Dodaj do ulubionych

fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro...

21.09.07, 17:49
Witam!
czy tez macie przykre doświadczenia z obsługą użytkowników na Allegro?
Ja mam jak najgorsze... Czasami wydaje mi sie, ze nie pracują tam żywi ludzie,
tylko komputery, które wysyłają wszystkim użytkownikom te same odpowiedzi...
Najgorzej jest jak sie człowiek zostanie oszukany przez tzw. Super
Sprzedawce... Można zapomnieć o jakiejkolwiek reakcji Allegro na łamanie
regulaminu przez użytkownika przynoszącego im gigantyczne zyski z prowizji..
Co innego "zwykli" kupujący- im Allegro zawiesza konta z ogromnym zapałem i
zaangażowaniem...Podzielacie moje zdanie?
Zapraszam do dyskusji również pracowników Allegro, ciekawe co macie na swoje
usprawiedliwienie...
Ja sam doświadczyłem tego wielokrotnie, a szczególnie gdy zostałem oszukany
przez użytkownika -MARTEL- ZERO REAKCJI zespołu Allegro...Żałosne...
Obserwuj wątek
    • pacynka27 Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 22.09.07, 18:11
      Zgadzam się w 100%. Korespondowałam z pracownikami allegro dość długo. Za każdym
      razem dostawałam maila który nic nie wnosił, to było powtarzanie tego co
      napisano za pierwszym razem bez ŻADNEGO odniesienia się do moich odpowiedzi. Ci
      ludzie naprawdę sprawiają wrażenie maszyn- nie myślą, jedynie kopiują odpowiedzi
      z jakiejś swojej bazy danych!!!
    • aleksandra1977 Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 22.09.07, 20:29
      masz racje, tez tak uwazam.
      Rowniez na Cafe Allegro, gdy chcesz ostrzec innych o nieuczciwym Sprzedawcy,
      podajac jego nick, Twoja wiadomosc zostanie z pewnoscia skasowana z adnotacja o
      zlamianiu zasad i konkretnym linkiem do danego akapitu regulaminu.
      A jednoczesnie trabia o bezpieczenstwie transakcji i programie ochrony Kupujacych...
      • moje_alle Dobrze się czujesz? 23.09.07, 15:36
        A ustawę o ochronie danych osobowych przeczytaj, a dowiesz się dlaczego nie
        wolno podawać nicków oraz żadnych danych, a później sie wymądrzaj.
        • aleksandra1977 Re: Dobrze się czujesz? 24.09.07, 14:58
          czyli fora, na ktorych PODAJE SIE dane np. prawnikow, lekarzy.... zarowno tych
          dobrych, jak i zlych, powinny zostac zamkniete?
          Podawanie nicku nie jest rownoznaczne z ujawnieniem danych osobowych.
    • moje_alle Jestem na all ponda 4 lata ... 23.09.07, 15:40
      SSa dostałam 3 miesiąc później. Kontakt z obsługa mam rzeczowy i konkretny z
      małymi wyjątkami gdy admin został przyjęty do pracy z łapanki OHP chyba ...
      rozmowa merytoryczna nie mogła wtedy być prowadzona ;))) jako że ja o krowie a
      admin o rowie. Ale narzekać nie mogę. Regulamin i prawo znam na tyle dobrze że
      nie mam czasu na marnowanie go na wysyłanie @. Piszesz że zostałeś oszukany i
      all nic z tym nie zrobił. A czego oczekiwałeś???
      • maciejkurek Re: Jestem na all ponda 4 lata ... 25.09.07, 12:36
        moje_alle, pytasz czego oczekiwałem? Zapewniam Cię, ze gdybym ja postąpił tak z
        jakimś użytkownikiem, moje konto byłoby od razu zawieszone...A wiesz czemu- bo
        na moich aukcjach Allegro nie zarabia, wiec jest im wszytko jedno, czy mnie
        zawieszą czy nie, ale taki który sprzedaje na raz 500 przedmiotów, jest nie do
        ruszenia...(np. -Martel-), proszę zobaczyć komentarze!!!! A swoją sprawę
        zgłosiłem do
        Urzędu Skarbowego
    • kyrzan Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 23.09.07, 23:42
      maciejkurek napisał:

      > Ja sam doświadczyłem tego wielokrotnie, a szczególnie gdy zostałem oszukany
      > przez użytkownika -MARTEL- ZERO REAKCJI zespołu Allegro...Żałosne...

      ale w takiej sytuacji Ty musisz sie wykazać działaniem,
      zbierasz wszystkie informacje na temat aukcji, sprzedającego i idziesz na
      policje, zgłaszasz fakt popełnienia przestępstwa, dostajesz papierek na to (to
      ważne, dostać potwierdzenie).
      teraz na stronie allegro znajdujesz program ochrony kupujących, wypełniasz go i
      jeżeli masz rację to aLLEGRO zwraca Ci kase a ściga sprzedawcę.
      to jest jedyna droga walki z nieuczciwymi sprzedawcami i nie bójcie sie jej
      • raban1 Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 24.09.07, 18:52
        Co jednak zrobić w przypadku zawieszenia konta?
        Allegro podało jakiś tam punkt regulaminu na podstawie którego to
        zrobili.

        Dobrze jednak wiesz, że robiłeś wszystko z zasadami.
        Uczciwie, bez kombinacji.

        Jednak konto wisi.
        Zgłaszasz sprawę poprzez odpowiedni formularz.
        Dostajesz odpowiedź typu "My wiemy lepiej".
        No i na tym korespondencja się kończy.
        Kolejne skrzystanie z formularza, nie doczekuje się odpowiedzi.
        Allegro dało Ci już raz odpowiedź i tyle - dalsze zgłaszanie
        problemu przez formularz pozostaje bez odpowiedzi.

        Nawet nie napiszą, że już udzielili odpowiedzi, o propozycji na
        rozwiązanie problematycznego sporu nie wspominając.



    • maciej.sniezek Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 25.09.07, 19:43
      Witam,

      Po pierwsze, wykluczmy podstawowy powód wrażenia, że pracownicy
      Allegro to roboty. Rzeczywiście wszyscy piszący do Allegro poprzez
      Formularz Kontaktu dostają identyczną odpowiedź, zaczynającą się od
      słów: "Dziękujemy za kontakt z obsługą Użytkowników Allegro. Ta
      wiadomość jest generowana automatycznie (...)". Zdarza się, że
      niektórzy traktują tego maila jako jedyną odpowiedź od Serwisu,
      podczas gdy jest to tylko informacja, że mail do nas dotarł i że
      należy spodziewać się naszej reakcji w ciągu najbliższych godzin/dni.

      Kwestia "żywych ludzi". Zapewniam, że Allegro nie zatrudnia
      robotów:) Tym niemniej i żywi ludzie muszą czasem posłużyć się
      odpowiedzią szablonową. Gdy w ciągu dnia takie samo pytanie pada
      kilkadziesiąt razy, każdorazowe odpowiadanie "ręczne" byłoby
      nieuzasadnione - narażałoby innych Użytkowników na opóźnienia, a
      osobie pytającej nie dawałoby niczego więcej, niż szablon
      odpowiedzi. Warto jednak podkreślić, że taka sytuacja zdarza się
      wyłącznie w przypadku problemów trywialnych i powtarzalnych. Za
      każdym razem, gdy pytanie wymaga zindywidualizowanej odpowiedzi -
      taka też zostaje wysłana.

      Trzeba jednak pamiętać, że pracownicy Allegro to właśnie ludzie, a
      więc zdarzają się im pomyłki i wpadki, co - zważywszy na liczbę
      maili, które muszą codziennie obsłużyć - nie powinno dziwić. Zawsze
      w takim przypadku warto napisać ponownie i uświadomić takiej osobie,
      że jej odpowiedź jest nieadekwatna. Jeśli to prawda, z całą
      pewnością usłyszysz przeprosiny. W ostateczności możesz też poprosić
      o kontakt do przełożonego.

      Co do zarzutu, że Super Sprzedawcy są traktowani inaczej niż
      pozostali użytkownicy... Jest to chyba najstarszy mit, krążący wśród
      niektórych ludzi na temat Allegro. Tak jak zapewniałem już
      wielokrotnie, zapewniam jeszcze raz, że jeśli chodzi o
      przestrzeganie zasad, _wszyscy_ użytkownicy Allegro są traktowani
      jednakowo. Nie ma od tej reguły żadnych wyjątków. Jeśli zgłaszasz
      złamanie zasad przes Super Sprzedawcę i okazuje się, że nie poniósł
      on spodziewanych przez Ciebie konsekwencji - oznacza to, że albo
      jednak poniósł on konsekwencje (o których nie wiesz), albo też nikt
      nie poniósłby konsekwencji z tego powodu. Status Super Sprzedawcy
      nie ma tu nic do rzeczy.

      Dlaczego niektórzy odnoszą wrażenie, że Super Sprzedawcy są
      bezkarni, a pozostali użytkownicy cierpią katusze ze strony Allegro?
      Poza powodami psychologicznymi (lepiej pamięta się przypadki
      potwierdzające nasze podejrzenia niż pozostałe) istnieją też inne.
      Np. ten, że gdyby Super Sprzedawca łamał zasady - nie byłby Super
      Sprzedawcą. Ponadto status Super Sprzedawcy jest odbierany
      automatycznie w momencie blokady konta - dlatego nigdy nie
      widzieliście zablokowanego Super Sprzedawcy:)

      Mam nadzieję, że powyższy elaborat nie został napisany na próżno:)
      Naprawdę zależy nam, żebyście swoje oceny Allegro i jego pracowników
      kształtowali na podstawie rzetelnych danych z pierwszej ręki, a nie
      na podstawie mitów...

      Maciek Śnieżek
      Zespół Allegro
      • wielorak Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 27.09.07, 10:46

        cieszę się, że nie podał Pan znowu jakiejś formułki z regulaminu jednak prosze
        też spojrzeć na to od strony osób korzystających z allegro a nie pracujących
        tam. skoro ktoś ma problem to czemu mu nie pomóc tylko w ciągu 1 sek. użyć
        szablonu i tak cały dzień?
        należałoby trochę bardziej indywidualnie podejśc do allegrowiczów.
        w końcu to my za to płacimy!
        • maciej.sniezek Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 27.09.07, 14:13
          Oczywiście, że warto - a nawet trzeba - pomóc takiej osobie. Proszę
          jednak wziąć pod uwagę, że:

          1. Tak zwane szablony to nic innego jak zbiór najbardziej
          przydatnych informacji w danej sytuacji, zebranych w jednym miejscu.
          Autor tych tekstów to nie złośliwy chochlik, który pisze je
          wyłącznie w celu zdenerwowania Użytkowników. One naprawdę są
          bezustannie modyfikowane i udoskonalane - i w ogromnej większości
          przypadków udzielają celnej i wyczerpującej odpowiedzi na zadane
          pytanie: tak wyczerpującej, że nie ma potrzeby dopytywać. Powstały
          po to, aby ułatwiać pracę, a nie ją utrudniać: gdyby były nietrafne,
          generowałyby ponownie to sam pytanie, a poziom irytacji tylko by się
          zwiększał. Tak się nie dzieje - bo i nie o to przecież nam chodzi.

          2. Jak już mówiłem - gdyby pewna automatyzacja pracy nie miała
          miejsca, wygenerowanie średniej długości odpowiedzi zajmowałoby
          pracownikom kilkakrotnie więcej czasu. Co oznacza, że dana liczba
          pracowników obsłużyłaby kilkakrotnie mniej pytań, a więc odpowiedzi
          kilkakrotnie by się opóźniły. Dlatego automatyzacja przynosi korzyść
          wszystkim, również użytkownikom.

          3. Nie jest wcale tak, że wszystkie maile od Allegro są
          automatyczne. Wszystkie te maile, które wymagają zindywidualizowanej
          odpowiedzi (a jest ich bardzo dużo), taką odpowiedź zawsze
          otrzymują. A jeśli zdarzy się wpadka i do kogoś zostanie z winy
          pracownika wysłana odpowiedź (automatyczna czy nie), która nie
          spełnia oczekiwań - wystarczy napisać ponownie i poprosić o
          sprecyzowanie.
          • maciejkurek Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 29.09.07, 21:01
            Panie Macieju, zgadzam sie z przedmówcą, że skoro płacimy Allegro, mamy prawo
            oczekiwać indywidualnego podejścia do użytkowników...
            Skoro pisze Pan, ze maili codziennie przychodzi bardzo wiele, to może proszę
            przemyśleć zatrudnienie wiecej osób zajmujących sie obsługą użytkowników? Tak
            sie wszędzie chwalicie ze serwis Allegro sie rozrasta...tylko czemu nie
            przekłada sie to na miedzy innymi poziom obsługi uzytkownika?
            Zacząłem ten wątek, ponieważ ja sam mam jak najgorsze wspomnienia z kontaktami z
            Allegro, chciałem zobaczyc co na ten temat maja do powiedzenia inni uzytkownicy,
            i widze ze jest podobnie...
            Mam nadzieje, ze nie bedzie tak jak jest, i ze bedzie juz tylko lepiej...
            Pozdrawiam i dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi:-)
            Pozdrawiam!
            • maciej.sniezek Re: fatalny poziom obsługi uzytkownika w Allegro. 29.09.07, 22:54
              maciejkurek napisał:

              > Panie Macieju, zgadzam sie z przedmówcą, że skoro płacimy Allegro,
              > mamy prawo oczekiwać indywidualnego podejścia do użytkowników...
              > Skoro pisze Pan, ze maili codziennie przychodzi bardzo wiele, to
              > może proszę przemyśleć zatrudnienie wiecej osób zajmujących sie
              > obsługą użytkowników? Tak sie wszędzie chwalicie ze serwis Allegro
              > sie rozrasta...tylko czemu nie przekłada sie to na miedzy innymi
              > poziom obsługi uzytkownika?

              Allegro oczywiście rozrasta się - mniej więcej w podobnym tempie, co
              liczba użytkowników serwisu. Ale zwiększenie wydajności musiałoby
              się wiązać z _jeszcze_szybszym_ rozrastaniem, a to wiązałoby się ze
              zwiększeniem kosztów... Generalnie działalność Allegro to wieczne
              kompromisy: jest nim każde nowe rozwiązanie techniczne (zawsze
              znajdą się zarówno jego zwolennicy, jak i przeciwnicy), ale jest nim
              też (jak w każdej firmie) szybkość obsługi versus wysokość opłat i
              prowizji... Nawet w osiedlowym sklepie spożywczym zatrudnienie
              dodatkowej kasjerki (przy założeniu, że liczba klientów pozostaje
              taka sama) musiałoby wiązać się ze zwiększeniem cen...:)

              > Zacząłem ten wątek, ponieważ ja sam mam jak najgorsze wspomnienia
              > z kontaktami z Allegro, chciałem zobaczyc co na ten temat maja do
              > powiedzenia inni uzytkownicy, i widze ze jest podobnie...

              Mechanizm powstawania takiego nieprawdziwego wrażenia jest prosty -
              raczej nikt, kto został prawidłowo "obsłużony", nie przyjdzie tu i o
              tym nie opowie. Robią to tylko ludzie z jakichś przyczyn
              niezadowoleni. A przecież odpowiadamy na ogromną ilość maili
              dziennie... Jest duża szansa, że większość "milczących" to jednak
              ludzie zadowoleni z obsługi Allegro, a w każdym razie nią
              usatysfakcjonowani.

              > Pozdrawiam i dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi:-)

              Cieszę się, że mogłem pomóc:)

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka