Dodaj do ulubionych

planowane trasy

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.08.07, 21:20
witam,
poniewaz w naszym miescie nie ma dobrej tradycji konsultacji spolecznych,
niniejszym watkiem chcialbym otworzyc merytoryczna dyskusje na temat potrzeb i
pilnosci zadan jakie wiaza sie z proponowanym przez miasto planem budowy drog
rowerowych:
rowery.eko.org.pl/main/?ekran=1&aktualnosci=1&podkat=5&tab=news&id_art=595
Plan ten zaprezentowal na spotkaniu u prezydenta dyrektor dep. infrastruktury.
Bylo to chyba jego pierwsze publiczne okazanie (planu, nie dyrektora), a wiec
tym bardziej nie bylo o nim wczesniej dyskusji z rowerzystami.
Plan, jaki jest, kazdy widzi. Znamienne jest to, iz departament odpowiedzialny
za inwestycje nie potrafi od 2 lat przedstawic harmonogramu realizacji
Kocepcji (choc Koncpecja do tego obliguje), na ktorym powinieni opierac sie
zaproponowany program budowy drog roweorwych. Dlatego warto aby samemu sie
pochylic na tymi propozycjami, skonfrontowac je z przyjeta Koncepcja, i
podzielic sie swoimi uwagami.

P.S.
Poznan, dla przykladu, posiada specjalne forum do konsultowania ze
spoleczenstwem swoich pomyslow, (tutaj ostatnio dyskutowano nad programem
rozwoju kom.rower.), Wroclaw musi wywazac drzwi betonowymi kraweznikami
forum.city.poznan.pl/mvnforum/mvnforum/viewthread?thread=81
Obserwuj wątek
    • garym Re: planowane trasy 10.08.07, 13:30
      Coz jako mieszkaniec poludniowo-zachoniego Wroclawia odnotuje ze brakuje tras
      laczacych poludniowo zachodnie osiedla z centrum:
      Klecina, Oporów, Partynice, Oltaszyn, Jagodno, Zerniki, Lesnica to tylko kilka z
      nich. Takze np. na Muchoborze Wlk. sciezka zaczyna sie dopiero na skraju
      osiedla. Brakuje tez jakiejs trasy w kierunku Grabiszyna. Proponowalbym budowe
      kladki nad Sleza na wysokosci Francuskiej i Trawowej, ktora laczylaby obydwa
      Muchobory, a takze skrocenie drogi do sciezki przy Srzegomskiej, a takze
      mozliwosc dojechania do Klecinskiej.
    • Gość: cx Re: planowane trasy IP: *.crowley.pl 13.08.07, 14:06
      Witam,
      Ja może nie na temat planowanych tras, bo mieszkam w okolicach gdzie
      teoretycznie trasy rowerowe już istnieją. Chodzi przede wszystkim o projekt i
      wykonanie. Przede wszystkim na te elementy trzeba zwrócić uwagę. Bo co mi po
      drodze dla rowerów np. na Jedności Narodowej, którą i tak nigdzie nie dojadę.
      Wiadomo, nie ma miejsca, ale czy nie można po prostu namalować czerwonego pasa
      po jednej i drugiej stronie jezdni? Nie wiem tylko czy takie rozwiązanie
      przewiduje polskie prawo...
      Jeżeli nawet powstałyby wszystkie planowane trasy, ale zaprojektowane i
      wykonane jak do tej pory to nie ma to żadnego sensu.

      A z braków które na szybko udało mi sie zauważyć to:
      -Piłsudskiego od Dworca Głównego do ul. Zielińskiego i potem dalej od
      Świebodzkiego do pl. Jana Pawła II.
      -Dworzec Główny do pl. Dominikańskiego i dalej do Hali Targowej.
      -cała Kazimierza Wielkiego i odnogi do Powstańców Śląskich, Grabiszyńskiej,
      Legnickiej, most Uniwersytecki.
      Wiem że moje propozycje są mało realne (dla władz miasta) ale właśnie tymi
      drogami najczęściej sie poruszam.
      No i parkingi rowerowe....
      • Gość: Nam Re: planowane trasy IP: 156.17.52.* 13.08.07, 14:36
        Prawdę piszesz. Wymieniłeś prawdopodobnie wszystkie potrzebne w
        centrum trasy.
        Co z tego, że istnieją śliczne odcinki tras (np. przy trasie
        przemysłowej - tak się to chyba nazywa??), którymi mało [chyba] kto
        jeździ bo są daleko od jakichkolwiek osiedli ludzkich), jeśli
        brakuje podstawowych odcinków dla funcjonowania większości
        rowerzystów w mieście.
      • garym Re: planowane trasy 22.08.07, 15:53
        Tylko ze mapa przedstawia szlaki rowerowe a watek jest o drogach (sciezkach
        rowerowych)

        Szlaki wytyczone sa czesto po ulicach i sluza glownie turystyce
          • wroclawjacek Re: planowane trasy 07.02.08, 14:44
            Ciekawe dlaczego projekt nr 17 prowadzi się ulicą Muzealną zamiast Świdnicką ?
            Na Zielińskiego ścieżka prowadzi zachodnią stroną aż pod wiadukt i nie bardzo
            widzę możliwość przerzucenia jej na stronę wschodnią (wąski chodnik) .
            Ta ścieżka powinna sobie iść w Lelewela lub w Prostą tak aby ominąć centrum od
            strony zachodniej. Być może ścieżkę poprowadzą stroną zachodnią do Piłsudskiego
            aby dopiera tam po pokonaniu dwóch przejść wciskać ją między bloki. Pytanie czyj
            jest teren na starym odcinku (przedwojennym) ulicy Zielińskiego.
            Przejście nie jest złe , już dawno je proponowałem , ale odsuwa trasę S3 (od osi
            Powstańców Śląskich na zachód gdzie łatwo o przeprawy a odsuwa od "pustyni
            rowerowej" ciągnącej się od Świdnickiej do Opolskiej.
            To poważny błąd bo na zachodzie ginie bariera jaką jest estakada kolejowa a na
            wschodzie ruch kanalizowany jest w Kołątaja , Pułaskiego, Armii Krajowej a
            tereny kolejowe na wsch od dworca stanowi poważną barierę nawet dla poruszania
            się skrótami czy pieszo (np zamknięto kładkę).
            Cały ruch z południa leci w Pułaskiego , która będzie przebudowywana w szeroka
            arterię.
            Istnieje projekt obwodnicy kierującej ruch z osiedli na południe od estakady
            właśnie pod wiadukt na Pułaskiego.
            Wyrośnie zatem nowa bariera dla rowerów bo dziś spokojnie korzysta się np z
            ul.Komadorskiej i bocznych.
            Zatem auta pojadą z autostrady i dzielnic południowych najkrótsza drogą przez
            Pułaskiego ale ścieżki nawet tam sie nie zbliżą.
            Nie ma planu przedłużenia Hubskiej.
            Jest plan odratowania kilkudziesięciu metrów ścieżki na Hubskiej , która
            zamieniona została na dziki parking.
            Nie ma chyba szans na ścieżkę na Suchej bo tam teren należy chyba do PKSu.
            Zresztą obiecywano ścieżkę wzdłuż Swobodnej przy budowie Arkad ale jak widać
            zaprzepaszczono szansę.
            Teraz trzeba czekać 25 lat aż się chodniki pod EPI lub Arkadami zniszczą.
            Zatem tą ścieżka Borowska-Sucha -Hubska jeśli będzie robiona to na szarym końcu.
            Zatem dziura będzie sięgać Opolskiej, Ronda, Zielińskiego.
            Trójkąt Bermudzki będzie leżał w jej obszarze toteż cały ten teren (połowa
            Krzyków) można nazywać Trójkątem Bermudzkim.
            Jak dojechać do deptaka na szewskiej ?
            Zrezygnowano na północy ze ścieżki na Grodzkiej a na południu na ul.Widok.
            Teraz zmienia się położenie trasy S3 która miała biec wzdłuż Świdnickiej.
            Przecież to trasa główna i nie może biec zygzakami.
            przecież to Biuro Rozwoju opracowało koncepcję rozwoju tras w 2004 roku.
            Co się zmieniło na Świdnickiej że nie można tam poprowadzić trasy>
            Zmniejszyła się tylko ilość pieszych bo połowa z nich jeździ już swoimi autami.
            POD KDM-em łączna szerokość chodników to prawie 8 metrów (3,5 +3,80)
            Okrąglak już jest nieczynny i pewnie zostanie zlikwidowany.
            Chodniki w okolicy wszystkie są szersze niż 4 metry więc dlaczego ruch rowerowy
            wyrzucany jest z centrum ?
            Ulicą Muzealną to i dziś możemy jeździć bo jest dużo spokojniejsza niż Świdnicka.
            Należy trasę S3 puścić Świdnicką tak jak było projektowane.
            Należy przywrócić plac Teatralny dla rowerów ( Mediateka, baseny , łącznik do
            Szewskiej.
            Należy przywrócić ruch rowerowy na deptaku Świdnickim.
            Przecież ten projekt potwierdza, że konsekwentnie wyrzuca się rowerzystów z centrum.
            Jak turysta na rowerze ma kursować między Rynkiem a Ostrowem Tumskim lub Dworcem
            Głównym czy PKS ?
            Jak ten sam turysta, który zostawił przyczepę kempingową na polu na Niskich
            Łąkach ma tam rowerem dojechać ?
            Jak 20 000 studentów ma dojechać do Uniwersytetu Wrocławskiego .
            Nawet 20 metrów "kontrpasa na Kuźniczej zostało zlikwidowane.
            To też zaplanowe działanie UM ?
            O Rynku nie wspomnę ?
            To szykanowanie rowerzystów a nie promowanie ruchu rowerowego w mieście jak
            głoszą uchwały RM.
            Całe Stare Miasto staje się pustynia rowerową w przeciwieństwie do tego co się
            robi w całej Europie. Tam często na wszystkich uliczkach można jeździć pod prąd
            łącznie z deptakami.
            Proponuję zgadywankę, które trasy rowerowe nam zlikwidują.
            Na Powstańców likwidują ścieżkę w Parku Południowym , między Sokolą a Jastrzębią
            ścieżka zlikwidowana.
            Między Jastrzębią a Hallera ścieżka zlikwidowana.
            Na nowo przebudowanym skrzyżowaniu Hallera Powstańców przejazdy rowerowe
            częściowo polikwidowane. Ostatnio ubyło sygnalizatorów świetlnych.
            Między Wielką a Szczęśliwą ścieżka zlikwidowana.
            Od Zaolziańskiej do Swobodnej probowali nam ścieżkę zlikwidować a po protestach
            coś tam otworzyli ale nie chcą wykonać bezpiecznego najazdu na tymczasowy ciąg
            rowerowo-pieszy.
            Tymczasowo były zamykane ścieżki na Kamiennej i Borowskiej , ścieżka na
            Legnickiej przy Rysiej to tez plac budowy i dziki parking.
            Na Grabiszyńskiej ukrywa się nową ścieżkę.
            Ja stawiam, że jak będą budowali tramwaj na Kozanów to zrobią to po ścieżce :(
            Wystarczy rzut oka na mapę aby pojąć, że gdyby nie fosa to nie dałoby się
            rowerem między żadnymi dzielnicami przejechać.
            Dlatego należy forsować ścieżkę wzdłuż Pułaskiego (zbliżają się wyburzenie
            ściany zachodniej od Małachowskiego) oraz otwarcie Świdnickiej tak aby
            wykorzystując deptak Świdnicki umożliwić dojazd do Rynku lub deptaka na Szewskiej .
            Inaczej bez sensu jest wpuszczenie rowerów na Szewską skoro z żadnej strony nie
            da się na deptak wjechać.
            • czechofil Re: planowane trasy 07.02.08, 15:17
              Czy po zbudowaniu odcinka AOW między Muchoborem Wlk., a Żernikami
              będzie można jeszcze jeździć Płaską i Buczacką na rowerze? Czy
              rowerzyści będą zmuszeni do przemieszczania się z Żernik w kierunku
              Oporowa przez Nowy Dwór? O ul. Avicenny nawet nie wspomnę, bo była
              już dwukrotnie w ciągu paru ostatnich lat zamykana, więc naprawdę
              było sporo czasu, żeby coś z nią wtedy zrobić (chociażby poszerzyć
              pobocze). Teraz jazda tam na rowerze to igranie ze śmiercią...
              • wroclawjacek Re: planowane trasy 08.02.08, 09:42
                Czy na estakadach AOW (będzie ich chyba 7) będą wykonane chodniki lub
                podwieszone pomosty aby przynajmniej przez tę nad Odrą można było "suchą noga "
                przejść lub przejechać rowerem ?
                W projekcie nie przewidziano takiej możliwości ale były jakieś protesty i
                projektant miał jeszcze rozważyć sprawę.
                Im później zaczniemy "szumieć" tym szanse na zmianę projektu będą
                mniejsze.Choćby wąski chodnik do przeprowadzenia roweru bo o ścieżce nie ma co
                marzyć .
                Ludzie nie zdają sobie sprawy, że ta przeprawa będzie miała status autostrady
                więc nie wolno będzie po jezdni rowerem jechać.
              • Gość: artek Re: planowane trasy IP: *.internetdsl.tpnet.pl 08.02.08, 10:19
                > Czy po zbudowaniu odcinka AOW między Muchoborem Wlk., a Żernikami
                > będzie można jeszcze jeździć Płaską i Buczacką na rowerze? Czy
                > rowerzyści będą zmuszeni do przemieszczania się z Żernik w kierunku
                > Oporowa przez Nowy Dwór? O ul. Avicenny nawet nie wspomnę,

                hint -> oś inkubacji, droga równoległa do aow łącząca bielany z lesnica. a po
                drodze kosmonautów i żerniki, lotnisko, smolec, muchobory itp.

                warto wiedzieć gdzie jest źródło takich informacji i w razie potrzeby zajrzeć do
                niego:

                nazywa się to "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
                Wrocławia":

                www.wroclaw.pl/m3527/p62381.aspx
                wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/9e9a3bd3-5e4b-4f94-9d6f-c914b0b42d08/7.jpg
                drugi istotny zestaw dokumentów to "Wieloletni Plan Inwestycyjny na lata 2007 -
                2011", ten mówi już o bardzo konkretnych konkretach:

                www.wroclaw.pl/m76409/p76410.aspx

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka