banknordea
12.07.08, 22:46
Witam,
ninieszy tekst ku przestrodze dla wszystkich zastanawiających się nad wyborem
oferty Nordea Bank Polska S.A.
Od prawie miesiąca usiłuję spłacić swoje dwa kredyty hipoteczne w Nordea Bank
Polska S.A. - co jest bardzo trudne z uwagi na niekompetencję osób tam
zatrudnionych.
Nordea za nic ma składane dyspozycje - gdy złożyłem dyspozycję spłaty kwoty
137.480 PLN - mimo że taka kwota wpłacona została na rachunek spłaty kredytu
przed dniem, w którym miała nastąpić spłata, bank sobie pobrał kwotę o ponad
900 zł mniejszą. Do tej pory nie otrzymałem wyjaśnienia dlaczego zadysponował
nie swoimi pieniędzmi i nie tak, jakie było dane zlecenie.
Mało tego - Nordea nalicza odsetki od tych 900 zł mimo że powinna pomniejszyć
kapitał!!!
Pracownicy oddziału, który prowadzi ten kredyt nabierają wody w usta i nic nie
wiedzą, nie wyjaśniają - a ja czekam na rozpatrzenie moich trzech (!) reklamacji.
Na dodatek - nie zwrócili mi wszystkich dokumentów, jakie powinienem otrzymać
po spłacie kredytu - NIE WYDALI MI MOJEGO WEKSLA!! - czyli dalej sobie
przetrzymują dokument mogący być podstawą dochodzenia ode mnie jakichś kwot! I
nie wiem - być może mają tam taki bałagan że nie mogą go odnaleźć??? To byłby
skandal!!!
Kolejna rzecz - mimo że na rachunku kredytu znajduje się nadpłata - i mimo
obowiązku rozliczenia się z kredytu w ciągu 14 dni (a ten termin już minął!)
do tej pory nie mam przelanych pieniędzy na swoje konto (które wskazałem).
NORDEA to totalna kompromitacja - wszystko pięknie wygląda, gdy chcą złapać
"frajera" (bo tak traktują klienta) na którym będą zarabiać. Gdy tylko się
chce zakończyć współpracę - kłodami pod nogi rzucają!
Drugi mój kredyt - dałem cztery dyspozycje częściowej spłaty kredytu,
zakreśliłem daty i kwoty, w jakich miała nastąpić ta spłata. Pierwsza
dyspozycja została wykonana bez problemu - kolejne już nie!! I jak nietrudno
się domyślić - do tej pory czekam na wyjaśnienia, dlaczego Nordea nie
realizuje dyspozycji.
Podczas zawierania umowy - zadeklarowałem, by raty pobierane były z mojego
konta (prowadzonego w Nordea). Mimo jasno złożonych dyspozycji i upoważnień -
pierwsza rata nie została pobrana w terminie!!!! Z winy banku - co później
potwierdził pisemnie sam dyrektor oddziału. Niestety - odsetki karne potrafili
naliczyć, ale już ich oddać nie potrafią - czekam ponad dwa lata na tę kwotę!!
A jedna rzecz mnie po prostu zmroziła! Składając jedną z dyspozycji w oddziale
- Pracownik-Doradca Kredytowy - nawet nie zweryfikował mojej tożsamości, nie
poprosił o dowód osobisty... Jeśli tak Nordea dba o depozyty swoich klientów -
to ja współczuję tym, którzy mają swoje pieniądze w Banku Nordea. Ja im dziękuję!
Każdemu kto może, odradzam korzystanie z usług Nordea.