Dodaj do ulubionych

Sery.. Dzień Sera..

20.01.23, 16:48
Ser biały to jeden z najchudszych, a zarazem najbardziej obfitujących w białko serów, znajdziemy w nim też fosfor, potas, magnez, wapń, witaminy z grupy B, A oraz E. Dietetyczka zwraca uwagę, że sposób produkcji sprawia, że w serze białym znajdziemy także pewne ilości bakterii kwasu mlekowego, wpływających korzystnie na nasz organizm.
Obserwuj wątek
    • jutta_t Re: Sery.. Dzień Sera.. 20.01.23, 16:48
      100 g sera żółtego to ok. 300-400 kcal, podczas gdy chudy twaróg to mniej niż 100 kcal. Dla osób na diecie, chcących wzbogacić dietę w białko, osób z zaburzeniami lipidowymi twaróg będzie dobrym wyborem
    • jutta_t Re: Sery.. Dzień Sera.. 20.01.23, 16:50
      Mleko to naturalne źródło witaminy A i D, jednak w serach ich zawartość jest różna. Im ser jest tłustszy, tym większa zawartość witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Nie znajdziemy ich niemal wcale w chudych twarogach – tłumaczy. Przyznaje również, że mitem jest powszechne twierdzenie, że wszystkie sery, w tym sery twarogowe to znakomite źródło wapnia. W rzeczywistości mogą zawierać tego pierwiastka dziesięciokrotnie mniej niż niektóre sery żółte. - Gdy powstaje skrzep sera, cały wapń "ucieka" do serwatki w postaci kazeinianu wapnia. Pod tym względem można zaryzykować stwierdzeniem, że serwatka jest bardziej wartościowa niż sam ser. Wraz z nią znika z białego sera także część witamin z grupy B obecnych w mleku
    • jutta_t Re: Sery.. Dzień Sera.. 20.01.23, 16:51
      Równowartość wapnia z jednej szklanki mleka możemy sobie zapewnić, zjadając jeden plasterek sera żółtego lub... pięć kilogramów sera białego – dodaje.
    • jutta_t Re: Sery.. Dzień Sera.. 20.01.23, 16:52
      Sery żółte. Jest zdecydowany faworyt, to "król serów"
      - Jest kaloryczny i zawiera sporo nasyconych kwasów tłuszczowych, a także ma wysoką zawartość sodu, więc nie jest polecany osobom z nadwagą, otyłością, hipercholesterolemią czy nadciśnieniem – tłumaczy. Mimo to, jak podkreśla ekspertka, powinniśmy przestać patrzeć na sery żółte jak na cholesterolową bombę kalorii zatykającą tętnice. Wręcz przeciwnie. Mgr Piskała-Topczewska tłumaczy, że ser żółty zawiera sprzężony kwas linolowy (ang. conjucted linolic acid, CLA), który odgrywa rolę w obniżaniu "złego" cholesterolu, to jest frakcji LDL. - Jest też sycący, m.in. dlatego że zawiera chlor. To składnik soków żołądkowych, który zmniejsza łaknienie, wyłączając wydzielanie leptyny, hormonu głodu. Dodatkowo ser żółty, dzięki wysokiej zawartości witaminy D, zmniejsza sekrecję, czyli wytwarzanie insuliny …
    • jutta_t Re: Sery.. Dzień Sera.. 20.01.23, 16:54
      - Dlatego indeks glikemiczny serów żółtych wynosi zero. Sery żółte wręcz pozwalają utrzymać właściwą glikemię – dodaje ekspertka.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka