Dodaj do ulubionych

Ach te antybiotyki...

29.06.21, 17:32
Nadużywanie antybiotyków przy infekcjach górnych drug oddechowych może prowadzić do clostridiozy. W organizmie mogą rozwinąć się bakterie odporne na leczenie antybiotykami. Profesor Robert Flisiak przypomina, że niemal każdy pacjent, który trafiał do szpitala z objawami przypominającymi koronawirusa, otrzymywał antybiotykoterapię. Jego zdaniem takie działanie przyczyniło się do uodpornienia na działanie niektórych leków. Teraz sytuacja znacznie się pogorszyła. Profesor Flisiak zaznaczył, że już dzisiaj widać to na oddziałach szpitalnych. Wielu pacjentów leżących na oddziałach zakaźnych dzisiaj mierzy się właśnie z clostridiozą. Zdaniem profesora Flisiaka ten problem będzie narastał i trzeba się z tym pogodzić. "Momentami jesteśmy bezsilni. Zdarzają się sytuacje, w których jedyną metodą jest przeszczepienie stolca. Należy jednak pamiętać, by tego nie nadużywać" - mówił profesor w programie Newsroom.
Obserwuj wątek

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka