Dodaj do ulubionych

Heniu do tablicy!

22.03.06, 10:32
WIADOMOŚCI: Przekręty w busach


LUBLIN

Pracownicy lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego podejrzewają, że część
kierowców busów oszukuje na sprzedaży biletów ulgowych. Dopłacamy wszyscy. W
tym roku już 37 milionów złotych.

Zasada jest prosta. Kierowca sprzedaje pasażerowi bilet pełny, a na kasie
fiskalnej nabija ulgowy i taki wykazuje w Urzędzie Marszałkowskim. Za sprzedaż
ulgowego należy mu się dopłata z budżetu marszałka, która uzupełnia różnicę w
cenie przejazdu między biletem ulgowym a pełnym – tak stanowią przepisy
regulujące wykup ulg przyznanych z mocy ustawy.
– Dla nas podstawą do wypłat za ulgowe bilety jest wydruk dzienny z kasy
fiskalnej pojazdu. Nie mamy możliwości innej kontroli kierowców – przyznaje
Leszek Gosławski, kierownik oddziału transportu w Urzędzie Marszałkowskim w
Lublinie, który zajmuje się weryfikacją podań o dopłaty do sprzedanych biletów
ulgowych. – Wiemy, że system jest nieszczelny. Busiki jeżdżą całą dobę, po
całym województwie i nikt nie jest w stanie ich w pełni skontrolować. Stwarza
to możliwości nadużyć.
Pracownicy służb uprawnionych do kontroli (inspekcji transportu, policji, izby
skarbowej) przyznają, że prowadzono nawet dochodzenia. Sprawy kończyły się w
prokuraturach, ale wobec słabych dowodów nie trafiły na wokandę.
– Jedynym momentem do wykazania oszustwa jest chwila sprzedaży biletu i
nabicia na kasę fiskalną, potem kontrolerzy nic nie mogą już zrobić – dodaje
Leszek Gosławski.
Marszałkowie województw wystąpili do ministerstwa transportu z prośbą o
przygotowanie zmian przepisów i systemu kontrolowania sprzedaży biletów
ulgowych tak, by trudniej było oszukiwać.
Nowa ustawa ma trafić do parlamentu w kwietniu: – Nie będzie finansowania
wprost ulgowych przejazdów – mówi Leszek Gosławski. – Proces legislacyjny na
pewno potrwa do końca roku. Dlatego jeszcze przez jakiś czas nieuczciwi
kierowcy mogą niemal bezkarnie ciągnąć za kieszenie podatników. TOM


LICZBY

W województwie lubelskim w 2004 roku wydano na refundację ulg 33,1 miliona
złotych. Rok później już 37,8 mln. Liczba firm przewozowych wynosi obecnie 400.
www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=24288
Co to jest 37 mln przy kilku milionach dla MPK!
Obserwuj wątek
    • reader.a Re: Heniu do tablicy! 22.03.06, 13:27
      Henryku jesteś?
      Chciałbym żebyś ustosunkował się do powyższego artyułu.
      Zdaje sobie sprawe że tłumaczenie to będzie jak zwykle mętne i po raz kolejnym
      wykręcisz kota ogonem, ale zawsze będzie to twoja słuszna opinia.

      Jak widać nasi wspaniali busiarze oszukaują dwa razy. Raz nie sprzedając biletów
      ulgowych, dwa - pobierając za rzekome ulgi milionowe kwoty.

      I na koniec sztandarowe hasło-pytanie: Dlaczego z moich pieniędzy mają być
      opłacane busy z których nie korzystam?
    • Gość: lutzek On się nie odezwie z sensem w tym temacie IP: *.escom.net.pl 22.03.06, 13:50
      Zaraz odpowie Ci coś w stylu: "jak coś wiesz, to idź do prokuratora" :)

      Dziwię Ci się reader.a, że w ogóle możesz podejrzewać najbardziej uczciwą grupę społeczną jaką są okołolubelscy busiarze o jakąkolwiek nieuczciwość. Przecież oni jeżdżą dobrymi autobusami, legalnie zatrudniają pracowników odprowadzając należny fiskusowi podatek i ubezpieczenie ZUS!!! Nie wiedziałeś o tym? :)


      To busowe eldorado już niedługo się skończy, poczekajmy do wyborów samorządowych i wezmą się i za nich.

      lutzek
      • Gość: aron Re: On się nie odezwie z sensem w tym temacie IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 22.03.06, 15:54
        Gość portalu: lutzek napisał(a):

        > Zaraz odpowie Ci coś w stylu: "jak coś wiesz, to idź do prokuratora" :)

        Przecież prokurator badał już tą sprawę i nic podejrzanego nie znalazł. Ten
        artykuł to typowe bicie piany.

        > Dziwię Ci się reader.a, że w ogóle możesz podejrzewać najbardziej uczciwą
        grupę społeczną jaką są okołolubelscy busiarze o jakąkolwiek nieuczciwość.
        Przecież
        > oni jeżdżą dobrymi autobusami, legalnie zatrudniają pracowników odprowadzając
        n ależny fiskusowi podatek i ubezpieczenie ZUS!!! Nie wiedziałeś o tym? :)

        Niekoniecznie trzeba odprowadzać ZUS. Można być w KRUSie i jest to dozwolone.
        Busy maja moim zdaniem lepszy i nowszy tabor niż PKS czy MPK.


        > To busowe eldorado już niedługo się skończy, poczekajmy do wyborów
        >samorządowyc h i wezmą się i za nich.

        Kto się za nich weźmie? Przecież u nas rządziły już w samorządzie wszystkie
        partie oprócz PO i jakoś nikt się za busy nie wziął, wręcz przeciwnie jest
        coraz więcej kursów.

        A PO i tak nie ma szans wygrać w naszym województwie. Poza tym nawet jakby
        wygrali to są to przecież "liberałowie" to hrabia myśli że będą wojować z
        prywaciarzami w imię obrony PKS i PKP?
    • Gość: aron Re: Heniu do tablicy! IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 22.03.06, 15:51
      Równie dobrze ktoś może podejrzewać, że wśród pracowników Urzędu
      Marszałkowskiego są pedofile, tylko nie ma na to dowodów. Ten sam kaliber
      zarzutów.

      Prawda jest taka, że nie powinno być w ogóle ulg na bilety czy to w busach, czy
      to w PKS czy MPK. Nie ma ulg na chleb i mleko i ludzie jakoś żyją.

      A tak tworzy się patologiczny system to i są efekty.

      Kolejna sprawa - podstawowy zarzut wobec busów jest taki, że nie mają biletów
      ulgowych. A tu jednak mają. To jak to jest?

      No i jak jest 400 firm przewozowych, to jest komu płacić.
        • reader.a Re: Heniu do tablicy! 22.03.06, 16:10
          1. To kłóci się z twoją orientacją polityczną. PiS to 100% socjal, więc ulgi dla
          dzieci, berobotnych, emerytów to podstawa funkojonowania państwa. Więc jak to
          jest. Powinieneś chyba zmienić poglądy polityczno-gospdarcze na liberalne.
          2. 400 przewoźników? A ile oni przewożą codziennie ludzi? Na pewno dużo mniej
          niż w ciągu dnia MPK. No i co? Ano to, że prywatni busiarze dostają 37 mln zł z
          Urzędu Marszałkowskiego, a MPK musi prosić o kilka milionów które im się należą
          z Urząd Miasta.
          3. Dlaczego dostają pieniądze, skoro ja busami nie jeżdżę. Ja wolę żeby
          wybudowali jakąś powiatową drogą w województwie. Co tam drogę! Za takie
          pieniądze mogłoby powstać kilka dróg!
          4. Mój wpis na forum pojawił się tylko z powodu gigantycznej sumy jaką dostają
          busiarze za honorowanie ulg. Broniąc busiarzy nie wspominałeś że ładną kaskę
          ciągną z państwowej kasy. No a jak MPK upomina się o swoje to podnosisz krzyk,
          bo prywatni w Lublinie nie biorą i są lepsi. No ale u nich nie ma zwolnień.
          4. Dla ekonomicznego eksperymentu proponuję żeby busiarze honorowali ulgi i nie
          dostawali za to zwrotu z Urzędu. Tak jak MPK przez kilka lat. Ciekawe ilu z nich
          przetrwa po dwóch-trzech latach.
          • Gość: aron Re: Heniu do tablicy! IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 22.03.06, 16:18
            reader.a napisał:

            > 1. To kłóci się z twoją orientacją polityczną. PiS to 100% socjal, więc ulgi
            >dl a dzieci, berobotnych, emerytów to podstawa funkojonowania państwa. Więc
            <jak to jest. Powinieneś chyba zmienić poglądy polityczno-gospdarcze na
            liberalne.

            Jeżeli Palikot obieca likwidację MPK, to na niego zagłosuję. Bo jak na razie to
            ja nie widzę partii liberalnej w Polsce.

            > 2. 400 przewoźników? A ile oni przewożą codziennie ludzi? Na pewno dużo mniej
            > niż w ciągu dnia MPK. No i co? Ano to, że prywatni busiarze dostają 37 mln zł
            >z Urzędu Marszałkowskiego, a MPK musi prosić o kilka milionów które im się
            >należą z Urząd Miasta.

            Mniej niż MPK? Nie sądzę.
            Busiarze dostają 37 mln zł z UMarsz bo taka jest (durna) ustawa. Busiarze nie
            chcieli w ogóle biletów ulgowych, ale ich do tego zmuszono.

            > 3. Dlaczego dostają pieniądze, skoro ja busami nie jeżdżę. Ja wolę żeby
            > wybudowali jakąś powiatową drogą w województwie. Co tam drogę! Za takie
            > pieniądze mogłoby powstać kilka dróg!

            Ja też wolałbym, żeby zamiast ulg na przejazdy busem, PKSem czy MPK były
            budowane drogi. Ale takie jest durne prawo.

            > 4. Mój wpis na forum pojawił się tylko z powodu gigantycznej sumy jaką dostają
            > busiarze za honorowanie ulg. Broniąc busiarzy nie wspominałeś że ładną kaskę
            > ciągną z państwowej kasy. No a jak MPK upomina się o swoje to podnosisz krzyk,
            > bo prywatni w Lublinie nie biorą i są lepsi. No ale u nich nie ma zwolnień.

            MPK domaga się dotacji od miasta na bieżące funkcjonowanie, a nie na zwrot ulg.
            Poza tym to też można rozwiązać. Niech MPK poprzenosi pętle 100 m za granice
            miasta to już będzie podlegać pod Urząd Marszałkowski i zwrot za ulgi dostanie.


            > 4. Dla ekonomicznego eksperymentu proponuję żeby busiarze honorowali ulgi i
            nie
            > dostawali za to zwrotu z Urzędu.

            To niezgodne z ustawą. Wytoczyliby proces UMarsz i musiałby płacić z odsetkami.

            > Tak jak MPK przez kilka lat. Ciekawe ilu z nic
            > h przetrwa po dwóch-trzech latach.

            Większość przetrwa. Spokojnie.
            • reader.a Re: Heniu do tablicy! 22.03.06, 16:31
              Gość portalu: aron napisał(a):

              > reader.a napisał:
              >
              > > 1. To kłóci się z twoją orientacją polityczną. PiS to 100% socjal, więc u
              > lgi
              > >dl a dzieci, berobotnych, emerytów to podstawa funkojonowania państwa. Wię
              > c
              > <jak to jest. Powinieneś chyba zmienić poglądy polityczno-gospdarcze na
              > liberalne.
              >
              > Jeżeli Palikot obieca likwidację MPK, to na niego zagłosuję. Bo jak na razie to
              >
              > ja nie widzę partii liberalnej w Polsce.

              No ale PiSowi do gospodarki liberalnej jest spośrób wszystkich partii najdalej.
              Już nawet Samoobrona jest bliższa, przynajmniej tak mówi. Dla PiS słowo
              "liberalny" to przekleńśtwo. Z tym słowem nie mają wstępu do rozgłośni toruńskiej.

              >
              > > 2. 400 przewoźników? A ile oni przewożą codziennie ludzi? Na pewno dużo m
              > niej
              > > niż w ciągu dnia MPK. No i co? Ano to, że prywatni busiarze dostają 37 ml
              > n zł
              > >z Urzędu Marszałkowskiego, a MPK musi prosić o kilka milionów które im się
              >
              > >należą z Urząd Miasta.
              >
              > Mniej niż MPK? Nie sądzę.
              > Busiarze dostają 37 mln zł z UMarsz bo taka jest (durna) ustawa. Busiarze nie
              > chcieli w ogóle biletów ulgowych, ale ich do tego zmuszono.

              Śmieszne, smieszne. Zmuszają ich do brania pieniędzy z Urzędu. Hahahaha.
              Oni nie chcą, ale jak nie wezmą to stracą pozwolenie i dowód rejstracyjny. Haha.
              Może powiesz jeszcze że niższe ceny biletu, z racji ulgi, odstraszają im
              klientów. Gdyby płacili 2 tyle to klientów mieliby więcej? BZDURA!

              > > 3. Dlaczego dostają pieniądze, skoro ja busami nie jeżdżę. Ja wolę żeby
              > > wybudowali jakąś powiatową drogą w województwie. Co tam drogę! Za takie
              > > pieniądze mogłoby powstać kilka dróg!
              >
              > Ja też wolałbym, żeby zamiast ulg na przejazdy busem, PKSem czy MPK były
              > budowane drogi. Ale takie jest durne prawo.

              Dróg w Polsce nie da się budować. W ubiegłym roku 70% pieniędzy z UE na drogi
              nie zostało wykorzystane bo nie potrafiliśmy ich wykorzystac. Ten rok wszystko
              na to wskazuje lepszy nie będzie. Więc może lepiej te ulgi zostaną,
              przynaj,mniej pieniądze zostaną wykorzystane.

              > > 4. Mój wpis na forum pojawił się tylko z powodu gigantycznej sumy jaką do
              > stają
              > > busiarze za honorowanie ulg. Broniąc busiarzy nie wspominałeś że ładną ka
              > skę
              > > ciągną z państwowej kasy. No a jak MPK upomina się o swoje to podnosisz k
              > rzyk,
              > > bo prywatni w Lublinie nie biorą i są lepsi. No ale u nich nie ma zwolnie
              > ń.
              >
              > MPK domaga się dotacji od miasta na bieżące funkcjonowanie, a nie na zwrot ulg.

              Na bieżące funkcjonowanie - zgoda. Ale gdy przez kilka lat nie płaci się, firma
              wpada w coraz większe długi co doporowadza że kolejne dotacje idą na ratowanie
              finansowe MPK. Obecny dług to zasługa niepłacenia za ulgi przez wiele lat.

              > Poza tym to też można rozwiązać. Niech MPK poprzenosi pętle 100 m za granice
              > miasta to już będzie podlegać pod Urząd Marszałkowski i zwrot za ulgi dostanie.

              Jak dobrze wiesz, kilka pętli jest poza granicami miasta.

              > > 4. Dla ekonomicznego eksperymentu proponuję żeby busiarze honorowali ulgi
              > i
              > nie
              > > dostawali za to zwrotu z Urzędu.
              >
              > To niezgodne z ustawą. Wytoczyliby proces UMarsz i musiałby płacić z odsetkami.
              >
              > > Tak jak MPK przez kilka lat. Ciekawe ilu z nic
              > > h przetrwa po dwóch-trzech latach.
              >
              > Większość przetrwa. Spokojnie.

              Większość tak, ale ile upadnie?
              • Gość: aron Re: Heniu do tablicy! IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 22.03.06, 16:38
                reader.a napisał:


                > No ale PiSowi do gospodarki liberalnej jest spośrób wszystkich partii
                najdalej.

                No nie przecież Gilowska obiecuje zniesienie kas fiskalnych dla małych
                przedsiębiorstw. SLD i PO to nakazałyby posiadanie KF babci co sprzedaje na
                bazarze jajka i to pewnie w imię "liberalizmu" :-)

                > Już nawet Samoobrona jest bliższa, przynajmniej tak mówi. Dla PiS słowo
                > "liberalny" to przekleńśtwo. Z tym słowem nie mają wstępu do rozgłośni
                toruński ej.

                Bo są różne znaczenia słowa liberalny. Np. są tzw. liberałowie od pasa w dół,
                np. nasz hrabia. On jest za adopcją dzieci przez pary gejowskie, ale
                przeszkadzają mu prywatne autobusy w Lublinie.


                > Śmieszne, smieszne. Zmuszają ich do brania pieniędzy z Urzędu. Hahahaha.
                > Oni nie chcą, ale jak nie wezmą to stracą pozwolenie i dowód rejstracyjny.


                No bo tak jest. Nie raz rozmawiałem z busiarzami na ten temat. Oni mówili, że
                100 razy woleliby mieć tylko ulgi handlowe np. dla studentów bez dopłat z
                UMarsz ale niestety ustawa jest taka a nie inna.


                > Może powiesz jeszcze że niższe ceny biletu, z racji ulgi, odstraszają im
                > klientów. Gdyby płacili 2 tyle to klientów mieliby więcej? BZDURA!

                Nie. Niższe ceny biletów mogą być też bez ulg. Np. na trasie Lublin - Lubartów
                bilet normalny w busie kosztuje 2-2,50 zł.


                > Dróg w Polsce nie da się budować. W ubiegłym roku 70% pieniędzy z UE na drogi
                > nie zostało wykorzystane bo nie potrafiliśmy ich wykorzystac.

                Żaden kraj nowo przyjęty do UE nie wykorzystał od razu 100% pieniędzy.
                Przebicie się przez biurokrację unijną to nie taka prosta sprawa.



                > Na bieżące funkcjonowanie - zgoda. Ale gdy przez kilka lat nie płaci się,
                firma
                > wpada w coraz większe długi co doporowadza że kolejne dotacje idą na ratowanie
                > finansowe MPK. Obecny dług to zasługa niepłacenia za ulgi przez wiele lat.

                No to niech MPK poda Urząd Miasta do sądu.


                > Jak dobrze wiesz, kilka pętli jest poza granicami miasta.

                To niech będą wszystkie pętle poza granicami. Wtedy MPK będzie podpadać pod
                komunikację międzymiastową - czyli pod Urząd Marszałkowski.


                > Większość tak, ale ile upadnie?

                kilkanaście procent, ale w ich miejsce wejdą nowe firmy. Zresztą cały czas na
                rynku pojawiają się nowi przewoźnicy. Ostatnio powstała linia Krasnystaw -
                Lublin - Kraków.
                • reader.a Re: Heniu do tablicy! 22.03.06, 16:58
                  Gość portalu: aron napisał(a):

                  > No nie przecież Gilowska obiecuje zniesienie kas fiskalnych dla małych
                  > przedsiębiorstw. SLD i PO to nakazałyby posiadanie KF babci co sprzedaje na
                  > bazarze jajka i to pewnie w imię "liberalizmu" :-)

                  To ciekawe. Może powiesz że Gilowska to rasowa socjalistka? Czy sądzisz że
                  Gilowska wchodząc do rządu zmieniła poglądy, których broniła przez całe swoje
                  życie? Ta partia, ten rząd jest pełny absurdów, zakłamania. Już nawet SLD takie
                  nie było!

                  >
                  > Bo są różne znaczenia słowa liberalny. Np. są tzw. liberałowie od pasa w dół,
                  > np. nasz hrabia. On jest za adopcją dzieci przez pary gejowskie, ale
                  > przeszkadzają mu prywatne autobusy w Lublinie.
                  >
                  >

                  Z tego co wiem, to jemu nie przeszkadzają autobusy prywatne w Lublinie. W
                  Warszawie i innych miastach działają też firmy prywatne ale to wszystko odbywa
                  się na innych, zdrowszych zasadach niż u nas. Liberalizm zakłada też równość w
                  działlności gospodarczej. Takiej pomiędzy MPK a przwoźnikami prywatnymi nie ma.
                  U nas można powiedzieć że jest lumpenkonkurencja w komunikacji.:)

                  > No bo tak jest. Nie raz rozmawiałem z busiarzami na ten temat. Oni mówili, że
                  > 100 razy woleliby mieć tylko ulgi handlowe np. dla studentów bez dopłat z
                  > UMarsz ale niestety ustawa jest taka a nie inna.
                  >
                  No patrz ta cała "chora" zasada ulg obowiązuje na całym rozwiniętym świecie.
                  Widocznie gdyby była aż taka zła z punktu widzenia gospodarki i społęczeństwa,
                  dawno poszłaby w diabły.

                  >
                  > Nie. Niższe ceny biletów mogą być też bez ulg. Np. na trasie Lublin - Lubartów
                  > bilet normalny w busie kosztuje 2-2,50 zł.
                  >

                  Zaraz udowodnisz że busiarze są tak chojni że woziliby za darmo tylko jakaś
                  ustawa im tego zabrania.

                  >
                  > Żaden kraj nowo przyjęty do UE nie wykorzystał od razu 100% pieniędzy.
                  > Przebicie się przez biurokrację unijną to nie taka prosta sprawa.
                  >

                  Tu jest biurokracja polska a nie unijna. Czechy czy Słowacja dużo lepiej
                  wykorzystują środki, a wszystko musi przejść przez te same biurka w Brukseli co
                  w naszym przypadku. Dzięki polskiemu prawu budowa obwsodnicy Puław i mostu ruszy
                  z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Miałą zaczać się latem 2005, rozpocznie dopiero
                  teraz.


                  >
                  > No to niech MPK poda Urząd Miasta do sądu.
                  >

                  To byłoby ciekawe. Urząd Miasta podaje Urzad Miasta do sądu. Gazety o tym
                  pisałyby i jeszcze Pruszona ośmieszonoby na cały kraj.

                  >
                  > To niech będą wszystkie pętle poza granicami. Wtedy MPK będzie podpadać pod
                  > komunikację międzymiastową - czyli pod Urząd Marszałkowski.
                  >

                  ??? TO może kilka linii doprowadzić do Warszawy. Wtedy jeszcze Warszawa
                  płaciłaby naszemu MPK. Widzisz swój błąd?

                  > > Większość tak, ale ile upadnie?
                  >
                  > kilkanaście procent, ale w ich miejsce wejdą nowe firmy. Zresztą cały czas na
                  > rynku pojawiają się nowi przewoźnicy. Ostatnio powstała linia Krasnystaw -
                  > Lublin - Kraków.

                  Bardzo ciekawe. Coraz mniejsza opłacalność doprowadza do coraz szybszego rozwoju
                  rynku. Pewnie nie jedna linia funkcjonuje dzięki dopłatom z UM.
                  • aron2004 Re: Heniu do tablicy! 22.03.06, 17:10
                    reader.a napisał:

                    > To ciekawe. Może powiesz że Gilowska to rasowa socjalistka?

                    Socjalistka raczej usiłowałaby wprowadzić kasy fiskalne wszędzie.

                    >Czy sądzisz że
                    > Gilowska wchodząc do rządu zmieniła poglądy, których broniła przez całe swoje
                    > życie?

                    Nie wiem.

                    >Ta partia, ten rząd jest pełny absurdów, zakłamania. Już nawet SLD takie nie
                    było!

                    trzeba było głosować na SLD.


                    > Z tego co wiem, to jemu nie przeszkadzają autobusy prywatne w Lublinie.

                    Przeszkadzają.

                    > W
                    > Warszawie i innych miastach działają też firmy prywatne ale to wszystko odbywa
                    > się na innych, zdrowszych zasadach niż u nas.


                    Niekoniecznie. Po Warszawie można jeździć też prywatnymi autobusami takimi jak
                    Express Piaseczno, Minibus czy Translud.

                    >Liberalizm zakłada też równość w
                    > działlności gospodarczej. Takiej pomiędzy MPK a przwoźnikami prywatnymi nie
                    ma.

                    Pewnie że tak. Nie ma też równości między PGRem a prywatnym gospodarstwem
                    rolnym. Czy w imię liberalizmu powinno się zlikwidować prywatne gospodarstwa
                    rolne?

                    > U nas można powiedzieć że jest lumpenkonkurencja w komunikacji.:)

                    Ale moim zdaniem to MPK zasługuje na miano "lumpen".



                    > No patrz ta cała "chora" zasada ulg obowiązuje na całym rozwiniętym świecie.
                    > Widocznie gdyby była aż taka zła z punktu widzenia gospodarki i społęczeństwa,
                    > dawno poszłaby w diabły.


                    NIe na całym rozwiniętym świecie, bo np. na chleb i mleko nie ma ulgowych i
                    ludzie jakoś żyją i nie powymierali z głodu.


                    >
                    > Zaraz udowodnisz że busiarze są tak chojni że woziliby za darmo tylko jakaś
                    > ustawa im tego zabrania.

                    Nie za darmo, ale można zrobić tak żeby były niskie ceny i busiarze zadowoleni.
                    Tylko urzędnicy się wtrącają.


                    > Tu jest biurokracja polska a nie unijna. Czechy czy Słowacja dużo lepiej
                    > wykorzystują środki, a wszystko musi przejść przez te same biurka w Brukseli
                    co w naszym przypadku. Dzięki polskiemu prawu budowa obwsodnicy Puław i mostu
                    rusz y z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Miałą zaczać się latem 2005, rozpocznie
                    dopiero
                    > teraz.

                    I za to prawo odpowiedzialny jest PiS?


                    > To byłoby ciekawe. Urząd Miasta podaje Urzad Miasta do sądu. Gazety o tym
                    > pisałyby i jeszcze Pruszona ośmieszonoby na cały kraj.

                    No to właśnie trzeba sprywatyzować MPK. Wtedy będą mogli podać miasto do sądu.



                    > ??? TO może kilka linii doprowadzić do Warszawy. Wtedy jeszcze Warszawa
                    > płaciłaby naszemu MPK. Widzisz swój błąd?

                    Nie widzę. Niby dlaczego nie można przenieść petli kilkaset metrów dalej? Ty
                    już z Warszawą wyjeżdżasz.



                    > Bardzo ciekawe. Coraz mniejsza opłacalność doprowadza do coraz szybszego
                    >rozwoj u rynku.

                    No bo tak jest. Tyle busów co teraz nie było jeszcze nigdy.

                    > Pewnie nie jedna linia funkcjonuje dzięki dopłatom z UM.

                    Nie sądzę.
                    • reader.a Re: Heniu do tablicy! 22.03.06, 17:29
                      aron2004 napisał:

                      > >Ta partia, ten rząd jest pełny absurdów, zakłamania. Już nawet SLD takie n
                      > ie
                      > było!
                      >
                      > trzeba było głosować na SLD.

                      A skąd wiesz na kogo głosowałem?


                      > > Z tego co wiem, to jemu nie przeszkadzają autobusy prywatne w Lublinie.
                      >
                      > Przeszkadzają.
                      >
                      > > W
                      > > Warszawie i innych miastach działają też firmy prywatne ale to wszystko o
                      > dbywa
                      > > się na innych, zdrowszych zasadach niż u nas.
                      >
                      >
                      > Niekoniecznie. Po Warszawie można jeździć też prywatnymi autobusami takimi jak
                      > Express Piaseczno, Minibus czy Translud.

                      Czy ci przewoźncy też jeżdżą liniowo w ramach ZTM?

                      > >Liberalizm zakłada też równość w
                      > > działlności gospodarczej. Takiej pomiędzy MPK a przwoźnikami prywatnymi n
                      > ie
                      > ma.
                      >
                      > Pewnie że tak. Nie ma też równości między PGRem a prywatnym gospodarstwem
                      > rolnym. Czy w imię liberalizmu powinno się zlikwidować prywatne gospodarstwa
                      > rolne?

                      A co mnie interesuje PGR pod Parczewem? Rozmawiamy o komunikacji a nie o
                      gospodarstwch rolnych.


                      > > U nas można powiedzieć że jest lumpenkonkurencja w komunikacji.:)
                      >
                      > Ale moim zdaniem to MPK zasługuje na miano "lumpen".

                      A kto do tego dorowadził?

                      > > No patrz ta cała "chora" zasada ulg obowiązuje na całym rozwiniętym świec
                      > ie.
                      > > Widocznie gdyby była aż taka zła z punktu widzenia gospodarki i społęczeń
                      > stwa,
                      > > dawno poszłaby w diabły.
                      >
                      >
                      > NIe na całym rozwiniętym świecie, bo np. na chleb i mleko nie ma ulgowych i
                      > ludzie jakoś żyją i nie powymierali z głodu.

                      A czy u nas są ulgi na chleb. Mówię o komunikacji. Wszędzie są ulgi.

                      > > Zaraz udowodnisz że busiarze są tak chojni że woziliby za darmo tylko jak
                      > aś
                      > > ustawa im tego zabrania.
                      >
                      > Nie za darmo, ale można zrobić tak żeby były niskie ceny i busiarze zadowoleni.
                      >
                      > Tylko urzędnicy się wtrącają.

                      Śmieszne. Nie dość że płacą im za ulgi, dzięki którym mogą obniżyć ceny biletów
                      to dzieje im się krzywda.

                      > > Tu jest biurokracja polska a nie unijna. Czechy czy Słowacja dużo lepiej
                      > > wykorzystują środki, a wszystko musi przejść przez te same biurka w Bruks
                      > eli
                      > co w naszym przypadku. Dzięki polskiemu prawu budowa obwsodnicy Puław i mostu
                      > rusz y z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Miałą zaczać się latem 2005, rozpocznie
                      > dopiero
                      > > teraz.
                      >
                      > I za to prawo odpowiedzialny jest PiS?

                      Nie pisałem że to wina PiS. Ale PiS wszystko wskazuje że nic się w tej kwestii
                      nie zmieni. A potem znowu wszystkiemu winna będzie platforma.

                      > > To byłoby ciekawe. Urząd Miasta podaje Urzad Miasta do sądu. Gazety o tym
                      > > pisałyby i jeszcze Pruszona ośmieszonoby na cały kraj.
                      >
                      > No to właśnie trzeba sprywatyzować MPK. Wtedy będą mogli podać miasto do sądu.

                      Nie ma sensu mówić o czymś czego nie ma. MPK jest obecnie własnością miasta.

                      > > ??? TO może kilka linii doprowadzić do Warszawy. Wtedy jeszcze Warszawa
                      > > płaciłaby naszemu MPK. Widzisz swój błąd?
                      >
                      > Nie widzę. Niby dlaczego nie można przenieść petli kilkaset metrów dalej? Ty
                      > już z Warszawą wyjeżdżasz.

                      Niektóre gminy płacą MPK za wyjazd poza granice miasta do tych gmin.

                      > > Bardzo ciekawe. Coraz mniejsza opłacalność doprowadza do coraz szybszego
                      > >rozwoj u rynku.
                      >
                      > No bo tak jest. Tyle busów co teraz nie było jeszcze nigdy.
                      >
                      > > Pewnie nie jedna linia funkcjonuje dzięki dopłatom z UM.
                      >
                      > Nie sądzę.

                      A ja sądzę.
                      • Gość: lutzek Jak tu z nim dyskutować??? Ja przestałem. IP: *.escom.net.pl 22.03.06, 17:41
                        Bo i jak tu z nim prowadzić jakąkolwiek polemikę, skoro on nie rozumie słowa pisanego? Nawet Ty mu próbujesz przetłumaczyć, że absolutnie nie jestem przeciwko sprywatyzowaniu (nawet w 100%) komunikacji miejskiej w Lublinie. Jestem przeciwny tylko i wyłącznie nierównemu traktowaniu przez obecne władze MPK i MKP. Bo jak MPK może dobrze funkcjonować, skoro komunikacja prywatna jest uprzywilejowana i działa ewidentnie na szkodę miasta i jego mieszkańców (selektywnie wybrane pory dnia, w których prywaciarze kursują, nie kursowanie w soboty wieczorami, niedziele i święta, brak informacji, nie dbanie o rozkłady etc. - wymieniać długo).

                        Ale ten tuman nie rozumie, że jestem jak najbardziej za prywatną komunikacją, tylko na zdrowych zasadach, np. takich jak w Warszawie, gdzie wszystko jest zunifikowane i tylko Ci, którzy wiedzą jak odróżnić przewoźnika prywatnego od MZA, zorientują się że wsiadają do pojazdu obsługiwanego przez przedsiębiorstwo prywatne.

                        Ja z nim polemikę w tej materii skończyłem, bo to po prostu głąb.

                        lutzek
                        • Gość: aron Re: Jak tu z nim dyskutować??? Ja przestałem. IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 22.03.06, 20:29
                          Gość portalu: lutzek napisał(a):

                          > Bo i jak tu z nim prowadzić jakąkolwiek polemikę, skoro on nie rozumie słowa
                          pi sanego?

                          A pan hrabia rozumie? Było napisane w artykule, że prokurator nie znalazł
                          przesłanek aby wszcząć śledztwo w tej sprawie. Oznacza to, że nie ma dowodów na
                          popełnienie przestępstwa. A hrabia zdążył już napisać, że busiarze są
                          złodziejami.

                          >Nawet Ty mu próbujesz przetłumaczyć, że absolutnie nie jestem przeciwko
                          > sprywatyzowaniu (nawet w 100%) komunikacji miejskiej w Lublinie. Jestem przeci
                          > wny tylko i wyłącznie nierównemu traktowaniu przez obecne władze MPK i MKP.
                          Bo jak MPK może dobrze funkcjonować, skoro komunikacja prywatna jest
                          >uprzywilejowa na i działa ewidentnie na szkodę miasta i jego mieszkańców
                          (selektywnie wybrane
                          > pory dnia, w których prywaciarze kursują, nie kursowanie w soboty wieczorami,
                          > niedziele i święta, brak informacji, nie dbanie o rozkłady etc. - wymieniać
                          >dłu go).

                          Bo MPK ma inne przywileje. Ma o wiele więcej kursów niż MKP i na niektórych
                          osiedlach ma monopol - np. na Felinie. Dodatkowo MKP kupuje sobie samo
                          autobusy, a to miasto kupuje autobusy dla MPK.
                          Dotarło do hrabiego czy nie rozumie hrabia słowa pisanego?
                          Co do dbania o rozkłady to przecież rozkłady prywaciarzy są razem z rozkładem
                          MPK. Brak informacji ? Jest taka sama informacja jak o rozkładach MPK.

                          > Ale ten tuman nie rozumie, że jestem jak najbardziej za prywatną komunikacją,
                          t ylko na zdrowych zasadach, np. takich jak w Warszawie, gdzie wszystko jest
                          zuni fikowane i tylko Ci, którzy wiedzą jak odróżnić przewoźnika prywatnego od
                          MZA, zorientują się że wsiadają do pojazdu obsługiwanego przez
                          przedsiębiorstwo pryw atne.

                          No i tu wychodzi liberalizm hrabiego. Dla hrabiego liberalizm to jest to jak
                          urząd odgórnie narzuca ceny biletów. A moim zdaniem powinno być tak że niech
                          jeden jeździ za 1 zł, drugi za 2, trzeci za 5, czwarty za 20 zł i jak będzie
                          miał klientów to jego sprawa.


                          > Ja z nim polemikę w tej materii skończyłem, bo to po prostu głąb.

                          Za to hrabia jest oświeconym liberałem, który chce narzucać ceny biletów
                          odgórnie. Pewnie niedługo hrabia zaproponuje żeby Urząd Miasta w ramach
                          liberalizmu ustalał ceny bułek i masła.
                            • aron2004 Re: No nie głupek, przyznajcie sami? :) 22.03.06, 21:02
                              Gość portalu: lutzek napisał(a):

                              > On wolny rynek rozumie jako niekontrolowany bałagan, gdzie każdy robi co chce
                              >( czyt. jeździ gdzie chce i za ile chce i czym chce). Idiota i tyle, szkoda
                              >szerz ej komentować.

                              A hrabia wolny rynek rozumie jako ustalanie cen przejazdu przez urzednikow. Oto
                              wspolczesna mysl liberalna.

                              Hrabio tak jest np. w rolnictwie. Jest wlasciwie jedyna dziedzina produkcji
                              rolnej czyli mleko gdzie nie jest tak ze kazdy robi co chce - bo sa te kwoty
                              mleczne ktore zreszta mozna odkupic.
                              A w pozostalych dziedzinach kazdy sieje gdzie chce i co chce, kazdy trzyma
                              tyle swin ile chce, kazdy ma tyle kur ile chce itp. itd. I jakos to sie kreci i
                              swiat sie jeszcze nie zawalil.

                              To w PGRach bylo wszystko zaplanowane przez urzednikow co do grosika. Jak bylo
                              w PGRach - jest literatura na ten temat.
                              • aron2004 Re: No nie głupek, przyznajcie sami? :) 22.03.06, 21:03
                                ja rozumiem ze hrabia to by wprowadzil taka gospodarke rynkowa ze urzednik by
                                decydowal ze Zdzichu moze miec 3 kury i 2 swinie, Krzychu 10 kur i 1 swinie,
                                Czesiek 2 krowy i 3 indyki a Danka 8 perliczek. A jak ktos trzyma wiecej to do
                                pudla. To jest chyba liberalizm i wolny rynek wg hrabiego.
                          • reader.a Re: Jak tu z nim dyskutować??? Ja przestałem. 23.03.06, 10:40
                            Gość portalu: aron napisał(a):

                            > Bo MPK ma inne przywileje. Ma o wiele więcej kursów niż MKP i na niektórych
                            > osiedlach ma monopol - np. na Felinie. Dodatkowo MKP kupuje sobie samo
                            > autobusy, a to miasto kupuje autobusy dla MPK.
                            > Dotarło do hrabiego czy nie rozumie hrabia słowa pisanego?
                            > Co do dbania o rozkłady to przecież rozkłady prywaciarzy są razem z rozkładem
                            > MPK. Brak informacji ? Jest taka sama informacja jak o rozkładach MPK.
                            >


                            No z tym Felinem toś niepocelował. Linię 56 przez kilka miesięcy w 2003 roku
                            obslugiwał przewoźnik prywatny. Skracał kursy co drugi dzień, aż stwierdził że
                            jazda na 56 mu się nie opłaca i zostawił linię. Przejęło ją MPK.

                            No patrz. Takie złe MPK pozwala umieszczać na swoich rozkładach kursy prywatnych
                            przewoźników. To dziwne, bo myślałem że prywaciarze to tylko Samo Dobro.
                            • aron2004 Re: Jak tu z nim dyskutować??? Ja przestałem. 23.03.06, 14:25
                              reader.a napisał:

                              > No z tym Felinem toś niepocelował. Linię 56 przez kilka miesięcy w 2003 roku
                              > obslugiwał przewoźnik prywatny. Skracał kursy co drugi dzień, aż stwierdził że
                              > jazda na 56 mu się nie opłaca i zostawił linię. Przejęło ją MPK.

                              56 to chyba jeździło do akademika a nie na osiedle. 14 czy 7 by nie zostawił.Po
                              prostu 56 to linia bez sensu.

                              > No patrz. Takie złe MPK pozwala umieszczać na swoich rozkładach kursy
                              prywatnyc h przewoźników. To dziwne, bo myślałem że prywaciarze to tylko Samo
                              Dobro.
                              Nie wszystkich . Rozkłady 74 są osobne.
                              • reader.a Re: Jak tu z nim dyskutować??? Ja przestałem. 23.03.06, 14:46
                                aron2004 napisał:

                                > reader.a napisał:
                                >
                                > > No z tym Felinem toś niepocelował. Linię 56 przez kilka miesięcy w 2003 r
                                > oku
                                > > obslugiwał przewoźnik prywatny. Skracał kursy co drugi dzień, aż stwierdz
                                > ił że
                                > > jazda na 56 mu się nie opłaca i zostawił linię. Przejęło ją MPK.
                                >
                                > 56 to chyba jeździło do akademika a nie na osiedle. 14 czy 7 by nie zostawił.Po
                                >
                                > prostu 56 to linia bez sensu.

                                A 47?
                                Pewnie. Główna zasada prywaciarzy to brać najlepsze linie.

                                > > No patrz. Takie złe MPK pozwala umieszczać na swoich rozkładach kursy
                                > prywatnyc h przewoźników. To dziwne, bo myślałem że prywaciarze to tylko Samo
                                > Dobro.
                                > Nie wszystkich . Rozkłady 74 są osobne.

                                Widocznie to kwestia porozumienia się z MPK. Linie obsługiwane przez
                                przewoźników prywatnych jak 21,22 czy 47 są wywieszane na przystankach i w
                                Intrnecie.
                                Pewnie przewoźnik nie dba o klientów. Jego sprawa.
                                • aron2004 Re: Jak tu z nim dyskutować??? Ja przestałem. 23.03.06, 14:58
                                  reader.a napisał:


                                  > A 47?

                                  Już chyba ma większy sens.

                                  > Pewnie. Główna zasada prywaciarzy to brać najlepsze linie.

                                  A główna zasada MPK to w jedym miejscu wozić powietrze, a w innym ludzi jak
                                  śledzie w puszce.



                                  > Widocznie to kwestia porozumienia się z MPK. Linie obsługiwane przez
                                  > przewoźników prywatnych jak 21,22 czy 47 są wywieszane na przystankach i w
                                  > Intrnecie.

                                  Ja nie wiem jaka to jest kwestia. Rozkład 74 też jest w internecie.


                                  > Pewnie przewoźnik nie dba o klientów. Jego sprawa.

                                  Dba. Dla mnie 74 to najlepsza linia.
                      • Gość: aron Re: Heniu do tablicy! IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 22.03.06, 20:35
                        reader.a napisał:

                        > A skąd wiesz na kogo głosowałem?

                        90% nie głosowało na SLD to może i ty nie.


                        > Czy ci przewoźncy też jeżdżą liniowo w ramach ZTM?

                        Oczywiście, że nie. I jakoś hrabiemu w Warszawie to nie przeszkadza a w
                        Lublinie przeszkadza. To jest "liberalizm" właśnie.



                        > A co mnie interesuje PGR pod Parczewem? Rozmawiamy o komunikacji a nie o
                        > gospodarstwch rolnych.

                        Tu jest sytuacja podobna. MPK to odpowiednik PGRu, a prywaciarze to odpowiednik
                        rolników indywidualnych czy inaczej mówiąc kułaków.


                        > A kto do tego dorowadził?

                        Pruszon. I chwala mu za to.



                        > A czy u nas są ulgi na chleb. Mówię o komunikacji. Wszędzie są ulgi.

                        No i to jest wlasnie absurd. Nie ma ulg na chleb, a sa na komunikacje, bez
                        ktorej mozna zyc.



                        > Śmieszne. Nie dość że płacą im za ulgi, dzięki którym mogą obniżyć ceny
                        biletów to dzieje im się krzywda.

                        Tak, bo busiarze woleliby normalne zasady bez zadnych biletow ulgowych. Oni
                        naprawde potrafia na siebie zarobic.




                        > Nie pisałem że to wina PiS. Ale PiS wszystko wskazuje że nic się w tej kwestii
                        > nie zmieni. A potem znowu wszystkiemu winna będzie platforma.

                        No to skoro PiS jest gorszy niz SLD to powinien zmieniac to co zostawilo SLD?



                        > Nie ma sensu mówić o czymś czego nie ma. MPK jest obecnie własnością miasta.

                        Oby jak najkrocej.


                        > Niektóre gminy płacą MPK za wyjazd poza granice miasta do tych gmin.

                        No to trzeba z tym skonczyc. Parczew nie placi ani grosza a ma dobre polaczenie
                        do Lublina.


                        > A ja sądzę.

                        jestes w bledzie.
            • Gość: aron Re: Chłopie... co ty pi*****isz??? IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 22.03.06, 16:31
              czy hrabia ma dowody na to że busiarze łamią prawo? Niech się hrabia tymi
              dowodami podzieli z nami i z prokuraturą a nie pisze jakichś mglistych tekstów
              że coś będzie po wyborach samorządowych.

              Bo jak było napisane w tekście PROKURATOR NIE ZNALAZŁ DOWODÓW NA POPEŁNIENIE
              PRZESTĘPSTWA PRZEZ BUSIARZY. Hrabia niby taki wykształcony a czytać ze
              zrozumieniem nie umie.

              Dalej to już tylko bicie piany. Ktoś podejrzewa busiarzy o coś, tak tak tak.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka