Dodaj do ulubionych

Afobam i Estazolam- raz jeszcze

08.07.03, 13:20
Nerwica odbiera mi chyba zdolnosc precyzyjnego formulowania mysli- moje
wczorajsze pytanie zostalo zle napisane i zle zrozumiane :) A wiec jeszcze
raz. Biore czasem 1 mg estazolamu na sen. Czy w razie napadu paniki, leku,
niepokoju, poddenerwowania moge doraznie zazywac afobam (lub hydroksyzyne),
jesli poprzedniego wieczoru wzielam estazolam? Moj lekarz nie dal mi zadnych
wskazowek na ten temat, a moze to ja zapomnialam go dopytac. Bede bardzo
wdzieczna za pomoc.
Obserwuj wątek
    • jeszp1 Re: Afobam i Estazolam- raz jeszcze 08.07.03, 13:47
      Cześć!
      Stosowanie oby leków nie wyklucza się. Estazolam jest triazolowa pochodną
      benzodiazepiny o wybiórczym profilu nasennym i lekko uspokajajacym. Natoniast
      afobam (alprazolam) jest benzodiazepiną o wybitnie przeciwlękowym działaniu.
      Doraźne stosowanie tych leków nie jest szkodliwe, ale niestety oba mają bardzo
      duży potencjał uzależniajacy (kilkadziesiąt razy bardziej niż alkohol !!!!).
      Dlatego trzeba mieć świadomość, że nie należy stosować tych leków codziennie.
      Max. po 4 tygodniach trzeba odstawić bo może nastąpić uzależnienie, początkowo
      psychiczne potem fizyczne, wówczas oprócz depresji dochodzi jeszcze druga
      ciężka choroba - uzależnienie lekowe. Natomiast wyjście z uzależnienia jest
      bardzo trudne, udaje sie to tylko 1-2% uzależnionym. Sam zaliczam się do tej
      niewielkiej grupki ludzi, którzy wyszli z tego piekielnego nałogu. Teraz już
      tylko walczę z depresją.
      Pozdrawiam i przestrzegam przed lekami z grupy benzodiazepin.
      • e_english Re: Afobam i Estazolam- raz jeszcze 09.07.03, 11:46
        Dzieki :)
        No to niezle sie wystraszylam... Czy rzeczywiscie to jest az tak bardzo
        uzalezniajace?? Dostalam od lekarza 40 tabletek estazolamu z zaleceniem brania
        1 co wieczor (czyli przez 40 dni!), bez zadnego ostrzezenia, ze powinnam
        uwazac. Ja na szczescie zdaje sobie sprawe z mozliwosci uzaleznienia i dlatego
        biore tylko pol tabletki (1mg) od 3 tygodni, nie zwiekszam dawki i staram sie
        robic kilkudniowe przerwy. Niestety, juz zauwazylam, ze bez estazolamu spi mi
        sie duzo gorzej i czuje pokuse, zeby go zazyc. Czy to juz poczatki
        uzaleznienia? Ojej... Jeszcze tego mi do szczescia brakuje... :((( Czy
        hydroksyzynadziala nasennie? czy tez uzaleznia?
        • sylwka25 Re: Afobam i Estazolam- raz jeszcze 09.07.03, 18:59
          Nie dziwię się że ci nie powiedział, mój robił to samo na szczęście moja mama
          dobrze się na tym zna i wiedziała co to za syf a ja miałam jak na depresję i
          lęk dużo rozsądku żeby tego nie brać. zmień lekarza, tym bardziej że czujesz
          pokusę.
          Pozdrawiam
          • e_english Re: Afobam i Estazolam- raz jeszcze 10.07.03, 11:51
            Sama juz nie wiem, co robic :(( Na razie bralam ten estazolam lacznie 20 dni z
            kilkudniowymi przerwami i to mniejsza dawke niz zalecil mi lekarz. I w ogole
            trudno mi uwierzyc, ze tak mala dawka moze uzaleznic w tak krotkim czasie. Tym
            bardziej, ze ja mam raczej silny chcrakter i nigdy od niczego nie bylam w
            stanie sie uzaleznic. Wiem, wiem, kazdy pewnie tak o sobie mysli...
            Na razie odstawiam. Za 3 tygodnie mam wizyte u lekarza i wtedy z nim o tym
            porozmawiam.
            Dzieki za porady :)
    • iwona.grobel Re: Afobam i Estazolam- raz jeszcze 11.07.03, 16:17
      Teoretycznie właściwsze jest zażywanie w napadzie lęku afobamu lub hydroxyzyny
      niż estazolamu, nawet jeśli estazolam był użyty poprzedniego dnia. Proszę
      przeczytać moją wcześniejszą odpowiedź (też z dzisiejszego dnia) i pogadać o
      tym ze swoim lekarzem.
      Pozdrawiam

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka