Dodaj do ulubionych

Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, ...

23.10.18, 23:24
Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, obniża cholesterol, walczy z nowotworami, zdrowa przekąska, reguluje poziom cukru, broń na anemię

Hummus to potrawa kuchni bliskowschodniej, która w ciągu ostatnich lat stała się popularna na całym świecie. Do przygotowania dipu na bazie ciecierzycy nie potrzebujemy wielu składników, ale jego właściwości zdrowotne mogą cię zaskoczyć.
Obserwuj wątek
      • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:27
        Hummus składa się głównie z ciecierzycy, która jest doskonałym źródłem białka o dużej wartości odżywczej. To właśnie białko jest głównym materiałem budulcowym kości, mięśni i skóry. Poza tym jest niezbędnym składnikiem każdej diety. Z tego powodu hummus jest świetną potrawą dla wegetarian i wegan – dostarcza im wartościowego białka roślinnego.
        • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:27
          Rośliny strączkowe, do których zalicza się cieciorka, są polecane osobom o podwyższonym poziomie cholesterolu. Jeśli jesteś jedną z nich, powinnaś pomyśleć o włączeniu hummusu do swojej diety. Najlepiej samodzielnie przygotować ten aromatyczny dip, by mieć pewność, że nie zostały dodane do niego żadne chemiczne substancje.
          • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:28
            Rośliny strączkowe, do których zalicza się cieciorka, są polecane osobom o podwyższonym poziomie cholesterolu. Jeśli jesteś jedną z nich, powinnaś pomyśleć o włączeniu hummusu do swojej diety. Najlepiej samodzielnie przygotować ten aromatyczny dip, by mieć pewność, że nie zostały dodane do niego żadne chemiczne substancje.
            Ciecierzyca zawiera saponiny oraz kwas fitowy, czyli substancje chroniące komórki przed czynnikami rakotwórczymi. Regularne spożywanie roślin strączkowych wzmacnia barierę ochronną organizmu i pozwala mu skutecznie bronić się przed nowotworami.
            • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:29
              Odchudzasz się? Hummus to świetna przekąska na diecie, ponieważ zawiera dużo białka, błonnika i składników mineralnych. W skład bliskowschodniego dipu wchodzi tahini, czyli pasta z sezamu. Te niezwykłe nasiona są bogate w zdrowe, nienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki którym można zgubić zbędne kilogramy.
              • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:30
                Odchudzasz się? Hummus to świetna przekąska na diecie, ponieważ zawiera dużo białka, błonnika i składników mineralnych. W skład bliskowschodniego dipu wchodzi tahini, czyli pasta z sezamu. Te niezwykłe nasiona są bogate w zdTahini i ciecierzyca to dobre źródła żelaza, którego niedobór jest przyczyną anemii. Jeśli czujesz się zmęczona, brakuje ci energii, często jest ci zimno, możesz cierpieć na braki tego minerału. Połączenie sezamu i cieciorki w hummusie może pomóc w walce z anemią, a na pewno dostarczy ci cennych składników.rowe, nienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki którym można zgubić zbędne kilogramy.
                • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:30
                  Tahini i ciecierzyca to dobre źródła żelaza, którego niedobór jest przyczyną anemii. Jeśli czujesz się zmęczona, brakuje ci energii, często jest ci zimno, możesz cierpieć na braki tego minerału. Połączenie sezamu i cieciorki w hummusie może pomóc w walce z anemią, a na pewno dostarczy ci cennych składników.
                  • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:31
                    Składniki odżywcze w hummusie pozwalają regulować poziom cukru we krwi. Oczywiście, sam dip nie wystarczy, ale każda mała zmiana w diecie może przynieść dobre rezultaty. Hummus jest bogaty w białko, dzięki któremu przez dłuższy czas nie czujemy głodu, a poziom cukru we krwi utrzymuje się na stałym poziomie. Ponadto po zjedzeniu porcji hummusu z warzywami nie będziemy mieć ochoty na inne, często niezbyt zdrowe przekąski.
                    • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:32
                      Jak przygotować hummus w domu? Wystarczy puszka ciecierzycy, 100 g tahini (do kupienia w delikatesach albo przez internet), 2 ząbki czosnku, 2 łyżki soku z cytryny, oliwa z oliwek, sól i odrobina wody (opcjonalnie). Wszystkie składniki miksujemy blenderem, próbujemy, doprawiamy i gotowe! Hummus jest pyszny, zdrowy i prosty do wykonania. Smacznego!
    • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:42
      Gotowy hummus – Epikuchnia

      Skład: ciecierzyca (60%), olej roślinny, pasta tahini (16%), sól, kwasek cytrynowy, czosnek, przyprawy, substancje konserwujące: kwas sorbowy, kwas benzoesowy.
      Wartość odżywcza (100 g):
      Wartość energetyczna: 346 kcal
      Białko: 8 g
      Węglowodany: 16 g
      Tłuszcze: 29 g
      Hummus domowy

      Skład:
      Ciecierzyca w puszce (pod odsączeniu) – 250 g
      Czosnek – 20 g
      Woda – 100 g
      Pasta Tahini – 230 g
      Sok z cytryny – 50 g

      Sposób przygotowania:
      Ciecierzycę namoczyć i ugotować, zblendować z pastą tahini i czosnkiem, dolewając wodę. Dodać sól oraz sok z cytryny.

      Wartość odżywcza (100 g)
      Wartość energetyczna: 350 kcal
      Białko: 18 g
      Węglowodany: 11 g
      Tłuszcze: 22 g
      Hummus na ostro

      Skład:
      Ciecierzyca – 450 g
      Olej sezamowy – 10 g
      Papryczka peperoni – 50 g
      Czosnek – 3 ząbki
      Sok z cytryny – 10 g

      Sposób przygotowania:
      Ciecierzycę namoczyć i ugotować, zblendować ją z resztą składników.

      Wartość odżywcza (100 g)
      Wartość energetyczna: 126 kcal
      Białko: 7 g
      Węglowodany: 12 g
      Tłuszcze: 4 g
      • jutta_t Re: Hummus - poprawia trawienie, źródło białka, 23.10.18, 23:43
        Znaczenie zdrowotne

        Ciecierzyca, główny składnik hummusu, jest przede wszystkim bogata w białko oraz błonnik pokarmowy. Zawiera również kwas foliowy oraz witaminy z grupy B, przez co wspomaga działanie układu nerwowego oraz odpornościowego. Zdaniem Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem produkty bogate w foliany wykazują działanie protekcyjne w rozwoju nowotworu trzustki, prawdopodobnie poprzez ich rolę w podziałach zdrowych oraz naprawie uszkodzonych komórek.

        Hummus w swoim składzie zawiera spore ilości błonnika rozpuszczalnego, który odgrywa ważną rolę z profilaktyce chorób układu sercowo-naczyniowego oraz cukrzycy typu II (poprzez obniżanie stężenia cholesterolu LDL, trójglicerydów oraz glukozy we krwi). Nierozpuszczalna frakcja włókna pokarmowego znajdująca się również w hummusie przeciwdziała zaparciom oraz odrywa istotną rolę w profilaktyce nowotworów jelita grubego.

        Według Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem pewne substancje występujące w ciecierzycy (saponiny, oporna skrobia, inhibitory proteazy, flawonoidy i sterole) chronią komórki przed uszkodzeniami genetycznymi, które z kolei mogą prowadzić do rozwoju nowotworów.

        Dzięki zawartości antyoksydantów (witamina C, E, beta-karoten oraz związki fenolowe) pasta z ciecierzycy wspomaga układ odpornościowy, chroniąc organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. W składzie hummusu znajdziemy również żelazo, które obok kwasu foliowego chroni przed rozwojem niedokrwistości.

        Hummus zawiera również duże ilości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które wspomagają działanie układu sercowo-naczyniowego.
        Podsumowanie

        Hummus jest potrawą wykazującą wiele korzyści dla zdrowia. Dzięki dużej zawartości białka może stanowić podstawę dań wegetariańskich oraz wegańskich. Wykazuje działanie przeciwnowotworowe i hipocholesterolemiczne, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, nerwowego oraz sercowo-naczyniowego. Posiada dość duża kaloryczność, jednak spożywanie go z rozsądkiem może przynieść jedynie korzyści.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka