Dodaj do ulubionych

Jak postępować wprzypadku np. zaginięcia przesyłki

17.08.09, 12:58
Proszę o radę jak dalej mam postępować:
wylicytowałam towar na Allegro "kup teraz" za kwotę ok 100 zł.
Wpłaciłam pieniądze na konto, przesyłka ma byc wysłana jako polecona
priorytetowa. W połowie zeszłego tygodnia zostałam poinformowana ,
że towar został wysłany. Ponieważ był to priorytet, więc przesyłka
powinna dotrzeć najpóźniej w piątek. Do tej pory nie przyszła.
Co należy ew. zrobić w przypadku , gdyby przesyłka do mnie nie
dotarła, a sprzedający będzie twierdził, że ją wysłał. Jeżeli
przesyłka zaginie , a ja wpłaciłam pieniądze, to czy mogę liczyć na
zwrot wpłaconej kwoty?
Przyznam, że trochę się denerwuję.
Obserwuj wątek
    • nicol-e Re: Jak postępować wprzypadku np. zaginięcia prze 17.08.09, 14:57
      mwa0403 napisała:

      > Proszę o radę jak dalej mam postępować:
      > wylicytowałam towar na Allegro "kup teraz" za kwotę ok 100 zł.
      > Wpłaciłam pieniądze na konto, przesyłka ma byc wysłana jako
      polecona
      > priorytetowa. W połowie zeszłego tygodnia zostałam poinformowana ,
      > że towar został wysłany. Ponieważ był to priorytet, więc przesyłka
      > powinna dotrzeć najpóźniej w piątek.


      Priorytet nie jest gwarancją, a jedynie deklaracją szybszego
      dostarczenia przesyłki. Priorytet potrafi iść tydzień, dwa, tak samo
      jak przesyłka ekonomiczna.

      Do tej pory nie przyszła.


      Jak rozumiem dzis mija trzeci dzień roboczy.

      > Co należy ew. zrobić w przypadku , gdyby przesyłka do mnie nie
      > dotarła, a sprzedający będzie twierdził, że ją wysłał.



      Na początek poproś (za kilka dni) o skan/ fotkę dowodu nadania.

      Jeżeli
      > przesyłka zaginie , a ja wpłaciłam pieniądze, to czy mogę liczyć
      na
      > zwrot wpłaconej kwoty?
      > Przyznam, że trochę się denerwuję.

      Jeśli rzeczywiście zaginęła, Sprzedajacy powinien złożyć na poczcie
      reklamację, można to zrobić po 14 dniach od nadania, procedura trwa
      ok. miesiąca, czasem dłużej. Jeśli poczta potwierdzi zaginięcie,
      wyplaci Sprzedającemu ustawowe odszkodowanie, a on powiniem zwrócić
      Ci pieniądze.

      Procedurę reklamacyjną (czas, wysokość odszkodowania itp.)opisano np
      tu:
      www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?layout=0&page=text&place=Text01&news_id=723&news_cat_id=140


      pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka