Dodaj do ulubionych

jak to rozwiazac?

06.06.08, 11:49
Kupilam lozeczko od prywatnej osoby. W opisioe byl stan idealny poza malym
zadrapaniem,ktore zaakceptowalam,bo bylo w opisie przedmiotu. Po odbiorze i
gruntownym ogladaniu przedmiotu okazalo sie,ze barierka mocowana do
lozka(ikea)ma bardo poniszczone gumki do mocowania na lozeczku(w tym jedna
kompletnie zdarta). Pan najpierw wmawial,ze zostaly zniszczone podczas
transportu(od wewnatrz?),potem,ze moge je przeciez czyms pozalepiac i bedzie
ok. Dopatrzylam sie,ze na zdj widac w drugim planie to najbardziej zniszczone
mocowanie i przeslam zdj zrobione prze tego pana,zeby nie wmawial juz ze to my
uszkodzilismy mocowania. Chcialam zwrotu rownowartosci barierki,zebym mogla
kupic druga,na co pan odpowiedzial,ze on by drugiej nie kupil,tylko mial
ciagle stara. Nie wiem co pan by zrobil,wiem,ze ja kupilam lozko w bdb
stanie,co okazalo sie nieparawda. Opis stan idealny jest mocno wg mnie
zobowiazujace. Od tamtego czasu cisza. Nie wiem,czy wystawic negatywa(przed
trasakcja kontakt byl bardzo mily), czy probowac jeszcze jakos to zalatwic.
Czy to ze chce rownowartosc nowej barierki jest zbyt duzym wymaganiem? Poradzcie
Obserwuj wątek
    • martuha2 Re: jak to rozwiazac? 06.06.08, 13:52
      jak Pani zrobiła zdjęcia to niech Pani je tutaj wklei, chętnie
      zobaczę stan faktyczny
      • annulak Re: jak to rozwiazac? 06.06.08, 18:00
        images29.fotosik.pl/212/35f1c1d727cabc70.jpg
        images33.fotosik.pl/251/4129128f4a28431d.jpg
        images29.fotosik.pl/212/bb52ba632c0b86a5.jpg
        To sa zdj zrobione przeze mnie z bliska.Na aukcji zdj sa tak zrobione,ze tego
        nie widac poza jednym(tym glownym w powiekszeniu),na ktorym dopatrzylam sie ,ze
        widac ta najgorsze mocowanie,gumka odstaje od metalowego mocowania, ktore bedzie
        rysowac lozko(to mocowanie w drugim planie-bardziej z tylu).
        Czy to ze wymagam zwrot w koszcie nowej barierki jest nazbyt wymagajacy?
        Oddac lozko na czyj koszt?

        www.allegro.pl/item341031883_lozeczko_ikea_bcm.html
        • martuha2 Re: jak to rozwiazac? 06.06.08, 20:33
          Ja napisałabym do sprzedającej że odsyłam łóżko ponieważ nie jest
          zgodne z opisem aukcji, nie wspomniała o innych wadach oprócz tych 3
          zarysowań od wewnątrz, stan idealny miał być w końcu prawda?

          Kobieta niech nie udaje głupiej, wiedziała na pewno co sprzedaje i w
          jakim stanie, powinna Ci oddac całą kasę, i za obie wysyłki i za
          towar. Opis był wprowadzający w błąd.

          Jak nie przyjmie reklamacji i nie odda kasy to zostaje tylko policja
          lub droga sądowa, to znaczy najpierw trzeba ją postraszyć policją,
          że dajesz jej 7 dni na oddanie kasy a jak nie to zgłaszasz tam gdzie
          trzeba.
          • annulak Re: jak to rozwiazac? 06.06.08, 20:38
            No z cala pewnoscia pieniedzy za lozko i za koszta transportu nie dostane
            pieniedzy. Pan wspomnial,ze lozko(teoretycznie) moge oddac,ale koszta
            tranportu(niemale)to moja sprawa. Pisze do goscia po raz ostatni i mysle co z
            tym robic dalej,bo stan barierki jak widac na zdj daleki jest od stanu idealnego.
            • martuha2 Re: jak to rozwiazac? 06.06.08, 20:52
              Z tego co się orientuję powinien oddać całość, wejdź na Allegro,
              zaloguj się, a później WEJDŹ na na Cafe--> Cafe Pomoc (i napisz
              wątek ten sam co tutaj, fajna__ i inni ci poradzą lepiej niż ja
              tutaj:) )
    • aleksandra1977 Re: jak to rozwiazac? 06.06.08, 15:36
      masz watpliwosci, czy wystawic negatywny komentarz? Ja nie mam
      zadnych. Opis sprzedawanego przedmiotu nie zgadzal sie z
      przedmiotem, ktory otrzymalas. Zakup nie spelnia Twoich oczekiwan. W
      kazdym ze sklepow mialabys prawo zwrotu towaru. Tu, jak sie
      domyslam, Sprzedawca sie na to nie zgodzi. Masz jeszcze watpliwosci,
      jaka wystawic mu opinie?
    • martuha2 Re: jak to rozwiazac? 06.06.08, 21:10
      właśnie znalazłam cos:
      -łóżko miało być w stanie idealnym a nie jest (poza 3 zadrapaniami
      przedstawionymi w opisie) więc towar jest niezgodny z umową w
      rozumieniu art 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
      konsumenckiej, tj. nie jest zgodny z opisem przedstawionym przez
      sprzedawcę- jeżeli niemożliwe jest uzyskanie towaru
      pełnowartościowego, to jeżeli niezgodność jest istotna to
      odstąpienie jest możliwe.
      Możliwe jest też stosowne obniżenie ceny.
      • martuha2 i jeszcze to: 06.06.08, 21:16
        - uprawnienia konsumenta wyglądają tak, że jeżeli stwierdza on
        niezgodność
        towaru z umową, to może domagać się w pierwszej kolejności
        doprowadzenia tego
        towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo
        wymianę na
        nowy (sprzedawca jest związany żądaniem konsumenta w tej kwestii);
        - odstąpienie od umowy jest uprawnione jeżeli oprócz niezgodności
        pojawi się
        dodatkowa okoliczność taka jak: niemożliwość naprawy/wymiany, znaczne
        niedogodności na jakie narażać by miała taka naprawa/wymiana, albo
        niemożliwość
        załatwienia naprawy/wymiany w czasie odpowiednim do rodzaju towaru i
        celu, w
        jakim został nabyty. Do tego niezgodność musi być istotna.
        - złożenie od razu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, bez
        wystąpienia
        dodatkowych okoliczności, może okazać się przedwczesne i, jako
        takie, nie
        znaleźć uznania w sądzie;

        - oczywiście naprawy nienależytej (niefachowej, niedbałej,
        nieskutecznej)
        przyjmować nie trzeba i można ją potraktować jako przesłankę, która
        uzasadnia
        odstąpienie od umowy (jeżeli niezgodność jest istotna);
        - można też domagać się poprawienia nienależytej naprawy albo
        domagać się wymiany;
        • annulak Re: i jeszcze to: 06.06.08, 21:56
          dziekuje,przesle to temu panu. Dzwonilam od razu wtedy do ikei,zeby zakupic same
          gumki,niestety musze zakupic cala barierke(koszt 40zl) i o taka sume prosilam o
          zwrot.
      • nicol-e wszystko pięknie (prawie) bo.... 07.06.08, 08:31
        ..."Kupilam lozeczko od prywatnej osoby."- w relacji zakupu od
        prywatnej osoby przez osobe prywatną nie obowiązuje ustawa
        konsumencka (ta dotyczy reklacji firma-osoba prywatna), tylko
        obowiązuje Kodeks Cywilny (rękojmia, czyli: KSIĘGA TRZECIA -
        Zobowiązania Tytuł XI Sprzedaż Dział II - Rękojmia za wady).

        Tutaj uszkodzenia tego mocowanie barierki na pewno nie wskazują na
        stan idealny i jesli nie bylo o tym w opisie przedmiotu- Sprzedający
        zapewne celowo zataił te wady, Dla mnie łożeczko jest ewidentnie
        niezgodne z opisem. Daleko mu do idealności.

        Reklamację sprzedający ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć, gdyby nie
        chciał jej rozpatrzyc/ odmówił przyjęcia towaru do reklamacji-
        wówczas pozostaje droga sądowa i negatyw.
        Z narzędzi dostępnych w Allegro pozostaje Centrum Sporow, czy
        zgłoszenie problemu ze Sprzedającym przez formularz kontaktowy.
        Oczywiście wystawilabym stosowny komentarz, ale najpierw
        pertraktowalabym albo o zwrot pieniedzy na samą barierkę, albo o
        przyjęcie towaru do reklamacji i zwrot wszystkich poniesionych
        kosztów (koszt wylicytowanego towaru +2 x koszt przesyłki)

        pozdr- fajna ;)
        • annulak fajna:) 07.06.08, 20:05
          Zgosilam po raz enty sprawe,tym razem oficjalna droga- poprzez Centrum sporow.
          Zobaczymy. Bo wczesniej,zanim dopatrzylam sie ,ze na ich zdj jest to widac,to
          pan mial wiele do powiedzenia z zona wtorujaca w tle. Po tym ewidentnym
          argumencie w postaci jego zdj zamilkl.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka