Dodaj do ulubionych

Po co światu humaniści?

• sa.s Re: Po co światu humaniści? 21.06.11, 10:36
      Dlaczego wrzucacie humanistów do jednego wora ludzi żyjących w abstrakcji, którzy nie wiedzą po co , na co, komu całki?! Humanista - humaniście nie równy. Student - studentowi nie równy. Socjolog - socjologowi... itd. NIE GENERALIZUJCIE! Jasne, prywatne uczelnie produkują eMGRów na potęgę, a że najłatwiej humanistów, to potem potęguje taka generalizacja.

Ja skończyłam socjologię, ale też zarządzanie i marketing oraz Project Manager, które to były kierunkami ekonomicznymi, a uważam się za analityczną humanistką, która więcej korzysta z Excela niż z Worda. Nie jestem i nigdy nie będę inżynierem, umysłem ścisłym, ale to, że jestem humanistką nie oznacza, że nie mam pojęcia o prawach fizyki czy matematyki.

Socjologia - nie żałuję.
    • kot_kreskowy84 Re: Po co światu humaniści? 21.06.11, 10:40
      Humaniści są potrzebni, jak najbardziej.
      Trzeba tylko odróżniać humanistę od absolwenta kierunku humanistycznego. Bo kwestia tego, czy jest się humanistą czy nie, nie zależy od tego, czy się miało piątki z polskiego czy z matematyki, lecz od tego, czy dąży się do wiedzy i prawdy o człowieku.
      Humanista może być nawet fizykiem, ale mieć wyjątkową wrażliwość świata i interesować się dogłębnie np. filozofią (która zresztą ma więcej wspólnego z matematyką niż z językiem polskim).
      Ten drugi to zwykle człowiek bez pomysłu na życie, który skończył łatwe i przyjemne studia i teraz nie ma, co ze sobą zrobić, więc podnosi larum, że świat schodzi na psy, bo nikt nie potrzebuje humanistów takich jak on.

• nr-m Re: Po co światu humaniści? 21.06.11, 11:26