Dodaj do ulubionych

Dieta na mózg .

12.06.20, 09:01

To trzeba jeść, żeby nie otępieć
Codziennie powinno się zjadać jak najwięcej warzyw, szczególnie zielonych, liściastych: sałatę, kapustę, szpinak, brokuły, jarmuż.

Przegryzaj lub dodawaj do potraw różne orzechy. Pamiętaj, żeby nie były solone - nadmiar soli zwiększa w mózgu ilość białka tau, typowego dla alzheimera.

Między posiłkami jedz owoce, najlepiej jagodowe - przynajmniej dwa razy w tygodniu!

Spożywaj produkty zbożowe z pełnego przemiału, np: płatki owsiane, chleb lub makaron razowy, brązowy ryż.

Warzywa strączkowe gotuj trzy razy w tygodniu.

Także trzy razy w tygodniu na talerzu powinny gościć ryby - spowalniają osłabienie funkcji poznawczych mózgu.

Dwa razy na tydzień jedz drób.

Do gotowania i smażenia używaj głównie olejów i oliwy.

Ze słodyczy bezpieczna jest niestety tylko gorzka czekolada.


Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-co-zjadlby-twoj-mozg,nId,4544528#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
Obserwuj wątek
    • mala200333 Re: Dieta na mózg . 12.06.20, 09:03
      Jedzenie, które szkodzi na głowę
      Unikaj serów topionych i wysoko przetworzonych, tanich żółtych, w plastrach, tostowych, do smarowania, a szczególnie produktów seropodobnych.

      Ogranicz spożycie czerwonego mięsa do 1-2 porcji w tygodniu, najlepiej do chudej wołowiny.

      Uważaj na przemysłowe wędliny. Zawarte w nich substancje chemiczne: azotyny i nitrozoaminy - szkodzą wątrobie, zwiększając stężenie związków tłuszczowych szkodliwych dla mózgu.

      Ogranicz wysoko przetworzone węglowodany: białą mąkę, jasne pieczywo, oczyszczony ryż, cukier. Jedzenie ich w dużych ilościach powoduje wyrzut insuliny do krwi, co szkodzi pracy mózgu.

      Unikaj potraw smażonych, zwłaszcza w głębokim tłuszczu, margaryn i masła - jedz nie więcej niż łyżkę masła dziennie.

      Ostrożnie z popcornem z mikrofali! Zawiera diacetyl - związek, który nadaje potrawom maślany posmak. Zdaniem badaczy wpływa on na powstawanie w mózgu groźnych złogów charakterystycznych dla alzheimera.

      Stroń od mocnych alkoholi. Dozwolony jest kieliszek wina do posiłku. Ostrożnie z piwem, szczególnie przemysłowym: może zawierać szkodliwe azotyny.


      Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-co-zjadlby-twoj-mozg,nId,4544528,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
      • mala200333 Re: Dieta na mózg . 12.06.20, 09:05
        REKLAMA

        Należy przeprowadzać regularne, ogólne badania zdrowia. Dzięki nim można wykryć chorobę na wczesnym etapie, a to pozwala opóźnić jej rozwój przez wprowadzenie odpowiedniej diety i terapii.
        Ważne, by kontrolować poziom cholesterolu. Jego wysoki poziom po 30. r. ż. niemal trzykrotnie zwiększa ryzyko wystąpienia alzheimera w podeszłym wieku!
        Choć naukowcy nie potwierdzają skuteczności wielu suplementów, wolno je stosować, ale za zgodą i pod kontrolą lekarza prowadzącego, gdyż często mogą one wchodzić w konflikt z lekami i osłabiać działanie zaleconej przez niego terapii.
        Udowodnioną skuteczność mają witamina B12 i kwas foliowy, które poprawiają pamięć. Ale nie bierz ich bez zalecenia lekarza.


        Czytaj więcej na www.styl.pl/zdrowie/news-co-zjadlby-twoj-mozg,nId,4544528,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka