Dodaj do ulubionych

spadek TSH a euthyrox, za duża dawka

02.12.21, 16:26
3mce temu TSH 5.4, zaczęłam się leczyć, dawka euthyrox 50. Kilka dni temu zrobiłam badania TSH 0.024 ft4 1.99 (norma 1.6) Czuje się makabrycznie,nie mogę się podnieść bez zawrotow glowy, puls ciągle skacze, nie mogę spać. Farmaceuta polecił brać 3/4 tabletki i tak robię od kilku dni. Niestety wizyta u endo dopiero za tydzień. Czy ktoś był w takiej sytuacji, co robić, jak to się skończyło?? Proszę o szybką pomoc, strasznie się boje
Obserwuj wątek
    • elayne-trakand Re: spadek TSH a euthyrox, za duża dawka 02.12.21, 21:28
      Prosze podawaj cale normy (przedzial)
      Dobrze byloby gdybys miala zrobione FT3 jeszcze do kompletu bo nie wiadomo do konca czy to nadczynnosc polekowa czy problemy z konwesja.
      Zwykle lekarze przepisuja dawke wprowadzajaca 25mcg a dopiero pozniej zwiekszaja w miare potrzeb bo organizm niedoczynny przez jakis czas, musi "nauczyc sie" uzywac hormony.

      Czy lekarz przpisa Ci euthyrox na podstawie samego TSH czy mialas robione inne badania?

      • artur11111111 Re: spadek TSH a euthyrox, za duża dawka 02.12.21, 21:45
        Wpadłaś w nadczynność od za dużej dawki obniżenie dawki jest bardzo sensowne w tej sytuacji farmaceuta bardzo dobrze doradził ale ja bym wziął 3dni połowę tabletki 50a później brał 37,5czyli 3/4tabletki 50 takim sposobem szybciej ci spadną hormony i poczujesz się lepiej jak jutro weźmiesz połowę tabletki to wieczorem już będzie lepiej pozdrawiam
        • sowild Re: spadek TSH a euthyrox, za duża dawka 02.12.21, 22:34
          Przez 2dni wzięłam połowę, ale trzeciego dnia po odebraniu badań farmaceuta powiedział, że tylko lekarz może zmienić dawkę, ale że wzgl na zle wyniki żebym próbowała brać 3/4.. nie wiem czy powinnam tak żąglować dawkami, nie chce zrobić sobie krzywdy czy dostać zapalenia tarczycy
          • elayne-trakand Re: spadek TSH a euthyrox, za duża dawka 03.12.21, 00:33
            Obnizajac dawke na kilka dni/ tygodni nie zrobisz sobie krzywdy. Okres poltrwania T4 wynosi kilka dni, wiec nawet zapominajac jednej dawki, ciagle cos tam bedzie krazyc w organizmie. Niedoczynnosc na dluzsza mete miesza praktycznie z kazdym ukladem w organizmie ale nadczynnosc szybciej moze byc grozna np. dla serca. Zejdz na nizsza dawke ( zdecyduj sie na jedna i nie skacz) po czym zrob jeszcze raz badania na nowej dawce przed pojsciem do lekarza.
            Calkiem prawdopodobne, ze to co sie teraz dzieje to jest wlasnie skutek stanu zapalnego w tarczycy i "wyciakaniu" hormonow z komorek tarczycy a nie koniecznie "za duzej dawki". Pomocne w diagnozie bylo by badanie przeciwcial Anty TPO, Anty TG i TRAb oraz USG tarczycy.
            • sowild Re: spadek TSH a euthyrox, za duża dawka 03.12.21, 01:46
              Niestety teraz nie powtrzalam tych badań, lekarz zlecił jedynie tsh,ft4 i Wit d, we wrześniu na USG 3guzy, atpo 10(0-34) trab 1.4 atg ponad 477(max 115) jestem na prawdę zielona w tym temacie, przeraża mnie to i przerasta, więc każda podpowiedź jest dla mnie bardzo cenna.. chyba od jutro zdecyduje się jednak brać dawkę 25, zauwazylam Ze późnym wieczorem/nocy i rano przed wzięciem ethyrox czuje się całkiem znośnie, po kilku h od wzięcia leku mam zawroty, mdłości i ciągle leżę, bo tracę siły, kołatanie serca, silny lęk..
      • sowild Re: spadek TSH a euthyrox, za duża dawka 02.12.21, 22:27
        Wyniki z przed 3mc TSH 5.4(0.2-4.2) ft3 3.3(2-4.4) ft4 1.4(1-1.6) to były moje pierwsze badania zrobione przez tragiczne samopoczucie. Lekarz przepisał dawkę 50, miałam zrobić badania po ok2mc, niestety rozchorowałam się i zrobiłam później, a teraz czekam na wizytę, bo brak terminów... Zalecenie lekarza było wrócić z wynikami TSH, ft4 i 25oh
        • pies_z_laki_2 Re: spadek TSH a euthyrox, za duża dawka 03.12.21, 01:59
          Czyli nie wchodzilas na dawkę docelową powoli, tylko od razu 50?
          Prawdopodobnie masz atak p.ciał na tarczycę i właśnie dlatego masz nadwyżkę hormonów z niszczonych przez p.ciala komórek tarczycowych. Ale to minie, a tarczyca będzie po tym ataku mniej wydolna. Ten atak to aktywny stan zapalny w tarczycy, co potwierdzają podniesione p.ciala.
          Manipulowanie dawką tyroksyny na podstawie samopoczucia (i wyników) nie jest takie straszne, cukrzycy sami obliczają sobie dawki insuliny i jakoś dają sobie radę. Nauczysz się po objawach rozpoznawać kiedy wpadasz w nadczynność i kiedy należy obniżyć dawkę.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka