Dodaj do ulubionych

Jest strategia zmian w transporcie miejskim. Bę...

19.11.10, 10:20
NIC TO NIE DA. Zapchane miasteczko gdzie największym powiewem Europy są billboardy świetlne na rogatkach NIE MA SZANS na skok cywilizacyjny i jakikolwiek rozwój; Korki, brud, łyse psy wraz z właścicielami rasy agresywnej - ot to co można zobaczyć na codzień i co powinno ściągać uwagę.
Obserwuj wątek
    • Gość: wowo Re: Jest strategia zmian w transporcie miejskim. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.10, 16:27
      "W przyszłości transportu miejski ma być sprawny, tak aby był w stanie obsłużyć masowe potoki pasażerskie. Cechować ma go nowoczesność i ekologia, by mógł być pozytywnym elementem wizerunku miasta. Autorzy zwrócili także uwagę na elastyczność oferty transportu miejskiego. Zarówno mieszkańcy i osoby odwiedzające Gliwice, muszą mieć możliwość przemieszczania się zgodnie ze swoimi preferencjami i oczekiwaniami, z wykorzystaniem różnych form i środków transportu."

      Jakie to nowatorskie podejście do transportu miejskiego. Jak długo panowie doktorzy wyciągali te cenne wnioski i ile trzeba było zapłacić za te złote myśli?
      Może mnie ktoś zleci rozeznanie potrzeb i upodobań kierowców poruszających się po mieście nad Kłodnicą. Mogę rozeznać potrzeby komunikacyjne w całym województwie.
    • Gość: emikrant Re: Jest strategia zmian w transporcie miejskim. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.10, 19:08
      Chcieliście strategii no to ją macie. Tylko ani to strategia, ani rozwoju, ani transportu, ani publicznego. 80% to luźne rozważania dotyczące GOP i KZK GOP. Żadnej analizy obecnych i przyszłych potoków ruchu. Kilka haseł w rodzaju nowoczesne technologie i inteligentne systemy transportowe. Ale za to z podpisami jednego dr hab i jednego dr. Gdyby żył jeden z legendarnych profesorów PŚl i Lwowskiej to pewnie by powiedział: Gdyby na jednej szali wagi położyć tę strategię a na drugiej g...o to nie jestem pewny co by przeważyło. No coż, jak widać dalej jest aktualna stara piosenka Młynarskiego "ludzie to kupią, ludzie to kupią. Byle na chama, byle głośno, byle głupio". No to ludu gliwicki, kupuj i nie marudź przez 4 lata.
    • Gość: benek jakie to nowatorskie jak w bajce o rabinie i kozie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.10, 19:25
      "Miejmy nadzieję, że niezależnie od wyborczych rozstrzygnięć kolejnym krokiem poprawy komunikacji miejskiej w Gliwicach będzie przejście od teorii do praktyki i wdrożenie konkretnych rozwiązań".

      Złote słowa

      a więc kolejnym krokiem po zlikwidowaniu tramwaju ma być jakaś poprawa komunikacji. a myśmy durne uwierzyli że już jest OK.
      mieszkańcy wyrazili swoją opinię w przeprowadzanej na zlecenie sondzie, ale zza biurka i spojrzeniu w szklaną kulę i kolorowe wskaźniki i rosnące na zamówienie słupki widocznie korzystniej to wszystko wypada.
      Chyba się nie pomylę porównując to widzenie z łowieniem w mętnej wodzie1

      • pr51 Re: jakie to nowatorskie jak w bajce o rabinie i 19.11.10, 20:05
        Ta tzw. strategia to typowa polska bzdetologia stosowana. Ogólnie można ją streścić tak, że jest jako tako, a powinno być lepiej jak się zrobi cokolwiek w temacie. Reszta to zwykłe wodolejstwo, z którego zupełnie nic nie wynika.
        Gdzie są liczby obrazujące wilkości generatorów ruchu istniejących i prognozowanych? Gdzie są ograniczenia dotyczące mozliwych rodzajów komunikacji, wynikajace z ciasnoty i sugerowanych ograniczeń? Gdzie są istniejące strumienie ruchu i prognozowane? Z wielkości tych strumieni i ograniczeń powinno wynikać, gdzie, jak i kiedy należy inwestować w komunikację.
        Wydaje mi sie, że tym poie napisałem więcej treści, niż eksperci wodolejcy w całej tej pseudostrategii.
    • Gość: kwazik Re: Jest strategia zmian w transporcie miejskim. IP: *.chello.pl 22.11.10, 00:15
      Ostatnio miałem nikłą przyjemność rozmawiać z dr Dydkowskim z Katedry Transportu, który jest współtwórcą strategii. Bardzoooo zaściankowy człowiek, zakorzeniony głęboko w PRL'u i sowieckich rozwiązaniach transportowych.

      Wszelkie ograniczenia ruchu samochodowego powinny być w sumie zakazane - "kierowca powinien mieć wybór czy woli jechać autem czy komunikacją miejską. Nie możemy mu nic narzucać" - to odnośnie stref 30, stref ograniczonego wjazdu itd.

      Dojazd do przystanków szybkiej kolejki miejskiej łączy wyłącznie z modyfikacją tras autobusów. Park&Ride, Park&Bike jest dla niego nowomodną ekstrawagancją z rozkapryszonej kapitalistycznie zachodniej europy.

      Nie mówiąc o stosunku do rowerów i rowerzystów....

      Uzdrowienie sytuacji narastających korków samochodowych w Gliwicach widzi wyłącznie w budowie średnicówki (de facto obwodnicy) przez środek miasta - rozwiązanie stosowane w Europie Zachodniej ostatni raz gdzieś w latach 70'tych.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka