Dodaj do ulubionych

Via Baltica przez Łomżę

20.10.09, 23:52

A więc słowo się rzekło tir stanie u płotu,szkoda że tak się stało.
Z wyrazami współczucia

- morfi -
Obserwuj wątek
    • dodeni Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 10:52
      Tylko podziekować dla ludzi PO, i zrobili z Białegostoklu wioche zabita
      dechami... czas stad uciekać gdzieś na zachód... w najgorszym wypadku jak nie
      bede mógł znaleść pracy to z desperfacji wesme strzelbe i zajme się tymi
      POpaprańcami.
      • osemek Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 11:23
        dodeni napisał:

        > Tylko podziekować dla ludzi PO, i zrobili z Białegostoklu wioche
        zabita
        > dechami... czas stad uciekać gdzieś na zachód... w najgorszym
        wypadku jak nie
        > bede mógł znaleść pracy to z desperfacji wesme strzelbe i zajme
        się tymi
        > POpaprańcami.

        To może napiszesz nam dokładnie, dlaczego Białystok ma byc teraz
        wiochą zabitą dechami?
      • macrow Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 11:26
        pudziekłowac dlia tich z pie-ło! wioche dechami zabito zrłobile!
        spljuwe wyciognoc trza i im pif paf pło młordach! jak tło za co? a
        nu kto nam ukrat ulice?? tak fajerancko by było żebysmy młoglie
        pumieszkać przy tej wiabaltice... a jakie fajne kuliorowe kałuży sie
        robio jak deszczu na benzyne poleje! a tak na zachód trza jechać,
        tylko na święta do dom wracać. szkłoda!
      • osemek Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 13:49
        gilbil napisał:

        > w końcu zwycięża rozsądek. Do Białego jest zaplanowana S8 więc poza
        > kompleksami to chyba nie ma argumentów.

        Nie ma. Ale są w naszym mieście ludzie co by tu chcieli pałac
        kultury, kosmodrom z przylądka canaveral i metro. Bo tak i już. A
        tak swoją drogą to o ile S8 się juz buduje, jest na nie kasa i ma
        zostać skończone w 2012-13 roku, to Via Baltica owszem, biegnie
        przez Łomżę, ale na razie tylko na papierze. I ta sprawa sie tak
        szybko nie zmieni. Więc zupełnie nie rozumiem o co te lamenty i
        historie o wiochach zabitych dechami.
        • grat.nowy Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 14:11
          w ludzkiej naturze jest ponarzekać sobie, popłakać, powyzywać od
          złodziei itd itp.

          ja tam wolę, żeby tir'y waliły przez Łomżę z dwojga złego, optymalnie
          byłoby gdyby, tu powołam się na zielonego, jechały pociągiem, ale jak
          już nie mogą, bo lobby paliwowe jest na tyle silne, że na to nie
          pozwoli, to niech sobie jadą przez Łomżę, a nie Białystok.
          Łomżynianom zaś można współczuć setek kopcących ciężarówek
          niszczących i zatłaczających drogi. Ot co.
          • gieroy_asfalta Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 14:37
            "optymalnie
            > byłoby gdyby, tu powołam się na zielonego, jechały pociągiem, ale
            jak
            > już nie mogą, bo lobby paliwowe jest na tyle silne"
            skończcie juz bredzić o "tirach na torach"- o rozwiązanie jest
            ekonomicznie nieopłacalne, koszty logistyczne są zbyt wysokie.
              • gieroy_asfalta Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 17:31
                o koszty transportu mi chodzi, a o jakie inne?:) Koszty korzystania
                z infrastruktury kolejowej, budowy i utrzymania baz załadunkowych
                (ogromna infrastruktura), organizacji transportu, czasu oczekiwania
                i wielu innych.
                Nigdzie się to nie sprawdziło, a że gdzieś (w dwóch czy trzech),
                górzystych krahjach(w Alpach ma to jeszcze sens), częsciowo
                funkcjonuje, to efekt dotacji. Nie mo to nic w spólnego z rachunkiem
                ekonomicznym. A żeby komus dać, trzeba komuś zabrać. Komu chcesz
                zabrać?
                • doobie Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 21:18
                  jak mozesz pisac czlowiecze ze nigdzie sie to nei sprawdzilo skoro wybornie
                  funkcjonuje chociazby w usa. poczytaj sobie o serwisie jaki oferuje csx.
                  transport kolejowy jest duzo tanszy od konkurencyjnego transportu drogowego i to
                  jest fakt a nie dywagacje!
                    • 123456ag Re: Via Baltica przez Łomżę 23.10.09, 07:41
                      Też jestem zdania że nie wiesz o czym piszesz. Z założenia transport szynowy
                      (kolejowy) jest tańszy i to zdecydowanie. Tylko że PKP próbując kiedyś bronić
                      się od bankructwa a licząc na dotychczasową intensywność przewozów, wyżyłowała
                      ceny. Przecież za czasów komuny PKP było państwem w państwie - instytucja nie
                      odpowiadająca za nic a dyktująca ceny "kosztowe".
                      Zieloni rzucając hasło "Tiry na tory" mieli 100% racji, tylko nie docenili
                      uwarunkowań i uwikłań w polskiej rzeczywistości.
                      Ale to dałoby się zrobić, tylko trzebaby zacząć od rozwiązań ustawowych. Po
                      pierwsze - tory są państwowe (tak jak są drogi). Państwo dba o ich stan a od
                      użytkowników pobiera stosowne opłaty.
                      Po drugie - dostęp do nich jest otwarty dla każdego przewoźnika, który spełnia
                      podstawowe wymagania techniczne i ekonomiczne. Po prostu wolna konkurencja na
                      szynach, rozumiesz?
                        • 123456ag Re: Via Baltica przez Łomżę 27.10.09, 09:59
                          gieroy_asfalta napisał:

                          > jak sobie wyobrazasz rozwiezienie towaru po hurtowniach spożywczych,
                          > gminnych biedronkach i sklepach z kafelkami tirem na torach? :)

                          Te gieroy, ty nie bądź taki ojra tidra i nie rżnij głupa.
                          Dobrze wiesz że grubo ponad połowa tych współczesnych krążowników szos jedzie
                          stamtąd-tam, tzn. przez Polskę ale trochę dalej. I można by je np. wysadzać tam
                          dokąd sięgają tory o "trochę" węższe. A u nas naprawdę zrobiłoby się luźniej na
                          drogach.


                • szabo Re: Via Baltica przez Łomżę 21.10.09, 21:32
                  np na gorzystych Wegrzech sie nie sprawdza, gdzie jedyna forma dotacji jest
                  zwolnienie z oplat winietowych.

                  > Nigdzie się to nie sprawdziło, a że gdzieś (w dwóch czy trzech),
                  > górzystych krahjach(w Alpach ma to jeszcze sens), częsciowo
                  > funkcjonuje, to efekt dotacji.

                  Swoja droga, moze policzysz koszty infrastruktury drogowej. TIRy sluzywaja
                  nawierzchnie znacznie szybciej niz osobowki, czy lekkie ciezarowe. Moze to sobie
                  policz...
    • gieroy_asfalta słaby artykuł 21.10.09, 14:33
      brak ważnych informacji:
      1. czy odcinek Choroszcz-Knyszyn pójdzie częściowo śladem DK65?
      2. czy zostanie wybudowany nowy węzeł, czy przebudowany ten w
      Ostrowii do zjazdu z S8 na Łomżę?
      3. co z obwodnicą Augustowa w tej sytucaji?
      • doobie Re: Co za nazwa? 21.10.09, 21:21
        obok lomzy, po trasie planowanej zachodniej obwodnicy miasta wiec jezeli komus
        tiry maja utrudniac zycie to co najwyzej takich miejscowosci jak jednaczewo a
        nie lomza.
      • szabo Re: Czy to nie PiS wydał to zmarnowane 100 mln wb 21.10.09, 21:42
        nie, afera by była, jakby ktoś z GDDKiA rozmawiał przez telefon z kimś z
        ministerstwa na ten temat, używał brzydkich wyrazów, a stenorgram ukazała się w
        jednym z ogólnokrajowych tygodników lub dzienników. Jeszcze dobrze by było,
        jakby nie było wiadomo o co chodzi...

        drupal napisał:

        > ówczesnemu prawu? I czy bezmyślne wyrzucenie w błoto 100 mln to nie jest afera?
    • jacggg Hurra! Via Baltica z Warszawy przez Łomżę 21.10.09, 20:15
      Przepraszam bardzo, najkrótsza droga wiedzie przez Łomżę?! Dokąd? Do Suwałk?...

      Głównym i najważniejszym szlakiem wiodącym na północny-wschód od Warszawy od
      początku budowania w XIX wieku współczesnej sieci komunikacyjnej - zarówno
      kolejowym jak i drogowym - jest linia łącząca
      Warszawę-BIAŁYSTOK-GRODNO-Wilno-Petersburg. Walnie przyczyniając się do
      rozwoju zwłaszcza Białegostoku, który wcześniej był (niemal) nic nie znaczącą
      (niemal) wioską.

      Rozumiem, że teraz głównym szlakiem komunikacyjnym w tym kierunku połączymy
      Warszawę z Suwałkami, zostawiając na boku takie "Pogwizdowa", jak Białystoki,
      Grodna, Wilna i Petersburgi...

      Nie chce Łukaszenka do Unii? To go ominiemy! A w drodze dodatkowych retorsji
      załatwimy Grodno i Białystok za jednym zamachem, stać nas! Mur się postawi na
      granicy, a Białystok się zajmie agroturystyką, wikliniarstwem, garncarstwem
      oraz hodowlą żubra.
      • jacggg Re: Hurra! Via Baltica z Warszawy przez Łomżę 21.10.09, 20:23
        Chyba, że rozwój naszego transportu lokalnego i tranzytowego osiągnął takie
        stadium, że potrzebne są już dwie trasy z Warszawy, i możemy sobie na obie
        pozwolić: ta przez Białystok-Grodno do Wilna i ta przez Łomżę-Suwałki do
        Kowna-Rygi. Wtedy miałoby to sens (niewątpliwie ciągnięcie głównej trasy z
        Białegostoku do Suwałk tylko po to, by ominąć Białoruś było absurdalne z wielu
        powodów, nie tylko "eko") lecz nie bardzo wierzę w taką dynamikę i takie
        możliwości...

        Jednakowóż być może takie dwa szlaki docelowo byłyby najsensowniejsze.
        • jacggg Re: Hurra! Via Baltica z Warszawy przez Łomżę 21.10.09, 20:29
          Pozostałaby jeszcze kwestia bezpośredniego, najkrótszego połączenia Warszawy z
          Królewcem (przez Olsztyn) - na co śmiało można by szukać funduszy w ramach
          Partnerstwa Wschodniego (wpisuje się w jego formułę co do joty - jest bodaj 600
          mln EUR do wzięcia - taka inicjatywa mogłaby zamknąć na chwilę usta niektórym
          polonofobom w Moskwie, że budujemy nowy kordon sanitarny).

          W ten sposób można by walnie rozwinąć bardzo kulejącą infrastrukturę Polski
          północno-wschodniej.
            • osemek Re: Hurra! Via Baltica z Warszawy przez Łomżę 21.10.09, 20:55
              Wszystko pieknie, tylko że I panunijny korytarz transportowy (I
              TENT), czylki po naszemu Via Baltica ma z założenia łączyć środkową
              Europę z krajami bałtyckimi i wschodnią Skandynawią, zaczynając się
              w Warszawie a kończąc w Helsinkach. Na Litwie, gdzie wytyczono go
              juz dawno, biegnie on od granicy w Budzisku, przez Kowno w strone
              granicy łotewskiej i dalej do Rygi. A jak byś mapy nie giął droga z
              Warszawy do Budziska przez Łomżę jest od tej przez Białystok bliższa
              o około 40 kilometrów. 40 kilometrów to w nowoczesnym zestawie
              ciągnik siodłowy z naczepą cca 15 litrów oleju napędowego, czyli
              przy aktualnych cenach tego paliwa około 55 złotych. Teraz przemnóż
              to najpierw przez 7 tysięcy, bo tyle dziennie zestawów przejeżdża tą
              trasą a potem przez 365 dni w roku. To daje kwotę blisko 140
              milionów złotych rocznie wydanych przez firmy transportowe bez
              racjonalnego uzasadnienia. Dla porównania - o 30 milionów mniej
              miała kosztować obwodnica Wasilkowa. Dałoby się tez za to wybudować
              dwie książnice podlaskie w Białymstoku. Albo jedną spalarnię.
      • szabo Re: Hurra! Via Baltica z Warszawy przez Łomżę 21.10.09, 22:07
        żeby wiechać na Białoruś trzeba mieć wizę...

        od 65 lat opisane przez Ciebie tradycyjne połączenia są poprzecinane przez
        granice państwowe i ruch na nich jest minimalny

        rozumiem, że w Białymstoku są nieprzebrane tłumy wybierające się do do Suwałk,
        Augustowa i Wilna, warte zagięcia europejskiego korytarza transportowego? Nowe
        haslo: S8 to za malo!

        jacggg napisał:

        > Przepraszam bardzo, najkrótsza droga wiedzie przez Łomżę?! Dokąd? Do Suwałk?...
        >
        > Głównym i najważniejszym szlakiem wiodącym na północny-wschód od Warszawy od
        > początku budowania w XIX wieku współczesnej sieci komunikacyjnej - zarówno
        > kolejowym jak i drogowym - jest linia łącząca
        > Warszawę-BIAŁYSTOK-GRODNO-Wilno-Petersburg. Walnie przyczyniając się do
        > rozwoju zwłaszcza Białegostoku, który wcześniej był (niemal) nic nie znaczącą
        > (niemal) wioską.
        >
        > Rozumiem, że teraz głównym szlakiem komunikacyjnym w tym kierunku połączymy
        > Warszawę z Suwałkami, zostawiając na boku takie "Pogwizdowa", jak Białystoki,
        > Grodna, Wilna i Petersburgi...
        >
        > Nie chce Łukaszenka do Unii? To go ominiemy! A w drodze dodatkowych retorsji
        > załatwimy Grodno i Białystok za jednym zamachem, stać nas! Mur się postawi na
        > granicy, a Białystok się zajmie agroturystyką, wikliniarstwem, garncarstwem
        > oraz hodowlą żubra.
    • swoboda_t Brawo! 21.10.09, 23:10
      Wariant przez Łomżę jest krótszy, tańszy i lepszy. Od początku ta
      droga miała tak biec i gdyby nie interesy lokalnych kacyków duża
      część uż by istniała. Wariant przez Białystok jest niemal pod każdy
      względem gorszy. Lepszy jest dla lokalnych polityków i urzędników,
      którzy pokupowali działki gdzie trzeba i którzy robili wszystko,
      łącznie z łamaniem prawa, żeby VB biegła tak, a nie inaczej
      (wysatrczy prześledzić historię przekrętów, jakie tamtejszy oddział
      GDDKiA robił przy remontach i tyczeniu dróg). No i jeszcze płakać
      będą białostoczczanie, bo dla nich najwyraźniej ta droga miała być
      symbolem cywilizacyjnego awansu - sorry, ale interes wszystkich
      innych grup społeczncznych (włącznie z poszkodowanymi dotąd
      mieszkańcami Łomży) w końcu wygrał z lokalnym kolesiostwem. I bardzo
      dobrze. Szkoda, że wciąż wiele innych inwestycji jest prowadzonych
      na zasadzie "ch.j z sensem, ważne, żeby Gienek, Stefek i Czesiek
      mieli dobrze".
      • ogabignac Re: Brawo! 19.02.10, 09:29
        kolesiostwo lokalnych polityków i urzędników białostockich powinno się było na
        czas zgilotynować albo wsadzić do ciurmy. Spowodowali przynajmniej pięcioletnie
        opóźnienie i milionowe straty.
        Najlepszy z całego towarzystwa był PROFESOR! ochrony środowiska i minister w
        rządzie Jarosława Kaczyńskiego - Szyszko.
        Obecnie wykładowca szkoły medialnej ojca Rydzyka - naucza jak kompensować
        unikalną przyrodę.
        Kompensować unikalną dolinę Rospudy polega na zalaniu innej doliny wodą i
        utworzeniu bagien.
    • kasia_grubasia O rany co za dziwny kraj.... 22.10.09, 07:41
      Przepychanki o jedną (!) lepszą drogę trwają latami. I jeszcze: Białystok jako
      stolica województwa wszystko chce mieć u siebie - to zrozumiałe. Ale niech nie
      zapomina, że ma dbać o infrastrukturę całego województwa. To mi przypomina coś
      jakby Francję za Ludwika IV czy XV: bogaty Paryż, a prowincja przymiera głodem ;]
      • stachkonwa Ciekawy kontekst tego hurra 22.10.09, 08:38
        zastanawiam się, dlaczego pan redaktor wybrał sobie to, co go
        ucieszyło, natomiast nabrał wody w usta co do faktu, że nowy układ
        dróg dośc szerokim łukiem omija miasto Białystok, no i że nie bardzo
        wiadomo, kiedy te nowe drogi powstaną. Domyślam się, że zaraz
        zostanę pouczony, iż nie pisze się o wszystkim naraz, ale to
        przeciez nie są nieistotne drobiazgi.
        • osemek Re: Ciekawy kontekst tego hurra 22.10.09, 09:59
          stachkonwa napisał:

          > zastanawiam się, dlaczego pan redaktor wybrał sobie to, co go
          > ucieszyło, natomiast nabrał wody w usta co do faktu, że nowy układ
          > dróg dośc szerokim łukiem omija miasto Białystok, no i że nie
          bardzo
          > wiadomo, kiedy te nowe drogi powstaną. Domyślam się, że zaraz
          > zostanę pouczony, iż nie pisze się o wszystkim naraz, ale to
          > przeciez nie są nieistotne drobiazgi.

          Jak rozumiem zdaniem kolegi Stacha Choroszcz jest daleko od
          Białegostoku a właściwym miejscem na poprowadzenie drogi tranzytowej
          jest samo miasto? Bo to wynika ze stwierdzenia "nowy układ dróg omija
          miasto dość szerokim łukiem".
          Szkoda też że radaktor Kublik, było nie było doświadczony dziennikarz
          nie wpsomniał w swoim dość histerycznym tekście o kilku dość
          zasadniczych sprawach. A mianowicie:
          1. Budowa drogi ekspresowej Warszawa - Białystok (niech będzie
          Choroszcz, bardzo to od Białegostoku daleko) już trwa. Według
          harmonogramu ma zakończyć się do roku 2012. Pieniądze na to są
          zarezerwowane w unijnym programie Infrastruktura i Środowisko.
          2. W tym samym programie zarezerwowano pieniądze na budowę DK 19 na
          południe od Białegostoku.
          3. W tym samym programie zarezerwowano pieniądze na zbędną przy
          obecnie przyjętym układzie komunikacyjnym drogę ekspresową na odcinku
          BIałystok - Suwałki. Według wcześniejszych deklaracji ministra
          Grabarczyka ta kasa ma zostać przesunięta na budowę S61. Na którą
          zresztą część kasy (na obwodnica Szczuczyna Stawisk i Bargłowa)
          wyłoży program dla Polski Wschodniej. ALe tego pan Kublik nie
          napisał, wybierając wygodne dla siebie fakty.
          4. Pan Kublik nie napisał też rzeczy najważniejszej: budowa drogi
          ekspresowej między Białymstokiem a Suwałkami i przejścia 19 przez
          puszczę knyszyńską są niewykonalne z powodu dyrektyw unijnych. Mało
          kto chce pamiętać, że razem z obwodnicą Augustowa i Wasilkowa do ETS
          trafiło sześć innych odcinków tych dróg. I o ile Augustów został z
          ETS wycofany, to te już nie. Z dyrektyw unijnych nakazujących
          prowadzenie wielokryterialnej analizy przed wytyczeniem korytarza
          wynika też taki a nie inny przebieg Via Baltica.
          Więc prawda jest taka, że czy nam się to podoba czy nie, przyjęty
          przez rząd przebieg dróg ekspresowych na Podlasiu może unieszczęśliwi
          paru megalomanów z mojego miasta, może kwękać na niego będą
          przewoźnicy którzy kwękają na wszystko i wszędzie chcieliby
          autostrad, niezależnie od tego czy to ma ekonomiczny sens czy nie.
          Ale tak naprawdę jest jedynym wykonalnym planem.
          Ale tego już dobierający sobie wygodnie fakty pan Kublik napisać nie
          raczył.
          • zewsi Re: Ciekawy kontekst tego hurra 22.10.09, 10:22
            Niech ten kwękacz Kublik stanowi przeciwwagę dla ekologów z zacięciem do
            drogownictwa (nie piję w tym momencie do Ciebie), którzy wieszczyli dwa lata
            temu, że obwodnica Augustowa omijająca torfy rospudzkie powstanie za dwa lata.
            (czyli mniej więcej teraz).
          • stachkonwa Re: Ciekawy kontekst tego hurra 22.10.09, 11:29
            Co do tego łuku to rzeczywiście można dyskutowac czy lepiej, że
            tylko w okolicach Choroszczy, czy raczej lepiej, by i w okolicach
            Wasilkowa zwłaszcza, że prace już trwają. Istotniejszy jest problem,
            że to wszystko zostało znów przesunięte na "nie wiadomo kiedy".

            > 4. Pan Kublik nie napisał też rzeczy najważniejszej: budowa drogi
            > ekspresowej między Białymstokiem a Suwałkami i przejścia 19 przez
            > puszczę knyszyńską są niewykonalne z powodu dyrektyw unijnych.

            To nieprawda. gdyby to była prawda, obwodnica Wyszkowa też nie
            mogłaby powstac. Wariant "łomżyński" zresztą też nie.
    • 123456ag Hurra! Via Baltica z Warszawy przez Łomżę 22.10.09, 08:09
      "Pierwotnie jej przebieg wytyczono właśnie przez Łomżę. Później jednak
      zmieniono go na wariant przez Białystok, o kilkadziesiąt kilometrów dłuższy i
      przecinający obszary chronione siecią Natura 2000 - Puszczę Knyszyńską i
      Augustowską oraz Biebrzański Park Narodowy."
      Nie mówiąc już o Rospudzie. Gdzie byli nasi wspaniali dziennikarze "śledczy"
      kiedy przy całej tamtej awanturze zapomnieli nas poinformować że chodzi także
      o trzy inne parki narodowe?!
      I kto k....!! projektuje w ten sposób niszczenie dziedzictwa narodowego?!
        • bagarmosen Re: a nie mowilam ,ze chytry traci!!!!!!!!!! 22.10.09, 12:58
          nieprawda!!!!!!!!! forumowa wojna toczy sie nie od dzis!!!!!!!!!!!! ja
          tylko oddalam kamyczek!!!!!!!!!! a zwlaszcza w swietle wczorajszych
          wiadomosci OBIEKTYWU tvp 3 --spikierka < tragiczna wiadomosc dla
          B-stoku> wia balticki nie bedzie przez bialystok!!!!!!! > to byl news
          dnia!!!!!!!!wiec mniej pretensje do TVP3 BIALYSTOK albo uwaznie
          sluchaj co do ciebie mowia !!!!!!!!
          • grat.nowy Re: a nie mowilam ,ze chytry traci!!!!!!!!!! 22.10.09, 13:21
            za dużo wykrzykników dziecko. to właśnie między innymi przez nie
            wyłazi zawiść i kompleksy w stosunku do większego miasta, któremu
            jakimś cudem udało się "dokopać" :)

            ja nie pisałem do tvp3, tylko do Ciebie w odniesieniu do tego co
            napisałaś/eś, a nie w odniesieniu do jakiegoś programu.

            nie mam żadnych problemów z przebiegiem via baltiki, jeśli o mnie
            chodzi to te tysiące tirów mogą równie dobrze przejeżdżać pod Twoim
            oknem w Łomży.
          • zewsi Re: a nie mowilam ,ze chytry traci!!!!!!!!!! 22.10.09, 18:43
            Bagarmosen, kłamiesz, Ty wcale nie oglądałaś wczoraj Obiektywu. :-)
            Oto link do wczorajszego Obiektywu:
            www.tvp.pl/bialystok/informacje/obiektyw/wideo/21102009-godz-2145

            "Białystok nie będzie miał drogi ekspresowej do granicy z Litwą, a więc do
            krajów nadbałtyckich. Jakie konsekwencje niesie decyzja rządu dla stolicy
            województwa? Spadnie i prestiż, i dochody Białegostoku - komentują przewoźnicy i
            przedsiębiorcy. I jeśli nawet ruch na trasie do Augustowa zmaleje - to raczej
            nie będzie na tej drodze bezpieczniej.
            Wielkie drogi przyciągają wielkie inwestycje i pieniądze – mówią przedsiębiorcy
            Wielkie drogi przyciągają wielkie inwestycje i pieniądze – mówią przedsiębiorcy
            Droga Białystok - Augustów tętni życiem. Na niej skupia się ruch towarowy i
            turystyczny. Teraz od Katrynki na północ powstanie - nie jak zapowiadano -
            ekspresówka, a jednojezdniowa droga z pasem do wyprzedzania. Wielkie drogi
            przyciągają wielkie inwestycje i pieniądze – mówią przedsiębiorcy. Przy
            międzynarodowych trasach powstają hotele, restauracje, magazyny, centra
            przeładunku towarów. To wszystko - razem z Via Balticą – ominie Białystok. -
            Wszystkie drogi prowadziły do Rzymu, tam rozwijała się infrastruktura. Paralelne
            do tego jest to, że jeżeli Białystok będzie odsunięty od tej drogi - po prostu
            zginiemy. Nie będziemy żadną metropolią – uważa Lech Pilecki z Podlaskiego Klubu
            Biznesu.

            Jeśli Via Baltika będzie wiodła przez Łomżę ruch tirów zmniejszy się na trasie
            Białystok - Augustów – przewidują przewoźnicy. Ale wypadków mniej nie będzie na
            jednojezdniowej drodze - ostrzegają. - To jest pół środek, jeśli to zostanie
            zrobione. Na pewno nie będzie poprawiał bezpieczeństwa. Czekamy na drogę
            dwujezdniową – powiedział Jan Powichrowski ze Stowarzyszenia Przewoźników Podlasia.

            Mieszkańcy miejscowości na trasie Białystok - Augustów boją, że jeśli nie nie
            będzie ekspresówki to nie powstaną także planowane obwodnice Sztabina,
            Suchowoli, Korycina. - Wszyscy powinni się w tej chwili zmobilizować w
            egzekwowaniu, ażeby te obwodnice powstały – uważa Mirosław Lech, wójt Korycina.
            Generalna Dyrekcja Dróg odpowiada, że obwodnice wybuduje, choć nie wie, czy na
            czas. - Będą realizowane zgodnie z planem. Możliwe są pewne przesunięcia w
            terminach, ale o tym za wcześnie – powiedział Rafał Malinowski z Generalnej
            Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

            Rząd pociesza, że droga Via Baltica przez Łomżę ominie Puszczę Knyszyńską."
            • osemek Re: a nie mowilam ,ze chytry traci!!!!!!!!!! 22.10.09, 20:25
              Zawsi, ale tak szczerze - czy ty uważasz przytoczony tu przez ciebie
              materiał z Obiektywu za obiektywny, bezstronny i właściwy dla TVP3
              Białystok, która jest telewizją całego województwa a nie tylko jego
              stolicy?
              Bo ja nie. Nie ma tam ani słowa o S8 która łączy Białystok z resztą
              kraju i którą przyjechać do nas może większość inwestorów a która z
              wszystkich wymienionych dróg w rozporządzeniu powstanie najszybciej.
              Nie ma ani słowa o tym, że większość turystów którzy jeżdżą w okolice
              Augustowa przyjeżdża tam droga nr 61, czyli przyszłą Via Balticą. Z
              tego materiału można wywnioskować, że ósemka od Białegostoku do
              Suwałk jest jedyną drogą łączącą Białystok ze światem a cały świat to
              wyłącznie kraje bałtyckie. I tylko stamtąd płynie prestiż i
              inwestorzy. A Łomża w województwie podlaskim nie leży. Grajewo i inne
              dziury na dzisiejszej 61, przez które ma przejść Via Baltica zresztą
              też nie.
              • zewsi Re: a nie mowilam ,ze chytry traci!!!!!!!!!! 23.10.09, 09:28
                Im jestem starszy, tym bardziej dochodzę do przekonania, że nie ma bezstronnych,
                obiektywnych mediów (przynajmniej u nas w Polsce), za często i za wyraźnie
                opowiadają się po jednej ze stron.
                Oczywiście wzbudza to we mnie jakiś tam żal.
                Co nie zmienia faktu, że Pani Prezenterka Obiektywu, informując o ominięciu
                Białegostoku przez Via Balticę nie wzbijała się w jakieś przesadnie wysokie tony
                - poinformowała bez komentarza o tym fakcie.
                • lansome Re: a nie mowilam ,ze chytry traci!!!!!!!!!! 24.10.09, 01:51
                  Łomża na tej drodze nie skorzysta, a Białystok straci, droga przez Łomżę przyda
                  się na pewno warszawiakom, którzy będą mogli dojechać wygodnie do swoich dacz.
                  Białystok powoli skazywany jest w niebyt. Komunikacja to podstawa rozwoju tego
                  miasta.
                  • osemek Re: a nie mowilam ,ze chytry traci!!!!!!!!!! 24.10.09, 10:20
                    lansome napisał:

                    > Łomża na tej drodze nie skorzysta, a Białystok straci, droga przez
                    Łomżę przyda
                    > się na pewno warszawiakom, którzy będą mogli dojechać wygodnie do
                    swoich dacz.
                    > Białystok powoli skazywany jest w niebyt. Komunikacja to podstawa
                    rozwoju tego
                    > miasta.

                    Kolego - czy z rozporządzenia rady ministrów wynika odcięcie
                    Białegostoku od świata? W jakim kierunku idzie główna komunikacja z
                    Białegostoku? Gdzie głównie wyjeżdżają i skąd wracają Białostoczanie?
                    W jakim kierunku geograficznym w Polsce i Europie jest kasa i rejony
                    bardziej rozwinięte z których może przyjść do nas inwestor? I jaka
                    droga prowadzi w tym kierunku?
                    Z krajów bałtyckich? A może z Białorusi? Nie? To może z Lublina?
      • osemek Re: Hurra! Via Baltica z Warszawy przez Łomżę 19.02.10, 07:55
        A możesz napisać konkretnie, posługując się odpowiednimi wskaźnikami,
        cyferkami i procentami, dlaczego połączone ze stolicą kraju drogą
        ekspresową (ta droga, w przeciwieństwie do Via Baltica, jest już
        budowana) 300 tysięczne miasto ma zdychać?
        Może napiszesz jaki procent białostockich przedsiębiorców zarabia na
        obsłudze ruchu tranzytowego szlaku Zachodnia Europa - kraje
        bałtyckie, ile miejsc pracy tworzą i jaki jest ich wkład w
        wojewódzkie PKB.
        Nie zapomnij też napisać, jakie jest natężenie ruchu towarowego na
        drodze numer osiem na kierunku na północ od Białegostoku i dla
        jakiego dokładnie procentu tego ruchu Białystok jest punktem
        docelowym.
        A potem dopiero pisz o baranach. Tyle że jeśli z powyższego zadania
        wywiążesz się uczciwie pokazując że wiesz o czym piszesz, baranów
        zobaczysz zupełnie gdzie indziej.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka