Dodaj do ulubionych

Ważne minerały

16.04.22, 17:14
Cynk - pasuje jak ulał
Cynk to mikroelement, który jest przede wszystkim przyjacielem urody: wspiera zdrowy wygląd skóry i jej przydatków, czyli włosów i paznokci. Dba także o układ odpornościowy. Jaki ma związek z wagą ciała i metabolizmem? Tyroksyna, czyli hormon tarczycy, decydujący o tempie przemiany materii, nie powstanie bez cynku. Podobnie zresztą, jak wiele innych hormonów. Cynk ma znaczenie przy przyswajaniu podstawowych składników odżywczych. Sam jest jednak dobrze wchłaniany przede wszystkim ze źródeł zwierzęcych, zatem na niedobory szczególnie powinni uważać wegetarianie.
Obserwuj wątek
    • seremine Re: Ważne minerały 16.04.22, 17:15
      Jeśli lubią kasze, to zadanie mają ułatwione, bo w nich cynku moc. Sporo ich też w warzywach strączkowych, orzechach. Pewne źródło to jednak jaja, wołowina, indyk, kurczak (zrezygnuj ze skóry, jeśli jednak jesteś na diecie). Zatem: w Wielkanoc pewnie ci cynku nie zabraknie, skoro ta jajami stoi.
      Dzienne zapotrzebowanie na cynk u mężczyzn wynosi 11 mg, u kobiet - 8 mg.
    • seremine Re: Ważne minerały 16.04.22, 17:17
      Magnez - lepsze spalanie tłuszczu
      Ten makroelement jest kojarzony przede wszystkim z naszymi nerwami i ogólnym samopoczuciem, ewentualnie z mięśniami i zapobieganiem mrowieniu kończyn. Tymczasem wiadomo, że odpowiednia dawka magnezu w diecie zapobiega zespołowi metabolicznemu, który charakteryzuje się m.in. otyłością brzuszną, nadciśnieniem tętniczym i wysokim poziomem cholesterolu.
      Magnez ma wpływ na intensywność spalania tłuszczów i węglowodanów. Wiele osób kojarzy go z czekoladą (znowu zrobiło się świątecznie), ale nie musisz jej jeść, by organizmowi go nie zabrakło.
    • seremine Re: Ważne minerały 16.04.22, 17:18
      Magnez:
      otręby,
      owoce morza,
      pestki dyni,
      kasze: gryczana i jaglana,
      migdały i orzechy,
      soja,
      ryż brązowy,
      zielone warzywa,
      rośliny strączkowe.
      Mężczyźni potrzebują dziennie ok. 400 mg magnezu, kobiety ok. 50 mg mniej. Trzeba przy tym pamiętać, że spożycie to nie to samo, co przyswojenie. Magnez jest prawidłowo wchłaniany w obecności witaminy D i białka zwierzęcego.
      • seremine Re: Ważne minerały 16.05.22, 18:31
        seremine napisała:

        > Magnez:
        > otręby,
        > owoce morza,
        > pestki dyni,
        > kasze: gryczana i jaglana,
        > migdały i orzechy,
        > soja,
        > ryż brązowy,
        > zielone warzywa,
        > rośliny strączkowe.
        > Mężczyźni potrzebują dziennie ok. 400 mg magnezu, kobiety ok. 50 mg mniej. Trze
        > ba przy tym pamiętać, że spożycie to nie to samo, co przyswojenie. Magnez jest
        > prawidłowo wchłaniany w obecności witaminy D i białka zwierzęcego.
        >


        O znowu orzechy!
    • seremine Re: Ważne minerały 16.04.22, 17:20
      Chrom - pokonanie apetytu na słodycze
      Zasadniczo nie potrzebujemy chromu zbyt dużo (średnio 20-30 mikrogramów na dobę), jednak trzeba pamiętać, że słabo wykorzystujemy go z produktów spożywczych. Szczególnie to trudne, jeśli w diecie jest za dużo cukru. Tymczasem...
    • seremine Re: Ważne minerały 16.04.22, 17:22
      Niedobór chromu może się objawiać niepohamowaną chęcią spożywania słodkości, co samo w sobie już grozi nadwagą. Gdy tego mikroelementu jest za mało, rośnie poziom cholesterolu i kwasów tłuszczowych we krwi, a glukoza jest nieprawidłowo metabolizowana.
      Inne, mniej znane objawy za niskiego poziomu chromu to:
    • seremine Re: Ważne minerały 16.04.22, 17:25
      przygnębienie,
      drażliwość,
      bóle głowy,
      nadmierna ochota na alkohol.
      Skąd brać chrom? Dobre źródła to choćby:
      ryby,
      wątroba,
      zielone warzywa (zwłaszcza groszek),
      drób,
      kukurydza,
      jaja,
      pieczywo razowe,
      drób,
      świeże owoce.
      Wybieraj świadomie dobre źródła trzech minerałów, a twoja dieta będzie zróżnicowana, zapewni odpowiednią ilość innych składników odżywczych, przyczyni się do poprawy wyglądu. Czego chcieć więcej?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka