Dodaj do ulubionych

Oświetlenie globalne w CryEngine 3

13.08.09, 00:41
kej, programistą nie jestem , ale potrafię sobie wyobrazić możliwości tego silnika i .... może spokojnie konkurować z tym od Far cry 2 smile
Obserwuj wątek
    • paul-pl Re: Oświetlenie globalne w CryEngine 3 13.08.09, 02:37
      Niby to właśnie głownie globalne oświetlenie sprawia ze rendery stają się niemalże fotorealistyczne, ale te scenki mimo wszystko wyglądają sztucznie. Może jak popracują nad tym to wreszcie zobaczymy graficzne cuda smile Jeszcze żeby to działało z chociaż paroma przeciwnikami smile
    • psychol324 Re: Oświetlenie globalne w CryEngine 3 13.08.09, 03:51
      hqpoznan" głupoty gadasz, poczytaj sobie historię amigi, naprawdę zadziwiająca historia która dowodzi, że naprawdę dużo jest możliwe i dzisiejsze problemy techniczne wydają się kompletnymi pierdołami w porównaniu co dokonano na amidze.
    • sen81 Re: Oświetlenie globalne w CryEngine 3 13.08.09, 07:58
      niby ładnie wygląda ale jednak zapomnieli o jednej ważnej sprawie , nie każdy materiał odbija światło tak samo. Inaczej będzie odbijała światło betonowa ściana inaczej stal a jeszcze inaczej włochaty dywan. Na filmiku widać że takie coś nie ma miejsca tylko od wszystkiego odbija się jednakowo efektem czego np jest zielone światło odbite do dywanu, jak dla mnie ostry FAIL.
    • adic83 Re: Oświetlenie globalne w CryEngine 3 13.08.09, 09:52
      Jak to "skąd wam pc wyskoczył" ? Toć na wszystkich filmikach jest wyraźnie napisane że śmiga toto na gtx280, a tegoż próżno w konsolach szukać.
      Inna sprawa że skoro ów gtx wyciąga >100klatek, to kto wie, może i konsole się w tych 30 wyrobią(dobrze by było).
    • adic83 Re: Oświetlenie globalne w CryEngine 3 13.08.09, 10:01
      W ogóle scenka z kolumnami jest chyba prztyczkiem w nos dla UE3. Niedawno pojawił się identyczny niemal film na UE3 w którym w scenie z takimiż kolumienkami prezentowano światło odbite od czerwonego materiału, padające na kolumny ale... bodajże było to do zrobienia tylko w edytorze, silnik liczył te odbicia i efektem w faktycznej grze był ów efekt tego oświetlenia na kolumnach... jako tekstura, a nie faktyczne liczone w real time oświetlenie.
      ALE- mogę chrzanić głupotysmile
    • fuudimitzu Re: Oświetlenie globalne w CryEngine 3 13.08.09, 11:08
      "100FPS przy pustej scenie to tak troche bida z nędzą bym powiedział. Jak dojdą postacie i fizyka to framerate spadnie i to bardzo.
      I zastanawia mnie czemu tu jest tylko DX9 skoro niedługo pojawi się DX11"

      Mam przypomnieć jak crystek oszukiwał z dx10? dx11 podobnie jak poprzednik nie dodaje niemal żadnych nowych efektów! Ludzie nie spodziewajcie się że gra w trybie dx11 będzie wyglądała lepiej od dx9c, może najwyżej działać szybciej na sli/cf. Chyba że twórcy wzorem Bioshocka czy pierwszego Crysisa wytworzą sztuczne różnice.
    • razermail Re: Oświetlenie globalne w CryEngine 3 13.08.09, 18:14
      Po pierwsze - Sponza atrium to znany model udostępniony za darmo na którym każdy (grafik 3d) może sobie ćwiczyć oświetlanie sceny (i pokazywać innym, wymieniać się doświadczeniami itp) images.google.pl/images?hl=pl&safe=off&client=opera&rls=en&um=1&sa=1&q=sponza+atrium&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&aq=f&oq=

      Po drugie - fajnie że w CryEngine jest GI ale na tych filmikach ledwo to widać. Jest dosyć ciemno, a przy GI jedno źródło światła spokojnie może oświetlić całą scenę.
      Jedyny widoczny dowód na zaimplementowanie GI w CryEngine to color bleeding, czyli efekt gdy np. oświetlony niebieski fotel rzuca lekką niebieską poświatę na białą ścianę obok. Fajnie to widać pod koniec filmiku gdy włączono tą mgłę, nieźle zbierała kolor z niebieskiego fotela i żółtawego dywanu.

      Ogólnie - jeszcze słabiutkie to GI, równie dobre było na filmikach promujących Crysisa.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka