Dodaj do ulubionych

~~Trochę dobrych rad dla zdrowia~~

09.01.21, 18:30
Regeneracja organizmu podczas snu ma kluczowe znaczenie dla naszego samopoczucia. Nie jest dobrze, kiedy śpimy za krótko. Idealnie, kiedy w łóżku spędzamy osiem godzin z zamkniętymi oczami. Leniuchowanie powyżej ośmiu godzin podwyższa poziom kortyzolu w organizmie. To z kolei powoduje, że jesteśmy ospali, niechętni do działania i rozleniwieni przez większą część dnia.
Obserwuj wątek
    • mala200333 Re: ~~Trochę dobrych rad dla zdrowia~~ 09.01.21, 18:30
      Wiele osób wychodzi z domu w pośpiechu, zapominając o śniadaniu. Niektórzy uważają, że śniadanie to posiłek, który nie jest nam potrzebny. Jeszcze inni odnoszą się do wspomnień z dzieciństwa i unikają tematu śniadania jak ognia. Alternatywa? Filiżanka ciepłej, pachnącej kawy wypita tuż przed wyjściem z domu lub kupiona na stacji benzynowej albo wypita zaraz po włączeniu komputera w pracy.
      • mala200333 Re: ~~Trochę dobrych rad dla zdrowia~~ 09.01.21, 18:31
        Ale....Niestety, nasz żołądek nie pochwala tych przyzwyczajeń. To pierwszy krok do odwodnienia organizmu, który jest już wycieńczony po nocnym trawieniu pokarmów. Lepiej byłoby przywitać dzień tzw. "złotym napojem". Cytryna, imbir, kurkuma - również postawią nas na nogi.
        • mala200333 Re: ~~Trochę dobrych rad dla zdrowia~~ 09.01.21, 18:32
          Warto....rozpocząć dzień zielonym sokiem na bazie warzyw i owoców. Budyń z kaszy jaglanej także jest łatwy w przygotowaniu. Omlet z pomidorami można zrobić w kilku wariantach, zmieniając dodatki. Ważne, aby od rana nie fundować sobie wysokiej dawki glutenu.
          • mala200333 Re: ~~Trochę dobrych rad dla zdrowia~~ 09.01.21, 18:33
            Aktywność fizyczna jest konieczna. Wymówki, że nie masz na nią czasu, są tłumaczeniem bez pokrycia. Warto przeanalizować swój dzień i zastanowić się, czy faktycznie nie ma w nim 30 minut (tyle na początku wystarczy), aby skupić się na swoim ciele i zacząć pracować nad mięśniami?
              • mala200333 Re: ~~Trochę dobrych rad dla zdrowia~~ 09.01.21, 18:35
                Wielu...specjalistów zaznacza, że ruch fizyczny powinien być dopasowany do naszych upodobań. Jeżeli nie lubimy jeździć na rowerze, to zastanówmy się, czy nie lepszy jest dla nas pilates. W internecie jest wiele aplikacji, które niczym trener personalny będą dopasowywały ćwiczenia i termin do naszych potrzeb. Warto zacząć od ćwiczeń wzmacniających mięśnie skośne brzucha, które pomagają uzyskać talię osy i poprawiają kondycję kręgosłupa.
                • mala200333 Re: ~~Trochę dobrych rad dla zdrowia~~ 09.01.21, 18:35
                  Pięć posiłków dziennie dobrze wpływa na nasz metabolizm i samopoczucie. Ważne, aby to, co jemy, zaplanować dzień wcześniej. Wówczas nie będziemy zmuszeni do robienia zakupów w biegu i przygotowywania potraw na szybko. Druga kwestia dotyczy wielkości porcji. Najprostsza metoda polega na tym, aby na talerzu znalazła się porcja wielkości naszej pięści.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka