Dodaj do ulubionych

[fakty wwl] 6 mln na drogę 634

23.01.08, 10:38
fakty.wwl.pl/?a=1676

Lepsza komunikacja ze Stolicą coraz bliżej
6 mln na drogę 634

Słaba komunikacja ze Stolicą blokuje rozwój gmin powiatu
wołomińskiego. Władze Mazowsza planują w tym roku przeznaczyć 6 mln
złotych na modernizację drogi Warszawa - Tłuszcz.
Jest szansa na poprawę warunków komunikacyjnych na głównej drodze do
Warszawy. W tegorocznym budżecie Mazowieckiego Zarządu Dróg
Wojewódzkich przeznaczono 6 mln złotych na modernizację odcinków
drogi wojewódzkiej nr 634 relacji Warszawa - Zielonka -
Wołomin - Tłuszcz - Wólka Kozłowska. 6 mln to duża kwota, jednak nie
należy oczekiwać zbyt wiele. Zwłaszcza w tym roku. Cała modernizacja
(około 37 km) jest obecnie wyceniana na 60 mln i zaplanowano ją na
kilka najbliższych lat. W tym roku ma powstać jedynie dokumentacja
techniczna. Gminy Wołomin i Ząbki zawarły porozumienie z samorządem
województwa
i zobowiązały się przygotować dokumentacje projektowe przebudów
fragmentów trasy na terytorium tych gmin. Natomiast Mazowiecki
Zarząd Dróg Wojewódzkich jest odpowiedzialny za odcinek od
skrzyżowania z drogą nr 631 do skrzyżowania z Al. Niepodległości w
Wołominie. Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka MZDW informuje: -
Dokumentacja ma być
przekazana MZDW do 30 listopada 2008 roku. Na tej podstawie zostanie
ogłoszony
przetarg na wykonawcę przebudowy tego odcinka - realnym terminem
ruszenia
robót jest wiosna 2009 roku. Serbeńska twierdzi także, że gdyby MZDW
otrzymało
dokumentacje od Ząbek i Wołomina do połowy tego roku, to jest szansa
uruchomienia procedur przetargowych na wykonawców i rozpoczęcia
robót jeszcze w tym roku.
Pod pojęciem „modernizacja” można rozumieć na przykład budowę
chodnika, czy ronda. Natomiast najistotniejsze dla mieszkańców
powiatu jest udrożnienie ruchu na 634-ce, poprzez budowę dodatkowych
pasów ruchu. Niestety takich zapewnień nikt nie potrafi udzielić i
jest
to sygnał bardzo niepokojący. Ostateczną odpowiedź powinniśmy poznać
na koniec tego roku.

Emil Wiatrak
autor jest radnym Wołomina
www.emilwiatrak.pl

Obserwuj wątek
    • tedglen [gazetaecho] 634 w trzech odcinkach 05.02.08, 11:25
      www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/Z-2008-01_25-2

      634 w trzech odcinkach

      Radny Wołomina Emil Wiatrak rozmawia z przedstawicielką
      Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Agnieszką Serbeńską.

      W tegorocznym budżecie MZDR przeznaczono 6 mln na modernizację
      odcinków drogi wojewódzkiej nr 634 relacji Warszawa - Zielonka -
      Wołomin - Tłuszcz - Wólka Kozłowska. Jest to informacja szczególnie
      ważna dla mieszkańców powiatu wołomińskiego, którzy dojeżdżają do
      stolicy. Codzienne korki kilkakrotnie wydłużają czas podróży do
      pracy lub szkoły. Proszę jednak powiedzieć, jak wypadają oficjalne
      pomiary natężenia ruchu na tej drodze?

      - Takie pomiary są obligatoryjnie wykonywane co pięć lat. Są to
      badania, które wskazują tempo przyrostu i umożliwiają prognozowanie
      jego wzrostu w skali kraju. Ostatni pomiar był wykonany w 2005 roku.
      Na drodze 634 wykonywano go w pięciu punktach. Poziom natężenia
      ruchu na odcinkach w granicach podstołecznych miejscowości zbliżony
      jest do tych, jakie charakterystyczne są dla ciągów dróg kra-jowych.
      Inna jest natomiast struktura pojazdów generujących ruch. Pomiary
      wska-zują, że ma on charakter lokalny - tzn. dominującymi pojazdami
      są tu samochody osobowe, mikrobusy, lekkie samochody ciężarowe.


      Czy wobec tego istnieje już projekt modernizacji? Jeśli nie, to
      kiedy on ostatecznie powstanie?

      - Droga nr 634 wymaga przebudowy, która stała się zadaniem
      priorytetowym, czego dowodzi wpisanie jej do Wieloletniego Planu
      Inwestycyjnego Województwa Mazowieckiego. Na przebudowę całej drogi
      (37 km) w WPI zapisano 60 mln zł. Cały proces inwestycyjny trudno ze
      względów proceduralnych zamknąć w jednym roku. Kwota ta będzie
      wydawana stopniowo - zgodnie z postępem prac przygotowaw-czych i
      realizacyjnych dla poszczególnych odcinków - co najmniej w przeciągu
      naj-bliższych paru lat. W pierwszej kolejności - właśnie ze względu
      na potrzeby komu-nikacyjne podwarszawskich gmin - przygotowywane są
      przebudowy na odcinku doprowadzającym ruch do Warszawy.


      Kiedy powstanie dokumentacja?

      - Na najbardziej interesującym mieszkańców powiatu wołomińskiego
      fragmen-cie przebudowa została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy
      od skrzyżowania z drogą nr 631 do skrzyżowania z Al. Niepodległości
      w Wołominie (ok. 10 km) jest przygotowywany przez Mazowiecki Zarząd
      Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Jest to jeden z tych fragmentów
      wiodących od strony Warszawy, który popularnie określany
      jest "wąskim gardłem". MZDW w październiku zeszłego roku podpisało
      umowę z firmą projektową na wykonanie dokumentacji technicznej,
      która ma być przekazana MZDW do 30 listopada 2008 roku. Na tej
      podstawie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę. Realnym terminem
      rozpoczęcia robót jest wiosna 2009 roku.

      Dokumentacje projektowe dla odcinków na terenie gmin Wołomin i
      Ząbki, od-powiednio zleciły i finansują ich koszty samorządy gminne.
      Jest to zgodne z poro-zumieniem, jakie te samorządy zawarły w
      zeszłym roku z województwem, wyraża-jąc w ten sposób zgodę na
      współpracę w realizacji przedsięwzięcia. MZDW zatem czeka na
      przekazanie tych dokumentacji przez gminy, by z kolei przejąć
      funkcję inwestora. Na pewno, gdy MZDW otrzyma dokumentacje do połowy
      tego roku, to jest szansa uruchomienia procedur przetargowych na
      wykonawców i rozpoczęcia robót jeszcze w tym roku.


      Czyli 6 mln złotych zaplanowane na 2008 rok prawdopodobnie nie
      zostanie wydane w tym roku, ale część z tej kwoty przejdzie na lata
      przyszłe?

      - Na ten rok w budżecie MZDW planowane jest 6 mln zł, które powinno
      pokryć koszty dokumentacji projektowej, której wykonanie zleciło
      MZDW i ewentualnego rozpoczęcia prac na odcinkach, gdzie
      dokumentacji projektowych oczekujemy od gmin. W kolejnych budżetach -
      zgodnie z zasadą WPI - będą zapisywane kolejne kwoty na kontynuację
      i realizację następnych odcinków.


      Jedną z najważniejszych kwestii dla udrożnienia ruchu jest budowa
      dodatkowych pasów. Czy planuje się taką modernizację?

      - Szczegóły dotyczące rozwiązań technicznych będzie można podać
      dopiero po wykonaniu dokumentacji. Firmy projektowe - zgodnie z
      wytycznymi specyfikacji zamówienia - między innymi dokonują
      szczegółowych pomiarów ruchu, by na tej podstawie określić parametry
      konstrukcji drogi, czy jej klasę techniczną. Ponadto analizując ruch
      wyznaczają na przykład miejsca wymagające wprowadzenia np.
      sygnalizacji świetlnej.

      Dziękuję za rozmowę.

      25 stycznia 2008
    • tedglen [CS] Łodygowa z wiaduktem nad torami? 08.02.08, 12:52
      Artykuł z ostatniego numeru "Co Słychać?" nr 3 (167) z 8 lutego 2008
      r.


      ŁODYGOWA Z WIADUKTEM NAD TORAMI?

      Wszyscy zastanawiają się na tym, jak
      usprawnić ruch w miejscach szczególnie
      zatłoczonych. Do nich bez watpienia
      zalicza się ul. Łodygowa. Jedną z przyczyn
      utrudniajacych płynność ruchu jest przejazd
      kolejowy. Aby to poprawić, władze Ząbek i
      Targówka proponują wybudować wiadukt
      nad linią kolejową. Wiadukt zapewnłby nie
      tylko bezkolizyjny przejazd przez tory, ale
      dodatkowo poprawiłby komunikację na
      terenie Ząbek. Jadący w kierunku Ząbek i
      chcący jechać poprzez ogródki działkowe w
      kierunku warszawskiej Pragi nie musieliby
      jechać do ul. Warszawskiej, a bezpośrednio
      z wiaduktu skreciliby w prawo i ulicą nowo
      projektowaną dojechaliby do ulicy Janowieckiej
      prowadzącej przez “ogródki”. Ponadto
      pod wiaduktem mogłaby przebiegać kolejna
      ulica ( od ul. Janowieckiej do 3-go Maja),
      obsługująca ruch lokalny.
      24 stycznia odbyła się kolejna narada koordynacyjna
      w sprawie modernizacji ul. Łodygowej
      (część drogi nr 634). W spotkaniu
      udział wzięłi: przedstawiciele Zarządu Dróg
      Miejskich w Warszawie, burmistrz Targówka
      Grzegorz Zawistowski, burmistrz Ząbek
      Robert Perkowski, przedstawiciele Mazowieckiego
      Zarządu Dróg Wojewódzkich
      oraz biura projektującego przebudowę tego
      Podczas spotkania zaprezentowano projekt
      koncepcyjny modernizacji drogi. Jedną z najważniejszych
      poruszanych kwestii była sprawa
      budowy wiaduktu nad torami kolejowymi.
      Burmistrz Perkowski w tej sprawie
      również przedstawił swoje stanowisko,
      w którym wyraził chęć przeprowadzenia
      tej inwestycji. - Wnioskuję o wykonanie
      wiaduktu nad torami kolejowymi relacji
      Warszawa Wileńska – Zielonka wraz ze
      zjazdem umożliwiającym przejazd poruszających
      się w kierunku Warszawy do ulicy
      Nowo-Projektowanej 1 w Mieście Ząbki
      i ul. Janowieckiej w Warszawie. Takie
      rozwiązanie umożliwi odciążenie skrzyżowania,
      tak jak we wniosku m. st. Warszawy,
      a ponadto dodatkowo skomunikuje
      Miasto Ząbki poprzez Targówek Fabryczny
      z Warszawą i przewidywanym połączeniem
      Miasta Ząbki projektowaną linią
      tramwajową w ul. Nowo-Ziemowita. Ponadto
      należy przewidzieć dodatkowy pas
      włączenia na drodze wojewódzkiej nr 634
      leżący po stronie Miasta Ząbki dla umożliwienia
      włączenia ruchu z ulicy Nowo-
      Projektowanej 2 w drogę nr 634 – powiedział
      podczas spotkania burmistrz Ząbek.
      O budowę wiaduktu ubiega usilnie również
      burmistrz dzielnicy Targówek.
      - Ponieważ drogą wojewódzką nr 634 , łączącą
      oba miasta, odbywa się ruch o dużym
      natężeniu lokalnym i tranzytowym, zdaniem
      dzielnicy Targówek konieczna jest budowa
      wiaduktu nad torami kolejowymi linii relacji
      Warszawa Wileńska – Zielonka.
      Dzielnica Targówek wystąpi do inwestora
      o przeanalizowanie możliwości rozszerzenia
      zadania inwestycyjnego o budowę
      skrzyżowania bezkolizyjnego z linią kolejową
      – komentuje sprawę burmistrz Targówka
      Grzegorz Zawistowski.
      Wnioskodawcy zgodnie twierdzą, że
      budowa wiaduktu nie tylko podniesie
      poziom bezpieczeństwa na tym przejeździe,
      na którym dochodziło już do wielu
      kolizji, ale w sposób zdecydowany przyczyni
      się do poprawy płynności ruchu na
      tej ulicy. Podczas gdy przejazd kolejowy
      jest zamknięty tworzą się duże korki, co
      utrudnia podróż kierowcom, ale przede
      wszystkim pracę służbom natychmiastowego
      reagowania (straży pożarnej, pogotownia
      ratunkowego itp.)
      red.
      • marczef1 Re: [CS] Łodygowa z wiaduktem nad torami? 13.02.08, 14:11
        tedglen napisał:

        > Artykuł z ostatniego numeru "Co Słychać?" nr 3 (167) z 8 lutego
        2008
        > r.
        >
        >
        > ŁODYGOWA Z WIADUKTEM NAD TORAMI?

        Moim zdaniem na zakorkowaną Łodygową wpływ ma głównie skrzyżowanie z
        Radzymińską (w stronę Warszawy), a w stronę Ząbek brak zielonej
        strzałki w prawo w Piłsudskiego. Wiadukt to ja bym widział na
        Chełmżynskiej... wiem, wiem nie Ząbki i nie będzie bo Strażacka. No
        to Strażacką bym chociaż widział...
        A'propos czy znowelizowano już prawo, tak aby mogły wracać zielone
        strzałki?
        R
        • tedglen Re: [CS] Łodygowa z wiaduktem nad torami? 13.02.08, 14:38
          marczef1 napisał:

          > Moim zdaniem na zakorkowaną Łodygową wpływ ma głównie skrzyżowanie
          > z
          > Radzymińską (w stronę Warszawy), a w stronę Ząbek brak zielonej
          > strzałki w prawo w Piłsudskiego. Wiadukt to ja bym widział na
          > Chełmżynskiej... wiem, wiem nie Ząbki

          Łodygowa też nie Ząbki.


          > i nie będzie bo Strażacka. No
          > to Strażacką bym chociaż widział...

          Kto wie, może w przyszłym roku? Wtedy ruch przez Ząbki w relacji
          Łodygowa - Warszawska - Piłsudskiego - Chełmżyńska znacznie zmaleje.


          > A'propos czy znowelizowano już prawo, tak aby mogły wracać zielone
          > strzałki?

          O ile mi wiadomo, to prawo nigdy nie zabraniało instalowania
          zielonych strzałek. Ich demontowanie to jakaś nadgorliwość
          ewentualnie zła interpretacja prawa.
    • tedglen [fakty wwl] Drogi do 2013-go 13.02.08, 12:02
      fakty.wwl.pl/?a=1715&PHPSESSID=6bbae73bf4379a87e9691152649c37be


      Drogi do 2013-go

      Prawdopodobnie mieszkańcy powiatu wołomińskiego doczekają się
      modernizacji drogi 634. Do 2013 roku samorząd województwa
      mazowieckiego ma zamiar przeznaczyć na ten cel odpowiednie
      pieniądze. Sceptyczni mieszkańcy powiatu, od wielu lat karmieni
      nadziejami na modernizację drogi do Stolicy, mówią, że nie uwierzą,
      dopóki nie zobaczą.


      W latach 2008 - 2013 z budżetu województwa mazowieckiego na
      polepszenie stanu dróg zostanie przeznaczone blisko 2,7 mld zł. W
      tym ze środków unijnych pochodzić będzie 595,8 mln zł.

      Największe natężenie ruchu na Mazowszu występuje w tzw. subregionie
      podwarszawskim, do którego między innymi należy powiat wołomiński.
      Ruch pojazdów na połowie dróg wojewódzkich jest taki sam, jak na
      drogach krajowych. Wymusza to podnoszenie standardów dróg
      wojewódzkich do standardów dróg krajowych (nośność, szerokość, czy
      wyposażenie).
      - W latach 2008 - 2013 z budżetu województwa na polepszenie stanu
      dróg zostanie przeznaczone blisko 2,7 mld zł - informuje Członek
      Zarządu Województwa Mazowieckiego Piotr Szprendałowicz. W tym ze
      środków unijnych pochodzić będzie 595,8 mln zł.

      Jak czytamy na stronie internetowej starostwa powiatu wołomińskiego,
      na terenie naszego powiatu zaplanowano dwie inwestycje.
      Prawdopodobnie do 2013 r. nastąpi od wielu lat oczekiwana poprawa
      drogi 634 na odcinku Warszawa – Zielonka – Wołomin – Tłuszcz – Wólka
      Kozłowska (36,8 km). Wartości tej inwestycji to 60,3 mln zł. Również
      przebiegająca przez nasz powiat droga nr 631 (Nowy Dwór Mazowiecki –
      Marki; 32,8 km) o wartości 53,1 mln zł (w ramach tego zadania
      wprowadzono dwa zadania oba ujęte w Indykatywnym Programie
      Inwestycyjnym Województwa Mazowieckiego: odcinek drogi krajowej nr
      85 – Zielonka - wartość szacunkowa - 28,5 mln zł oraz odcinek
      Zielonka – granice Warszawy o wartości szacunkowej – 17,2 mln zł).



      Dla kogo jest ważna ta droga?


      Łatwo przejezdna droga do Warszawy, to marzenie wielu mieszkańców
      powiatu wołomińskiego, a zwłaszcza wschodniej jego części. Dla
      stolicy powiatu - Wołomina, szybka komunikacja z Warszawą jest
      sprawą priorytetową, decydującą o tempie jego rozwoju. Do tej pory
      dla samorządowców województwa niestety zmodernizowanie tej trasy nie
      było nigdy celem perwszoplanowym i nawet, jak przeznaczano środki na
      modernizację 634 - ki, to potem przesuwano je na inne „ważniejsze”
      cele. Oby tym razem nie było podobnie. Oby nie okazało się, że cele,
      które samorządowcy województwa uznali za ważniejsze, nie wymagały
      większych środków niż szacowane i nie trzeba było rezygnować z
      innych planów -
      np. rozbudowy dróg w naszym powiecie.

      W takim wypadku z milionów planowanych, na ważne dla nas drogi, mogą
      zostać grosze i kompleksowa modernizacja znów się odwlecze.
      Niepokoić może informacja prasowa, widniejąca na stronie Urzędu
      Marszałkowskiego, w której biuro prasowe wymienia największe
      inwestycje zaplanowane do realizacji na Mazowszu. Pomimo, że na obie
      drogi przebiegające przez nasz powiat planuje się wydać łącznie
      ponad 100 mln zł, to modernizacji 634 - ki
      i 631 - ki nie zaliczono do największych. Zaliczono natomiast do
      takich inwestycje, na które trzeba wyłożyć dużo mniejsze środki.


      Autor: Sylwester Jagodziński

    • al-i-baba 6 mln na drogę 634 13.02.08, 16:58
      A jakie to wybory się zbliżają,że problem ząbkowian kogokolwiek
      interesuje?
      Problemem największym jest brak ciekawych ofert pracy w
      Ząbkach,ciekawych ofert dla uczniów- to z tego powodu ludzią tkwią w
      korkach do stolicy.

    • tedglen [Wieści P] Droga pod specjalnym nadzorem 25.03.08, 09:28
      www.wiesci.wolomin.com/?f=xml/200812.xml&p=4

      23 marca 2008 nr 12 (880)
      Droga pod specjalnym nadzorem

      Starosta Urmanowski zadeklarował gotowość przejęcia prowadzenia
      najważniejszej w powiecie wołomińskim inwestycji. Decyzję w tej
      sprawie podejmie marszałek Struzik.
      „Samorządy powiatu wołomińskiego po raz kolejny zwracają się do Pana
      Marszałka z prośbą o objęcie szczególną troską przebudowy drogi
      wojewódzkiej 634. Początek starań samorządów o przebudowę tej drogi,
      jeszcze jako drogi krajowej, sięga połowy lat 90. Również od momentu
      powstania samorządowego województwa mazowieckiego, władze gmin oraz
      powiatu wołomińskiego wielokrotnie występowały do Urzędu
      Marszałkowskiego o podjęcie prac nad modernizacją tej drogi. Na
      uwagę zasługuje fakt, że władze województwa nigdy nie negowały i nie
      negują potrzeby przebudowy tej drogi. Wręcz przeciwnie, zarówno Pan
      Marszałek, jak i podległe Panu służby wielokrotnie potwierdzały
      zasadność natychmiastowego podjęcia prac modernizacyjnych.”
      Tak rozpoczyna się pismo skierowane do Marszałka Województwa
      Mazowieckiego Adama Struzika. Zdeterminowani autorzy pisma
      przypominają wszelkie porozumienia, zawarte od 1999 r., a mające
      tylko jeden cel – przebudowę drogi 634. Przez te lata wykonano,
      niektóre nawet po kilka razy, projekty przebudowy poszczególnych
      odcinków drogi. Dodajmy, że w znakomitej większości projekty te były
      finansowane z budżetów gmin.
      W 2004 r. zdecydowano, że przebudowa najważniejszej w powiecie
      wołomińskim drogi nastąpi ze środków strukturalnych Unii
      Europejskiej. Wtedy to właśnie sprawę przebudowy drogi przejął
      Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.
      O tym, jak dalej była prowadzona przebudowa 634, autorzy pisma
      informują marszałka Struzika:
      „Przez ostatnie lata kilkakrotnie byliśmy informowani o trwających
      przetargach na wykonanie dokumentacji technicznej przebudowy drogi
      634. Przetargi te z przyczyn formalnych były w kolejnych latach
      unieważniane. Na zakończenie 2007 r. MZDW, po upływie dokładnie 10
      lat od wykonania przez Dromex pierwszej kompleksowej koncepcji
      programowej przebudowy drogi 634, poinformował nas o przystąpieniu
      do wykonania nowej koncepcji przebudowy tej drogi. Tak więc termin
      wyboru wykonawcy i rozpoczęcia robót drogowych przesunięto de facto
      na koniec roku 2010.
      W ocenie samorządów, dotychczasowe działania zarządcy drogi są
      oceniane jako pozorne, a zabezpieczane na to zadanie środki
      wydatkowane są na częściowe remonty lub przesuwane na inne zadania.”
      Autorzy pisma – starosta powiatu wołomińskiego Maciej Urmanowski i
      burmistrz Wołomina Jerzy Mikulski są przekonani, że w tej sprawie po
      kilkunastu latach nastąpił powrót do punktu wyjścia z 1997 r.
      Dlatego, mając dość obietnic, starosta i burmistrz wnoszą o podjęcie
      realnych działań i deklarują:
      „...jeżeliby Pan Marszałek i Zarząd Województwa uznał za wskazane
      przekazanie prowadzenia sprawy modernizacji tej drogi w drodze
      inwestorstwa zastępczego starostwu wołomińskiemu, deklarujemy
      gotowość przejęcia prowadzenia tej inwestycji.”
      Niezwykle odważna to deklaracja. I pozostaje tylko życzyć, żeby
      marszałek jak najszybciej podjął właściwą decyzję. Może w końcu
      droga 634 przestanie być traktowana po macoszemu, a inwestor choć
      zastępczy, to ochoczo przystąpi do działania.
      Do sprawy powrócimy, gdy tylko znana będzie oficjalna odpowiedź
      marszałka Struzika.
      A.B.
    • tedglen [gazetaecho] Łodygowa z estakadą? 25.03.08, 09:40
      www.gazetaecho.pl/cgi-bin/echo/echo/echo/Z-2008-03_21-9

      Łodygowa z estakadą?

      Władze Ząbek i Targówka chcą rozwiązać problem korków na przejeździe
      przez tory kolejowe na Łodygowej. Proponują utworzenie tu estakady.
      Zarząd Dróg Miejskich nie mówi "nie".

      Na przejeździe kolejowym na Łodygowej od lat tworzą się korki. To
      nie tylko kwestia opuszczającego się co jakiś czas szlabanu, lecz
      także szerokości ulicy - głównego wylotu z powiatu wołomińskiego.
      Ulica od lat przedstawia obraz nędzy i rozpaczy. Wokół zbudowano
      wiele osiedli, a przy głównej arterii nie ma nawet chodników. ZDM
      już wiele lat temu obiecywał zmiany, ale jak dotąd nic z tego nie
      wyszło. Niestety w sprawie Łodygowej zbyt bierne były władze
      Targówka poprzed-niej kadencji.
      Plany ZDM przewidują poszerzenie ulicy do dwóch pasów ruchu w każdym
      kie-runku. Samorządy Ząbek i Targówka chcą przy okazji przeforsować
      zbudowanie wiaduktu nad torami kolejowymi wraz z alternatywnym
      wjazdem na Targówek Fabryczny i do Ząbek.

      - Aby inwestycja ta zaspokajała potrzeby mieszkańców przez długi
      czas, potrzebny jest wiadukt na Łodygowej - mówi burmistrz Ząbek
      Robert Perkowski. - W Ząbkach jest trudny układ drogowy, nie da się
      zbudować wszędzie dwujezdnio-wych ulic. Dlatego mój pomysł opiera
      się na zbudowaniu na Łodygowej węzła drogowego na estakadzie. Jadąc
      od strony Targówka byłaby możliwość pojechania w stronę ulic
      Janowieckiej w Warszawie i Warszawskiej w Ząbkach. W ten sposób
      dzielnica Targówek zapewni sobie komunikację z Targówkiem
      Fabrycznym, a my bezkolizyjny wjazd w południową część Ząbek.
      Stworzyłby się na terenie Ząbek ciąg komunikacyjny. Byłoby także
      połączenie z planowaną ulicą Nowo-Ziemowita. Pod wiaduktem mogłaby
      przebiegać kolejna ulica, od Janowieckiej do 3 Maja.

      Inicjatywę popierają także władze Targówka. - Sam remont Łodygowej
      nie rozwiąże problemu komunikacyjnego w tym rejonie. Dlatego zarówno
      Targówek, jak i Ząbki wystąpiły do ZDM we wspólnym interesie - mówi
      rzecznik prasowy Targówka Rafał Lasota. Samorządy liczą, że
      pieniądze do przebudowy dołoży także Mazowiecki Zarząd Dróg
      Wojewódzkich, który ma pod swoją opieką ul. ks. Skorupki na terenie
      Ząbek.

      A co na to inwestor przebudowy Łodygowej, czyli Zarząd Dróg
      Miejskich? - Obecnie powstaje dokumentacja projektowa modernizacji
      ul. Łodygowej. Powinna być gotowa przed końcem marca 2009 r. Sama
      przebudowa ulicy jest zatem możli-wa najwcześniej w trzecim kwartale
      przyszłego roku - chodzi oczywiście o początek prac. W najbliższym
      czasie na polecenie biura drogownictwa m.st. Warszawy zle-cimy
      wykonanie analizy uwarunkowań dla ewentualnej estakady. Analiza ma
      doty-czyć celowości realizacji wiaduktu oraz możliwości
      współfinansowania inwestycji przez Mazowiecki Zarząd Dróg
      Wojewódzkich oraz miasto Ząbki. Na razie wszystko jest możliwe -
      tłumaczy Urszula Nelken, rzecznik ZDM. Za cztery miesiące powin-
      niśmy poznać wyniki analizy. Do tematu wrócimy.


      mz, apc
    • tedglen [Moja Gazeta R.] Decydujące chwile dla drogi 634 27.08.08, 09:31
      www.regionalna.waw.pl/

      "Decydujące chwile dla drogi 634

      Jest bardzo prawdopodobne, że marzenia o w miarę przyzwoitej drodze
      634 prowadzącej z Tłuszcza do Warszawy mogą pozostać dalej tylko
      marzeniami. Na nic mogą się zdać liczne zabiegi u władz
      samorządowych województwa mazowieckiego. Protesty części mieszkańców
      mogą spowodować, że droga ta nigdy nie zostanie przebudowana. Co
      dalej będzie z tą drogą?

      Do tej pory, przez kilkanaście ostatnich miesięcy zrobiono dość
      dużo. Udało się naszym samorządowcom przekonać władze urzędu
      marszałkowskiego do przebudowy tej drogi. Zlecono przygotowanie
      projektu, który zakładał, że nowa droga wojewódzka będzie
      dwujezdniowa, gdzie jezdnie będą oddzielone od siebie pasem zieleni.
      Projekt zakłada, że każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu. Żeby
      zapewnić płynność ruchu w miejscach silnie zurbanizowanych,
      zdecydowano, aby wzdłuż trasy wybudować wewnętrzne drogi serwisowe,
      tak aby z posesji wjeżdżało się najpierw na drogę serwisową, a nie
      bezpośrednio na główną. Takie rozwiązanie jest bardzo bezpieczne,
      jednak wymaga większej powierzchni. Przygotowane przez projektantów
      rozwiązania mocno zaniepokoiły mieszkańców, zwłaszcza Zielonki. Po
      licznych protestach z ich strony, 13 sierpnia w siedzibie starostwa
      powiatowego w Wołominie doszło do kolejnego spotkania, w którym
      udział wzięli przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, starosta
      wołomiński, burmistrzowie gmin powiatu wołomińskiego,
      przedstawiciele MZDW, oraz różni eksperci drogowi. Jeszcze raz
      omówiono sytuację odnośnie drogi 634, mając na względzie nowe
      uwarunkowania.

      Jako pierwszy głos zabrał wiceburmistrz Zielonki Zenon Popławski. -
      Jeśli chodzi o ingerencję w grunty, kwestię dojazdów do bram firm
      czy domów, to można byłoby to ograniczyć. Może należałoby
      zrezygnować z barier między jezdniami. Czy konieczna jest przebudowa
      skrzyżowania ulic Wojska Polskiego i Kolejowej? - pytał
      wiceburmistrz Zielonki.

      Nieco innego zdania jest główny projektant drogi. - Chcemy
      zrealizować ten projekt kompleksowo, gdyż taki jest plan
      zamawiającego. Dzisiejsze spotkanie ma na celu sprawdzenie, które z
      uwag mieszkańców można uwzględnić. Proszę jednak pamiętać, że
      wszelkie ograniczenia obniżają standard drogi. Chcielibyśmy stworzyć
      dwie oddzielne jezdnie z pasami do lewoskrętów. Ewentualna zmiana z
      dwóch jezdni o dwóch pasach na jedną jezdnię o czterech pasach
      należy do zamawiającego. Właściciele gruntów żądają likwidacji dróg
      serwisowych, które są niezbędne przy drogach tranzytowych. Drogi
      serwisowe są po to, aby ograniczyć dostęp wjazdu na główną drogę
      praktycznie z każdej posesji. To poprawia bezpieczeństwo. Oczywiście
      jako projektanci możemy to zmienić, ale potrzebna jest zgoda
      zamawiającego - uważa projektant drogi.

      Według oceny projektantów wszystkie uwagi mieszkańców można
      podzielić na dwie grupy: na te, które projektanci mogą nanieść sami
      oraz te, które wymagają bezwzględnej zgody zamawiającego. 70%
      wszystkich uwag dotyczyło likwidacji dróg serwisowych. Z
      drobniejszych, możliwych do uwzględnienia, są postulaty dotyczące
      likwidacji rowów. Ponadto projekt przewiduje, że w zasadzie na całym
      odcinku drogi powinna być wybudowana kanalizacja deszczowa.

      Obecnym stanem rzeczy bardzo zniesmaczony był starosta Maciej
      Urmanowski. - Jestem bardzo zaniepokojony tym, co się teraz dzieje.
      Praktycznie przewracamy wszystko do góry nogami, co do tej pory
      wspólnie ustaliliśmy. Wcześniej nie było uwag tak daleko idących.
      Proszę zauważyć, że kolejne zmiany w projektowaniu odsuwają
      inwestycję o około 12 miesięcy - powiedział starosta wołomiński.

      Zenon Popławski bronił stanowiska protestujących mieszkańców. - Te
      protesty nie są protestami urzędu, ale mieszkańców. Wcale im się nie
      dziwię, bo w ten sposób może splajtować wiele firm. Niejednokrotnie
      obecne drogi krajowe nie mają takich parametrów, jakie chce się tu
      zastosować. Można byłoby na przykład zrezygnować z pasa zieleni
      między jezdniami - uważa wiceburmistrz Popławski.

      Odpowiedź projektanta była jednoznaczna: "Podwójne linie ciągle nie
      są tak dobre, jak oddzielenie jezdni pasem zieleni izolacyjnej. Są
      przecież tacy kierowcy, którzy nie zawsze respektują znaki poziome,
      ponadto zimą są one mało widoczne. Przekrój 1x4 przy tak dużym
      natężeniu jest bardzo niebezpieczny. Proszę pamiętać, że chcemy
      zmienić warunki, ale zapewnić także bezpieczeństwo. Najlepiej
      zapewnia to pas zieleni. Natężenie ruchu w Zielonce jest dwukrotnie
      większe niż w Kobyłce i trzykrotnie większe niż w Wołominie.
      Zwężenie trasy w Zielonce zakorkuje cały ruch".

      Głos zabrali również przedstawiciele innych gmin. Wiceburmistrz
      Krzysztof Antczak przypomniał, że dyskusje nad przebudową tej drogi
      ciągną się już od lat 90-tych, jak jeszcze była to droga krajowa. -
      Trzeba zacząć modernizować tę drogę jak najszybciej. Dziś część
      mieszkańców protestuje przeciwko tej drodze, ale niedługo mogą
      protestować ci, którzy nie mogą przejechać - uważa Krzysztof
      Antczak. Jeszcze bardziej stanowczo odniósł się wójt Klembowa
      Kazimierz Rakowski. - Projektanci nie mogą oszczędzać na zasypywaniu
      rowów. Apeluję do władz Zielonki, aby zrobiły wszystko, co możliwe.
      Bo nie może być tak, że trasa będzie taka, jak planowano, a w
      Zielonce wszystko będzie się korkowało. Jeśli budynek w Zielonce
      przeszkadza, to można go wykupić. To mnie śmieszy, że w przypadku
      takiej inwestycji przeszkodą jest jeden budynek - powiedział wójt
      Klembowa Kazimierz Rakowski. Według projektantów rolą władz
      samorządowych jest przekonanie mieszkańców, że te rozwiązania, które
      zaproponowali są najlepsze.

      Wszyscy byli zgodni co do tego, że kolejne zmiany wydłużą proces
      inwestycyjny, nawet ponad rok, a to spowoduje, że ta inwestycja
      praktyczni może zostać odsunięta na wiele lat. Jest to droga
      wojewódzka, nie jedyna na Mazowszu. Przy stwarzaniu nadmiernych
      problemów oczywiste jest, że władze wojewódzkie mogą się zdecydować
      na modernizację innej drogi. Póki co, klimat dla naszej drogi jest
      jeszcze sprzyjający, ale nie musi to trwać wiecznie.

      Mirosław Oleksiak"
    • Gość: marksmith Re: [fakty wwl] 6 mln na drogę 634 IP: 103.206.138.* 10.09.20, 09:01
      Stay focused on game with syghtglass latest gaming glasses collection which block blue light micron anti-blue ray protection eye strain. Protect your eyes from the blue light emitting from screens by wearing gaming glasses. Buy best frames gaming glasses.

      Read More:
      night driving glasses
      Prescription Glasses
      computer glare glasses
      storm eyes gaming glasses
      best gaming glasses
      video game glasses
      blue light glasses
      cheap gaming glasses
      best buy computer glasses

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka