Dodaj do ulubionych

Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych

31.12.10, 22:39
https://s3.amazonaws.com/picable/2008/10/01/365779_Cat-and-Hens_400.jpg

Zainspirowane wątkami potworskiego- wyobraźcie sobie, że piszecie maturę z polskiego i macie za zadanie zinterpetować parę obrazków, w duchu CKE. Wyobraźcie sobie, że są to dzieła sztuki współczesnej. Jeżeli macie jakieś fajne zdjęcia kotów i innych zwierzaków, podzielcie się ;-)
Obserwuj wątek
    • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 22:46
      w duchu CKE.

      Jakim???

      Mnie się ten kot podoba. Polecam kotburgera i student potrafi.pl. Student wprawdzie potrafi głównie pić i budować z opróżnionych naczyń po alkoholu, ale trafiają się perełki. ;-)
      • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 22:59
        CKE- Centralna Komisja Egzaminacyjna, postrach roczników 1986 i wyższych ;-)
        • lucusia3 Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 22:44
          https://img98.imageshack.us/i/dsci0006z.jpg/
          Może jakaś sztuka nowoczesna?
          • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 22:51
            http://img98.imageshack.us/img98/4834/dsci0006z.jpg


            Uroczy obrazek :) I nawiązuje do poprzednich.
            • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 22:56
              Ten obrazek jest kolejnym z serii nawiązań do "Cierpień młodego Wertera". Jest on jednak przedstawiony bardziej wprost- oto pętla, która jest jakże oczywistym symbolem gwałtownej śmierci, może być także odczytana jako więzy, ograniczenia (vide obraz społeczeństwa w "CmW"). Warto też zwrócić uwagę na kształt pętli- jest to ósemka, symbol nieskończoności, wąż Urobos łapiący własny ogon. Tak więc sytuacja przedstawiona na obrazku jest nie tylko odwołaniem do losów jednostki, ale i całego społeczeństwa, które samo zadaje sobie śmierć własnymi ograniczeniami.
    • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 22:58
      Przykładowa interpretacja- ten obraz jest jakże oczywistym nawiązaniem do romantyzmu. Głównym bohaterem jest tu człowiek, samotny w obojętnym tłumie. Zwróćmy uwagę na wyszukany zabieg- ta scena nie jest przedstawiona wprost, jej bohaterowie mają nadane cechy zwierzęce. Główny bohater jest kotem, dumnym, niezależnym zwierzęciem, podczas gdy jego otoczenie symbolizują kury, zwierzęta zwyczajowo odbierane jako niezbyt wyrafinowane i pospolite. Zwróćmy uwagę na jakże oczywiste nawiązanie do 'Cierpień młodego Wertera', gdzie również dominuje motyw wartościowego, wrażliwego osobnika, skazanego na pożarcie w świecie małostkowych, przyziemnych ludzi. Dzieło to jest diagnozą społeczeństwa, w którym dominuje konformizm, a indywidualizm jest tępiony. Postać kota jest tu alegorią cierpienia, urzeczywistnieniem Weltschmerzu. Jednak autor daje nam iskierkę nadziei, choć kot jest osamotniony i przygnieciony rozpaczą, choć za miliony czuje i cierpi katusze, to jednak jego oczy wyrażają bunt. Jest to czytelny sygnał- choć pokolenie Sturm und Drang już umarło, to jednak znalazło sobie kontynuatorów, którzy niosą oświaty kaganiec.
      • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:11
        Przykładowa interpretacja- ten obraz jest jakże oczywistym nawiązaniem do romantyzmu. Głównym bohaterem jest tu człowiek, samotny w obojętnym tłumie. Zwróćmy uwagę na wyszukany zabieg- ta scena nie jest przedstawiona wprost, jej bohaterowie mają nadane cechy zwierzęce. Główny bohater jest kotem, dumnym, niezależnym zwierzęciem(...)

        Jesteś wspaniały!!!

        metresa, rocznik 1974
      • iwu Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:15
        Ponieważ na ustnej maturze z angielskiego trzeba opisać obrazek, to ja powiem co bym usłyszała.
        Przypomnę, że 1. ma być w Present Continuous; 2. kto/co tam jest; 3. co robi.

        In de pikczer aj ken si a ket. Łan ket. End aj ken si hens. Tri hens. De hens ar braun end de ket is łajt end grej. De hens stending. De ket łoking. De hens stending on de... yyyyyy... gras. Bihajnd de ket end hens der is e... yyyyy... fens. Aj fink de ket wonting tu it a hen or hi łont tu fajnd en eg or e maus or samting tu it. Bikoz dej are in de kantry end der are maus in de kantry.

        I całkiem przyzwoita ilość punktów by była, jakieś dwa by się może odjęło za gramatykę. Czyli miodzio.

        (Dżizas, żeby w Sylwestra bawić się w maturę, chyba mnie powaliło całkiem.)
        • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:19
          iwu napisała:

          > Ponieważ na ustnej maturze z angielskiego trzeba opisać obrazek

          Wyłącznie czy między innymi??????
          • iwu Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:22
            To jest jedno z dwóch zadań. Drugie to przeprowadzenie 3 krótkich tzw. rozmów sterowanych.
            • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:27
              iwu napisała:

              > To jest jedno z dwóch zadań. Drugie to przeprowadzenie 3 krótkich tzw. rozmów s
              > terowanych.
              >
              Co to jest rozmowa sterowana?

              pytam, bo zdawałam maturę przed pierwszym zlodowaceniem (1993) i miałam, owszem, ustną z języka, ale z języka rozszerzonego (6 godzin tygodniowo)


              • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 00:25
                Dostaje się wytyczne w stylu: 'Niechcący wysadziłeś w powietrze samochód sąsiada, wyjaśnij, jak to się stało, przeproś za zaistniałą sytuację i zaproponuj rekompensatę'. Uczeń wciela się w rolę jednej strony, egzaminator drugiej i symulują dialog. Punkty dostaje się za zrealizowanie poszczególnych poleceń, język, gramatykę i inne.
            • vifxen Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:27
              Obrazek i te rozmowy w stylu "zaproponuj koleżance wyjazd na obóz językowy, podaj argument przemawiający za twoją propozycją" są na poziomie podstawowym, obowiązkowym dla wszystkich. Ciężko tego nie zdać serio, nawet, jak się duka niemiłosiernie...
              • iwu Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:39
                Zgadza się.
              • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 31.12.10, 23:49
                Ja myślę, że iwu odjęliby góra jeden punkt, może dwa. Czyli prawie maks.

                Rozszerzona też nie jest zła, masz zestaw obrazków i mówisz, co tam jest, a komisja zadaje Ci pytania naprowadzające. A do tego masz czas na zastanowienie się- w 2006 to był kwadrans. Wiem, że było jakieś inne zadanie, ale już nie pamiętam.
                • iwu Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 00:36
                  Iwu napisała tak, jak iwu najczęściej słyszy, gdyż iwu ocenia delikwentów. Nie uwierzycie jakie kwiatki nieraz się pojawiają. Trudno zachować twarz pokerzysty, naprawdę.
                  Masz rację Romanie, za to można odjąć góra dwa punkty.
                • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 00:38
                  Z pisemną też nie ma problemu, tam jest na przykład krótki liścik w stylu: 'Zaproś kolegę na imprezę, napisz, gdzie, kiedy i co będzie do picia'.

                  Jeżeli uczeń napisze:
                  Hi, Mark
                  I'm having a party tomorrow, at 20.00, at my place, please come, I' ve got vodka, Dan'

                  to przypuszczalnie dostanie maksa ;-)
                  • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 19:07
                    Na rozszerzonym pisemnym trzeba było się bardziej postarać, ja miałem rozprawkę: 'Późne macierzyństwo- za/przeciw', czy coś w tym stylu. He, he, to był popis czarnowidztwa z mojej strony ;-) Ale matura podstawowa- naprawdę niewymagająca. Jeżeli Cię to ciekawi, poszukaj sobie przykładowych matur na stronie CKE.
                    • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 19:42
                      3.14-roman napisał:

                      > Na rozszerzonym pisemnym trzeba było się bardziej postarać, ja miałem rozprawkę
                      > : 'Późne macierzyństwo- za/przeciw', czy coś w tym stylu. He, he, to był popis
                      > czarnowidztwa z mojej strony ;-) Ale matura podstawowa- naprawdę niewymagająca
                      > . Jeżeli Cię to ciekawi, poszukaj sobie przykładowych matur na stronie CKE.

                      A dzięki, dzięki.
                      • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 19:45

                        > gająca
                        > > . Jeżeli Cię to ciekawi, poszukaj sobie przykładowych matur na stronie CK
                        > E.
                        >
                        > A dzięki, dzięki.

                        a jak miałam 2 h ruskiego tygodniowo, to jestem rozsz. niem, czy rozsz. niem. w klasach dwujęzycznych?
                        • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 19:51
                          Rozsz. niem. Klasy dwujęzyczne to chyba te, w których część lekcji jest przeprowadzana w innym języku wykładowym niż polski.
                          • vifxen Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 20:03
                            ja jestem świeżo po tych przygodach, na rozszerzonym angielskim pisałam opowiadanie o wypadku podczas szkolnej wycieczki, niestety, ograniczona ilość miejsca nie pozwoliła mi na rozwinięcie tego uroczego dramaciku... A nie powiem, zapowiadało się ciekawie ;)
                            Za to pisemna matura z polskiego na poziomie rozszerzonym była totalnie kosmiczna.
                            • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 20:29
                              W 2006 nie było opowiadania do wyboru, buu, macierzyństwo mi leżało najbardziej. Co do pisemnej z polskiego- w moim roku pisało się dwa poziomy- na podstawowym się strasznie zestresowałem, sadziłem zdania proste jak pień Jesiona, wnioski z tych banalnych i oczywistych. Na
                              rozszerzonym byłem o wiele spokojniejszy, miałem dwa utwory do porównania, znalazłem mnóstwo podobieństw, odwołań, niestety, dwie godziny na porównanie dwóch obszernych utworów pod względem kompozycji, treści to dosyć mało, więc musiałem się streszczać, a szkoda, bo materiał był z tych naprawdę ciekawych. Moje wyniki mnie rozbawiły- podstawowy chyba 92%, rozszerzony, o wieeeele gorzej od reszty egzaminów, bo 65%.

                              Na szczęście ten rozszerzony zdawałem sobie ot tak, ale paru moich znajomych, którzy bardzo interesowali się literaturą i też mieli podobne wyniki, się przez to na studia nie dostało. Nie wiem, jak to wyglada teraz, ale wtedy przy przyjmowaniu na studia liczył się przede wszystkim poziom rozszerzony.
                              • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 22:10
                                3.14-roman napisał:

                                > W 2006 nie było opowiadania do wyboru, buu, macierzyństwo mi leżało najbardziej
                                > . Co do pisemnej z polskiego- w moim roku pisało się dwa poziomy

                                Kurde, zaraz, u mnie był jeden poziom?

                                Ile "polskich" tygodniowo to zwykły, a ile rozszerzony?
                                • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 22:41
                                  Szczerze mówiąc, nie wiem, w każdej klasie mieliśmy inną liczbę godzin. Pięć- sześć na rozszerzony? Trzy, cztery na p.p. Zresztą, teraz młodzież wybiera sobie jeden z poziomów(u nas podstawowy był dla wszystkich, a rozszerzony fakultatywny).
                                  • vifxen Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 11:15
                                    Naah, teraz jest tak samo, wszyscy obowiązkowo piszą podstawkę, a po godzinie przerwy chętni siadają sobie do rozszerzenia. Jeden z poziomów możesz sobie wybrać, ale tylko przy przedmiotach nieobowiązkowych, czyli wszystkich poza polskim, matematyką i językiem obcym.
                                    • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 22:58
                                      Znowu coś zmienili? Chyba im się nudzi. Te roczniki tuż po mnie miały wybór :)
                              • frred Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 00:15
                                eee, to ty młody kot jesteś.

                                dobra, a ja stary dziad proszalny:)
                                • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 22:57
                                  Ajtamajtam, w wakacje stuknie mi dwudziestka czwórka :)
                                  • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:12
                                    3.14-roman napisał:

                                    > Ajtamajtam, w wakacje stuknie mi dwudziestka czwórka :)

                                    W co? Rak jesteś?

                                    i nawet ci nie mogę powiedzieć: MOGŁABYM BYĆ TWOJĄ MATKĄ!

                                    kiedyś wypróbowałam na osobniku 11 lat młodszym, ale nie dał się nabrać ;-)
                • maitresse.d.un.francais Romi, ty sobie jaja robisz??? 01.01.11, 17:05
                  Jaki zestaw obrazków???

                  U mnie to był zestaw TEMATÓW w rodzaju "Goethe i jego dzieła", "Zwingergemaeldegalerie in Leipzig" (Galeria sztuki Zwinger w Lipsku), "Berlin" etc.

                  Było tego kole pięćdziesięciu tematów, a na maturze dostawało się JEDEN.

                  Z czego 49 dotyczyło konkretów (przykłady powyżej), a jeden - planów wakacyjnych (zawsze byłam kiepska, bo plany wakacyjne miewałam cienkie, a zmyślać na ten temat nie potrafiłam).

                  Trafiły mi się te wakacje i dostałam 4+. Buuuuuuu.
                  • iwu Re: Romi, ty sobie jaja robisz??? 01.01.11, 17:59
                    Bo to było jeszcze w czasach, gdy matura stanowiła jakiś wysiłek umysłowy.
                  • maitresse.d.un.francais Re: Romi, ty sobie jaja robisz??? 01.01.11, 18:32
                    no i elegancko się rypnęłam


                    "Zwingergemaelde
                    > galerie in Leipzig" (Galeria malarstwa Zwinger w Lipsku)
                  • 3.14-roman Re: Romi, ty sobie jaja robisz??? 01.01.11, 18:57
                    Ja miałem jakiś temat związany z mediami, kilka obrazków, chyba jakieś dzieci oglądające telewizję, człowiek z bronią, jakiś wykres, kilka luźnych wyrazów typu violence, education. Musiałem powiedzieć pokrótce, co tam jest, co łączy te rzeczy, z czym mi się to kojarzy. Zadano mi jakieś pytania typu: 'Zalety i wady mass mediów, jakie postawy lansują one wśród młodzieży.' Inni ludzie mieli coś o sporcie, rodzinie, nie było żadnego tematu wymagającego wiedzy.
              • martuha Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 00:38
                zapewniam Cie, ze sa tacy, ktorzy poziomu podstawowego nie zdali :)
                • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 17:08
                  zapewniam Cie, ze sa tacy, ktorzy poziomu podstawowego nie zdali :)

                  W Prywatnej Szkole Wyższej Bez Egzaminów są tacy, co nie przeszli przez rozmowę kwalifikacyjną typu: dlaczego wybrał(a) pan(i) kierunek X?
                  • martuha Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 20:40
                    eeeeeeee, nie wiem co powiedziec :)
                  • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 21:28
                    A ja wierzę- wystarczy, że kogoś ogarnęła panika i nie mógł słowa z siebie wydusić. Jeżeli komisja była życzliwa, to próbowała takiego uspokoić i naprowadzić na temat, ale nie zawsze tak się trafia.
                    • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 22:11
                      3.14-roman napisał:

                      > A ja wierzę- wystarczy, że kogoś ogarnęła panika i nie mógł słowa z siebie wydu
                      > sić. Jeżeli komisja była życzliwa

                      W płatnej szkole komisja by go utuliła do łona i poprosiła zapewne, żeby wyszedł i wrócił, jak się uspokoi.

                      Tępota, Romuś, tępota. Nie każdy powinien studiować.
                      • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 22:34
                        Ja się zasadniczo zgadzam z tym, że osobnik pełnoletni powinien być w miarę opanowany i tak dalej i nie sugeruję, żeby komisja każdego delikwenta przepuściła. Po prostu nie każdy, kto nie zdał, musi być od razu nieukiem. Oczywiście, to co opisałem, to chyba dość rzadki przypadek, jednak ludzie jakoś umieją sobie poradzić ze stresem. Co do ostatniego zdania- to materiał na osobny wątek, myślę, że dużo do zarzucenia sobie mają tu na przykład media, w tym GW- w czasach gimnazjum/liceum regularnie czytywałem różne artykuły dot. edukacji i pamiętam wyraźne przesłania w stylu- 'Idź do liceum, zawodówki są dla tępaków'; 'Człowiek bez studiów jest nikim'. Poza tym genialna reforma edukacji. No i klops.
                        • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 22:42
                          3.14-roman napisał:


                          > Po prostu nie każdy, kto nie zdał, musi być od razu nieukiem.

                          Romula, chodziłam do tej szkoły i zapewniam cię, że nieuków tam dostatek. Wręcz miażdżąca przewaga. A już zmuszanie wykładowcy do okrajania koniecznych lektur - groteska.

                          Prof. X *(znany medialnie) kiedyś zrobił sobie z tego jaja i zaczął dyktować w sposób następujący: Lektura X, rozdział Takiataki, strony taka do takiej. Lektura Y, rozdział Takiiowaki, strony od 275 do 276.

                          I tak dalej.

                          Chyba tylko ja się zorientowałam, że nabija się ze studentów.

                          Z tymi zawodówkami to już za moich czasów było, bo koleżanka z podstawówki pracowicie ukrywała, że do takiejże idzie.

                          No a już wymaganie studiów na każde stanowisko, z wyjątkiem może Menedżera Publicznego Studia Ekskrecji* (publicznego s...cza) vel babci klozetowej (choć może i tego się doczekamy) jest czystym absurdem.

                          * Ktoś wymyślił "Studio Ekskrecji" w moim wątku "Wszędzie centra i salony, jak nazwać analogicznie szalet?"
                          • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 22:44
                            maitresse.d.un.francais napisała:

                            > 3.14-roman napisał:
                            >
                            >
                            > > Po prostu nie każdy, kto nie zdał, musi być od razu nieukiem.
                            >
                            > Romula, chodziłam do tej szkoły i zapewniam cię, że nieuków tam dostatek.

                            Acz miałam koleżankę, przy której byłam ciężkim tępolem.
                          • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 22:59
                            Coś mi świta, ale nie wiadomo, pod którym Jesionem.

                            Czy Ty czasem nie chodziłaś do szkoły z jedną total-celebrytką (czyli znaną, ale nie wiadomo, z czego)? Jak ona się spisywała? :)
                            • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:00
                              A w zasadzie to głównie chodziło mi o to, że można nie zdać matury, nie będąc nieukiem :)
                            • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:36
                              3.14-roman napisał:

                              > Coś mi świta, ale nie wiadomo, pod którym Jesionem.
                              >
                              > Czy Ty czasem nie chodziłaś do szkoły z jedną total-celebrytką (czyli znaną, al
                              > e nie wiadomo, z czego)? Jak ona się spisywała? :)

                              rok z Sarą May vel Kaśką Szczołek?

                              jak się uczyła to nie wiem, ale gdziekolwiek się pojawiała, musiała dominować dodając do tego chamstwo i agresję

                              impreza składkowa

                              przychodzi K.S. (sama nic nie przyniosła) i od progu:

                              KTO KUPIŁ DWA TAKIE SAME WINA?????

                              (cisza w krąg zapada)

                              KTO KUPIŁ DWA TAKIE SAME WINA??????

                              ja: - Ja, jedno jest wytrawne, drugie półwytrawne, słodkiego nie mieli.

                              K.S.- Aha.

                              Żadnych przeprosin, nic.

                              Jakiś czas później zaczęła obmawiać nieobecną osobę (grubszą, niezbyt atrakcyjną dziewczynę) używając zwrotów typu "ona jest nieudana"

                              Krótko mówiąc: jest Kasieńka - nie ma imprezy.

                              (Bo nie wiem, jak wstawić znak "nie równa się)
                              • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:48
                                "Jakiś czas później zaczęła obmawiać nieobecną osobę (grubszą, niezbyt atrakcyjną dziewczynę) używając zwrotów typu "ona jest nieudana""

                                muzyka.gery.pl/content/repository/images/sara_may.jpg
                                To ta? I czy ona czasem nie kandydowała w jakiś wyborach?

                                Chyba powinniście jej kupić w prezencie:
                                https://www.galeryjka.com.pl/img/lustro.jpg


                                • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:55
                                  3.14-roman napisał:

                                  > "Jakiś czas później zaczęła obmawiać nieobecną osobę (grubszą, niezbyt atrakcyj
                                  > ną dziewczynę) używając zwrotów typu "ona jest nieudana""
                                  >
                                  > muzyka.gery.pl/content/repository/images/sara_may.jpg
                                  > To ta? I czy ona czasem nie kandydowała w jakiś wyborach?
                                  >

                                  Taaa, w bikini, ale podrobiona w fotoshopie. ;-) Bo "mamy XXI wiek", jak wyjaśniała. Dostała 25 głosów, na stronie dodała sobie jeszcze 30. ;-)
                                • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:56
                                  OJP, właśnie sobie to wygooglałem
                                  www.saramay.pl/blog/2-blogowe/14833-pikna-i-.html
                                  Myślę, że na panią SM należy spuścić zasłonę milczenia. Osobom o takim parciu na szkło, świadczącym o ogromnej desperacji, należy się solidny ignor. Ugh, powiedziałem!
                                  • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:01
                                    Pani jest boska. Kiedyś mi tak dowaliła na zajęciach, że pół przesiedziałam w ukryciu płacząc.

                                    Brak empatii i okrucieństwo bierze u siebie za silny charakter, a brak wychowania za łamanie norm.

                                    Bazuje głównie na mieszaniu z błotem kogo się da - z użyciem gwary ("kaszaniłaby", "maszkaron"), inaczej bowiem nie umie.

                                    Ot, tępe chamidełko, ale szkodliwe społecznie.
                                    • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:12
                                      Z tego, co przeczytałem w sieci, internauci jej nie lubią. Zresztą, różne dziwne akcje, których się chwyta, świadczą o tym, że lans nie najlepiej jej idzie. Myślę, że tu ignor jest najlepszym wyjściem. Nawet do marnego Tańca z Gwiazdami jej nie wzięli.
                                      • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:14
                                        3.14-roman napisał:

                                        > Z tego, co przeczytałem w sieci, internauci jej nie lubią. Zresztą, różne dziwn
                                        > e akcje, których się chwyta, świadczą o tym, że lans nie najlepiej jej idzie.

                                        Bo ona nie ma ogólnego pomysłu na lans. Zestaw "bluzgamy komu się da plus jesteśmy sexy lacha" się nie sprawdza.

                                        Poza tym tu sexy lacha, a tam w dredach, ciężkich butach i z maskotką spotyka się z jakimiś dzieciętami. Brak konsekwencji.
    • devilyn Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 15:02
      https://i.pinger.pl/pgr86/a7dc0f68001e43f74d1cf291/
      • devilyn Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 15:13
        http://i.pinger.pl/pgr319/b5733b010029d71548f88a16/bojowamysz.jpg
        • devilyn Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 15:19
          http://i.pinger.pl/pgr90/402ae0d5002ba8374909ce88/zaba.jpg
          • devilyn Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 15:21
            http://i.pinger.pl/pgr352/9a1bb80e00023e834912aab4/ko.jpg
          • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 01.01.11, 19:20
            Zacne obrazki, ale ten z żabą najcudniejszy. Przepiękne nawiązanie do poprzedniego obrazka i koncepcji samotnego człowieka w świecie. Obrazek jest wyraźnym odwołaniem do twórczości C.D.Friedricha. Oto samotny bohater, niczym Kordian, na posągu świata, patrzy z góry na swoje otoczenie. Góra symbolizuje tu pewne wywyższenie, zarówno w aspekcie duchowym, jak i intelektualnym. Nasz bohater jest wędrowcem, pielgrzymem, a jego peregrynacja symbolizuje odwieczne dążenie człowieka do doskonałości. Bohater, co prawda, znajduje się na szczycie, jednak jego cielesna, żabia powłoka symbolizuje ograniczenie. Obraz ten diagnozuje kondycję człowieka, którego nieposkromiony duch musi walczyć z niedoskonałym ciałem.
            • frred Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 00:20
              W dodatku tenże bohater jest kompletnie nie na swoim miejscu, co symbolizuje zagubienie we współczesnym świecie człowieka, który nie ma nic innego do roboty jak układanie walniętych tematów maturalnych.
    • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 18:48
      ja popieram tego kotta

      https://kotburger.pl/uploads/201012/1292863018_by_mati256_500.jpg
      • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 18:48
        maitresse.d.un.francais napisała:

        > ja popieram tego kotta

        on jest bardzo młodopolski
      • misiania Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 19:05
        Oooo! Kotburger.pl - nie znałam, a to znakomity pomysł przed tygodniem pracy :)))
        • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 02.01.11, 19:21
          misiania napisała:

          > Oooo! Kotburger.pl - nie znałam, a to znakomity pomysł przed tygodniem pracy :)
          > ))
          polecam toże studentpotrafi.pl i mistrzowie.pl, choć kotburger nie zieje seksizmem w przeciwieństwie do w/w

          i zieją, ale bywają dobre - rodzynki wykładowców na joemonsterze
          • ibelin26 Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 09:16
            Maturę zdawałam przed pierwszą wojną punicką, a studia kończyłam pod koniec drugiej.
            Biorąc po uwagę ogólny upadek szkolnictwa uważam, że mój skormny stopnień mgr powinien zostać automatycznie przekwalifikowany na dr.
            • martuha Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 16:04
              to ja w klimacie matury z angielskiego wklejam fragmenty z bloga pewnego nauczyciela (usmialam sie do lez):

              Matura 2007 - angielski - przeciek
              Jak mi donoszą moi abiturienci z Technikum Mechanizacji Rolnictwa, pojutrze na maturze z angielskiego na poziomie podstawowym będzie następujące zadanie:

              Podczas pobytu w Wielkiej Brytanii kupiłeś ciągnikowy kultywator sprężynowy z zapasowym kompletem lemieszy półsztywnych i skaryfikatorem. Zauważyłeś, że uszkodzone było łożysko toczne baryłkowe wahliwe w mimośrodzie oraz brakowało połączeń gwintowych ze śrubą pasowaną o trzpieniu stożkowym. Chcesz zgłosić jego reklamację. Napisz na czym polega problem oraz gdzie i kiedy nabyłeś urządzenie i zaproponuj rozwiązanie problemu. Podpisz się jako XYZ.

              Przypominam wszystkim maturzystom, by myśleli taktycznie i pamiętali, że nie warto marnować czasu na szukanie w głowie lemieszy i mimośrodu, bo na maksymalną ilość punktów za to zadanie wystarczy napisać:
              I have a tractor, but it is not good. It does not work well. I bought it yesterday in your shop. Please, I want my money back.



              During my stay in Great Britain I bought a bed harrow with an extra set of crumblers and an overseeder. Unfortunatelly, I noticed, that the self-aligning double ball bearing is damaged at the eccentric element level and the thread connections with the flat head countersunk is missing. I wish to lodge a complaint...

              ... I want my money back.

              Sincerely
              XYZ

              Zdałem?


              Ale nie na maksa. No bo "During my stay in Great Britain" to jest może i kiedy, ale "gdzie kupiłeś" niestety nie ma
              Pozdrawiam taktycznie i po raz ostatni ściskam kciuki za wszystkich, którzy za równo godzinę zaczną pisać.
              • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:02
                Super :)
            • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 17:13
              ibelin26 napisała:

              > Maturę zdawałam przed pierwszą wojną punicką, a studia kończyłam pod koniec dru
              > giej.
              > Biorąc po uwagę ogólny upadek szkolnictwa uważam, że mój skormny stopnień mgr p
              > owinien zostać automatycznie przekwalifikowany na dr.

              Moja Mama też chce, może zrobimy jakiś ruch społeczny? ;-)
              • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:03
                Musicie sobie transparenty przygotować :) I koniecznie jakieś odpowiednie hasło.
                • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 03.01.11, 23:56
                  3.14-roman napisał:

                  > Musicie sobie transparenty przygotować :) I koniecznie jakieś odpowiednie hasło
                  > .
                  Romi, a ja bym mogła tfojom szanownom fizjonomie zobaczyć?
                  • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:01
                    Nie :) Moja żuchwa ma właściwości wizualnomordercze :/
                    • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:02
                      Ale mi ładny neologizm wyszedł, muszę sobie kiedyś założyć wątas o wymyślaniu takowych :))
                    • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:03
                      3.14-roman napisał:

                      > Nie :) Moja żuchwa ma właściwości wizualnomordercze :/

                      no właśnie chciałam osobiście to ocenić tudzież zajrzeć ci w oczęta, które są zwierciadłem duszy

                      ale jak nie, to nie ;-) poguglaj sobie jeszcze Kasię Szczołek ;-)

                      a ja se zrobiłam rentgena szczęki z boku i ten rentgen wygląda jak gęba Simpsona ;-)
                      • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:07
                        Zwierciadło jest zielone i ma żółte plamki. Nie wiem, co to oznacza :)
                        • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:10
                          3.14-roman napisał:

                          > Zwierciadło jest zielone i ma żółte plamki. Nie wiem, co to oznacza :)

                          Z tym nie do mnie. Ja zwracam uwagę na wyraz zwierciadła.

                          Kiedyś mi się jeden pan czegóś nie podobał... aż znalazłam jego boleściwy post w necie: Ludzie, jestem nowy w Nicei, kto mi biednemu pomoże? Gdzie tu jest KLUB SWINGERSÓW???

                          Czytam charakter z oczu. Przynajmniej część. ;-)
                          • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:18
                            Czy gdybyś wykryła, że jestem masonem i właśnie przygotowuję wysadzenie Parlamentu Europejskiego w powietrze, inaczej czytałoby się moje posty?

                            Jeżeli chcesz, zdradzę trochę o sobie- ja zasadniczo jestem dość nudny i prowadzę uporządkowane życie. Do klubu swingersów (niewłaściwa orientacja), neonazistów, skinów, KKK, Młodzieży Wszechpolskiej, fanklubu Justina Biebera nie należę i ogólnie przyjętych norm społecznych zasadniczo nie przekraczam. Takie trochę ciepłe kluchy ze mnie.
                            • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:22
                              3.14-roman napisał:

                              > Czy gdybyś wykryła, że jestem masonem i właśnie przygotowuję wysadzenie Parlame
                              > ntu Europejskiego w powietrze, inaczej czytałoby się moje posty?

                              Aż tyle bym nie wykryła. Poza tym nie wykryłam tego panu z oczu, tylko wrzucając nicka w gugla.

                              Nie mogłabym wykryć, że jesteś masonem, bez włamywania się na stronę masonów, bo nie podają oni żyjących członków. A nawet gdybym się włamała musiałbyś tam funkcjonować jako 3,14-Roman, bo nie znam Twojego nazwiska. ;-)

                              Nie, zastanawia mnie raczej, czy naprawdę jesteś taki mroczny i zafascynowany cmentarzami, czy to tylko zgrywa.
                              • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:56
                                I tu właśnie mamy coś takiego, jak rzeczywistość wirtualna. Weźmy takiego potworskiego na tapetę- (przepraszam, P, jesteś świetnym przykładem)- jego posty są w większości zabawne, humorystyczne, co mogłoby sugerować, że w realu jest trochę błaznem, takim postrzeleńcem, co wcale nie musi być prawdą-dla mnie na przykład jego humor jest taki radosnosmutny, nie wiem, jak to wyrazić, ale pewnie wiesz, o co mi chodzi.

                                Nie trzeba kłamać, aby dać fałszywy obraz siebie. Zauważ, że w sieci ludzie pokazują swoje jedne strony bardziej, inne mniej. To nie do końca jest fałsz- spójrz na takie forum emama, myślałby kto, że większość kobiet wpisuje się w pewien wzorzec. Ale zobacz, te osoby piszą na forum o pewnych sprawach, a o pewnych nie piszą. Niekoniecznie chodzi tutaj o wstydliwe sekrety, po prostu uznają, że pewne rzeczy nie są ciekawe. Weźmy też taki CIP czy Niemowlę- można odnieść wrażenie, że świat tych kobiet kręci się wokół koloru i konsystencji kup, a w większości przypadków to jednak nieprawda. Mamusianiuniusia może być osobą z naprawdę poważnymi problemami, to, że pisze tylko na jeden temat, wcale o niczym nie świadczy.

                                Przyznam, że jestem samotnikiem, krzywdę sobie robiłem, a zdarza mi się robić nadal, co jakiś czas mam nawrót depresji i wtedy z trudem przychodzi mi normalne funkcjonowanie. Lubię ciszę, ciemność, w pobliżu mam piękny cmentarz - istny Książę Ciemności, nieprawdaż? Jednak to jest tylko część mojej natury, czasem jestem kochanym słodkim uczynnym człowiekiem, bywam duszą towarzystwa, bywam nafochowanym 3,14-erdołą. Tutaj głównie objawia się moja cyniczna natura, więc nic dziwnego, że wychodzi taki obraz, a nie inny. Nie piszę tutaj o mojej sytuacji rodzinnej, grypie żołądkowej, dylematach z gatunku: "nie lubię dziewczyny mojego kumpla", "dzisiaj mam nieświeży oddech" czy "ktoś mnie wkurzył, wrrrr", bo akurat z takimi sytuacjami radzę sobie zazwyczaj sam. Dlatego forumowiczki zdziwiłyby się, widząc mnie w pluszowych kapciach albo kiedy roztkliwiam się nad ślicznym pieskiem znajomej.

                                Internet po prostu ma tę właściwość, że przedstawia ludzi w bardziej interesującym świetle.

                                • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 16:07
                                  Rommi, a nie poszedłbyś do kinka?

                                  Naprawdę masz taką be tę żuchwę? Jak to się nazywa, co Ci jest?

                                  Bo mi ludzi brakuje, a Ty jesteś fajny.
                                  • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 22:52
                                    Ja się na kompanię nie nadaję. Nawet najbliżsi nie są w stanie mnie wyciągnąć z domu :)
                                    • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 23:09
                                      3.14-roman napisał:

                                      > Ja się na kompanię nie nadaję. Nawet najbliżsi nie są w stanie mnie wyciągnąć z
                                      > domu :)

                                      Z przodu: najbliżsi (płci męskiej)

                                      w tle Roman

                                      https://aktywni.pl/p/109/189/entry-940-lq.jpg?1507514761

                                      Oj Romciu Romciu... ;-)
                      • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:08
                        Pani KS googlać już nie zamierzam, nie mam ochoty czytać tego, co ta pani pisze.

                        A na FH jest wątek o kolorach oczu, a propos tego zwierciadła
                        forum.gazeta.pl/forum/w,384,120506454,120506454,Jaki_macie_kolor_oczu_.html
                        • maitresse.d.un.francais Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:10
                          3.14-roman napisał:

                          > Pani KS googlać już nie zamierzam, nie mam ochoty czytać tego, co ta pani pisze

                          jeszcze są jej teledyski, hehehe
                          • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:20
                            Coś takiego znalazłem
                            www.youtube.com/watch?v=9Mhl-Oj1n0I
                            Teledysk jak teledysk, ale wyobrażam sobie tę straszną mordęgę w studiu nagraniowym. Ile to godzin trzeba było nagrywać taki dźwięk. Oł!
                            • 3.14-roman Re: Dział Analiz i Interpretacji Maturalnych 04.01.11, 00:21
                              Ojej, obgadujemy panią SM. To niedobrze- bo to jest to, czego ona chce.

                              Najlepiej przestańmy o niej rozmawiać. Reszta jest milczeniem :)

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka