Dodaj do ulubionych

Szacowanie wartości przy realizacji projektów unij

16.02.09, 15:14
nych.

Co jest wartością zamówienia w przypadku zadań realizowanych w
ramach projektów unijnych?
Wartość całego projektu?
Wartość roczna projektu /przy projektach wieloletnich/?
Wartość poszczególnych zamówień w ramach jednego projektu,
posiadającyh rózne kody cpv?
Obserwuj wątek
    • kancelariazp.pl Re: Szacowanie wartości przy realizacji projektów 18.02.09, 23:40
      Wartością zamówienia, niezależnie od tego czy jest realizowane jako
      zadanie w ramach projektów unijnych, czy też nie, jest, zgodnie z
      art. 32 ust. 1 ustawy Pzp, całkowite szacunkowe wynagrodzenie
      wykonawcy bez podatku VAT ustalone przez zamawiającego z należytą
      starannością. Do ustalania wartości zamówienia mają ponadto
      zastosowanie wszystkie przepisy ustawy Pzp odnoszące się do tego
      zagadnienia, tj. art. 32-35 ustawy Pzp.

      Podstawowym zagadnieniem zatem będzie ustalenie, które zadania z
      danego projektu wchodzą w zakres jednego zamówienia. A w tej kwestii
      pomocne są dokumentu podstawowe dla projektu, takie jak np. fiszki
      projektowe. Zwykle nawet nie ma możliwości pogrupowania zadań
      wskazanych w projekcie w inny sposób niż w dokumentach dotyczących
      projektu.

      Natomiast nie ma konieczności sumowania kilku zamówień wskazanych do
      realizacji w ramach danego projektu, jeśli spełnione są wszystkie
      przesłanki z art. 32 ust. 2 ustawy Pzp.

      Pozdrawiamy
      Zespół Ekspertów
      Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.
      • selena22 Re: Szacowanie wartości przy realizacji projektów 27.02.09, 12:37
        kancelariazp.pl napisał:

        > Wartością zamówienia, niezależnie od tego czy jest realizowane
        jako
        > zadanie w ramach projektów unijnych, czy też nie, jest, zgodnie z
        > art. 32 ust. 1 ustawy Pzp, całkowite szacunkowe wynagrodzenie
        > wykonawcy bez podatku VAT ustalone przez zamawiającego z należytą
        > starannością. Do ustalania wartości zamówienia mają ponadto
        > zastosowanie wszystkie przepisy ustawy Pzp odnoszące się do tego
        > zagadnienia, tj. art. 32-35 ustawy Pzp.
        >
        > Podstawowym zagadnieniem zatem będzie ustalenie, które zadania z
        > danego projektu wchodzą w zakres jednego zamówienia. A w tej
        kwestii
        > pomocne są dokumentu podstawowe dla projektu, takie jak np. fiszki
        > projektowe. Zwykle nawet nie ma możliwości pogrupowania zadań
        > wskazanych w projekcie w inny sposób niż w dokumentach dotyczących
        > projektu.
        >
        > Natomiast nie ma konieczności sumowania kilku zamówień wskazanych
        do
        > realizacji w ramach danego projektu, jeśli spełnione są wszystkie
        > przesłanki z art. 32 ust. 2 ustawy Pzp.
        >
        > Pozdrawiamy
        > Zespół Ekspertów
        > Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.

        A co w przypadku, gdy podmiot realizuje kilka projektów unijnych?
        Czy każdy projekt mogę traktować oddzielnie (posiada przecież
        oddzielny budżet, harmonogram, grupę docelową). Czy należy złączyć
        budżety wszystkich projektów i w ten sposób szacować wartość
        zamówienia? Inaczej mówiąc: czy przy szacowaniu wartości zamówienia
        mam obowiązek łącznego traktowania zakupów w ramach kilku
        realizowanych projektów czy każdy projekt należy traktować jako
        osobne zdarzenie.

        pozdrawiam
        • kancelariazp.pl Re: Szacowanie wartości przy realizacji projektów 12.03.09, 10:55
          Szacowanie wartości zamówienia zawsze odbywa się w zakresie
          dotyczącym danego podmiotu, niezależnie od liczby realizowanych
          projektów - zgodnie z art. 32-35 Ustawy pzp. Ustawa pzp nie
          przewiduje możliwości podziału zamówienia, biorąc pod uwagę jedynie
          fakt, że zamówienie dotyczy innego projektu.

          Pozdrawiamy
          Zespół Ekspertów
          Kancelaria Zamówień Publicznych Sp. z o.o.
      • selena22 Re: Szacowanie wartości przy realizacji projektów 05.06.09, 09:41
        bardzo proszę o jeszcze jedną podpowiedź.
        Niech za przykład posłuży druk materiałów promocyjnych (ulotek,
        plakatów etc). Usługa taka jest wymagana przez kilka Projektów,
        które realizuje podmiot zobowiązany do stosowania p.z.p. Przy czym
        harmonogram jednego Projektu przewiduje druk w styczniu (budżet 30
        000) drugiego w październiku (budżet 20 000) a trzeciego w grudniu
        (budżet 40 000). O ile postępowanie dotyczące usługi na drukowanie
        na styczeń może zostać już wszczęte ponieważ znane są już parametry
        wymagane przez zamawiającego (opis przedmiotu zamówienia) o tyle
        parametry druku dla dwóch kolejnych projektów nie są jeszcze znane i
        tym samym nie mogę sprecyzować opisu przedmiotu zamówienia. W
        związku z taką sytuacją czy wartością zamówienia będzie 90 000, czy
        też będą to trzy odrębne zamówienia o wartościach 30 000, 20 000
        oraz 40 000. Ustawa mówi o zakazie dzielenia zamówienia na części, w
        sytuacji gdy zamówienie można przewidzieć i zamówienie może być
        zrealizowane przez jednego wykonawcę. Czy mogę udzielić zamówienia w
        częściach, z których każda część będzie miała odrębną SIWZ czy muszę
        objąć jednym zamówieniem? mam nadzieję że nie opisałam problemu zbyt
        chaotyczne ale jest to o tyle ważne o ile różne Projekty mają różne
        haromonogramy realizacji poszczególnych zamówień i różne potrzeby
        zakupowe, które z punktu widzenia podmiotu jako całości są trudne do
        pogodzenia.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka