anik_a 18.07.08, 11:44 kupujacy czy sprzedawca? Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 13:41 kupujący??? no nie żartuj za zaginioną przesyłkę odpowiada poczta i tam sprzedawca składa reklamację, oczywiście musi dysponować dowodem nadania Odpowiedz Link Zgłoś
anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 13:57 Zle napisalam. Chodzilo mi o to kto powinien zglosic zaginiecie przesylki. Kupilam pewna rzecz, dosc droga jak dla mnie. Poprosilam zeby sprzedawca ubezpieczyl paczke na sume jaka zaplacilam za przedmiot (kilkaset zl) plus do tego priorytet. Wyglada na to, ze przesylka zaginela, powinnam ja otrzymac juz kilka ladnych dni temu. Napisalam do sprzedawcy, ze zaczynam sie martwic a on mi na to, ze poda numer przesylki. I co mi z tego?? Nie wiem co robic, pierwszy raz jestem w takiej sytuacji... Odpowiedz Link Zgłoś
anmaja76 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 14:53 To sprzedawca sklada reklamacje w miejscu nadania. Poczta przyjmuje reklamacje po 2 tyg od daty wysylki, trzeba dolaczyc oczywiscie dowod nadania, to jest w gestii Sprzedawcy. Odpowiedz Link Zgłoś
anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 18.07.08, 15:40 Dziekuje za pomoc :) Odpowiedz Link Zgłoś
kama_msz anik 18.07.08, 23:05 sprzedajacy podaje ci nr, zebys mogla pojsc na poczte i dowiedziec sie, czy taka przesylka w ogole na poczcie byla/jest. niestety ostatnio czesto zdarza sie, ze listonosz "zapomina" zostawic awizo, a jak idziesz na poczte, to okazuje sie, ze przesylka lezy i czeka. poza tym niestety rzadko kiedy zdarza sie, ze priorytet idzie faktycznie jeden dzien -ja kiedys czekalam 10 dni, wiec spokojnie:) Odpowiedz Link Zgłoś
anik_a Re: anik 19.07.08, 14:27 "sprzedajacy podaje ci nr, zebys mogla pojsc na poczte i dowiedziec sie, czy taka przesylka w ogole na poczcie byla/jest." Sam numerek wystarczy, czy potrzebny jest swistek z poczty? "niestety ostatnio czesto zdarza sie, ze listonosz "zapomina" zostawic awizo, a jak idziesz na poczte, to okazuje sie, ze przesylka lezy i czeka." Taka opcja odpada, caly czas ktos byl w domku, wiec przesylka nie mogla zostac nieodebrana. "poza tym niestety rzadko kiedy zdarza sie, ze priorytet idzie faktycznie jeden dzien -ja kiedys czekalam 10 dni, wiec spokojnie:)" Troche mnie uspokoilas :) moze faktycznie jeszcze dojdzie, chociaz nie wiem, ale wydaje mi sie, ze jednak zaginela. Odpowiedz Link Zgłoś
kama_msz Re: anik 19.07.08, 18:03 wystarczy ci sam numerek. "niestety ostatnio czesto zdarza sie, ze listonosz "zapomina" zostawic awizo, a jak idziesz na poczte, to okazuje sie, ze przesylka lezy i czeka." Taka opcja odpada, caly czas ktos byl w domku, wiec przesylka nie mogla zostac nieodebrana. wiesz ile razy mi sie zdarzylo, ze bylam w domu, a w skrzynce i tak bylo awizo?? z nasza poczta na prawde rozne historie sa mozliwe:/ dla tego radzilabym ci jednak sie przejsc na poczte z tym numerem przesylki i mimo wszystko zapytac. Odpowiedz Link Zgłoś
pierwsze_all Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 12:11 > Poprosilam > zeby sprzedawca ubezpieczyl paczke na sume jaka zaplacilam za > przedmiot (kilkaset zl) plus do tego priorytet. Wyglada na to, ze > przesylka zaginela, powinnam ja otrzymac juz kilka ladnych dni temu. Jeżeli ubezpieczył paczkę, to nie masz się czego obawiać. Paczkonosz osobiście odpowiada za taką przesyłkę i może nawet z tej nadgorliwości nie zabrał jej ze sobą i leży na Twojej poczcie. Znasz numer nadania to pytaj u siebie, ale prawdą jest że nawet priorytety idą dwa tygodnie. Dopiero po 14 dniach roboczych od nadania sprzedawca może składać reklamację na poczcie i jeżeli poczta przyzna sie do zgubienia przesyłki, on dostanie odszkodowanie i Tobie zwróci wszystkie pieniądze. Niestety cała operacja może trwać miesiąc albo i dłużej. Odpowiedz Link Zgłoś
dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 14:33 Myślę, że żeby sprawdzić czy paczka jest na poczcie to wystarczy spytać i dać swój dowód. Przynajmniej u mnie wystarczy. a priorytet to niestety często fikcja :/ prawdą jest też, że często listonosz wrzuca awizo nawet nie sprawdzając czy ktoś jest w domu - u mnie to akurat są listy, bo paczki wozi kto inny. Któregoś razu w jednym tygodniu listonosz 3 razy wrzucił mi awizo na list polecony (taki zwykły mały, nie żaden tam list-paczka), wkurzyłam się wtedy %#@$#^&! W końcu to jest listonosz, a nie doręczyciel awizo! Odpowiedz Link Zgłoś
anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 16:54 Witam po przerwie :) Przede wszystkim dziekuje wszystkim za pomoc. Paczka dotarla cala i "zdrowa" Sprzedawca nie uprzedzil mnie, ze przedmiot wysyla zza granicy dlatego tyle to trwalo. Na tym, niestety, nie koniec problemow a wrecz przeciwnie - poczatek. Opis nie zgadza sie z tym co dostalam, widoczne uszkodzenie na zewnatrz, technicznie tez idealem to nie jest. Kiedy wyslalam maila do pana x, stwierdzil, ze to niemozliwe. Zrobilam dokladne zdjecia wyslalam i nic, cisza. Znalazlam nastepne uszkodzenie, rowniez sfotografowalam i wyslalam. Dalej brak odpowiedzi. Co moge z tym zrobic? Wystawic negatywa? Dostane to samo w odwecie, a nie zasluzylam. Pieniadze wplacilam natychmiast po zakonczeniu aukcji, paczke odebralam. Z mojej strony wszystko jest ok. Pan x ma 10 razy tyle komentarzy co ja, nie zaszkodzi mu jeden negatyw - mi owszem. Napisac do allegro opisujac cala sytuacje? Moge im tez podac link do aukcji albo screeny (zabezpieczylam sie na wszelki wypadek). Co sadzicie? Odpowiedz Link Zgłoś
dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 23.07.08, 21:04 zgłoś do allegro www.allegro.pl/contact/contact2.php?category=24&selects_array_0=19&selects_array_1=24 rozpocznij spór www.allegro.pl/my_allegro.php?page=auctions&type=debate Odpowiedz Link Zgłoś
anmaja76 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 24.07.08, 08:35 Oczywiscie ze wystawic negatywa jesli facet nie poczuwa sie do odpowiedzialnosci i brak z jego strony checi by to wyjasnic. A ze dostaniesz negatywa....cos wiele razy bylo tu o tym. KAzdy sie martwi o siebie a nie mysli o tym ze nieuczciwy sprzedawca naciagnie ejszcze pare osob. Uwierz mi jesli napiszesz sensowana i kulturalna odpowiedz do komantarza to nikt na tego negatywa nei zwroci uwagi. Odpowiedz Link Zgłoś
dorotka.k1 Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 24.07.08, 12:42 tylko że od tego negatywa towar się nie naprawi ani nie zwróci oczywiście negatywa trzeba wystawić, ale na koniec, a wcześniej skontaktować się z allegro i spróbować uratować utopione pieniądze spróbuj się skontaktować z innymi osobami, które zakupiły ten produkt - na tej akcji lub wcześniejszych - może mają ten sam problem Odpowiedz Link Zgłoś
anik_a Re: kto odpowiada za zaginiona przesylke 24.07.08, 12:54 Zglosiam sprawe do allegro i rozpoczelam spor (nawet nie wiedzialam, ze jest cos takiego, dziekuje za informacje). Pozostaje mi czekac na odpowiedz. Wstrzyam sie z wystawieniem komentarza, zobacze co zdecyduje allegro. Mam same dobre opinie, ciezko na nie pracowalam. wiec nie dziw sie, ze nie chce dostac negatywa. Mam pytanie do osob w podobnej sytuacji co ja, jaka moze byc odpowiedz od allergo? Obawiam sie, ze Pan x moze cos nawkrecac i to ja zostane winna. Odpowiedz Link Zgłoś