zanaa 13.03.08, 15:59 jezeli sprzedawca wystawia 200 bluzek w 8 kolorach to na stanie musi miec 1600? Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
nicol-e Re: aukcja jeden przedmiot wiele kolorow 13.03.08, 17:10 zanaa napisała: > jezeli sprzedawca wystawia 200 bluzek w 8 kolorach to na stanie musi > miec 1600? Tak, sprzedający musi być w stanie zapewnić PEŁNĄ liczbę sztuk przedmiotu w danym kolorze - jesli zatem 200 kupujących wybrałoby przykładowo kolor czarny- Sprzedający musi miec 200 sztuk czarnych bluzek, a co za tym idzie po 200 szt. z każdego koloru = w tym przypadku łacznie 1600 szt. (jesli chce wystawić 8 kolorow na jednej aukcji wieloprzedmiotowej) Zachęcam też do lektury plików "Pomocy", gdzie jest to jasno wyjaśnione: "W aukcjach i ofertach Kup Teraz!, gdzie oferowana jest większa liczba przedmiotów niż 1 (tzw. wieloprzedmiotowych), Sprzedający może oferować wybór koloru/wzoru graficznego, pod warunkiem że pozostałe cechy produktów są identyczne. (...) Uwaga! Sprzedający musi być w stanie zapewnić pełną liczbę oferowanych przedmiotów w określonym kolorze/wzorze. Przykład: Sprzedajesz 10 przedmiotów w dwóch kolorach do wyboru - czerwonym i zielonym. 10 zwycięzców wybrało przedmiot w kolorze zielonym. Musisz być w stanie dostarczyć 10 przedmiotów w tym właśnie kolorze. Jeżeli Sprzedający nie jest w stanie zaoferować odpowiedniej ilości przedmiotów w danym kolorze, wówczas każdy kolor powinien znaleźć się w osobnej ofercie. Niedozwolone jest zamieszczanie w opisie informacji typu: "Brak koloru zielonego. Nadal dostępny niebieski". Sprzedający nie może też proponować licytującym kontaktu przed zakupem w celu zorientowania się w dostępnych kolorach/wzorach. Niedozwolone są wszelkie zapisy typu: "Licytuj teraz, nie zwlekaj, możliwość wyboru koloru tylko dla pierwszych trzech osób", "Ograniczona ilość przedmiotów w kolorze niebieskim, śpiesz się z zakupem", "Zapytaj o dostępność koloru czerwonego". źródło: www.allegro.pl/help_item.php?item=322 pozdrawiam - Niki Odpowiedz Link Zgłoś
zanaa Re: aukcja jeden przedmiot wiele kolorow 13.03.08, 17:34 dziekuje za szybka odpowoedz...w takim razie jest wiele aukcjo lamiacych regulamin, praktycznie co 2 aukcja z wieloma kolorami np bluzek ma adnotacje , ze brak jakiegos koloru Odpowiedz Link Zgłoś
nicol-e zgadza się.. 13.03.08, 18:53 jeśli Ci przeszkadzają- zgłaszaj do weryfikacji- to znikną (jesli admin zdąży dotrzeć do zgloszenia) Na stronie każdej trwającej aukcji w prawym, górnym rogu jest link: "Zgłoś naruszenie zasad" i po kliknięciu "Zgłoś naruszenie dotyczące opisu" i zakladka o niedozwolonym wyborze towaru z listy. pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
bianna Re: aukcja jeden przedmiot wiele kolorow 19.03.08, 12:58 Rozumiem więc, ze taki zapis w regulaminie sprzedawcy (cytuję dosłownie z aukcji): "Czsem trzeba poczekać dlużej ze względu na czas jaki jest mi potrzebny na sprowadzenie konkretnego koloru(trzeba doszyć).Oczywiście zostaniesz o tym poinformowana/y.Taka sytuacja jest bardzo rzadka!" jest niezgodny z regulaminem allegro? Właśnie mam taki przypadek ze sprzedawcą: zapłaciłam 11 marca, otrzymałam mail od niego 12 marca, ze ma wpłatę. Przesyłki do dziś brak, bo jak twierdzi sprzedawca - nie ma zamawianego przeze mnie koloru, upiera się, ze wysłał maila, oczywiście nic nie dostałam... I gdybym sama się nie upomniała to pewnie czekałabym w nieskończoność. Jeszcze sprzedający śmie twierdzić, ze on ma swój regulamin i mam się do niego stosować, licytując zaakceptowałam fakt, ze moze czegoś nie mieć. SS, ma w tym momencie 76 aukcji, a pewnie 0 towaru na stanie Odpowiedz Link Zgłoś
nicol-e Re: aukcja jeden przedmiot wiele kolorow 20.03.08, 14:02 bianna napisała: > Rozumiem więc, ze taki zapis w regulaminie sprzedawcy (cytuję dosłownie z aukcj > i): > > "Czsem trzeba poczekać dlużej ze względu na czas jaki jest mi potrzebny na spro > wadzenie konkretnego koloru(trzeba doszyć).Oczywiście zostaniesz o tym poinform > owana/y.Taka sytuacja jest bardzo rzadka!" > > jest niezgodny z regulaminem allegro? To nie do końca jest tak. Odpowiedni punkt Regulaminu mówi wprawdzie, że: "Zgłaszając towary lub usługi do aukcji Sprzedający potwierdza, iż jest uprawniony do przekazania tytułu własności do tych towarów lub usług każdemu, kto nabędzie je w ramach danej aukcji (pkt. 17.1), ale zapis nie oznacza, że Sprzedający ma go mieć fizycznie z momencie wystawiania aukcji u siebie - ma jednak posiadać towar po zakończeniu aukcji, w późniejszym czasie, w celu finalizacji transakcji. Część sprzedawców nie zawsze posiada wszystko na stanie w chwili trwania aukcji, ale najcześciej jest w stanie dostarczyć dany przedmiot w krótkim czasie po jej zakonczeniu (np z hurtowni)- nie ma problemów z finalizacją i takie sytuacje Allegro dopuszcza. Zatem jesli generalnie Sprzedający jest w stanie sfinalizować transakcję - jest ok. > Właśnie mam taki przypadek ze sprzedawcą: zapłaciłam 11 marca, otrzymałam mail > od niego 12 marca, ze ma wpłatę. Przesyłki do dziś brak, bo jak twierdzi sprzed > awca - nie ma zamawianego przeze mnie koloru, upiera się, ze wysłał maila, oczy > wiście nic nie dostałam... I gdybym sama się nie upomniała to pewnie czekałabym > w nieskończoność. Jeszcze sprzedający śmie twierdzić, ze on ma swój regulamin > i mam się do niego stosować, licytując zaakceptowałam fakt, ze moze czegoś nie > mieć. SS, ma w tym momencie 76 aukcji, a pewnie 0 towaru na stanie Jeśli finalizacja transakcji będzie się przedłużać - zawsze możesz zgłosić do serwisu problem ze Sprzedającym przez formularz kontaktowy: www.allegro.pl/contact/contact.php Jestem kupującym --> zapłaciłem, ale nie otrzymałem towaru lub: Inny problem ze Sprzedającym. Swoje odczucia na temat przebiegu calej transakcji, czasu dostawy towaru, kontaktu ze Sprzedającym możesz rownież wyrazić w stosownym komentarzu. pozdr- Niki Odpowiedz Link Zgłoś
moje_alle Prawda jest taka że ... 20.03.08, 16:59 sprzedający ma zgodnie z prawem 30 dni na wysłanie towaru. Fakt że robi to zazwyczaj szybciej, to tylko i wyłącznie kwestia jego dbałości o klienta. MA. Odpowiedz Link Zgłoś