoimi planami skrzaniaja do Anglii. I
      dadzo spokoj, bo my juz mamy osrodki dla umyslowo chorych zapelnione.
      Autostrady odlozyc na pozniej? W polsce ginie 10 razy wiecej ludzi
      statystycznie na milion mieszkancow jak w Niemczech. A przyczyna jest jedna.
      Brak autostrad. Jak droge sie poszerzy to pasow sie nie zlikwiduje po ktorych
      przechodza dzieci i rowerzystow bez swiatel w nocy tez nie. Jedynym
      rozwiazaniem jest przesuniecie ruchu samochodowego na bezpieczne i szybkie
      autostrady.
      • rikol Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 27.06.09, 22:44
        Przyczyna wypadkow jest pijanstwo i nadmierna predkosc. Zla droga wymusza
        powolna jazde i w ten sposob zapobiega wypadkom;) Zwroc uwage, jak jezdza
        kierowcy w Zachodniej Europie: powoli,przepuszczaja pieszych na przejsciu, nie
        ma mowy o jezdzie 100 km/h w miescie. W miescie jedzie sie 50 km/h - czy
        ktokolwiek w Polsce tak jezdzi? Nic dziwnego, ze trup sciele sie gesto.
        • jbl25 Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 28.06.09, 10:13
          Widzisz, bo w tej wspaniałej Zachodniej Europie, kierowcy, mając do dyspozycji
          autostrady, nie muszą się spieszyć. Bo nie tracą czas na przejazd 200 km 4 godziny.

          Wiesz jak jest weekend i nigdzie mi się nie spieszy, to faktycznie, jeżdżę
          powoli i grzecznie :). Ale jak jest środek tygodnia i potrzebuję się dostać do
          pracy na określoną godzinę, to niestety gdzie się da trzeba przycisnąć.
          • neuro99 Re: Jak zbudować drogi w dwa lata? 28.06.09, 13:21
            jbl25 napisał:

            > Widzisz, bo w tej wspaniałej Zachodniej Europie, kierowcy, mając do dyspozycji
            > autostrady, nie muszą się spieszyć. Bo nie tracą czas na przejazd 200 km 4 godz
            > iny.
            >
            > Wiesz jak jest weekend i nigdzie mi się nie spieszy, to faktycznie, jeżdżę
            > powoli i grzecznie :). Ale jak jest środek tygodnia i potrzebuję się dostać do
            > pracy na określoną godzinę, to niestety gdzie się da trzeba przycisnąć.

            Logicznym wyjściem wydaje się rozpoczęcie podróży odpowiednio wcześniej,żeby nie
            gnać na złamanie karku. Ale..każdą głupotę można jakoś uzasadnić.
    • karbonskiwidlak Idiotyczne Centrum Smitha... 27.06.09, 22:45
      Własnie teraz jest najlepszy czas na budowy autostrad, jeśli teraz gdy dostajemy
      MILIARDY z UE tych dróg nie zbudujemy to już nigdy Nas nie bedzie na nie stać...
      póki co są ogromne nie wykorzytane pieniądze z UE i mówienie że nas nie stać na
      Autostrady to bzdura totalna!! KTO W OGÓLE SPONSOROWAŁ TEN ARTYKUŁ???
      Poszerzanie istniejących dróg?? A kilometrowe korki - kiedy bedą zamknięte
      drogi? A bajka że przebudowa jest tańsza? dla kogo??? Trzeba frezować ogromne
      ilości betonu i asfaltu i wywozić koszty są równie duże CO TO ZA BZDURY ktoś
      pisze... Dobrze wszyscy wiemy że podbudowa na polskich drogach to jeden wielki
      syf... wiec pomysł na przebudowe i za dwa lata znowu koleiny?? No chory
      psychicznie facet pisał ten artykuł nie ma w nim ani jednego argumentu
      prawdziwego. Bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura... przebudowy - to drogi interes
      który napsuje nam krwi jak bedziemy stali w korkach... za 4 lata bedziemy znów
      poprawiali bo to co nie jest zrobione od podstaw to totalny syf szczególnie u
      nas. Polska nie potrzebuje autostrad??? HEHE. Wszyscy je mają - nawet
      białorusini. CO TO ZA BEŁKOT???

      JAk najszybciej budować autostrady i nawet nie chce słyszeć takich bzdur... mam
      nadzieję nasz premier również pomysł odrzuci... bo poszerzanie - ZŁYCH - KRĘTYCH
      - ZLE WYPROFILOWANYCH, ZLE PODBUDOWANYCH- BIEGNĄCYCH PRZEZ TERENY ZABUDOWANE
      dróg krajowych to posrrany pomysł do potęgi.
    • fryderykus chcemy dobrych dróg i autostrad 28.06.09, 10:04
      naród 40 mln w środku europy który musi sie przemieszczać drogami
      krajowymi? może zabraknąc pieniedzy na cokolwiek ale nie na
      drogi...albania w rejonie górzystym buduje 2 razy szybciej
      autostrady niż my...trzeba pamietać ze po wybudowaniu zmniejszy sie
      zurzycie paliwa o jakies 20%, łatwo policzyć straty dla panstwa w
      tym orlenu...moze o to chodzi?
    • everettdasherbreed Czy myć zęby górne czy dolne? 28.06.09, 10:33
      To takie samo pytanie: naprawiać drogi czy budować autostrady?

      W Polsce potrzebne są zarówno autostrady (każde miasto o ludności od 100
      tysięcy wzwyż, no, może z wyjątkiem Warszawy, powinno mieć dostęp do
      autostrady). Zaś drogi krajowe powinny być w całości dwupasmowe, z równoległą
      drogą lokalną dla pojazdów niesamochodowych (traktory, rowery, furmanki).
      Drogi wojewódzkie i gminne muszą być na bieżąco remontowane.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka