Dodaj do ulubionych

kto odpowiada za zaginiona przesylke

18.07.08, 11:44
kupujacy czy sprzedawca?
Obserwuj wątek
    • mal134 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 12:04
      sprzedawca
    • dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 13:41
      kupujący??? no nie żartuj
      za zaginioną przesyłkę odpowiada poczta i tam sprzedawca składa reklamację,
      oczywiście musi dysponować dowodem nadania
      • anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 13:57
        Zle napisalam. Chodzilo mi o to kto powinien zglosic zaginiecie
        przesylki. Kupilam pewna rzecz, dosc droga jak dla mnie. Poprosilam
        zeby sprzedawca ubezpieczyl paczke na sume jaka zaplacilam za
        przedmiot (kilkaset zl) plus do tego priorytet. Wyglada na to, ze
        przesylka zaginela, powinnam ja otrzymac juz kilka ladnych dni temu.
        Napisalam do sprzedawcy, ze zaczynam sie martwic a on mi na to, ze
        poda numer przesylki. I co mi z tego?? Nie wiem co robic, pierwszy
        raz jestem w takiej sytuacji...
        • anmaja76 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 14:53
          To sprzedawca sklada reklamacje w miejscu nadania. Poczta przyjmuje reklamacje
          po 2 tyg od daty wysylki, trzeba dolaczyc oczywiscie dowod nadania, to jest w
          gestii Sprzedawcy.
          • anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 15:40
            Dziekuje za pomoc :)
            • kama_msz anik 18.07.08, 23:05
              sprzedajacy podaje ci nr, zebys mogla pojsc na poczte i dowiedziec sie, czy taka
              przesylka w ogole na poczcie byla/jest.
              niestety ostatnio czesto zdarza sie, ze listonosz "zapomina" zostawic awizo, a
              jak idziesz na poczte, to okazuje sie, ze przesylka lezy i czeka.
              poza tym niestety rzadko kiedy zdarza sie, ze priorytet idzie faktycznie jeden
              dzien -ja kiedys czekalam 10 dni, wiec spokojnie:)
              • anik_a Re: anik 19.07.08, 14:27
                "sprzedajacy podaje ci nr, zebys mogla pojsc na poczte i dowiedziec
                sie, czy taka
                przesylka w ogole na poczcie byla/jest."

                Sam numerek wystarczy, czy potrzebny jest swistek z poczty?




                "niestety ostatnio czesto zdarza sie, ze listonosz "zapomina"
                zostawic awizo, a
                jak idziesz na poczte, to okazuje sie, ze przesylka lezy i czeka."

                Taka opcja odpada, caly czas ktos byl w domku, wiec przesylka nie
                mogla zostac nieodebrana.




                "poza tym niestety rzadko kiedy zdarza sie, ze priorytet idzie
                faktycznie jeden
                dzien -ja kiedys czekalam 10 dni, wiec spokojnie:)"

                Troche mnie uspokoilas :) moze faktycznie jeszcze dojdzie, chociaz
                nie wiem, ale wydaje mi sie, ze jednak zaginela.
                • kama_msz Re: anik 19.07.08, 18:03
                  wystarczy ci sam numerek.


                  "niestety ostatnio czesto zdarza sie, ze listonosz "zapomina"
                  zostawic awizo, a
                  jak idziesz na poczte, to okazuje sie, ze przesylka lezy i czeka."

                  Taka opcja odpada, caly czas ktos byl w domku, wiec przesylka nie
                  mogla zostac nieodebrana.

                  wiesz ile razy mi sie zdarzylo, ze bylam w domu, a w skrzynce i tak bylo awizo??
                  z nasza poczta na prawde rozne historie sa mozliwe:/
                  dla tego radzilabym ci jednak sie przejsc na poczte z tym numerem przesylki i
                  mimo wszystko zapytac.
        • pierwsze_all Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 12:11
          > Poprosilam
          > zeby sprzedawca ubezpieczyl paczke na sume jaka zaplacilam za
          > przedmiot (kilkaset zl) plus do tego priorytet. Wyglada na to, ze
          > przesylka zaginela, powinnam ja otrzymac juz kilka ladnych dni
          temu.

          Jeżeli ubezpieczył paczkę, to nie masz się czego obawiać. Paczkonosz
          osobiście odpowiada za taką przesyłkę i może nawet z tej
          nadgorliwości nie zabrał jej ze sobą i leży na Twojej poczcie. Znasz
          numer nadania to pytaj u siebie, ale prawdą jest że nawet priorytety
          idą dwa tygodnie. Dopiero po 14 dniach roboczych od nadania
          sprzedawca może składać reklamację na poczcie i jeżeli poczta
          przyzna sie do zgubienia przesyłki, on dostanie odszkodowanie i
          Tobie zwróci wszystkie pieniądze. Niestety cała operacja może trwać
          miesiąc albo i dłużej.
          • dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 14:33
            Myślę, że żeby sprawdzić czy paczka jest na poczcie to wystarczy spytać i dać
            swój dowód. Przynajmniej u mnie wystarczy.
            a priorytet to niestety często fikcja :/
            prawdą jest też, że często listonosz wrzuca awizo nawet nie sprawdzając czy ktoś
            jest w domu - u mnie to akurat są listy, bo paczki wozi kto inny. Któregoś razu
            w jednym tygodniu listonosz 3 razy wrzucił mi awizo na list polecony (taki
            zwykły mały, nie żaden tam list-paczka), wkurzyłam się wtedy %#@$#^&! W końcu to
            jest listonosz, a nie doręczyciel awizo!

            • anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 16:54
              Witam po przerwie :)
              Przede wszystkim dziekuje wszystkim za pomoc. Paczka dotarla cala
              i "zdrowa" Sprzedawca nie uprzedzil mnie, ze przedmiot wysyla zza
              granicy dlatego tyle to trwalo. Na tym, niestety, nie koniec
              problemow a wrecz przeciwnie - poczatek.
              Opis nie zgadza sie z tym co dostalam, widoczne uszkodzenie na
              zewnatrz, technicznie tez idealem to nie jest. Kiedy wyslalam maila
              do pana x, stwierdzil, ze to niemozliwe. Zrobilam dokladne zdjecia
              wyslalam i nic, cisza. Znalazlam nastepne uszkodzenie, rowniez
              sfotografowalam i wyslalam. Dalej brak odpowiedzi.
              Co moge z tym zrobic? Wystawic negatywa? Dostane to samo w odwecie,
              a nie zasluzylam. Pieniadze wplacilam natychmiast po zakonczeniu
              aukcji, paczke odebralam. Z mojej strony wszystko jest ok. Pan x ma
              10 razy tyle komentarzy co ja, nie zaszkodzi mu jeden negatyw - mi
              owszem. Napisac do allegro opisujac cala sytuacje? Moge im tez podac
              link do aukcji albo screeny (zabezpieczylam sie na wszelki wypadek).
              Co sadzicie?
              • dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 21:04
                zgłoś do allegro
                www.allegro.pl/contact/contact2.php?category=24&selects_array_0=19&selects_array_1=24
                rozpocznij spór
                www.allegro.pl/my_allegro.php?page=auctions&type=debate
              • anmaja76 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 24.07.08, 08:35
                Oczywiscie ze wystawic negatywa jesli facet nie poczuwa sie do odpowiedzialnosci
                i brak z jego strony checi by to wyjasnic. A ze dostaniesz negatywa....cos wiele
                razy bylo tu o tym. KAzdy sie martwi o siebie a nie mysli o tym ze nieuczciwy
                sprzedawca naciagnie ejszcze pare osob. Uwierz mi jesli napiszesz sensowana i
                kulturalna odpowiedz do komantarza to nikt na tego negatywa nei zwroci uwagi.
                • dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 24.07.08, 12:42
                  tylko że od tego negatywa towar się nie naprawi ani nie zwróci
                  oczywiście negatywa trzeba wystawić, ale na koniec, a wcześniej skontaktować się
                  z allegro i spróbować uratować utopione pieniądze
                  spróbuj się skontaktować z innymi osobami, które zakupiły ten produkt - na tej
                  akcji lub wcześniejszych - może mają ten sam problem

                • anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 24.07.08, 12:54
                  Zglosiam sprawe do allegro i rozpoczelam spor (nawet nie wiedzialam,
                  ze jest cos takiego, dziekuje za informacje). Pozostaje mi czekac na
                  odpowiedz.
                  Wstrzyam sie z wystawieniem komentarza, zobacze co zdecyduje
                  allegro. Mam same dobre opinie, ciezko na nie pracowalam. wiec nie
                  dziw sie, ze nie chce dostac negatywa.
                  Mam pytanie do osob w podobnej sytuacji co ja, jaka moze byc
                  odpowiedz od allergo? Obawiam sie, ze Pan x moze cos nawkrecac i to
                  ja zostane winna.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka