Dodaj do ulubionych

Cholesterol – jak go kontrolować i czego unikać

22.07.21, 23:54
Cholesterol – jak go kontrolować i czego unikać
Cholesterol jest organicznym związkiem chemicznym i lipidem z grupy steroidów. Stężenie cholesterolu całkowitego we krwi oraz innych frakcji lipidogramu (stężenie triacylogliceroli, cholesterolu HDL oraz LDL) są istotnym wskaźnikiem stanu zdrowia w odniesieniu do zaburzeń metabolicznych. Wartości cholesterolu całkowitego >190 mg/dl (hipercholesterolemia) świadczą o zwiększony ryzyku chorób sercowo – naczyniowych, jak miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, czy zawał mięśnia sercowego.
Obserwuj wątek
      • mala200333 Re: Cholesterol – jak go kontrolować i czego unik 23.07.21, 00:26
        Zagrożenie stanowią dania smażone na tłuszczu, żółte sery, sosy na bazie majonezu lub śmietany (np. beszamel), tłuste mleko, orzechy, jajka, cukier, chipsy, frytki, krakersy i alkohol (zawiera ponad 3 tysiące kalorii w 100 gramach), francuskie ciasto i inne wypieki (zwłaszcza z kremami).

        Badania japońskie potwierdziły związek między spożyciem zielonej herbaty a poziomem cholesterolu we krwi. Średni jego poziom u mężczyzn pijących 2 lub mniej filiżanek herbaty dziennie wynosi 193 mg/100 ml. U tych, którzy wypijali 6–8 filiżanek, średni poziom cholesterolu wynosił 188 mg/100 ml, a jeszcze niższy (185 mg/100 ml) wykazano u wypijających 9 i więcej filiżanek.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka