Dodaj do ulubionych

cybex, concord, romer ?

20.04.12, 21:54
Witam, proszę o pomoc bo już mam niezły mętlik w głowie. Szukam fotelika dla dziecka o wzroście 100 cm i wadze 14 kg, fotelika raczej do 36 kg.
Zakładam, że te z isofixem są najbezpieczniejsze (nie jestem ekspertem, więc proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Najbardziej skłaniam się ku Cybex Pallas 2-fix. A może wybrać jakiś inny?
Proszę o podpowiedź jaki będzie najbezpieczniejszy fotelik, który jednocześnie będzie pasował do volkswagena passata.
Obserwuj wątek
      • kwap666 Re: cybex, concord, romer ? 21.04.12, 11:18
        opcje masz dwie
        pallas dla twojego dziecka jak najbardziej ok, musisz tylko posadzic go w fotelu i zobaczyc jak zareaguje na poduche. jak mu sie spodoba to bedzie dobry wybor.
        mozesz sprobowac tez z 15-36, ale jako ze masz drobne dziecko trzeba by sprawdzic przebieg pasa piersiowego a glownie to jak sie trzyma na ramieniu dziecka i czy nie przechodzi za blisko szyi. w tej grupie cybexa raczej odpusc ze wzgledu na slaba tapicerke, ciekawszymi fotelami jest romer kidfix (moze byc sict ale nie koniecznie), nowy recaro monza czy moj ulubiony bs izi up x3 fix. concordy napewno bardzo bezpieczne i do tego fajnie rosna, ale w wersji click i t isofix jest na paskach i nie masz regulacji polozenia fotela, natomiast w wersji xt gdzie taka regulacje posiadasz nie masz mozliwosci montazu fotelika w aucie bez isofixa.
        • renna100 no i chyba przekombinowaliśmy 05.05.12, 12:48
          Ostatecznie kupilismy Cybex Pallas 2 fix. Jesteśmy już po dłuższej podróży, dziecko zadowolone.
          Męczy mnie jednak jedna sprawa. Fotelik jest wpięty w isofix ale wydaje mi się, że nie jest zbyt mocno i stabilnie osadzony. Wcześniej mieliśmy MC Tobi i mam wrażenie, że tamten mimo, że bez isofixa mniej się ruszał.
          Proszę o wytłumaczenie, czy fotelik z isofixem potrząśnięty powinien się łatwo bujać na boki? Jakoś niezbyt bezpieczne mi się to wydaje ale to nasz pierwszy isofix, więc może tak ma byc?
          • aniaimax Re: no i chyba przekombinowaliśmy 05.05.12, 16:32
            nie powinien. JEstes pewna, ze jest dobrze docisniety/dosuniety do oparcia?
            JAk moj maz, po ktoryms tam sprzataniu samochodu zamontowal fotelik, to tez sie telepal na boki, bo on tylko kliknal isofiksem i tak sobie lekko reka dosunal. A ten fotelik trzema mocno docisnac. DOcisnelam i jest zupelnie na sztywno.
            • mrukumaster Re: no i chyba przekombinowaliśmy 06.05.12, 15:38
              I porządnie trzeba pasy trzymające poduchę napiąć, lekki luz na isofixie może być ale tak jak pisałem lekki/delikatny/mały. piotrraslub czy jak on tam dodatkową bzdurę napisał bo fotel 15-36kg na isofix się porusza bo ma się ruszać wink
              • ktm123 Re: no i chyba przekombinowaliśmy 13.05.12, 10:20
                Moj casual protector (15-36) zamocowany na isofixie ani drgnął- dodam, ze musielismy i tak zmienic, bo sie okazało, ze źle dopasowany, bo wisi na kanapie (kubelkowe siedzenie i luz pod fotelikiem)- a mimo to ani drgnął. Trzeba porządnie docisnąc fotel w kierunku oparcia, kolanem.
                • mrukumaster Re: no i chyba przekombinowaliśmy 13.05.12, 19:06
                  Bo protector ma powiedzmy sztywny isofix. Zerknij sobie Monze, Cybexa czy Romera a zobaczysz, że te fotele mocno się ruszają bo mają isofix bardziej uniwersalny (ruchomy) na którym możesz regulować także pochylenie fotela. Protector ma za to inną konstrukcje i jak widzisz przez to nie pasował do Twojego samochodu. Fotel 15-36kg będzie się ruszał w trakcie wypadku bo tak ma być.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka