Dodaj do ulubionych

zmniejszona dawka - zmniejsza się tsh

09.12.10, 22:29
Już dawno mnie tu nie było, bo niestety inne kłopoty zdrowotne trochę mnie zaabsorbowały. Teraz robiłam badania po zmniejszeniu dawki i proszę Was o pomoc w interpretacji (ponad rok po operacji, ciągle dopasowywuję dawkę). Zaznaczam, że po raku i wycięciu całkowitym tarczycy mam zalecenie utrzymywania tsh w okolicach 0,1.
W połowie roku miałam tsh 0.08 po dawce 162,5 g X 4 i 150 g X 3. Żeby uprościć, doktor zapisał mi 150 x 5 i 175 x 2 (co daje tygodniowo tę samą dawkę). Ponieważ po następnym badaniu znowu mi tsh spadło (do 0,018), obniżono mi dawkę do 150 x 6 i raz 175. Ostatnie badanie (tym razem po wydłużonym czasie do prawie 10 tygodni) tsh wynosi 0,03, a ft3 48,42% a ft4 81.61%. Niby tsh lekuchno się podniosło, czyli pewnie będę miała jeszcze "obcięte" te 175 g, ale martwi mnie różnica między ft3 i ft4. Nigdy nie mogłam dobrze zrozumieć tej zależności. Czy moglibyście mi wyjaśnić przystępnie, co w tej sytuacji robić? Brać selen może, jakieś inne mikroelementy może? Oczywiście stosuję się do wszystkich zasad brania euthoryxu, odpowiednich przerw przed jedzeniem itp. Zaczęlo mnie zastanawiać, że gdy mam takie małe tsh, to od razu spada temperatura ciała do około 35 stopni, mam bóle głowy i straszne kłopoty ze skórą, bolą mięśnie i drętwieją mi dłonie. Czy ja jestem w niedoczynności (takie objawy) czy w nadczynności? Wyjaśnijcie mi proszę.
Obserwuj wątek
    • zamostkowa Re: zmniejszona dawka - zmniejsza się tsh 10.12.10, 11:19
      Bardzo proszę o spojrzenie na moje wyniki niżej i podpowiedź. Czuję się marnie, czy to możliwe, że jestem w niedoczynności przy tych wynikach? Pomóżcie mi zrozumieć, dlaczego Ft4 wystrzeliło nagle do góry po minimalnej zmianie dawki tygodniowej? Co zrobić, żeby tsh trochę wzrosło - kolejne obniżenie dawki spowodowało obniżenie tsh!
    • anka.83 Re: zmniejszona dawka - zmniejsza się tsh 10.12.10, 11:29
      Dziwne wybitnie masz to TSH, nie umiem powiedzieć, dlaczego jest takie niskie. Wyniki hormonów i objawy świadczą wybitnie o niedoczynności, TSH tu nie pasuje. Jak dla mnie wyniki hormonów i objawy są ważniejsze, niż TSH, ale po raku boję się tu cokolwiek sugerować bez konsultacji z onko.

      Cienka przemiana - zapytaj się lekarza, czy możesz brać selen na jej poprawę. Jak Twoja ferrytyna?
    • madziulaw Re: zmniejszona dawka - zmniejsza się tsh 10.12.10, 21:53
      Moim zdaniem masz kłopot z przemianą ft4 kt przyjmujesz w ft3. Dlatego masz dużo niewykorzystanego ft4 a dużo mniej ft3. Może to być wywolane niską ferrytyną (i na to stawiam - pewnie jestes w lekkiej anemii) albo też niskim selenem. Zrób ferrytynę, powinna być najlepiej w okolicach 50% -

      czy ty miałaś hashimoto?
      ja zostawiłabym dawkę taką jaka jest ---chyba ze odczuwasz ją jako za dużą, ale z tego co piszesz to nie.


      wiesz, z tym tsh to jednak przyznaję rację pewnej Teresie ekspertce, że przysadka przy pewnych poziomach syntetycznej tyroksyny nie radzi sobie z jej przeliczeniem, i daje sygnal organizmowi - stop, za dużo, nie produkuj więcej hormonów. Ja jestem po ciąży rok, a tsh na skutek podniesienia podwójnie dawki, od roku i z powodu ciąży i podniesienia, jest ciągle na poziomie 0rowym,a hormony tarczycy mam idealne, i nie wskazują na nadczynność.

      Bierz się za zbadanie ferrytyny - myślę, ze tu masz powód twoich klopotów, bo przecież niski jej poziom daje bardzo podobne objawy do niedoczynności ...
      Pamiętaj tez, że organizm na obniżanie dawki potrafi reagować przejściowymi objawami niedoczynnościowymi. z czasem to się reguluje i wraca do normy

      pa zdrówka
      • zamostkowa Re: zmniejszona dawka - zmniejsza się tsh 10.12.10, 23:27
        Madziula, pewnie masz rację, bo ja jem br. mało mięsa, co m.in. skutkuje lekką anemią. Parę miesięcy temu badałam ferrytynę i rzeczywiście była w dolnych granicach normy, nic wtedy nie zrobiłam, lekarz nie zwrócił uwagi. W poniedziałek jadę do CO, zobaczymy co moja lekarka na te wyniki, ale podejrzewam, że masz rację. Martwię się tylko tym, że do tej pory miałam ft3 i 4 prawie równo, a teraz - po zmniejszonej dawce - spadło mi tsh i poleciało do góry ft4, a celem było podniesienie tsh. Co to za dziwoląg? Czuję, że jeszcze długa droga przede mną sad Pozdrawiam
        • madziulaw Re: zmniejszona dawka - zmniejsza się tsh 11.12.10, 09:47
          od lekarza to MUSISZ SIE DOMAGAĆ podwyższenia ferrytyny bo oni reagują tylko wtedy kiedy spada poniżej normu. Musisz powiedzieć że czujesz się dobrze tylko wtedy gdy ferrytyna jest w połowie normy i powyżej, że od dziecka tak masz itd uruchom gadkę.

          co do rozjechania wyników - no właśnie z powodu anemii oraz należy pamiętać że równowaga hormonalna po zmianie dawki trwa nawet do 3 miesięcy. W międzyczasie wyniki potrafią się bardzo rozjechać.
          Gdyby przemiana była ok - ft4 poszloby w dól, a ft3 w górę i miałabyś tę równowagę...

          zdrówka

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka