Dodaj do ulubionych

Koncepcja zabudowy centrum

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.04, 10:15
Dziwi brak w koncepcji konkretów dotyczacych "wolnych torów". Plany Pana
Pełeszuka nie spełnią się nawet za 50 lat, a te tereny leżą odłogiem. Trzeba
sie pogodzić z faktem, że należą do kolei i zakończyć wreszcie opracowanie
szczegółowego planu zagospodarowania w oparciu o badzo dobrą koncepcję rof.
Buszkiewicza.
Obserwuj wątek
    • Gość: RAUBER Re: Koncepcja zabudowy centrum IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.04, 16:19
      1. Podaj linki z opisem koncepcji.
      2. "Wolne tory" drgną jak się rozwiąże problem z PKP. To nastepny chory zakład
      który trzeba sprywatyzować i skasować wszystkich związkowców.
      3. Kiedś o tym już pisałem. Moja koncepcja Wolnych Torów to potężny węzeł
      komunikacyjny zapewniający najwyższą możliwą przepływowość i synchronizację
      środków transportu (PKP+MPK+PKS+Metro o ile kiedyś powstanie), parkingi w
      podziemiu, na górze drapacze chmur (przynajmniej najwyższe w Polsce) dopasowne
      stylistycznie do otoczenia; dworca PKP po przebudowie i nadaniu mu dawnego
      wizerunku, do secesyjnych kamienic (mogą z podobnych "wyrastać"). Coś zbliżonego
      do Planowanego hotelu koło Globisa.
      • Gość: P.B Re: Koncepcja zabudowy centrum IP: 213.17.226.* 24.09.04, 17:35
        > 1. Podaj linki z opisem koncepcji.

        zajrzyj tutaj
        www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=137221
        > 3. Kiedś o tym już pisałem. Moja koncepcja Wolnych Torów to potężny węzeł
        > komunikacyjny zapewniający najwyższą możliwą przepływowość i synchronizację
        > środków transportu

        wielki węzeł kolejowy w centrum miasta? moim zdaniem to bardzo zły pomysł;
        funkcje tranzytowe powinien pełnić węzeł na Franowie, a centralny niech będzie
        stacją docelową
        • Gość: RAUBER Re: Koncepcja zabudowy centrum IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.04, 23:44
          Chodzi o ruch pasażerski. Płynne przejście pasażerów pomiędzy dworcami PKP, PKS
          i MPK, tak żeby mogli się swobonie rozjeżdżać po mieście. W końcu gdy Goście
          spoza Poznania przyjadą tu załatwiać swoje interesy to lepiej żeby mieli łatwe
          połączenie bezpośrednio z Centrum, zwłaszcza że to raczej tu się skoncentrują
          biurowce.

          A sam ruch towarowy niech faktycznie zostanie na Franowie, bo w Centrum
          faktycznie nie jest potrzebny. No chyba że myślisz o skierowaniu na Franowo
          ruchu pasażerskiego i rozdzielanie go za pomocą MPK po mieście.
          • Gość: RAUBER P-ń Gł. końcowy zamiast przelotowy? ...szaleństwo IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.09.04, 01:21
            Ok. poczytałem sobie...
            Poznań Gł. stacją końcową? To pomysł tyle ciekawy co szalony. Nie wiem czy
            wystarczy na to miejsca. Jak lokomotywa wjedzie ze składem to musi potem
            podjechać na drugą stronę i zmienić kierunek jazdy. To wydłuża czas postoju na
            stacji. A ruch na niej i tak jest dość spory. Dorzuć do tego pociągi
            podmiejskie, osobowe i już naprawdę robi się ciasno. Żeby taki ruch usprawnić
            trzeba użyć ETZ-ów, ale tych za wiele chyba nie ma, a te co są mają już swoje
            lata. PKP nie ma odpowiedniego taboru na takie operacje.
            Z racji natężenia ruchu trzeba będzie wprowadzić po trzy tory pomiędzy peronami.
            Dwa na których będą mogły stać wagony w czasie wsiadania i wysiadania oraz
            trzeci żeby móc przestawić lokomotywę na drugi koniec składu. Użycie trzech
            torów spowoduje że będzie można zbudować mniej peronów. A jeśli będzie się
            chciało mieć ich co najmniej tyle samo to trzeba będzie wejść na wolne tory i
            zmarnować powierzchnię.
            Mam sporo obaw co do tego rozwiązania, muszę sobie coś jeszcze o tym poczytać.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka