10.09.22, 20:38

Brak snu…Przyczynia się do udaru, zawału i raka. Dzięki tej zmianie można uniknąć 70 proc. nowych przypadków
Obserwuj wątek
    • seremine Re: Brak snu 10.09.22, 22:13
      Brak ruchu.. Naukowcy ustalili, że minimalna liczba kroków każdego dnia powinna wynosić 3800 - wtedy jesteśmy w stanie zmniejszyć ryzyko demencji o 25 proc. Z kolei 9800 kroków w ciągu dnia u osób między 40. a 79. rokiem życia redukowało ryzyko demencji o 50 proc.
    • seremine Re: Brak snu 10.09.22, 22:14
      Nadszedł czas, aby zarządzanie brakiem aktywności fizycznej zostało uznane za nieodłączną część rutynowych konsultacji lekarskich w ramach podstawowej opieki zdrowotnej dla osób starszych - przekonują autorzy badań. Badacze wykazali, że ważna jest nie tylko liczba wykonanych kroków, ale też intensywność wysiłku. Okazało się, że najkorzystniejsze efekty dawał półgodzinny spacer, podczas którego badani wykonali średnio 6300 kroków dziennie - w tempie 112 kroków na minutę. To powodowało zmniejszenie ryzyka demencji aż o 62 proc.
      2. Aktywność fizyczna to działanie neuroprotekcyjne
      Prezes Polskiego Towarzystwa Neurologicznego, prof. Konrad Rejdak, potwierdza, że coraz częściej mówi się o roli ruchu w profilaktyce schorzeń neurologicznych. - Aktywność fizyczna to działanie neuroprotekcyjne - podkreśla. - Zmiana trybu życia, ruch, kontakty międzyludzkie, porzucenie używek, papierosów, alkoholu i odpowiednia, zdrowa dieta niskocukrowa mogą modyfikować przebieg otępienia, a przede wszystkim odroczyć wystąpienie pełnoobjawowej choroby. Wynika to z faktu, że pewne procesy patologiczne toczą się nieuchronnie, ale czynniki środowiskowe i choroby współistniejące mogą przyspieszać i nasilać rozwój choroby - tłumaczy neurolog.
    • seremine Re: Brak snu 10.09.22, 22:15
      Amerykańscy naukowcy z Uniwersytetu Missisipi wytypowali siedem zdrowych nawyków, które redukują ryzyko demencji, nawet u osób obciążonych genetycznie. Swoje wnioski oparli na blisko 30-letniej obserwacji obejmującej ponad 12 tys. pacjentów. Siedem nawyków, które redukują ryzyko demencji:
      regularna aktywność fizyczna,
      zdrowa dieta - najlepiej śródziemnomorska,
      brak otyłości,
      rzucenie palenia,
      prawidłowe ciśnienie krwi,
      kontrola cholesterolu - poziom całkowitego cholesterolu nie powinien być wyższy niż 190 mg/dl;
      poziom glukozy we krwi na czczo - niższy niż 100 mg/dl.
    • seremine Re: Brak snu 10.09.22, 22:16
      jednym z badań naukowych w grupie 1499 osób zebrano szczegółowe informacje dotyczące ich zwyczajów żywieniowych, następnie w odstępach czteroletnich przez niemal 30 lat oceniano ich funkcje poznawcze. Badacze chcieli sprawdzić, czy istnieje korelacja pomiędzy dietą a funkcjonowaniem mózgu. Taką zależność faktycznie odnaleziono i dotyczyła ona osób uwzględniających w swojej diecie więcej wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (PUFA), np. omega-3 i witaminy E - przypomina dr Adam Hirschfeld, neurolog z poznańskiej kliniki PsychoMedic. Joanna Nowacka, dietetyk kliniczny, podkreśla, że dobrze odżywiony umysł to także lepszy stan emocjonalny i psychiczny. Naszemu mózgowi nie służą głodówki, dlatego też zalecane jest regularne spożywanie posiłków. - Codzienna dieta dla mózgu powinna obfitować w kwas foliowy, magnez, antyoksydanty, wielonienascycone kwasy tłuszczowe oraz węglowodany złożone. Na właściwy stan psychofizyczny mózgu wywierają wpływ neuroprzekaźniki jak serotonina i adrenalina. Ich prekursorami (w chemii prekursor to związek biorący udział w reakcji chemicznej, w wyniku której powstaje inny związek - przyp. red.) są aminokwasy, dlatego też w codziennej diecie nie może zabraknąć źródeł pełnowartościowego białka - radzi Nowacka.
    • seremine Re: Brak snu 10.09.22, 22:16
      Dietetyczka przypomina też o regularnym piciu wody. - To właśnie dzięki wodzie nasz mózg ma zagwarantowane działanie przewodzenia impulsów nerwowych tzw. myślenia. Gdy nie dostarczamy sobie odpowiednich ilości płynów, to bardzo często zaczyna nas boleć głowa. To właśnie mózg wysyła w ten sposób informacje, że potrzebuje wody - wyjaśnia ekspertka.
    • seremine Re: Brak snu 18.09.22, 20:55
      Dzięki za informacje,,

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka