Forum Dom Dom
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

konwektory elektryczne

IP: *.esta.com.pl 23.10.01, 10:32
    Mieszkam w starym budynku. W mieszkaniu mam piece. Chciałabym je zlikwidować i
    zainstalować grzejniki elektryczne o łącznej mocy 5500 W. Instalację
    elektryczną w mieszkaniu mam nową. Oczywiście chciałabym nie popaść w
    niepotrzebne koszty. Dotychczasowy remont i tak już sporo mnie kosztował. Nie
    wiem od której strony do tego podejść. Jestem zupełnym laikiem w takich
    sprawach. Proszę o rady, co zrobić, o co się dowiedzieć. Czy istalacja 220V
    wystarczy? Czy muszę też coś załatwiać w rejonie energetycznym ?
    Obserwuj wątek
      • Gość: aneta Re: konwektory elektryczne IP: 212.160.159.* 23.10.01, 18:31
        nie wiem jakie piece masz na myśli. Bo jeżeli miałaś piece akumulacyjne (takie
        z grzałkami elektrycznymi w środku) to przydział mocy jest odpowiednio duży. Ja
        za tydzień zmieniam piece akumulacyjne na grzejniki elektryczne ale marmurowe.
        Wyglądają bardzo ładnie i nie są takie drogie w eksploatacji. Do mieszkania o
        powierzchni 60 m2 doradzono mi moc 5200, co odpowiada 5 grzejnikom. ZApłacę za
        to 5.500 zł. Ale gwarancja obejmuje 10 lat, a przewidziana przez producenta
        eksploatacja 30 lat. Do tego można wybrać rodzaj i kolor marmuru.

Ogrzewanie elektryczne wiąże się z dużym obciążeniem sieci. Jeżeli masz np.
        przepływowy ogrzewacz wody, to przy grzejnikach elektrycznych wymagany jest
        przełącznik priorytetowy, tak żeby nie dochodziło do spięcia.

Oczywiście takie ogrzewanie się opłaca najbardziej przy dwutaryfowym liczniku
        energii. W godzinach od 22. do 6.00 i 13. do 15.00 energia jest tańsza o ponad
        połowę. W innym wypadku rachunki będą kolosalne.

pozdrawiam
        • Gość: laser Re: ania IP: 62.233.128.* 23.10.01, 21:22
          "Zamienił stryjek siekierkę na kijek" - tak bym skomentował Twoją decyzję.